Τετραχορδο VS τριχορδο

θεωροντας παντα οτι δεν υπαρχει κοντρα αναμεσα στα δυο οργανα[τετραχορδα-τριχορδα],απλα υπαρχουν φανατικοι οπαδοι,θα ηθελα να κανουμε μια κουβεντα με τεκμηριομενες απαντησεις για τα υπερ και τα κατα,και τους λογους που καποιος προτεινει τριχορδο η τετραχορδο!ανεκαθεν στα χερια μου ειχα τετραχορδο μπουζουκι,και ουτε λογος για τριχορδο!ομως μια τυχαια επισκεψη στο εραστηριο του κυριου ταδε,με εκανε να αναθεωρησω,και να ειμαι ετοιμος να παραγγειλω τριχορδο[ειναι θεμα ημερων]!αλλο σκασιμο το τριχορδο…αλλος ηχος!!!ευχαριστω:):):slight_smile:

Γιάννη μια τέτοια κουβέντα υπάρχει σε άλλο θέμα στο φόρουμ.
κάνε αναζήτηση, θα βρεις κάποια πράγματα ωραία να διαβάσεις…

…εσύ άνοιξες …και εσύ έκλεισες το θέμα…:089:

Καλά κρασιά…

Άπειρες συζητήσεις και διενέξεις στο φόρουμ πάνω σε αυτό το θέμα. Αφού έχεις ήδη καταλήξει, τί το ανοίγεις το thread? Να πάρεις αυτό που σου αρέσει και σε βολεύει περισσότερο είτε όλο το φόρουμ σου πει 3-χόρδο, είτε 4-χορδο (ή τετράφωνο ή τετράπορτο ή δεν ξέρω 'γω τί…)

Σπουδαίοι δεξιοτέχνες και στο ένα και στο άλλο (και πολλοί απο αυτούς και στα 2)!

Εξ’άλλου δεν είναι το μπουζούκι (ή καλύτερα ο αριθμός των χορδών) που θα κάνουν τον παίκτη.

Καλή επιτυχία στην αγορά σου!

sorry,δεν το ειδα οτι υπαρχει ηδη το θεμα,δεν θα το ανοιγα ρε παλικαρια!παρακαλω τους διαχειριστες να κλεισουν το θεμα!

Μπα;
Από πότε τις μαντόλες τις λέμε μπουζούκια;

τελικα ειμαι τυχερος που ειμαι ουτιστας…τετοια κοντρα δεν υπαρχει αναμεσα στα ουτια,μονο ποικιλια στα κουρδισματα και στα ειδη…
Στα μπουζουκια υπαρχει ενα θεμα και αυτο ειναι σε μια χορδη.
Εχω μια ερωτηση λοιπον κι εγω να κανω…
Υπαρχουν Κουρδισματα για μπουζουκια διαφορετικα;Εκτος απο το ρε λα ρε ή το ρε λα φα ντο;
Υπαρχει καμια καταγραφη για κατι τετοιο;

giorgos_86: Καραντουζένια λέγονται φίλε Σπύρο και αν κάνεις μια αναζήτηση στο φόρουμ θα βρεις πολλά…

Για κουρδίσματα δες αυτο το αρθρο απο την κλίκα,
ή εδώ απο παλαιότερη σύζήτηση στο φόρουμ.

Χτες ξεκίνησα μία προσπάθεια καταγραφής στην τηλεόραση. Ο Στ. Βαμβακάρης έπαιξε τρία τραγούδια του Μάρκου, κουρδισμένος κάθε φορά σε διαφορετικό ντουζένι. Πιθανότατα θα γράψουμε άλλα δυο-τρία το Σεπτέμβρη. Θα προβληθούν κατά το φθινόπωρο.
Θα πρέπει να σας πω ότι, ακούγοντάς τον, τρόμαξα με το πόσα λίγα πράγματα ξέρουμε για το μπουζούκι.
Σήμερα θα κάνουμε και μια προσπάθεια να γράψουμε με τον (δικό μας) Σταύρο Κουρούση.

ΥΓ. Τα κουρδίσματα λέγονται ντουζένια. Το Καραντουζένι είναι ένα.

