2o Σεμινάριο για Σάζι - Ταμπουρά από το Κ.Ε.Π.Ε.Μ

Η τεχνική του οργάνου εφαρμοσμένη στο ελληνικό ρεπερτόριο»

Εισηγητής: Περικλής Παπαπετρόπουλος

Το «ΚΕΝΤΡΟΝ ΕΡΕΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ - Μουσικό, Λαογραφικό και Φιλολογικό Αρχείο Σίμωνος και Αγγελικής Καρά» (Κ.Ε.Π.Ε.Μ) διοργανώνει το 2ο σεμινάριο ταμπουρά με τον δάσκαλο του Κέντρου και γνωστό δεξιοτέχνη του οργάνου Περικλή Παπαπετρόπουλο.

Ο εισηγητής, έμπειρος οργανοπαίκτης και άριστος γνώστης του οργάνου, θα αναφερθεί σε τεχνικές παιξίματος οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν σε μουσικές και σκοπούς του ελληνικού ρεπερτορίου.

Το σεμινάριο συμπεριλαμβάνει 2 τμήματα, αρχαρίων και προχωρημένων, και θα διεξαχθεί στον χώρο του ΚΕΠΕΜ, Έρσης 9 και Πουλχερίας στον Λόφο του Στρέφη, τις παρακάτω μέρες και ώρες:

Τμήμα Προχωρημένων: Παρασκευή 10/6 έως Πέμπτη 16/6/2011 | 18.00 - 21.00
Τμήμα Αρχαρίων: Δευτέρα 20/6 έως Παρασκευή 24/6/2011 | 18.00 - 21.00

Την Δευτέρα 13/6 δεν θα γίνουν μαθήματα λόγω της αργίας του Αγίου Πνεύματος.

Κόστος συμμετοχής: 100?
Η καταβολή του ποσού γίνεται με την έναρξη του σεμιναρίου.

| Πληροφορίες - Δήλωση Συμμετοχής |

6970948771, 2108811930
karaskepem@gmail.com

| Περικλής Παπαπετρόπουλος |

Ο Περικλής Παπαπετρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική στα δεκάξι του, με δάσκαλο τον Ross Daly. Ένα χρόνο μετά άρχισε να συμμετέχει στο μουσικό σχήμα «Λαβύρινθος», παίζοντας σάζι και ταμπούρ σε συναυλίες και ηχογραφήσεις. Εκτός από την καλλιτεχνική του δραστηριότητα στον «Λαβύρινθο», συμμετέχει επίσης στο μουσικό σχήμα «Passed Isolated», με τους Χάρη Λαμπράκη, Κώστα Μερετάκη, Πάνο Δημητρακόπουλο και Σπυριδούλα Μπάκα, παίζοντας πολίτικο λαούτο και συνθέτοντας. Στις καλλιτεχνικές του δραστηριότητες περιλαμβάνονται ντουέτο πολίτικων λαούτων με τον Σωκράτη Σινόπουλο, συμμετοχή στο συγκρότημα «Γράμμα από την Πόλη» και στο συγκρότημα του Στέλιου Πετράκη. Ο Περικλής Παπαπετρόπουλος έχει εκδώσει δύο σόλο άλμπουμ, το τελευταίο από τα οποία ονομάζεται “Saz Grubu”, το οποίο είναι μία παρουσίαση της παραδοσιακής μουσικής της Τουρκίας, της Ελλάδας και της Βουλγαρίας με μια ορχήστρα που αποτελείται κυρίως από σάζια. Επίσης έχει λάβει μέρος σε συναυλίες με διακεκριμένους καλλιτέχνες διαφόρων μουσικών παραδόσεων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Έμπειρος και καταξιωμένος ως δάσκαλος του σάζι και του πολίτικου λαούτου διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών και στο “Κέντρον Ερεύνης και Προβολής της Εθνικής Μουσικής”. Πολλοί από τους μαθητές του είναι γνωστοί δεξιοτέχνες αυτών των οργάνων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Πηγή: http://karaskepem.blogspot.com/2011/05/2.html

Εγω σε ενα θελω να σταθω…Κοστος Συμμετοχης : 100 Ευρω…Κεντρο Ερευνας κ Προβολης Ελληνικης Μουσικης,λεει…Τι ειναι αυτο?Απο που χρηματοδοτειται?

