O Κοκαϊνοπότης (απόψεις)

Και ξερεις γιατι ειναι μαγκας “πρωτης” κι οχι απλος “μαχαλομαγκας” ?

Διοτι τα γουστα τα βγαζανε στους τεκεδες με τους αργιλεδες και τα Μπρουσαλια …
Για να φουμαρεις ομως κοκαινη , οπως διηγειται το ασμα , επρεπε να εισαι και
ολιγον “φορτωμενος” , τουτεστιν μαγκας “πρωτοκλασατος” !!!
Οποτε και το σωστο ειναι σαφεστατα “πρωτης” και οχι ποτης , που απλα ριμαρει
και εαν το αλλαξεις , κρατα και το νοημα του τραγουδιου …:089:

“Το Μπρουσαλιο” το εγραψα με “ΜΠ”, διοτι ετσι χορταστικα το ακουω στο τραγουδι (χασισι εκλεκτο εκ Προυσας) …

Και επαναλαμβανω πως το “πρωτης” , αναφερεται στον μαγκα κι οχι στην ποιοτητα της κοκαινης …
Ηδη , τον αποκαλει “μορτη” και μαγκα “πρωτης” (πρωτο αλανι στην πιατσα , θα λεγαμε σημερα) …
Και μαλλον προκειται για “νταβατζη” , διοτι η ιδια διηγειται το ποσοι πολλοι την αγαπουσαν ,
(μ`αγαπουσαν αφενταδες , νεοι , γεροι και παιδια) ο οποιος πρεπει να την εμπλεξε στην κοκαινη ,
αφου την ξεζουμισε παντιοτροπως …

μα μεμπλεξε ενας μορτης αχ , ενας μαγκας "πρωτης" μου πηρε ο τι ειχα και μαφηνει
μου πηρε την καρδια μου ,
τα νιατα , τα λεφτα μου
κι απ`τον καημο φουμαρω
κοκαινη …

Αγαπητέ KwstasP και αγαπητή Πελαγία, νομίζω ότι η καλλίτερη και η σοβαρότερη συμβολή μου εις αυτό το νήμα, είναι να πω ότι εισάγεται με τον πιο άγαρμπο και ασυνάρτητο (ήτοι, απρεπή) τρόπο…
Μιλάμε για ένα από τα καλλίτερα και αρτιότερα τραγούδι του Τούντα τόσο από άποψη μουσικής όσο και από άποψη θεματολογίας…
Είναι ένα τραγούδι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ηθογραφική μαρτυρία…


Πρόλαβα να …λαλήσω προτού να με προλάβει η αλαλία…

Υ.Γ.:
Τώρα, προβλέπω ότι θα με ψέξετε κιόλας…

Δημιούργησα το συγκεκριμένο νήμα για να μην βγούμε εκτός θέματος στο προηγούμενο νήμα με το “Διαζύγιο” του Μάρκου. Μπορείς να μας πεις τι απρεπή κουβέντα έγινε και προσβάλαμε το τραγούδι αγαπητέ Αλεξίνοοε? Ίσως να κάναμε κάποιο λάθος που όμως εγώ δεν το βλέπω.

Συμφωνώ απόλυτα. Είναι ένα από τα αγαπημένα μου του Τούντα.

Συμβουλή: Μερικές φορές καλύτερα να μας προλαβαίνει η αλαλία.

Εγώ προσωπικά δεν έχω αυτό τον σκοπό.

