Kithara.vu

Πριν το internet γινει αυτο που ειναι αν πηγαινε κανεις σε κανα Νακα να πάρει βιβλιαράκι θα εσκαγε 6 χιλιαρικα για να διαλεξει 10 κομματια απο τα 40 που ειχε μεσα,οποτε το kithara εχει φερει μεγαλη επανασταση στο χωρο,ειναι τοσο μεγαλη η βαση δεδομενων που δυσκολα μπορεις να ελενξεις την ορθοτητα ως διαχειριστης,πάντως σου δινει ενα μπουσουλα που διορθωνεις τα μικρολαθακια,τα παιδια του kithara αξιζουν πολλά μπράβο

Αν πρόκειται να γίνει βάσει δεδομένων να βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου προτείνοντας αντί για τις τελείες που είναι δύσκολο να μπουν τα ακόρντα στη σωστή θέση να γράφεται το τραγούδι με γράμματα και να μπαίνουν τα ακόρντα στην ανάλογη θέση. Π.χ.

Μια φούντωση μια φλόγα, που 'χω μέσα στη καρδιά

Ταρα τάραρα τρα τάρα, τά 'ρα τάρα τα ραρα

ή

Νία τούντωση νια πλόκα τουχω νέσα στη καρφιά.

Κι άντε να σου πει η ΑΕΠΙ περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Ωραίος ο PeVen. Και ερμηνευτής ο Δράκος Μπαμπακάρης!

Το κιθάρα.το με έβγαλε από πολλά θέματα πάντως. Κάνω και γω τις διορθώσεις όταν υπάρχει λάθος, αλλά με φώτισε για πολλές συγχορδίες.

σε λίγες ώρίτσες οτι εχει το Kithara.to θα ειναι διαθέσιμο προς τους φιλους χωρίς τα ενοχλητικά μηνύματα “Υπερφόρτωση” και να γραφεις νουμερα. τους καταλαβαίνω θελουν να προστατεψουν την ιδιοκτησία τους αλλα το πρόβλημα ειναι οτι "ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ τους " αυτα που στελνουν τα μέλη.Τα μέλη τα στελνουν για 2 λόγους.

  1. Να ειναι προσιτά στο ευρύ κοινό ( μουσικους κλπ )
  2. Για να ακουσουν και ενα ευχαριστώ.

κάθησα λοιπον και πηρα ολους τους στιχους μονο οσοι εχουν ακόρντα αφου στίχους ειχα ήδη πολλους απο αλλη πηγή.
και σε λίγες ώριτσες θα ειναι ετοιμα . Θα σας δώσω το Link και καλη διασκέδαση.
οσο αφορα οτι μερικα τραγουδια εχουν λαθος ακόρντα μακάρι να μου δείξετε μια σελίδα που να τα εχει σωστά και θα αντικατασταθούν τάχιστα.

Ναι…το πρόβλημα με αυτό που κάνεις είναι οτι αυτά που στέλνουν τα μέλη δεν είναι ούτε δικιά σου ιδιοκτησία και ούτε έχουν συμφωνήσει ότι θέλουν να φιλοξενούνται στην ιστοσελίδα που φτιάχνεις.
Πέρα απο αυτό, δεν είναι λίγο μπαμπέσικο να “κλεβεις” την δουλειά (και επισκέψεις) που έχει χτίσει μια ιστοσελίδα μετά από πολλά χρόνια;
όπως και να χει, οι παρτιτούρες μπορεί να είναι πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών τους οπότε, πρόσεχε μη βρεις και κάνα μπελά.

Καλα το διορθώνω τοτε .
καθησα 10 χρονια και εγραψα ακορντα γαι πολλα ελληνικα κομματια. Αλλα τωρα με τις μαλακιες που ακούω μαλλον θα τα εκδώσω ενα βιβλίο να τα πληρώνουν σε φωτοτυπιες αυτοι που τα θέλουν .

ποιος μίλησε για κλοπή? ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ . ξερεις τι σημαίνει δημοσιευω?
Οσον αφορα τώρα τις μπουρδες περι copy right και λοιπον.

