Όταν παίζω τρίχορδο

μπουζούκι
τρίχορδο

(michalis) #1

Για σας παιδιά,

Μια απλή ερώτηση για σας που αγαπάτε σαν κι εμενα το τρίχορδο:
Όταν μπαίνετε στο τραγούδι παίζοντας το τριχοδο, τι στάση πιάνεται; Παίζεται ακόρντα όταν τραγουδάτε η ακολουθάτε νότα με τι νότα τα λόγια η ακόμα με διπλοπενιές ;
Oταν έπαιζα με 4"χορδο",γέμιζα με ακόρντα αλλα μου φαίνεται ότι το τρίχορδο, ο τρόπος “παιξιματο” αλλάζει, κάνω λάθο; Για πέστε μου k’εσείς, γιατι εδώ στο Βέλγιο δύσκολα να βρείς απάντηση.

Sας ευχάριστο για τις απαντήσεις σας.
Μιχάλης


(JOJOS) #2

Γειά σου Μιχάλη,

Εγώ νομίζω, όπως βγαίνει απ την ψυχή σου εκείνη την ώρα.

Κάνω διάφορες παραλλαγές όταν παίζω (μ’αρέσει να “ψάχνω” το μπράτσο), άν και κυρίως “σιγανο-ψιθυρίζω” τα λόγια.

Δέν είμαι απο τους “επαγγελματίες” του τρίχορδου όμως. Προσωπική μου άποψη σου είπα. Περίμενε να σου απαντήσουν και πιό ειδικοί.

Φιλικά, Γιώργος.


(ΣΠΥΡΟΣΣ) #3

Φίλε michalis γειά
Εγώ παίζω νότα νότα τη μελωδία όταν τραγουδάω με λίγα ακόρντα (δεν μπορώ και πολλά) και μ΄αρέσει περισσότερο έτσι.Δεν ξέρω να σου πω αν έτσι είναι το σωστό, αλλά σου προτείνω να παίζεις αυτό που αρέσει σε ΄σένα.
Καλές πενιές.


#4

εγώ παιζω στο “γάμο του καραγκιόζη”…:slight_smile:


#5

Ναι, αλλά ποιο τραγούδι; Του Μπαρμπαγιώργου ή του Νιόνιου;


#6

Μιχάλη,
ανάλογα με το τί ύφος θέλεις να δώσεις στο παίξιμό σου, επιλέγεις πώς θα παίξεις…
αν αρχίσεις να ακούς προσεχτικά τί κάνει το μπουζούκι κάτω από τον τραγουδιστή στα τραγούδια που γουστάρεις, θα βρείς το στύλ σου “αντιγράφοντας”…
πάντως, δεν θυμάμαι πολλά ρεμπέτικα που το μπουζούκι να ακομπανιάρει έτσι συνεχόμενα… μάλλον είναι νεότερο ύφος…


(ρελαρε) #7

Μιχαλη οταν παιζεις ενα τραγουδι στο τριχορδο τελειωνοντας την εισαγωγη και αρχιζοντας τα λογια ειτε το πιασεις με διπλες η με νοτες ειναι το ιδιο πραγμα. απλα το κανουν πιο γεματο η διπλες οταν παιζεις.
τα ακορντα ειναι για την κιθαρα οταν σε ακομπανιαρει.
στο τριχορδο εγω τα χρησιμοποιω στα κλεισιματα και ελαχιστα μεσα στο τραγουδι


(GiorgosP) #8

Αν και σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τον ρελαρε (ότι τα ακόρντα είναι δουλειά της κιθάρας), και το μπουζούκι μπορεί να “γεμίζει” το τραγούδι σε κάποιες φράσεις χρησιμοποιώντας ακόρντα (αν το επιτρέπει το ύφος του τραγουδιού)… όπως έκανε χαρακτηριστικά και ο Ιορδάνης.

Στις πρώτες εκτελέσεις το μπουζούκι είχε σχεδόν πάντα το ρόλο του “σολαρίσματος” (αν μπορώ να το πω έτσι).

