''Τεχνικη'' τρίχορδου σε τετράχορδο


(GiorgosRas) #1

Όπως το τρίχορδο, που παίζουμε σε ορισμένα τραγούδια και τις τρεις χορδές μαζί στο ρυθμό, υπάρχει κάποια ανάλογη ‘‘τεχνική’’ στο τετράχορδο για να μην ακούγετε τόσο μονότονο ένα τραγούδι που παίζουμε;


#2

Προφανώς πάντα υπάρχει η δυνατότητα να παίζεις τις συγχορδίες και διπλές όπου και όταν σου αρέσει. Αλλά για ανοιχτές δεν νομίζω ότι έχεις στο τετράχορδο (λόγω κουρδίσματος προφανώς)


(Thanasis312) #3

Ίσως να μπορέσεις να το κανεις από ΦΑ ματζόρε… Γιατί δε δοκιμάζεις να κουρδίσεις το όργανο ως τρίχορδο? Το τετράχορδό μου το έχω ρε-λα-ρε-λα και παίζει μια χαρα!


#4

Φαντάζομαι πως όταν κάποιος έχει επιλέξει να παίζει τετράχορδο, δεν έχει νόημα να καταφεύγει (ή διαφεύγει ίσως) σε κάτι άλλο που μοιάζει σαν μεσοβέζικη λύση. Βέβαια πάντα υπάρχει η πιθανότητα/εξαίρεση όπου είναι μια μεταβατική φάση από το τετράχορδο προς το τρίχορδο, αλλά νομίζω πως εδώ δεν εξετάζουμε κάτι τέτοιο. Άρα η λύση του εναλλακτικού κουρδίσματος δεν είναι και τόσο βολική γιατί εάν κάποιος θέλει να παίζει τρίχορδο είναι σχεδόν άτοπο να παίζει με κάτι ΣΑΝ τρίχορδο.


(Thanasis312) #5

Φιλε alko ως μια λυση εκτακτης η μεταβατικης αναγκης το ανεφερα. Επισης ισως να υπαρχουν και αλλοι λογοι για να το κανεις αυτο. Εγω για παραδειγμα ξεκινησα με τετραχορδο. Στην πορεια το αλλαξα. Εχω και τριχορδο αλλα δεν ηθελα να δωσω το τετραχορδο γιατι μου αρεσει ως κατασκευη. Επισης μπορεις να χρησιμοποιησεις την λα μπαση (να την κουρδισεις και διαφορετικα απο λα) και γενικα να πειραματιστεις.


#6

Μια χαρά τα λες φίλε Θανάση και όπως σωστά είπες και εσύ (και συμφώνησα και παραπάνω) είναι μια λύση ανάγκης. Απλά, όταν κανείς θέλει να πάει για ιππασία, προτιμά να ιππεύει άλογο από το να ιππεύει γαϊδούρι, παρόλο που και αυτό κάνει τη δουλειά του. :wink:


#7

Τετράχορδο δεν ξέρω. Ξέρω μόνο ότι το κούρδισμα είναι έτσι ώστε δεν ευνοεί να βαράς ανοιχτές καθώς παίζεις τη μελωδία, όπως στο τρίχορδο: στο Ρε-Λα-Ρε, όταν είσαι σε οποιοδήποτε δρόμο από βάση Ρε, το ανοιχτό Λα-Ρε δίνει τη βασική συγχορδία (χωρίς τρίτη βέβαια). Στο τετράχορδο δεν υπάρχει η ίδια δυνατότητα, αν και δεν ξέρω τι γίνεται άμα παίξεις από Φα+ που ανέφερε παραπάνω ο Θανάσης.

Αλλά μου φαίνεται περίεργο, Γιώργο, που λες «για να μην ακούγεται μονότονο»: και στο τρίχορδο, όταν παράλληλα με τη μελωδία ακούγεται ένα απαράλλακτο Λα-Ρε, είναι μονότονο. Είναι η ίδια μονοτονία που έχουν τα ισοκρατήματα στα περισσότερα παραδοσιακά όργανα, και ανήκει σε μια αισθητική όπου το μονότονο δεν είναι μειονέκτημα αλλά ζητούμενο.

Κατά τα άλλα, αν η σκέτη μονόφωνη μελωδία σού φαίνεται μονότονη, τότε η λύση πρέπει να αναζητηθεί στη συνοδεία: συμβουλέψου τον κιθαρίστα σου.

Τέλος, με κιθαρίστικο κούρδισμα σαν του 4χ, σίγουρα θα υπάρχουν πατήματα όπου κάποιες νότες να αυτοσυνοδεύονται από ολόκληρη (ή και όχι ολόκληρη) συγχορδία. Αυτό άλλωστε γίνεται και στο τρίχορδο - και ξεφεύγει από την ως άνω αισθητική του μονότονου.