Ακου 100 ευρω…Θα μου πουνε καποιοι αμα δεν σου αρεσει μην πας…Ετσι ο Πολιτισμος να αποτελει πολυτελεια,αγαθο για λιγους…Ωραια πραγματα…

Αν νομίζεις πως έχεις φτάσει στα όρια των δυνατοτήτων σου χωρίς δάσκαλο ή ακόμα και με άλλο δάσκαλο,και θέλεις να εξελιχθείς,πας,τα σκας και μαθαίνεις πράγματα από τον Παπαπετρόπουλο ο οποίος είναι κορυφή στο είδος του στην Ελλάδα,και γίνεσαι σίγουρα καλύτερος,φτάνει ότι πει και ότι σου δείξει να το ρουφήξεις 100%.Και αν γίνεις επαγγελματίας μουσικός,αυτά τα λεφτά θα τα βγάλεις πάρα πολύ γρήγορα!Να μην πούμε πόσο κοστίζει ένα ιδιαίτερο μάθημα με κάποιες φίρμες!Αν θέλεις να φτάσεις στην κορυφή και να καταξιωθείς,για εμένα αξίζει να δώσεις 100? για το σεμινάριο αλλά και κάτι παραπάνω στον δάσκαλο που θα σου κάνει ιδιαίτερα,έτσι όπως είναι τα πράγματα αυτή την στιγμή.

Γιάννη, αν πληρώσεις ένα ιδιαίτερο μάθημα πόσα θα δώσεις; Αν υπολογίσεις τις μέρες θα δεις ότι δε βγαίνει ακριβότερα.
Πραγματικα το λέω, αυτή η στροφή σε τόσα πολλά θέματα όσον αφορά την τιμή και το κόστος έχει αρχίσει να μου γίνεται ιδιαίτερα ενοχλητική. Οποιος έχει πάει όποιος δεν έχει κάθεται σπίτι του, όπως πολλές φορές κάθομαι σπίτι μου και εγώ σε τόσα ωραία κονσέρτα που έχει εδώ στην Πόλη αλλά που δεν μπορώ να τα πληρώσω.

Υ.Γ. Η άποψη μου αυτή είναι αυστηρά προσωπική και δεν έχει να κάνει ούτε με τους συντονιστές ούτε με τη διαχείριση. Γιάννη αν θες μπορείς να μου απαντήσεις ελεύθερα, όπως ελεύθερα σου έγραψα.

Συγνώμη ρε παιδιά αλλά αν τα μετράω σωστά είναι 20 ευρώ στο μάθημα το οποίο διαρκεί τρείς ώρες. Πλάκα κάνετε;; Με τον περικλή δάσκαλο;;
Είναι πολύ λίγα τα λεφτά όπως και να το μετρήσετε.

Γιάννη το από που χρηματοδοτείται δεν γνωρίζω, αλλά και γιατί να χρηματοδοτείται ντε και καλά. Δες εδώ πάντως για κάποιες πληροφορίες, αν και βρίσκεται υπό κατασκευή το site.

Καταρχας ναι για ιδιαιτερο μαθημα ειναι λιγα.Μακαρι να τα επαιρνε ολα ο Παπαπετροπουλος.Γενικα ισχυει σχεδον για ολα τα σεμιναρια επιμορφωσης αυτο,κλεινουν καποιον εισηγητη δασκαλο να βγαλει την λαντζα κ τα λεφτα μπαινουν σε κρατικα-μη κρατικα-μη κυβερνητικα-ιδιωτικα δεν ξερω κ εγω τι ταμεια.Ειναι ετσι η οχι?Αν οχι τοτε η κρατικη χρηματοδοτηση ενος οργανισμου ειναι υπερ αρκετη που μπορει να καλυψει τα εξοδα για τον καλεσμενο εισηγητη,τα εξοδα για την διοργανωση του σεμιναριου και τα εξοδα των επισκεπτων του…Κ ας το γενικευσουμε και σε αλλου ειδους σεμιναρια…Εγω θελω να παω να ακουσω κατι,να μορφωθω,να με δασκαλεψουν,να παρω μια Χ εμπειρια,γινεται ενα σεμιναριο κ βλεπω “Κεντρο Ερευνης κτλ…”,δεν πρεπει να ξερω που παω να τα ακουμπησω?Γιατι ναι μεν θα ακουσω τον Περικλη αλλα αυτα τα χρηματα καπου θα πανε…Αν ηταν οπως τα λετε,που σας καταλαβαινω απολυτα,ποιος ο λογος του σεμιναριου?Ειναι τοοοοσο πια η καλη προθεση των υπευθυνων του Κεντρου?Εγω λεω μακαρι,αλλα αυτη η καλη προθεση για μενα τερματιζει στην τιμη συμμετοχης…Κ για πολλους αλλου δλδ…

Γιάννη, τι θα ήθελες δηλαδή; να υποβάλλουν οι διοργανωτές το κοστολόγιο για λαϊκή έγκριση; Αν γινόταν έτσι, το σεμινάριο θα γινόταν σε τρία χρόνια, μέχρι να συζητηθούν οι ενστάσεις ενώπιον λαϊκού δικαστηρίου και να βγεί απόφαση. Εκτός αν προτιμηθούν “συνοπτικές διαδικασίες”.