Αυτό που θα έπρεπε να μας απασχολεί περισσότερο είναι ο ήχος-έκφραση που δίνουμε στο τραγούδι μέσω του μπουζουκιού και όχι τόσο ο τρόπος που παίζουμε το τραγούδι. Άλλα τραγούδια θέλουν στακάτο παίξιμο (πολλά τραγούδια του Μάρκου), άλλα πιο μελωδικό (πχ. το Τσιγγάνε σπάσε το βιολί), ενώ σε κάποια άλλα ταιριάζει να παίζουμε διαφορετική μελωδία από αυτή που χρησιμοποιεί ο τραγουδιστής (πχ. αυτό που έκανε ο Ιορδάνης).

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που κάνει τον μουσικό είναι η φαντασία και τα συναισθήματα που έχει να μπορεί να την περάσει στη μουσική που παίζει… ανεξαρτήτως του πως έχει γραφτεί το τάδε κομμάτι στην πρώτη του εκτέλεση. Να δίνει δηλαδή το στίγμα του χωρίς να φεύγει από το ύφος του τραγουδιού.


#9

Λιγο εκπροθεσμα γραφω στο θεμα αλλα μολις εγινα μελος,το πως θα παιξεις εξαρταται απο πολλους παραγοντες,αν θα εχεις συνοδεια κιθαρας ή αλλου οργανου ,την ψυχοσυνθεση της στιγμης,το ειδος του κομματιου το ρυθμο του,το πως θελεις να το περασεις στους αλλους,σε τι περιβαλλον παιζεις,π.χ θα παιξω το “παλι τραγουδι θα σου πω” σε παρεα μονος μου απο Re για να χω καραντουζενι χτυποντας ολες τις χορδες παιζοντας τη μελλωδια και μονο τονιζοντας τα δυνατα σημεια του μετρου.Αντιθετως θα παιξω τσιφτετελι με ακορντα ρυθμικα στο ιδιο περιβαλλον για να δωσω εμφαση στο ρυθμο ιδιως οταν χορευουν καποιοι


(ikarus260) #10

Στις σημερινές ηχογραφήσεις (πάσης φύσεως) συνήθως το μπουζούκι στα λόγια δεν παίζει τίποτα!!! να μην μιλήσουμε για τα σκουπίδια που έχει εντελώς δεύτερο ρόλο


#11

To Zhthma Toy TΡΟΠΟΥ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΣΤΟ ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΤΡΙΧΟΡΔΟ ΣΑΝ ΟΡΓΑΝΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ !!!

ΠΧ ΑΝ ΤΟ ΤΡΙΧΟΡΔΟ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΜΑΙ ΩΣ ΔΥΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΠΑΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΑΝ ΣΑΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΤΟΤΕ ΑΛΛΑΖΕΙ!!!

ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΓΜΕΝΟ ΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΑΜΕ ΑΚΟΡΝΤΑ ΚΑΙ ΣΥΧΓΟΡΔΙΕΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!

ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΚΑΙ Ως ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΕΤΣΙ !!!

ΒΕΒΑΙΑ ΟΙ ΣΥΧΓΟΡΔΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΟΛΑΡΙΣΜΑ !!!

ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ !!!

ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΡΑ ΠΧ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΓΕΜΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ ΜΕ ΤΟ ΤΡΙΧΟΡΔΟ!!!
ΧΑΝΕΤΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ !!!

ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΥΦΟΣ ΤΟΥ ΚΕΘΕ ΕΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ !!!1

ΑΥΤΑ…


(ΜΑΣΤΡΟΓΙΩΡΓΗΣ) #12

Η εκτελεση και ο τροπος παιξηματος καθε τραγουδιου ειναι σχετικος και με το ποσα και τι ειδους οργανα ειναι μεσα σε αυτο… μπορει ενα τριχορδο να παιζει συνχορδιες ή δυπλες αν υπαρχει αλλο οργανο να σολαρι, μπορει να παιζει μελωδια ή και γεμισματα στα κενα αν υπαρχει κιθαρα κ.ο.κ Γνωμη μου ειναι οτι το τριχορδο δεν ειναι και οτι καλυτερο για συνχορδιες, ειναι για γεμισματα και μελωδια… δεν ειναι συνοδευτικο οργανο σε ενα κομματι, ειναι βασικο…
τωρα πως πρεπει να παιζετε, δεν υπαρχει σωστη και λαθος απαντηση… οπως μπορεις και σου ακουγεται καλυτερα!!!


(Πάνος Καραγιώργος) #13

Για μένα αυτά τα δύο, προφανέστατα, δεν είναι ανεξάρτητα.

ΥΓ - Σε παρακαλώ, προσπάθησε να μην γράφεις με κεφαλαία.


#14

τι σημερον ημερα φιλε μου δυστυχως κανενα απο τα δυο δεν ειναι δεδομενα…

το ρεμπετικο το εχουμε δει πολλες φορες να δολοφονειται(ελαφρορεμπετικα, σκυλορεμπετικα βλ ζαγοραιος κλπ, ) και απο την αλλη το τριχορδο να παιζεται σαν μαντολινο μαντολα η κατι τετοιο !!!

απο την αλλη το ρεμπετικο αλλαζει υφος στους διαφορους καλλιτεχνες και ανα τις περιοδους του , αλλιως παιζοτανε το 30 αλλιως το 50-60.

προφανως ομως εγω συμφωνω μαζι σου !!!

ΥΓ ελπιζω να εισαι ευχαριστημενος :110:


#15

φίλε Μερτζανε κι ο Περιστέρης έπαιζε το μπουζούκι σαν μαντολίνο αλλά έσκιζε !Κι ο Γκολές έχει “μαντολινάτη” πενιά ώρες ώρες, δεν βλέπω που είναι το κακό σε αυτό το επίπεδο…


#16
απο την αλλη το ρεμπετικο αλλαζει υφος στους διαφορους καλλιτεχνες και ανα τις περιοδους του , αλλιως παιζοτανε το 30 αλλιως το 50-60.

Ayto το διαβασες πιστευω …

δε λεω οτι εχεις αδικο…

αλλα εδω μιλαμε και για ιδιαιτερους ρεμπετες

που εδω που τα λεμε ειναι και η εξερεση του κανονα


#17

Θα συμφωνήσω με το Mertzano. Κανείς δεν αμφιβάλλει για την παιχτική αξία του Περιστέρη. Δεν είναι όμως μπουζουξής. Για να το πω πιο λαϊκά, δεν μπορεί να με “φτιάξει”, ακόμα κι όταν παίζει παπάδες.
Βέβαια υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις, όπως π.χ. το “Ταχίμι ζεϊμπέκικο”, όμως εκεί είναι πιο …ζόρικος επειδή ακριβώς προσπαθεί να πλησιάσει κάπως το ύφος του Μάρκου που προηγείται στο ταξίμι. Γι’ αυτό άλλωστε υπήρξε και το γνωστό μπέρδεμα “ποιος παίζει;”.
Ομως γενικά, όπως για παράδειγμα στο απίθανο “Κόλπο”, ακούς ένα παιχταρά του μαντολίνου ή της κιθάρας που παίζει δεξιοτεχνικά μπουζούκι. Τίποτα λιγότερο, τίποτα παραπάνω.
Ο Περιστέρης θυμίζει πολύ τους σύγχρονους, άρτιους τεχνικά, μπουζουξήδες, που μπορούν να αποδώσουν οποιοδήποτε κομμάτι πεντακάθαρα και με απόλυτη ακρίβεια, χωρίς όμως να του προσδίδουν την απαραίτητη “ψυχούλα”, που έλεγε κι Ζαμπέτας.


(Kostas kanalos) #18

Απο ψυχούλα…ψίχουλα