Σαν ελλαδα( Γυφτοελλαδισταν ) ειμαστε το μοναδικο κρατος στο κοσμο που ολοι χτιζουν σελιδες ( ακομα και τα μεγαλα καναλια ) βασισμενα στο Youtube. Δεν υπαρχειο πουθενα αλλο κρατος στον κοσμο που να το κανει αυτο ουτε το πακισταν.

Και στην τελική.
ΠΑΡΑΝΟΜΟ ειναι ΚΑΤΙ αν εχεις κερδος απο μια συναλλαγη και αποσκοπεις κάπου οπως πχ διαφημίσεις.
εγω απο την αλλη δεν ΜΟΝΟ ΠΛΗΡΩΝΩ Ο μαλακας και βαζω προσωπική Γνώση για να φτιάχνω αυτα που θελω και που απλα τα χρησιμοποιώ εγώ.
Λαθος μου που καθησα και ειπα να σας κανω την ζωη λιγο πιο ευκολη αλλα φταει το google που επεσα σε αυτο το φορουμ.
αντε ρεμπετομαγκεσ αφηστε τα PC αν ειστε γνησιοι ρεμπετες πιαστε τις λατέρνες και συνεχιστε το ψαξιμο.

Αντε γεια.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 00:44 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 00:41 —

Αυτο τώρα το διαβασα .
Να σου πω τι καιρο κανει στο λονδίνο Βροχες? κρυα? Τι κανει Γιατι αν ο σκοπος σου ( που ειναι ) ηταν νε με απειλησεις θα σου ελεγα να ντυθείς γιατι κανει κρυο εκει και μπορει να την “αρπάξης”

φιλαράκι χαλάρωσε γιατί ο άνθρωπος σου έγραψε κάτι που ισχύει όσον αφορά την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. συμφωνούμε ή όχι, ο νόμος εφαρμόζεται και πρέπει να κινούμαστε αναλόγως. αν το κάνεις στα βανουάτου ή οπουδήποτε αλλού μπορεί να μην σε πιάνει ο ελληνικός νόμος.
εδώ πάντως λόγω .gr ή για όποιον άλλο λόγο του κόσμου, εφαρμόζεται ο νόμος περί πνευματικής ιδιοκτησίας και η αεπί καραδοκεί. επίσης “δημοσιεύω σε ένα σάιτ” σημαίνει συγκεκριμένα πράγματα που μπορείς να διαβάσεις στους όρους χρήσης, και ταυτόχρονα η κάθε αναδημοσίευση απαιτεί τουλάχιστον την αναφορά της πηγής, αν όχι την άδεια χρήσης. το τελευταίο δεν είναι μόνο θέμα κανονισμών, αλλά απλή ανθρώπινη συνεννόηση. την οποία προφανώς στερείσαι αφού εκλαμβάνεις συμβουλές ως απειλές και νομίζεις ότι όλοι σε κυνηγάνε.
τέλος σ’αυτό το φόρουμ υπάρχουν κανόνες για ρατσιστικά σχόλια οπότε άσε ήσυχους τους γύφτους και τους πακιστανούς -κάνει κι εδώ κρύο και τέτοια ανθρωπάκια σαν κι εσένα τις αρπάζουν καθημερινά στην πραγματική ζωή.

Θα μπορούσα να απαντήσω αλλά δεν έχω άλλο χρόνο για σένα…

Βασικα δεν εμ ενδιαφερει η γνωμη σου εκτος αν θες να σε προσλαβω σαν δικηγορο μου.
Απο οτι ειδα στο forum ολοι εχουν προβλημα με το συγκεκριμένο site και επειδη σεβομαι τον κοπο αυτων που καθησαν και εγραψαν τα ακορντα μαις και ειμαι μουσικος 34 χρονια στα παλκα . Ασε να το κρινουν αυτοι που θα το δουνε και οχι εσυ .

Icinema χαλάρωσε, παρακαλώ.

Νίκος Πολίτης, μέλος της συντονιστικής ομάδας.

Για κοιτάξτε εδώ τι είχε πει κάποτε σε ανύποπτο χρόνο ένα μέλος!

Νομίζω ότι η ιδέα παραμένει επίκαιρη. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι από τότε μέχρι τώρα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα… παλιά τραγούδια.

Τι θα λέγατε; (Και οπωσδήποτε, για τις διαφορές μεταξύ εκτελέσεων, είναι πολύ απλό να σημειώνει ο καθένας ερμηνευτή και χρονιά.)

Όντως σαν ιδέα είναι καλή, αλλά μπαίνουν διάφορες παράμετροι που με την κουβέντα πιστεύω ότι λύνονται. Αρχικά να ορίσουμε ποια είναι τα “Ρεμπέτικα Τραγούδια”. Έπειτα να πούμε ότι αρκετά μέλη έχουν κάνει παρόμοια δουλειά για προσωπική τους χρήση. Όμως υπάρχουν μικροδιαφορές που ποιος θα ορίσει τι είναι σωστό και τι όχι; Ας πούμε ότι αυτό λύνεται επίσης με συζήτηση. Η μορφή της βάσης θα πρέπει να έχει μια ομοιομορφία (αναφέρομαι στην εμφάνιση) κάτι το οποίο λύνεται με ένα πρότυπο φόρμας εμφάνισης. Στο δρόμο θα προκύψουν κι άλλες λεπτομέρειες. Παρόλα αυτά σίγουρα είναι μια καλή ιδέα που εάν συμφωνούν αρκετά άτομα μπορούμε να το προσπαθήσουμε!

1 «Μου αρέσει»

Ήθελα να απαντήσω από χτες, ένα μεγάλο θέμα είναι πάλι αυτό με την εγκυρη αξιολόγηση των καταγραφών. Ποιος θα τα τσεκάρει; Ειδικά αν έρθει απότομα μεγάλος όγκος δεν θα είναι εύκολο να γίνει ξεσκαρτάρισμα.

Το έχουμε προσπαθήσει πολλές φορές αλλά φυσικά, αποτέλεσμα δεν βγήκε και ούτε θα βγεί, τουλάχιστον απ’ τη δική μου γενιά. Εδώ, κάποιες προσπάθειες, υπάρχουν σίγουρα και άλλες:

4 «Μου αρέσει»

Διάφορα θέματα εγείρονται, αλλά δεν τα θεωρώ απαγορευτικά. Το τι είναι ρεμπέτικο δε χρειάζεται να οριστεί. Το 'χουμε πάρει θαρρώ απόφαση πως μέχρι να συμφωνήσουμε όλοι μέχρι τον τελευταίο και μέχρι κεραίας στον ορισμό του ρεμπέτικου, η ζωή δε χρειάζεται να μας περιμένει.

Ένα άλλο θέμα είναι: τραγούδια χωρίς ακόρντα, τραγούδια με κάποια σημεία χωρίς ακόρντα ή με ακόρντα που απλώς υπονοούνται, τραγούδια με κάποια σημεία όπου κιθάρα-μπαγλαμάς παίζουν διαφορετικά ακόρντα. Τι ακριβώς γράφεις εκεί; Υπάρχουν βέβαια απαντήσεις, αλλά όχι μία μοναδική. Κακά τα ψέματα, η όλη ιδέα της καταγραφής τραγουδιών με στίχους και ακόρντα στηρίζεται σε άλλα είδη τραγουδιών, όπου αν ξέρεις τα ακόρντα ξέρεις κατά μεγάλο μέρος το τραγούδι. Στα ρεμπέτικα τα ακόρντα παίζουν διαφορετικό ρόλο, λιγότερο καταλυτικό.

2 «Μου αρέσει»

Σε μια πρόσφατη συζήτηση με κάποιο φίλο (καλός κιθαρίστας) συμφωνήσαμε ακριβώς σε αυτό που αναφέρεις. Μάλιστα έγινε η παρατήρηση και βγήκε το συμπέρασμα ότι εάν υπάρχει έλλειψη από “γέφυρες” και μπασογραμμές, το παίξιμο της λαϊκής κιθάρας μοιάζει σχεδόν αδιάφορο και εκτός κλίματος.
Σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζω τους παίχτες που επιλέγουν να παίζουν μόνο με ακόρντα, καποτάστο, μπαρέ στα πιασίματά τους κλπ, αλλά είναι εκτός “κλίματος” (εάν μου επιτρέπεται η έκφραση) όταν μιλάμε για ρεμπέτικο και πρώιμο λαϊκό.
Αυτά φυσικά είναι η δική μου γνώμη που φαντάζομαι όμως πως συμμερίζεστε και αρκετοί εξ υμών κιθαρίστες (και όχι μόνο).

είχαμε σχετικό μάθημα στην εθνομουσικολογία οπου επρεπε να δημιουργήσουμε σημειογραφια σε κάποιες παραδόσεις που γνωρίζουμε και κάποιες που δεν μας είναι οικείες.Η άσκηση είχε να κάνει με διαχωρισμό καταγραφης αυστηρά της σύνθεσης ή καταγραφής σύνθεσης σε συνδιασμό με ερμηνεία.
Νομίζω και τα 2 γίνονται σε ικανοποιητικό βαθμο στην περιπτωση μας, αρκεί να υπάρχεί συνειδητός και σαφής διαχωρισμός απο εκείνον που κάνει την καταγραφη.

εγώ σχεδόν διαφωνώ.
ειδικά σε πολύ παλιό ρεπερτόριο, το κύριο στοιχείο που θέλω να ακούσω ειναι ρυθμικοί ισοκράτες και το πολύ κεντημένο παίξιμο μου ακούγεται σαν πυξ-λαξικές φλυαρίες🤣

Επομένως αναφέρεσαι σε κάτι αντιδιαμετρικά αντίθετο με τα σκέτα ακόρντα. Παιξίματα σχεδόν δεξιοτεχνικά και σολιστικά (εάν επιτρέπεται αυτός ο όρος), που πολλές φορές έρχονται με την αντιπαραβολή του παιξίματος του μπουζουκιού ή/και την ύπαρξη δύο κιθάρων.
Σωστά το αντιλαμβάνομαι; Εάν ναι … θα συμφωνήσω και μαζί σου! :wink:

1 «Μου αρέσει»

Αν δείτε τις ηχογραφήσεις των πρώτων πειραιώτικων, η κιθάρα είναι εξαιρετικά λιτή, έχει επίγνωση ότι είναι παρείσακτη και ότι κανονικά θα έπαιζαν μόνο μπουζουκομπαγλαμάδες. Πιο μετά εμπλουτίστηκε με μπασογραμμές κλπ, όμως οι περισσότεροι κιθαρίστες σήμερα φοράνε καπέλο τα μεταπολεμικά γεμίσματα στις εκτελέσεις των χασικλήδικων.
Δεν αναφέρομαι στην μικρασιάτικη σχολή, εκεί η κιθάρα έχει πολύ πλούσιο παίξιμο στην παράδοση του ουτιού. Ο Σκαρβέλης όμως ήξερε να κεντάει στα δικά του τραγούδια και να συγκρατείται όταν συνοδεύει τον Μάρκο.
Συγκεκριμένα για την κουβέντα μας, δεν είναι η έλλειψη μπασογραμμών που κάνει το παίξιμο αδιάφορο, αλλά η έλλειψη ατάκας και σωστής πενιάς, ο τονισμός των καντινιών εις βάρος των μπάσων, η έλλειψη ύφους γενικότερα.

1 «Μου αρέσει»

Στους μίνιμαλ σκοπούς του ενός ακόρντου, η εντελώς σταθερή επανάληψη (όπως όταν βάζει ο Πιστιόλης τη λούπα) μερικές φορές είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται. Και δεν είναι εύκολο παίξιμο! Όταν όμως τα πράγματα φτάνουν σε αρμονικά επίπεδα κάπως πιο ανεβασμένα, οι ολόσκετες συγχορδίες μπορούν να καταντήσουν διεκπεραίωση.

2 «Μου αρέσει»