Ξερω που ζουμε και πως γινονται τα πραγματα δεν τρεφω αυταπατες οτι αυριο που θα ξυπνησω μπορει να γινει αυτο που περιγραφεις κ πιστεψε με δεν θα γινονταν σε 3 χρονια αλλα σε πολυ λιγοτερο απο τον χρονο που απαιτηθηκε τωρα…Τελος παντων,μη ανοιξουμε τωρα τετοια κουβεντα.Το θεμα ειναι γιατι εχει η συμμετοχη 100 ευρω και που θα καταληξουν αυτα τα χρηματα…Μπορω να σου πω ενα σεναριο που ειναι ακρως ρεαλιστικο…Κατοχυρωνω ενα ονομα κ δημιουργω εναν οργανισμο Χ,παιρνω την κρατικη χρηματοδοτηση,φυσικα αυτο περιλαμβανει οτι εχω ακρες και χοντρα μεσα,εχω φιλους-γνωστους-μπορω ανετα να φερω(με πολλους μπορει κ οχι “σωστους” τροπους) χωρις να παρουν φραγκο,5-6 κορυφαιους οργανοπαιχτες η θεωρητικους,βαζω συμμετοχη 150 ευρω,τσιμπανε 200 ατομα,τα τσεπωνω κ απο χορηγιες,διαφημισεις,κ μετα ΤΣΑΦ χανομαι για ενα χρονικο διαστημα κ εμφανιζομαι να ξανακανω το ιδιο…Αυτη ειναι η ιστορια 1000αδων μη κυβερνητικων οργανωσεων,ιδρυματων και οργανισμων…Και εγω θα ενισχυσω αυτο το πραγμα???Γι αυτο ρωτησα και τι ειναι αυτο το κεντρο…

Ωραία λοιπόν, να σου απαντήσω για το κέντρο. Όλοι μας ξέρουμε το Σύλλογο προς διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής, ιδρυμένο από τον Σίμωνα Καρά προπολεμικά. Ο Καράς πέθανε πριν αρκετά χρόνια, Έγιναν τότε διάφορες ενέργειες ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια των δραστηριοτήτων του συλλόγου, η σημαντικότερη από τις οποίες ήταν βεβαίως η συνέχιση του εκδοτικού έργου και η διασφάλιση των αρχείων από φθορές λόγω χρόνου (ψηφιοποίηση αρχείων κλπ). Ισόβια πρόεδρος τα τελευταία χρόνια ήταν η κυρία Αγγελική χήρα Σ. Καρά και διευθύνων σύμβουλος το μέλος του συλλόγου Κώστας Στραγαληνός.

Ξαφνικά, πέρσι το φθινόπωρο, μίαν ωραίαν πρωΐαν ο κ. Στραγαληνός δεν μπόρεσε να ανοίξει την εξώπορτα με τα κλειδιά του. Σε συνεννόηση με την κυρία Αγγελική, (ετών 95 περίπου) πληροφορήθηκε ότι τα πράγματα άλλαξαν και πλέον το κτίριο και το αρχείο Σίμωνος Καρά έχουν περάσει σε άλλα χέρια. Για την αλλαγή αυτή, που είχε γίνει πριν από μισό χρόνο περίπου, κανείς από το διοικητικό συμβούλιο δεν είχε ειδοποιηθεί ή προειδοποιηθεί. Έγιναν διάφορες δικαστικές ενέργειες καθώς και συνέλευση του συλλόγου, με τη σημερινή κατάσταση να είναι η ακόλουθη: Ο “ΣΠΔΕΜ Σίμων Καράς” είναι άστεγος και η πρόσβαση στους χώρους όπου δραστηριοποιούνταν από το 1950 είναι αδύνατη. Η κυρία Καρά δεν είναι πλέον μέλος του συλλόγου ούτε πρόεδρος και στο χώρο αρχείων και χώρων διδασκαλίας δραστηριοποιείται κάποιος φορέας με τα αρχικά ΚΕΠΕΜ. Αυτά.

