Χτες το βράδυ στο σκοτάδι


(thanoskou) #1

Καλησπέρα.
Έχω δύο απορίες σχετικά με το συγκεκριμένο κομμάτι.
1.τι ντοτζενι χρησιμοποιεί ο Μαρκος?
2.ο χριστοφιλακης λέει ότι είναι ζεϊμπέκικο νυχατο.
Έχει κανένας πληροφορίες για το νυχατο?

Ευχαριστώ


(Elias 1) #2

Eιχα δει την συνεντευξη του συγκεκριμενου και το μονο που μου εμεινε ηταν το στομα του οχετος.
1.Δεν υπαρχει κανενα ντουζενι.
2.Νυχατο μαλλον θα εννοει οτι παιζοταν με τα νυχια αλλα αυτο αποσο γνωριζω γινοταν στον μπαγλαμα.
Ευχαριστω.


(thanoskou) #3

Τι εννοείς δεν υπάρχει ντουζενι? Μη ντουζενι εννοείς το ιταλικό?
Όσο για το νυχατο έχω την εντυπωση ότι έχει να κάνει με το χορό.ότι ίσως χορεύεται στα νύχια.μήπως είναι τρόπος παιξίματος αντίστοιχος του γιουρουκικου για παράδειγμα?


(Νίκος Σαρηγιάννης) #4

ρε-λα-ρε το ακούω, αλλά παίζει την φα στο τρίτο της μπουργάνας με τον αντίχειρα εκεί που χρειάζεται.
ποιός ξέρει τί εννοεί τώρα ο χριστοφιλάκης… δεν έχω ξανακούσει τον “όρο”, μπορεί να μην ήξερε ούτε ο ίδιος.
το γιουρούκικο είναι το γρήγορο ζεϊμπέκικο, όπως αυτό για το οποίο συζητάμε τώρα.
ας με διορθώσει κάποιος αν δεν τα λέω καλά.


(thanoskou) #5

Από το ξέρω ο Μαρκος δεν έπαιζε σχεδόν ποτέ σε ευρωπαϊκό κουρντισμα.και νομίζω το ρε λα ρε δεν με καλύπτει ηχητικά.πολύ ευρωπαϊκό για τέτοιο ζειμπεκαρο.
Δεν ξέρω γιατί αλλά διαισθητικά τελείως κάτι υπάρχει στο ύφος του κομματιού,(ίσως οι μακρές σιωπές ανάμεσα στις νότες,)ωστε όταν το χορεύω ή φτερνα σηκώνεται και το πόδι πατά στο νύχι όντας ακίνητος.όπως και το κορόιδο του μάρκου μου βγάζει το ίδιο ύφος επίσης.τίποτα δεν είναι τυχαιο νομίζω.


(Elias 1) #6

Ο Μαρκος ετσι επαιζε,ευρωπαικα.
Αν δεν σε καλυπτει αυτο το κουρδισμα ,μπορεις να ανακαλυψεις καποιο δικο σου.
Παντως να ξερεις οτι ειναι το καλυτερο απολλα.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 00:46 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 00:41 —

Νομιζω φαδιεση παιζει.


#7

Στο γνωστο βιντεο που παιζει τον αδεσποτο Σακαφλια ο Γεννιτσαρης με καραντουζενι, αναφερει επι λεξει τη φραση “το χορευαν στο νυχι”. Στη συνεχεια περιγραφει οτι εριχναν ενα μαντηλι στο πατωμα και ο χορευτης πατουσε μονο πανω στο μαντηλι, δηλαδη χορευε ολο το ζεϊμπεκικο μονο σε αυτον τον πολυ περιορισμενο χωρο.


#8

νομίζω το ρε λα ρε δεν με καλύπτει ηχητικά.πολύ ευρωπαϊκό για τέτοιο ζειμπεκαρο.

Συμφωνώ απόλυτα. Δοκίμασέ το σε καραντουζένι και θα καλυφθείς. Του πάει γάντι…


(thanoskou) #9

Εμένα μου βγαίνει σε αραμπιεν.


#10

Όντως ακούγεται και παίζεται πολύ όμορφα στο αραμπιέν. Με ξάφνιασε, δεν το περίμενα. Άλλο ένα δείγμα του πόσο πολύπλευρα είναι τα ντουζένια και πόση δουλειά πρέπει να ρίξουμε για να βρούμε τα μυστικά τους. Πάντως ανάμεσα στα δύο καραντουζένι και αραμπιέν θα προτιμούσα το καραντουζένι. Βγαίνει πιο αβίαστα εκεί. Δοκίμασέ το. Στο αραμπιέν ένιωθα συνεχώς ότι βαδίζω στην κόψη του ξυραφιού, μη χτυπήσω καμιά ανοιχτή σε λάθος στιγμή.


(thanoskou) #11

Παίζοντας στην μεσαία σε σι παίζεις ανοιχτά


#12

Όντως έχεις δίκιο. Εγώ από κεκτημένη ταχύτητα κατέβαινα και στο καντίνι. Εξαιρετικό, άλλα ηχοχρώματα.