Αγαπητέ KwstasP,
Αυτό που (δια)πράττω τώρα δεν ανήκει στο ρόλο μου… Ήτοι: “δεν μου επιτρέπεται”.
Το ασκώ λοιπόν με σύνεση.
Λοιπόν:
Εγώ, μεν ο οποίος συμετέσχον στο νήμα από το οποίο έγινε η παράκαμψη ‘ξέρω’ και …Ποιός νοιάζεται τι ξέρω εγώ;…
Ένας μπαίνει ξαφνικά σε αυτό το νήμα,… απλώς επειδή είδε τον τίτλο (‘πιασάρικος’ γαρ).
Μπορεί να μη ξέρει ούτε καν για ποιό τραγούδι πρόκειται, ούτε καν εάν η ελλιπής στροφή που παραθέτει η Πελαγία αναφέρεται σε κάποιο τραγούδι… και εν τέλει…:
Μα, τί πάει να πει “Ο Κοκαϊνοπότης - απόψεις”; (Χωρίς παραπομπή στο τραγούδι, χωρίς αναγραφή των στίχων…)
Όπως, λοιπόν, μου λέγεις: “Καλλίτερη η αλαλία”.
-Τίνος όμως;;;

Δηλαδή αυτό που σε πείραξε είναι η επικεφαλίδα του νήματος? Μάλιστα. Ακούω λοιπόν την πρότασή σου τι θα έπρεπε να κάνω σαν συντονιστής στο συγκεκριμένο ώστε να μην προσβάλω το τραγούδι.

Τα περία αλαλίας τα είπα καλοπροαίρετα ελπίζω να το καταλάβεις.

Αγαπητέ KwstasP,
Η ερώτησή σου με τιμά και με επιφορτίζει με ευθύνη…
Νομίζω ότι το τραγούδι αυτό του Τούντα, είναι ένα τραγούδι ξεχωριστό,… “ηθογραφικό” όπως είπα.
Νομίζω, επίσης, ότι του αξίζει ένα νήμα αφιερωμένο εις αυτό (που θα περιελάμβανε και τις σημερινές ‘εκδοχές’ του: Με την Αλεξίου κτλ).
Ας αρχίσουμε με το “σενάριο” (αν επιτρέπεται η έκφραση)… αλλά (λόγω βιασύνης, δικής μου) ας προχωρήσουμε στο ίδιο το τραγούδι και βλέπουμε:
http://www.youtube.com/watch?v=4Luxw7Lfqls

Χμμμ,… το βρήκα (γρηγορότερα στο διαδύκτιο απ’ ότι στη μνήμη μου):

Γιατί φουμάρω κοκαΐνη

Πού 'ναι εκείνα μου τα κάλλη
πού 'ναι η τόση εμορφιά,
στην Αθήνα, δεν είχε, άλλη
τέτοια λεβεντιά.

Ήμουν κούκλα, ναι στ’ αλήθεια
με μεγάλη αρχοντιά!
δε σας λέγω παραμύθια,
τρέλανα ντουνιά!

Μα μ’ έμπλεξε ένας μόρτης
αχ ένας μάγκας πρώτης
μου πήρε ό,τι είχα και μ’ αφήνει
Μου πήρε την καρδιά μου,
τα νιάτα τα λεφτά μου,
κι απ’ τον καημό φουμάρω κοκαΐνη.

Μ’ αγαπούσαν αφεντάδες
νέοι γέροι και παιδιά
κι όλοι πρώτοι κουβαρντάδες
μεσ’ στην αγορά.

Αχ τι όμορφα περνούσα
με τραγούδια και κρασί,
κάθε μέρα εγλεντούσα!
τι ζωή χρυσή!

Και τώρα η καημένη
γυρίζω μαραμένη
γιατ’ ο σεβντάς του μάγκα δε μ’ αφήνει,
με τρέλανε ο μόρτης
ο κοκαϊνοπότης
γι’ αυτό κι εγώ φουμάρω κοκαΐνη.

Υ.Γ.:
Αγαπητέ KwstasP, χαίρω διότι (‘ορισμένως’) είσαι ευγενέστερος εμού…

Θα ήθελα να συμπληρώσω πως οι στίχοι του συγκεκριμένου τραγουδιού υπάρχουν ήδη, με μια απλή αναζήτηση στο φόρουμ, μπορεί να τους βρει όποιος το επιθυμεί.