Νομίζω πως ακόμα και στην τσέπη του Πετρόπουλου να μπαίνανε όλα τα λεφτά,τα αξίζει!Γιατί έχει ασχοληθεί με το σάζι χιλιάδες ώρες και μπορεί να σου μάθει πολύ χρήσιμα πράγματα.Είναι αξιόλογος.
Έχω πολλά στο μυαλό μου για την σχέση μαθητή-δάσκαλου αλλά αυτό θα το αναλύσω σε κάποιο άλλο θέμα κάποια άλλη στιγμή.

Ο Περικλής είναι πραγματικά πολύ αξιόλογος μουσικός. Τα λεφτά δεν είναι πολλά, μα δεν είναι και λίγα.
Από την άλλη, πού κολλάει το σάζι στο “ελληνικό ρεπερτόριο”, είναι ένα μυστήριο… άλυτο. Έτερον εκάτερον, βέβαια.

Για τον Περικλη δεν ειπα τιποτα!!!Προς θεου ο ανθρωπος ειναι αψογος και απο του καλλιτεχνες που θαυμαζω,μην παρεξηγηθω…Ευλογο το ερωτημα σου Πανο…

Δεν μπορώ να καταλάβω τον προβληματισμό σου Πάνο!Αλλά νομίζω πως αν συνεχίσουμε την κουβέντα για τον προβληματισμό σου,θα ξεφύγουμε από το θέμα!

Τα λεφτά για το σεμινάριο δεν είναι πολλά.
Ορισμένοι νεοπαίχτες, που δεν ξέρουν να κρατάνε ούτε την πέννα καλα καλά, μόλις περάσουν 15 κομμάτια και 5 κλίμακες ζητάνε 15 ευρώ την ώρα για ιδιαίτερο…
Πώς προέκυψε ότι το σεμινάριο είναι ακριβό με 6.5 ευρώ την ώρα, με δάσκαλο τον Περικλή που είναι ένας από τους καλύτερους στο ταμπουρά-σάζι, αυτό δεν μπόρεσα να το καταλάβω.

Όπως θα κολλούσε μια κλασική ή ακουστική κιθάρα στο ρεμπέτικο ρεπερτόριο.

Νομίζω το εύλογο αλλά όχι εντελώς σαφώς διατυπωμένο ερώτημα του Γιανν’ δεν αφορά την αξία του δασκάλου, ούτε το αν η τιμή πώλησης των μαθημάτων είναι δυσανάλογη προς την αξία τους.
Αφορά, αν κατάλαβα καλά, το “καθεστώς” υπό το οποίο καθετί λειτουργεί υπό εμπορευματικό τύπο και υπό το οποίο αν σου περισεύει το αντίτιμο έχει καλώς, αν δεν σου περισσεύει από δώ παν κι άλλοι.
Ειλικρινά δεν πιστεύω ότι ο Γιανν’ς ήθελε να μειώσει τους όρους ζήτησης υπό τους οποίους προσφέρονται τα μαθήματα του αξιόλογου αυτού σεμιναρίου.

Αγη ο Γιάννης διευκρίνησε τη θέση του. Εχει καχυποψία για το σεμινάριο γιατί πιστεύει ότι “μάλλον” χρηματοδοτείται και επομένως έπρεπε να γίνει τζάμπα ή ότι πάνε να κάνουνε αρπαχτή. Πραγμα που σημαίνει ότι αυτοί που το διοργανώνουν θα βγάλουν κέρδος, και αντί να είναι για το φιλότεχνο κοινό χωρίς πληρωμή, κάποιοι θα τα βάλουν στην τσέπη τους. Αυτό εννοείται λίγο ή πολύ.

Δηλαδή για μένα αυτό είναι ακόμα πιο βαρύ. Σημαίνει ότι κατηγορούνται αυτοί που το κάνουν εμμέσως φυσικά για πλουτισμό. Ανάμεσα σε αυτούς έμμεσα φυσικά και ο δάσκαλος, ο Περικλής, γιατί και αυτός στην ίδια παρέα είναι από τη στιγμή που συμμετέχει. Και στην καλύτερη περίπτωση τον πιάσανε κορόιδο γιατί κερδίζουν και αυτός δεν παίρνει χαμπάρι.

Και ανακεφαλαιώνουμε:
Ενα σεμινάριο οργανώνεται στο οποίο θα υπάρχουν μαθήματα, το οποίο δεν ξέρουμε αν τα έχουν πάρει από πριν ή έχουν στήσει αρπαχτή.

