Eρηνάκι (Σκαρβέλης ,Ρούκουνας)


(system) #1

Αν κάποιος απο τους μετέχοντες στο FORUM έχει αυτό το τραγούδι και γνωρίζει απο ρυθμούς ,ας το ακούσει μήπως και βγάλει άκρη.Εγώ πάντως ακόμα δεν έχω βρεί.
Ενώ με την πρώτη ακρόαση ,νομίζεις οτι έχεις να κάνεις με ένα κομμάτι σε 5/8 (3+2)(το οποίο στην συνέχεια γίνεται 2/4)ακούγοντάς το πάλι ,σου μπαίνει η ιδέα ότι είναι μια “αποτυχημένη” προσπάθεια να παιχτούν 6/8 πού λόγω όμως της ερμηνείας του Ρούκουνα αδυνατούν να κρατηθούν σωστά ρυθμικά.
Για ρίχτε καμμιά ιδέα.

Ε.Π.Τ.Κ(Ενας Πολύ Ταλαίπωρος Κιθαρίστας)

(system) #2

Το Ερηνάκι, έτσι όπως το έπαιξε ο Ξαρχάκος γιά την ταινία μου, με τη βοήθεια και τις οδηγίες του Θόδωρου Πολυκανδριώτη που το τραγούδησε, είναι ένα “Τούρκικο εφτάρι”. 7/8 δηλαδή, 3-2-2- με το χτύπημα πάντα πρώτο σε κάθε μονάδα, αλλά με μιά διαφορά: ανάμεσα στο πρώτο δυάρι και το τρίτο, γίνεται μιά ελαφριά καθυστέρηση. Σα να χάνει το ρυθμό. Το ίδιο κάνει και ο Δούσας (αν θυμάμαι καλά) στη “Βασίλισσα”.
΄Ομως καμιά φορά, παρασυρόμαστε και ψάχνομε γιά παράξενα πράγματα στους ρυθμούς του ρεμπέτικου, και ξεχνάμε πως ήτανε κάπως… μαστούρηδες.
Μιά μεγάλη τέτοια κουβέντα έχει γίνει με το “λάθος” στην εισαγωγή του “Χαράματα η ώρα τρεις”. Κάποιοι είπαν πως είναι… “μουσική μαγκιά”.


(system) #3

Αυτό το “Ερηνάκι” είναι 7άρι,αλλά δεν είναι το κομμάτι για το οποίο έγινε η ερώτηση.


(system) #4

Ποιό είναι το “λάθος” στο “Χαράματα η ώρα τρείς”;
ΚΚ


(system) #5

Το “Ειρηνάκι” των Σκαρβέλη-Ρούκουνα, θα το κοιτάξω απόψε και θα επανέλθω Μήτσε, εκτός αν με προλάβει κάποιος ποιό ειδικός απ’ το φόρουμ.
ΚΚ


(system) #6

Μήτσο, δεν ξέρω αν θα καταφέρω να σε “διαφωτίσω”, γιατί δεν κατέχω τις ονομασίες των μέτρων (ε… τα 9/8 τα ξέρω). Θα προσπαθήσω να στο πω …πρακτικά. Εγώ το “Ερηνάκι” το παίζω:
Πουμ πα πα πουμ πα, “σιωπαίνοντας” το δεύτερο “πα”. Παίζω δηλαδή: Πουμ σιωπή πα πουμ πα.
Στις δύο τελευταίες στροφές το γυρνάει σε γρήγορο χασάπικο.
Δεν ξέρω αν σε βοήθησα ή σε μπέρδεψα περισσότερο.
ΑΝ


(system) #7

Αυτό ʼρη είναι που βγαίνει με την πρώτη ακρόαση και είναι το 5άρι(πουμ πα πα πουμ πα)
(1 2 3 1 2)
ʼν όμως προσέξεις τον τρόπο που ξεκινάει το τραγούδισμα ο Ρούκουνας,σου μπαίνει η υποψία πώς πάει να τραγουδήσειτο εξής
(Πουμ πα πα πα πουμ πα)
(1 2 3 1 2 3)δηλαδή 6άρι με παύση στα δύο πρώτα πα
που γενικώς είναι πολύ δύσκολο να κρατηθή σαν τέμπο και απο τα όργανα αλλά και απο την φωνή ,είδικα με τις δυνατότητες της εποχής(δηλ. χωρίς μετρονόμο).Αν λάβεις δε υπ όψιν σου οτι όλα τα κομμάτια αυτού του τύπου είναι 6άρια οδηγήσαι προς αυτήν την εκδοχή. Αλλά με τον Σκαρβέλη τέμπο κιθάρα και τον Περιστέρη σόλο κιθάρα όλα είναι πιθανά.!!!Ειδικά ο Σκαρβέλης παίζει λαίκή κιθάρα με ένα πανέξυπνο τρόπο που ειλικρινά δεν έχω ξανασυναντήσει στα χρόνια που ασχολούμαι ,με την κιθάρα.
Εγώ πάντως το έπαιξα 6άρι,και ο θεός βοηθός.


(system) #8

to exw to katapliktiko kommati auto se original disko 78 strofwn (decca kokkino) me wraio karsilama sten alle pleura.


(system) #9

Εψαξα και δεν έχω το τραγούδι πάντως η περιγραφή του μέτρου μου θυμίζει “σεμάι” ήτοι τούρκικο βασικά τρόπο που στην αρχή αναπτύσει 10/8 (3+2+2+3) και στο τέλος παίζει 6/8
(3+3).