Ηθογραφικά, είναι τα περισσότερα - αν όχι όλα - τα τραγούδια τα σχετικά, τα αναφερόμενα δηλαδή σε ουσίες, και όχι μόνο αυτά, αλλά και άλλα, με διαφορετιή θεματολογία.

Θα αποτολμήσω να υπαινιχθώ ένα συγκεκριμένο… ‘ήθος’:
Πολλοί ακούγοντας το τραγούδι μπορεί να αποφανθούν:
“Μιλάει για μία πουτ…”

Προλαβαίνω:
Μιλάει περί μίας εταίρας …με ‘όλη’ ή, μερική σημασία της λέξεως… ας το συζητήσουμε…

Για το συγκεκριμένο τραγούδι έχουν γίνει αρκετές αναφορές σ αυτό το φόρουμ, όπως και για τις πολύ ωραίες διασκευές του και πιστεύω ότι είναι από τα πλέον αγαπημένα και πολυτραγουδισμένα του Τούντα. Τα περισσότερα τραγούδια του είναι από μόνα τους “χρονογραφήματα” με αναφορές σε καταστάσεις και ήθη της εποχής. Λέγεται ότι η ιστορία είναι αληθινή και ότι η ηρωίδα ήταν κόρη καλής οικογενείας η οποία έμπλεξε με το μόρτη και την κοκαίνη . Αν κάποιος ξέρει κάτι σχετικά, ας μας διαφωτίσει…(ας μη ξεχνάμε επίσης ότι η νομοθεσία για τις ναρκωτικές ουσίες κωδικοποιείται το 1932)

Υπάρχει η δυνατότητα μέσα στο φόρουμ να ανοίξουμε προσωπικά blogs, έτσι ώστε να αναρτούμε και να κάνουμε αναφορά σε θέματα που εμείς θεωρούμε σημαντικά.

                       Όταν (περί αυτού του τραγουδιού) είπα:

“Νομίζω, επίσης, ότι του αξίζει ένα νήμα αφιερωμένο εις αυτό (που θα περιελάμβανε και τις σημερινές ‘εκδοχές’ του: Με την Αλεξίου κτλ).”
εννοούσα αυτό, εδώ, το blog. Μόνο που θεώρησα ότι έπρεπε να εισαχθεί με πιο …κλασικό τρόπο… ας πούμε: περισσότερο “σχολικό”.
Η συγχώνευση που έκαμες στην αρχή βελτιώνει κάπως τα πράγματα διότι μετατρέπει το πρώτο μήνυμα δε μία προκαταρκτική νύξη αλλά, τα εφεξής μηνύματα, #2, #3, #4, #5, καθίστανται ακατανόητα και, μάλλον, περιττά. Νομίζω ότι πρέπει να σβηστούν - εάν συμφωνεί και ο KwstasP - και από το #6 να παραμείνει μόνο το τραγούδι και οι στίχοι (θα χρειαστεί και κάποια διευθέτηση στο #7, εκεί που αναφέρεται σ’ αυτούς…) χωρίς όμως, το δικό μου όνομά, διότι θα φαίνεται σαν να αναπληρώνω μία παράληψη…

Κατόπιν αυτών τόσο ετούτο το μήνυμα όσο και το προηγούμενο, το δικό σου, απογίγνοναι επίσης περιττά.

Νομίζω ότι οι επιθυμούντες να προσθέσουν σχόλια (εμού περιλαμβανομένου) πρέπει να αναμείνουν έως ότου γίνουν (ή, όχι) οι σχετικές διευθετήσεις.

Φιλικά,
Αλεξίνοος.

Αλεξίνοε, δεν είναι blog αυτό, είναι thread, στο οποίο συζητάμε για το συγκεκριμένο τραγούδι.
Μπορούμε κάλλιστα να ανφερόμαστε στους στίχους, στους δημιουργούς, στην ιστορία του τραγουδιού… κ.λπ.,
αλλά αν θέλουμε να μιλήσουμε π.χ. για εταίρες , δηλαδή όταν παρεκκλίνομε από το θέμα μας, καλό είναι αυτό να γίνεται στο προσωπικό μας [b][u]blog[/b][/u], όχι εδώ, για να μη χάνεται ο ειρμός της συζήτησης, ανοίγοντας ταυτόχρονα πολλά θέματα.

Άνοιξε ένα δικό σου blog, δίνει συγκεκριμένες οδηγίες ο Admin, για να αναπτύσσεις τα παράλληλα θέματα που προκύπτουν, έτσι ώστε να μη χάνεται ο ειρμός της συζήτησης στα threads.

Ελένη (και οι λοιποί) παρακαλώ, μη γελάσεις.
Τόσο καιρό που με παρότρυναν να κάνω ένα blog νόμιζα πως μου έλεγαν να κάνω άλλο thread…
Ευχαριστώ…
Αλλά δεν μπορώ και να συμφωνήσω ότι, εν προκειμένω, χρειάζεται. Διότι νομίζω ότι το θέμα του thread, όπως ετέθη (#1) μιλάει για μία την οποία ξεζούμισε ένας νταβατζής. Εκτός και αν διαμερίζουμε τόσο λεπτά τα θέματα, ώστε όταν μιλάμε για γυναίκες που τους τα παίρνουν οι νταβατζήδες είναι εκτός θέματος να πούμε αυτό που είπα και, τώρα, υποχρεώνομαι να επαναλάβω

<< Πολλοί ακούγοντας το τραγούδι μπορεί να αποφανθούν:
“Μιλάει για μία πουτ…”

Προλαβαίνω:
Μιλάει περί μίας εταίρας …με ‘όλη’ ή, μερική σημασία της λέξεως… ας το συζητήσουμε… >>

Υ.Γ.:
Κάν(τ)ε κάτι για όλη αυτή την περιττολογία, όπως την χαρακτηρίζω στο #11.

Αλεξίνοε, αν ανοίξεις ένα δικό σου μπλογκ (είναι εύκολο, δες τις οδηγίες) μέσα από το οποίο θα τοποθετείσαι, με άρθρα σου, όπως εσύ θέλεις και οι αναγνώστες θα σχολιάζουν ανάλογα, κάθε περεταίρω ενέργεια δική μας για αποφυγή περιττολογιών περιττεύει.

 	 	 	 	 	  Νίκο, λέω (#11) ότι αυτό thread, με ΔΙΚΗ μου κυρίως ευθύνη, έχει 'φορτωθεί' στην αρχή του με πολλά περιττά. Νομίζω πως πρέπει να φύγουν (ώστε να μη ταλαιπωρούνται οι αναγνώστες) τόσο τα δικά μου όσο (επομένως) και εκείνα που απαντούν εις αυτά. Είναι όλα εκτός θέματος... Και αυτό που μόλις έγραψα...

Φιλικά,
Αλεξίνοος.

Αυτή είναι η άποψη της Πελαγίας φίλε Αλεξίνοοε για το συγκεκριμένο τραγούδι. Δεν μπορούμε σε κανέναν να στερήσουμε να πει την άποψή του. Η περιττολογία χρειάζεται ετούτη την στιγμή για να καταλάβεις πως λειτουργούμε. Μην ανησυχείς. όταν έρθει η ώρα θα το “φτιάξω το ποστ”.

Αυτό που προέχει για μένα και για την συντονιστική ομάδα είναι να καταλάβεις πως λειτουργεί το Ρεμπέτικο Φόρουμ έτσι ώστε να μην ξαναγίνει αυτό που έγινε. Σε παραπέμπω λοιπόν στο δοκιμαστήριο του ρεμπέτικου φόρουμ, όπου εκεί μπορείς να κάνεις άνετα τις ερωτήσεις σου για τις λειτουργίες ετούτου εδώ του χώρου. Ο Δημήτρης και η Ελένη σε παρέπεμψαν ήδη να δημιουργήσεις το δικός σου προσωπικό Blog (διάβασε εδώ) όπου εκεί θα μπορείς να αναπτύξεις διάφορα θέματα που σε απασχολούν για το ρεμπέτικο ή για διάφορα άλλα θέματα που σου αρέσει να ασχολείσε. Ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι όλο αυτό, γίνεται πολύ φιλικά απέναντί σου αλλά και συγχρόνως γίνεται και για την εύρυθμη λειτουργία του Φόρουμ.