Δηλαδή οι άνθρωποι βρέθηκαν κατηγορούμενοι στα καλά καθούμενα. Και γιατί; Γιατί έβαλαν τιμή στα μαθήματα. Εμένα αυτή η λογική με ξεπερνάει…

Γιατί ακόμα κι έτσι να είναι που προσωπικά δεν το πιστεύω, πρίν να μιλήσει κανείς οφείλει να έχει μια απόδειξη. Κατηγορία ή υπαινιγμός χωρίς αποδειξεις είναι απλά συκοφαντία.

Θελω να πω ΑΚΡΙΒΩΣ αυτο που λεει ο ΑΓΗΣ…Απλα το εχω ξαναπει οτι δεν εχω συνθισει να κουβεντιαζω μεσα απο το μαραφετι,αν ειμασταν απο κοντα ολα θα ηταν πιο ευκολα…Μου βαζεις λογια Διονυσε.Που ακριβως κατηγορω τον Περικλη?Ο ανθρωπος εισηγητης πηγε εκει περα,προφανως τον καλεσαν και θα πληρωθει καποια χρηματα…Δεν εκανα καμια θεωρια συνομωσιας…Ειπα πως ΓΕΝΙΚΑ εχουν τα [ραγματα με αυτα τα Σεμιναρια και με αυτους τους οργανισμους.Αλλωστε ρωτησα νομιζω 2 φορες,τι ειναι αυτος ο Οργανισμος και απο που χρηματοδοτειται και απαντηση δεν πηρα…Αρα???

Αυτό είναι ο ορισμος της αρπαχτής

Εμμεσως από κάτω.

Αυτοί είναι τα κορόιδα από τη στιγμή που συμμετέχουν σε αρπαχτή εν αγνοιά τους.

Μα φυσικά δεν πήρες απάντηση Γιάννη γιατί δεν ξέρουμε. Αλλά επειδή δεν ξέρουμε, Αρα… είναι αρπαχτή;

Καμμία διάθεση δεν έχω να σου επιτεθώ, πολύ περισσότερο που δεν γνωριζομαστε. Μου είναι μάλιστα ιδιαίτερα δυσάρεστος αυτός ο διάλογος.

Σκέψου όμως το άλλο: Φαντάσου να οργανώνει κάποιος αυτό την εκδήλωση με κέφι, να κάνει τις ετοιμασίες, να μην ξέρει αν θα έχει απήχηση, να ενδιαφέρεται για το αντικείμενο και να διαβάζει αυτά που έγραψες.

Πως νομίζεις ότι θα αισθανότανε; Δεν θα έλεγε ότι κάποιος δυναμιτίζει την προσπάθεια μου με ένα αέρα υποψίας; Γι’ αυτόν τον λόγο σου απαντώ έτσι.

Ελπίζω να καταλάβεις ότι ο λόγος δεν είναι κάποια αντιπάθεια σε σένα αλλά μόνο μία ουσιαστική διαφωνία μας στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε αυτήν την εκδήλωση.

Σε αυτό, μέχρις ενος σημείου, θα μπορούσα να συμφωνήσω.

Αλλά ως προς τη γενικότητα του θέματος δεν μπορώ να συμφωνησω με την άποψη που εκφράζει ο Ζιλ, της οποίας το νόημα το κατανοώ ως εξης: “αν θες να γίνεις κορυφή αξίζει να δώσεις κι εκατό ευρώ (κι εγώ λέω γιατί όχι και 1100;) και γρήγορα θα κάνεις απόσβεση και θα βγάλεις και κέρδος”. Υποτίθεται πως πας να μάθεις μουσική όχι να γίνεις επιχειρηματίας, ούτε να κάνεις καριέρα στον καλλιτεχνικό πρωταθλητισμό.

Δεν θέλω να θίξω κανέναν, μιλάω αποκλειστικά για απόψεις, κι η παραπάνω άποψη μού φαίνεται στενά εμπορική, κι ακόμη περισσότερο χαρακτηριζόμενη -στη γενικότητά της- από τις αυταπάτες που καλλιεργούν κάποιες χολυγουντιανές ταινίες, ας μείνω εδώ για να μην επεκταθώ στο εκπαιδευτικό σύστημα και στις προωθούμενες “αξίες” περί ατομικής επιτυχίας κλπ.

Επίσης, έχω τη γνώμη οτι ίσα -ίσα αν ακολουθούσαμε την άποψη αυτή με συνέπεια, τότε ακριβώς θα έπρεπε να γινόμασταν ψείρες με την “κοστολόγηση”, αλλά και επ’ αυτού δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο.