Πού είναι η Ελληνική Μουσική, οέο;

Για να μην γράφω τα ίδια, παρακαλώ διαβάστε ΑΥΤΟ το άρθρο και με βάση τα ερωτήματα που τίθενται θα ήθελα την άποψή σας.

Να προσθέσω μερικά στοιχεία που δεν αναφέρονται.

  1. Οι νικήτριες είναι από την περιοχή της Λαμίας!!! (μήπως, “Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει”;;; ερωτώ δηλαδή!!!)
  2. Είχα κι εγώ συμμετοχή.
  3. Είχα δεχθεί τηλεφώνημα πριν την ανακοίνωση των τραγουδιών του ημιτελικού διότι στο προχειρότατο demo τραγουδούσα εγώ ενώ για την live παρουσίαση είχα δηλώσει τραγουδίστρια. Αφού ήταν για “κόψιμο” τι τις θέλαν’ τις υποδείξεις (π.χ. θα πρέπει να το πείτε πάλι εσείς).

Σκεφτείτε να γίνει αντίστοιχος διαγωνισμός σύνθεσης στην Αγγλία ή στην Αμερική με 1ο βραβείο σε ελληνόγλωσσο χασάπικο!!!

Καλημέρες

υ.γ. Για να προλάβω κακές σκέψεις. Τα τραγούδια που έστειλα ήταν εξ ολοκλήρου δικά μου, στίχοι-μουσική-ενορχήστρωση.

Το θέμα του διαγωνισμού δεν είναι ποτέ απλό.

Ναι, συμφωνώ ,το όλο σκηνικό είναι λίγο αστείο στην αρχή και όσο κοιτάω την ιστοσελίδα καταντάει θλιβερό.
Απαντώντας σε αυτά που λέει ο Πίκινος:
Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει νόημα σε μουσικούς διαγωνισμούς, όταν αυτοί γίνονται αφορμή για δημιουργία νέας μουσικής και δίνουν κίνητρα για κάτι καλύτερο.Το ότι ο συγκεκριμένος κατάντησε παρωδία δεν σημαίνει ότι φταίνε οι διαγωνισμοί.
Για να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου:
Η ιστοσελίδα δεν λέει πουθενά ότι πρόκειται για διαγωνισμός Ελληνικού τραγουδιού. Και εδώ που τα λέμε η επιλογή γλώσσας δεν κάνει αυτόματα ένα τραγούδι ανώτερο από κάποιο άλλο.
Πρέπει επίσης να αποδεχτούμε ότι υπάρχει και το ξενόφερτο στοιχείο στη μουσική μας, είτε το θέλουμε είτε όχι. Και διαβάζοντας τα περισσότερα βιογραφικά κριτών, ειδικά στον τελικό, δεν με εκπλήσσει που τελικά …παινεύουν το σπίτι τους.
Και όσο το κοιτάω το θέμα, περισσότερο μου φέρνει σε κατάσταση “χρυσός δίσκος”. Η επιτροπή προφανώς ψάχνει κάτι να βρει να το πουλήσει με τη σέσουλα για να βγουν και τα έξοδα τους. Είμαστε σίγουροι ότι θέλουμε να δούμε και ένα λαϊκό ποιοτικό τραγούδι σε τέτοιο περιβάλλον;

Μπράβο Αλέξανδρε, σοφή κουβέντα. Αυτή είναι και η απάντηση που ψάχνεις Δημήτρη. Οι άνθρωποι ήθελαν να βγάλουν έναν ευπώλητο δίσκο. Προφανώς έχουν στο μυαλό τους κάτι διαφορετικό από αυτό που έχεις εσύ για τη λέξη ποιότητα.

Φίλε Δημήτρη, δυστυχώς είμαι νέος στο φόρουμ σας και δεν είχα την ευκαιρία να σας γνωρίσω ιντερνετικά ή και προσωπικά. Μου κέντρισε το ενδιαφέρον το ποστάριμά σου και επειδή δεν έχω σε μεγάλη υπόληψη τους διαγωνισμούς τραγουδιού μπήκα και στο blog σου να διαβάσω το άρθρο σου και κατόπιν στο site του διαγωνισμού (προκατελημένος) για να επιβεβαιώσω τα καταγγελόμενά σου.
Επέτρεψέ μου να σου πω ότι αυτά που άκουσα ήταν (όχι όλα, σε καμιά περίπτωση) αρκετά υψηλού ή και υψηλότατου επιπέδου. Άκουσα καλές φωνές, ενορχηστρώσεις, ηχοληψίες, συνθέσεις. Δεν το περίμενα για περιφερειακός διαγωνισμός να είχε τόσο καλές συμμετοχές.
Επίσης σε κανένα σχεδόν σημείο δεν πρόσεξα ούτε “τσιχλο-ποπ”, ούτε “λυσσαλέες εναλλαγές” ακκόρντων στις κιθάρες, προσπάθειες να γεμίσει ο μουσικός χώρος με ό,τι νάναι κλπ. Επίσης δεν κατάλαβα γιατί είναι κακό να υπάρχουν μυρωδάτες κοπέλλες που έχουν πτυχίο στο πιάνο και στην ορθοφωνία…
Το ότι δεν είμαστε θιασώτες του ενός ή του άλλου στυλ μουσικής δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα απορρίπτουμε συλλήβδην… σε όλα τα είδη υπάρχουν καλά και κακά τραγούδια, καλοί και κακοί μουσικοί και τραγουδιστές.
Τώρα, όσον αφορά τα πρώτα βραβεία, εκεί σου δίνω ένα μεγάλο δίκιο, καθώς από αυτά που άκουσα δεν μπορώ να καταλάβω τη συλλογιστική της επιτροπής… υπήρχαν κλάσεις ανώτερα. Αλλά και από την εμπορική πλευρά της δισκογραφικής που ψάχνει υλικό να πλουλήσει, το πρώτο δεν ήταν καν εμπορικό (δεν πουλάει κανείς στην Ελλάδα με ξένο στίχο και ενορχηστρώσεις τύπου Adele). Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ για να δικαιολογήσω το αποτέλεσμα είναι το ατελείωτο κόμπλεξ που έχουμε σαν χώρα και σαν άτομα να προκρίνουμε το ξένο ως καλύτερο.
Θα συμφωνήσω επίσης ότι το “Του κόσμου οι φωτιές” ήταν πολύ καλό για Ελληνικό έντεχνο, χιλιομασημένο όμως ενορχηστρικά και με κακή φωνή. Το τρίτο (“Μυστικό”) ήταν επιεικώς απαράδεκτο, πολύ κακά εκτελεστικά με ψευτο-βαριεστημένη φωνή.

Επίσης ξεχώρισα τα παρακάτω: (συγγνώμη για τα κεφαλαία, είναι από το copy-paste)
ΜΑΥΡΟ ΜΟΥ - ΚΛΗΜΑΤΣΑΚΗ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ - καταπληκτική φωνή και νοσταλγική αισθητική νέου κύματος, ίσως το καλύτερο που άκουσα!
ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΡΧΗ - ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΗΛΙΑΔΗΣ ΗΛΙΑΣ
ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ - ΜΑΛΑΤΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ (υπέροχη φωνή και μουσική)
ΧΑΜΟΓΕΛΟ - ΚΑΠΝΙΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - πολύ δυνατό τραγούδι με άψογη ενορχήστρωση και πολύ πάνω από το καλό φωνητικά
ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΕΛΠΙΔΕΣ - ΝΤΟΥΣΙΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ - πολύ καλή σύνθεση, το αδίκησε η φωνή, η πρόχειρη ενορχήστρωση και η κακή ηχοληψία.

Βέβαια το δικό σου δεν είχα την ευκαιρία να το ακούσω, αλλά φαντάζομαι ότι αν ήταν ένα απλό ντέμο εκτός στουντίου με ένα όργανο και φωνή, πολύ δύσκολα θα τα κατάφερνε να περάσει εκτός αν ήταν κάτι πραγματικά εξαιρετικό.
Τα παραπάνω που γράφω μην τα εκλάβεις σε καμιά περίπτωση σαν προσωπική επίθεση ή κάτι παρόμοιο, απλά μου αρέσει η μουσική, κάθε είδος μουσικής, αρκεί να είναι γνήσια.

Βαγγέλης

Η ορθοφωνία τους είναι άναρθρη, σύμφωνα με τον αρθρογράφο.

Δεν είμαι εκ προοιμίου αντίθετος στους μουσικούς διαγωνισμούς -συμφωνώ περισσότερο με τον Αλκ παρά με τον Πίκινο-, αλλά η ελληνική μουσική, Δημήτρη, δεν βρίσκεται εκεί και κακώς τη γυρεύεις. Βρίσκεται στο ίντερνετ.

Πριν ένα χρόνο περίπου παρεβρέθηκα σε διαγωνισμού χωρού μαθητών Λυκείου, που η διοργάνωση του ήταν υπο την αιγίδα των διευθύνσεων των ιδίων των Λυκείων…Περιττό να αναφέρω τί ακριβώς είδαν τα ματάκια μου…Κωλοτούμπες, σπαγγάτα και κάθε είδους αμερικανοτσαχπινιά στην πλήρη ανάπτυξη της…Ποιός διαγωνισμός ελληνικής μουσικής και ελληνικού χορού;…Το “ελληνικός-ή-ό” σαν επίθετο προσδιορισμού έχει χάσει τη σημασία του προ πολλού…Για να παράγεις σαν λαός εθνικό προιόν πολιτισμού πρέπει να έχεις επενδύσει στην ελληνική παιδεία, να έχεις επενδύσει στα νέα παιδιά με όραμα εθνικό και συνείδηση ελληνική…Τώρα, όπως και σε πολλά άλλα ζητήματα, απλά συγκομίζουμε αυτό που σπείραμε…

Μιχ-Μιτ, το πρόβλημά σου ήταν ότι ήταν ξενόφερτα ή ότι ήταν κακά; Πιστεύω ότι πολλοί δε θα είχαν αντίρρηση να ακούσουν π.χ. καλή τζαζ ή καλό χιπ-χοπ υπό τον τίτλο «ελληνικό τραγούδι». Ενώ φυσικά θα τους ενοχλούσε να ακούσουν κακό πλην ελληνοπρεπές λαϊκό.

+1000000
Συμφωνώ και επαυξάνω

Είμαι σίγουρος οτι πολλοί δεν θα είχαν πρόβλημα να ακούσουν τζάζ ή χιπ - χοπ υπο τον τίτλο "ελληνικό (!! ?? !!) τραγούδι…Προσωπικά, εγώ θα ειχα θέμα αν κάποιος μου βάφτιζε ένα ζειμπέκικο του Τσιτσάνη ή ένα νησιώτικο ρυθμό “γαλλικό ή αμερικάνικο τραγούδι”…

Όσον αφορά στο εαν το πρόβλημα μου είναι το “ξενόφερτο” ή το “κακό”…Το “κακό”, όταν υπάρχει καλή θέληση, είναι πάντοτε επιδεκτικό βελτίωσης. Αυτό απο μόνο του είναι θετικότατο και συνεπώς απο μόνο του δεν ενοχλεί…Το “ξενόφερτο” όταν βαπτίζεται ελληνικό με ενοχλεί…

Δεν είναι το ίδιο. Το ζεϊμπέκικο του Τσιτσάνη είναι του Τσιτσάνη και κανενός άλλου. Και τα ελληνικά λαϊκά / ρεμπέτικα είναι ελληνικά. Η τζαζ είναι μια διεθνής μουσική. Ασφαλώς οι ρίζες της δεν έχουν καμία σχέση με Ελλάδα, το παρόν της όμως δεν είναι αποκλειστικά δεμένο με κάποια μοναδική χώρα (δηλ. με τις ΗΠΑ για να μιλάμε συγκεκριμένα).

Γειά σου φίλε Βαγγέλη. Εγώ είμαι ο ιδιοκτήτης του ιστολογίου και συνάμα ο κακογράφος.

Το σκέλος που αφορά τον Δημήτρη δεν είναι της δικαιοδοσίας μου. Το αντίστοιχο δε που αφορά τα μουσικά σου γούστα, επίσης δεν είναι.

Είμαι θιασώτης της ποιότητας. Δε διαφωνούμε πουθενά στο παραπάνω (επιπλέον δε γνωριζόμαστε για να ξέρουμε αμφότεροι το μουσικό μας υπόβαθρο).

Όπως τα λέει ο αναγνώστης μου είναι, τον ευχαριστώ για την παρέμβαση.

Κανένα θέμα, ό,τι θέλεις ελεύθερα, απευθείας στο ιστολόγιο ή από κοντά.

Σωστά εντόπισες το βασικό πρόβλημα (=έλλειψη παιδείας), αν και θα άλλαζα το „λαός“ με το άτομο και θα διέγραφα το „εθνικό προιόν“. To ζήτημα είναι να παράγεις ποιότητες, μόνος ή συλλογικά, εδώ ή αλλού.

Συμφωνώ και ορθή η χρήση των εισαγωγικών!

Εμ, πήγαινες γυρεύοντας…:110::019:

Ασφαλώς! Και την Jazz κάποιος όμως τη γράφει…Ο Τσιτσάνης δεν δημιουργήσε εκ του μηδενός. Κάπου πάτησε, κάτι βρήκε πίσω του ψάχνοντας, κάποια ακούσματα είχε και προφανώς όχι απο τη διεθνή Jazz…

Σωστά! Καμία σχέση με Ελλάδα…

Επιλεκτικά αφαιρείς την κρίσιμη λέξη “ρίζες”. Η τζαζ έχει πολλή σχέση με την Ελλάδα από την εποχή του ελαφρού τραγουδιού τουλάχιστο (αν και είδα ένα cakewalk σε μια λίστα παλιότερων ελληνικών εκδόσεων). Ο Άρα Ντικτζιάν έπαιξε πρόσφατα στο φεστιβάλ τζαζ του Λονδίνου με τρεις έλληνες μουσικούς (ανάμεσα τους και ο Σινόπουλος). Να τους αφαιρέσουμε το διαβατήριο;

Το πρόβλημα με το διαγωνισμό είναι ότι χωρούσε όλα τα είδη, άρα θα ήταν και αδύνατο να βρεθεί σωστή κριτική επιτροπή. Οι διαμαρτυρίες σας όμως φανερώνουν αρκετό σνομπισμό για τα υπόλοιπα είδη μουσικής.

Αλέξανδρε, κι εγώ δεν ισχυρίστηκα ότι πρόκειται για Ελληνικό τραγούδι. Απλά, ακούγοντας τα τραγούδια μού έκανε εντύπωση η έλλειψη λαϊκών οργάνων και ρυθμών.
Με αφορμή αυτόν τον διαγωνισμό ανοίγω φιλοσοφική κουβέντα εδώ.

Γιώργο, ποιότητα είχαν πολλά από τα προκριθέντα τραγούδια. Τίποτα το ελληνικό δεν είχαν.

Φίλε Βαγγέλη, το έγραψα ήδη πιο πάνω. Καλές δουλειές προκρίθηκαν και καλά έκαναν αλλά από τόσες συμμετοχές δεν υπήρχε κανένα με μπουζούκι που να αξίζει να περάσει έστω την 1η φάση; Απορία εκφράζω, δεν ζητάω τον λόγο γιατί πέρασαν τα άλλα.

Να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι εγώ έστειλα 2 τραγούδια και κανένα δεν είναι λαϊκό. Το ένα το ξέρετε ήδη, είναι [b][u]ΑΥΤΟ[/u][/b].
Για να μην σκεφτείτε ότι κάνω ντόρο από καημό, δηλαδή.

Και σε αυτό το σημείο πάλι είμαι αντίθετος. Τι πάει να πει στουντιακή ή πρόχειρη ηχογράφηση, την ιδέα άκου και κρίνε και όχι το παίξιμό μου ή την φωνή μου (γενικά μιλάω). Άσε που δεν υπάρχει και η δυνατότητα στουντίου στην επαρχία.
Εγώ προσωπικά έμαθα για τον διαγωνισμό στις διακοπές του καλοκαιριού, μόλις 15 μέρες πριν την λήψη της 1ης διορίας οπότε πού χρόνος για μουσικούς και στούντια.

Όχι ρε συ, τι επίθεση να εκλάβω. Κουβέντα κάνουμε.

Του χρόνου στον 2ο διαγωνισμό θα στείλω τραγούδι και θα υπογράψω ως …Πάμελα Γεωργίου.:019:

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 00:38 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 00:28 —

Σωστή παρατήρηση.

Αδερφέ, μας τα χαλάς τώρα. Δεν υπάρχει καμία μα καμία διαμαρτυρία. Διάβασε πάλι τα μηνύματα τα δικά μου.

Και το “σνομπισμός” δε νομίζεις ότι είναι βαρύ και άδικο; δεδομένου ότι δεν με ξέρεις μουσικά ούτε στο ελάχιστο.

Μακάρι να μπορούσα να τα ακούσω από κάπου για να κρίνω…

Α, το άκουσα το τραγουδάκι σου, ποοοολύ ωραίο! Μου έβγαλε λόγω ακορντοσειράς (αλλά και ήχου) μια υπέροχη gypsy-jazz αισθητική Χιώτη - Django, δεν ξέρω αν ήταν ηθελημένη, αλλά σε κάθε περίπτωση μπράβο!
Μια - δυο ενστασούλες χρονικές σε κάτι γυρίσματα και ανταποκρίσεις όταν γνωριστούμε καλύτερα, χεχε
(Διέγνωσα και τόπο καταγωγής Πελοπόννησο μεριά?)

Καλά κάνεις και είσαι αντίθετος, έτσι όπως τα λες θα έπρεπε να ήταν… αλλά πως να το κάνουμε, όταν ακούς 10 demo γραμμένα στουντιακά με τα όλα τους και 5 “πρόχειρα”, μοιραία θα τα βάλεις, έστω και υποσυνείδητα σε δεύτερη κατηγορία. Εϊναι σαν την έκθεση με ορθογραφικά λάθη, το ξέρεις ότι δεν πρέπει να τα λαμβάνεις υπ’όψιν, αλλά σου χαλάνε όλη την αισθητική τα άτιμα

Τα γράφω καλού - κακού, δε γνωριζόμαστε από χθες… χαίρομαι για τη στάση σου.

Δημήτρη, το ίντερνετ καθώς και στο μαγαζί που παίζεις, είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωστοποιήσεις την μουσική σου. Δεν νομίζω να υπάρχει άλλος τρόπος σήμερα. Τι σημαίνει διαγωνισμός και ποιοι βαθμολογούνε και με τι κριτήρια;

Εγώ νομίζω πως τα προσεγμένα --από πλευράς εικόνας και ήχου-- βίντεο έχουν δυνατότητες μεγάλες. Θα πρέπει όμως να μην παραπέμπουν σε δοκιμαστικά ντέμο, να παίζουν δλδ οι ανάλογοι παίχτες και να τραγουδούν οι ανάλογοι τραγουδιστές.

υγ. γιατί λες πως δεν είναι λαικό το τραγούδι; Εγώ λαικό το βρίσκω, ειδικά στα κουπλέ και μάλιστα πολύ καλό!

Τον Πικίνο εννοούσα κυρίως. Σνομπισμό δείχνουν πολλές φορές οι καλοί μουσικοί απέναντι στους λιγότερο δεξιοτέχνες :slight_smile: . Πάντως το τραγούδι σου μου άρεσε κιθαριστικά τουλάχιστο. Δεν ξέρω πως ακριβώς ηχογραφείς αλλά πλέον τα απαραίτητα για σπιτικό στούντιο με αξιοπρεπή ήχο είναι φτηνότερα π.χ από ένα καινούριο όργανο, δεν χρειάζεται να πας στην Αθήνα.

Μπορείς μου απευθύνεις ευθέως το λόγο χωρίς φόβο (ή μήπως με σνομπάρεις;!):019:

Πέρα από την πλάκα, αν διέγνωσες „σνομπισμό“ από πλευράς μου, είναι δικό σου θέμα και δε με αφορά. Παρομοίως, αντιλαμβάνομαι στο περιβάλλον μου πολλά και διάφορα.

Ενα θέλω να ελπίζω μόνο.Οτι τουλάχιστον το ενα μέλος τής επιτροπής,δηλωμένος φίλος του ρεμπέτικου και γενικά τής λαικής μουσικής,τόν ψήφο του τόν εδωσε στό τραγούδι τού Δημήτρη.
Γιατι απο οσα τραγούδια και να ακουσα ( Π.Χ αυτο που βγήκε και πρώτο και που δεν είναι ασχημο καθόλου),μόνο λαικά τραγούδια δέν είναι.