Υ.Γ. Κάπου έγραψες “Επέιγον”. Για μας επείγον είναι οι δουλειές μας και οι οικογένειές μας. Το Ρεμπέτικο Φόρουμ είναι το μεράκι μας. Με αυτό θέλω να πω ότι δεν είμαστε συνέχεια από πάνω από το pc αλλά προσπαθούμε όσο γίνεται να είμαστε κοντά του τον ελεύθερο χρόνο μας για την εύρυθμη λειτουργία του.

Φιλικά Κώστας.

Φίλε Κώστα…
Είπα εγώ να στερήσουμε από κάποιον το δικαίωμα να πει την γνώμη του;;;…
Εγώ είπα, απαντώντας στην Ελένη, (η οποία είπε ότι οι εταίρες είναι εκτός θέματος) αυτό, που υποχρεώνομαι να επαναλάβω:

<<
Διότι νομίζω ότι το θέμα του thread, όπως ετέθη (#1) μιλάει για μία την οποία ξεζούμισε ένας νταβατζής. Εκτός και αν διαμερίζουμε τόσο λεπτά τα θέματα, ώστε όταν μιλάμε για γυναίκες που τους τα παίρνουν οι νταβατζήδες είναι εκτός θέματος να πούμε αυτό που είπα και, τώρα, υποχρεώνομαι να επαναλάβω

<< Πολλοί ακούγοντας το τραγούδι μπορεί να αποφανθούν:
“Μιλάει για μία πουτ…”

Προλαβαίνω:
Μιλάει περί μίας εταίρας …με ‘όλη’ ή, μερική σημασία της λέξεως… ας το συζητήσουμε… >>
>>

Αλεξίνοε, η συγκεκριμένη πρότασή μου για να μην επαναλαμβανόμαστε.

Άνοιξε το προσωπικό σου blog, ανάπτυξε εκεί αναλυτικά την άποψή σου για τις εταίρες. Σ΄αυτό το thread, ας γίνει μια γενική αναφορά σ’ αυτό, [b]και ας συνεχιστεί εκεί, στο blog σου η συζήτηση, για όποιον ενδιαφέρεται.[/b]

Δεν νομίζω πως μπορεί κάτι άλλο να γίνει που να βοηθά να μην ξεστρατίζει η συζήτηση, έτσι που αντί για τον “Κοκαϊνοπότη” να καταλήγουμε να συζητάμε για εταίρες.

Θα παρακαλούσα όλοι μας να τηρήσουμε αυτό τον όρο αυστηρά, εξάλλου γι’ αυτό δημιουργήθηκαν τα blogs.
Ας μην ξεστρατίσει στο εξής καμιά άλλη συζήτηση, είναι κρίμα.

Αλεξίνοε, περιμένω με ενδιαφέρον τις απόψεις σου περί εταιρισμού ή ό,τι άλλο θες στο προσωπικό σου blog

Όσο γι αυτό,

πολλή, όπως όλος ο κόσμος. Έχεις νομίζω καταλάβει ότι δεν είσαι μόνος σου εδώ, ούτε και μπορούμε να ακολουθούμε όλοι τους δικούς σου χειμαρρώδεις ρυθμούς, έχουμε και δουλειές και οικογένειες όπως άλλοι πρόφτασαν να σου εξηγήσουν.

Σύμφωνα με την στατιστική των απαντήσεων και των επαναλήψεων ομιλείτε ορθώς κι’ εγώ σφαλερώς.
Όποιος - όπως εγώ - δεν έχει άλλη δουλειά να κάνει, ας διαβάσει τα σχόλια κατ’ αντίστροφη φορά.