Μονο στο τριχορδο ετσι?
Για τετραχορδο ειναι το στανταρ ρε λα φα ντο…
Δεν υπαρχει κατι για παραδειγμα μονο σε τεταρτες. ρε λα μι σι για παραδειγμα.απο Πριμες προς μπασες.
Παιδια μια ερωτηση ειναι,ελπιζω να μην ειμαι ιεροσυλος…
Εγω το μελεταω με το στανταρ,αλλα αναρωτιεμαι…ευχαριστω

Μπορείς και με το τετράχορδο, βεβαίως, να πειραματιστείς με κουρδίσματα. Ίσως η αναλογία τους με τα ντουζένια στο τρίχορδο να μην είναι η ίδια.

Άλλοι όμως είναι οι ειδήμονες σ’ αυτό.

να ρωτησω κι εγω .
αφου στο τριχορδο και στο τετραχορδο οι δυο πρωτες χορδες ειναι ιδιες βγαζουν και ακριβως τον ιδιο ηχο η μηπως εχουν καποια διαφορα;

Άλλο όργανο το ένα, άλλο το άλλο. Άλλα και τα χαρακτηριστικά του καθενός. Όμως, και να ήταν ίδιος ο ήχος των δύο κάτω χορδών, τι μʼ αυτό; Και ήχος και παίξιμο διαφέρουν αρκετά. Άλλωστε, δεν υπάρχουν δύο μπουζούκια με ακριβώς ίδιον ήχο, και ας είναι οι χορδές τους κουρδισμένες στις ίδιες νότες.

Ο ιδιος ηχος ειναι φιλε,γιατι ειναι ακριβως το ιδιο κουρδισμα.Η τελευταια ειναι η RE και η δευτερη ειναι η LA και στο τριχορδο και στο τετραχορδο!!!:089:

Όχι φίλε μου ΚΩΣΤΑ ,εδώ θα διαφωνήσω.Μπορεί να είναι το ίδιο κούρδισμα αλλά οι διαφορετικές “τάσεις” δίνουν άλλον ήχο στο τρίχορδο,και άλλο στο τετράχορδο.Αλλιώς “σκάει” το ένα κaι αλλιώς το άλλο. Για να στο φέρω με παράδειγμα, όταν άκουγες τον μακαρίτη τον κυρ ΓΙΩΡΓΟ δεν είχε διαφορετικό ήχο το τρίχορδό του από το τετράχορδο;

Γεια σου Νικο!!!
Ο φιλος που ρωταει ειναι τελειως αρχαριος και οι ερωτησεις που κανει ειναι οι τελειως βασικες πανω στο μπουζουκι.Με την απαντηση μου δεν ηθελα να τον μπερδεψω !!!Και φυσικα εχει αλλο σκασιμο το τριχορδο απο το τετραχορδο!!!
Οσο για το κουρδισμα του Γιωργου Μαμμου,η RE στο τριχορδο και η RE στο τετραχορδο του ηταν στην ιδια ενταση κουρδισμενη,γιατι μην ξεχνας οτι τραγουδουσε κιολας!!!:089:

Φυσικά και ΔΕΝ είναι ο ίδιος ήχος. Για τον απλό λόγο ότι μιλάμε για δυο διαφορετικά όργανα.
Και να πω και κάτι άλλο, κι ας το πάρουν κάποιοι για κακία:
Συχνά (μιλάω σοβαρά) ο ήχος της κάτω χορδής ενός κακού τρίχορδου μπουζουκιού, μου θυμίζει ήχο τετράχορδου. Αν με νοάτε τι εννοώ…

Εγω εχω την πεποιθηση οτι η συντριπτικη πλειοψηφια αν τους παιξεις κατι με την κατω ΡΕ ενος τριχορδου και με μια ενος τετραχορδου -χωρις να μπορουν να δουν ποιο παιζει καθε φορα- δυσκολα θα τα ξεχωρισουν και αν.

Ειναι και εγκεφαλικο το θεμα μερικες φορες, “θελουμε” να ακουγεται καλυτερα το ενα απο το αλλο. :089:

Πιθανόν, αφού (μάλλον) το 3-χορδο είναι πιο φωνακλάδικο από το 4-χορδο λόγω κατασκευής (από την μάνα του που λέμε).

Αλλά στο κάτω-κάτω μην ξεχνάτε,

“Γυναίκες και μπουζούκια μοιάζουνε,
το λένε του παππού μου τα τεφτέρια,
και τόνο και σκοπό αλλάζουνε,
σαν πέσουν στα κατάλληλα τα χέρια

Και για να μην ξεχνάω και τις εμμονές μου,

http://www.youtube.com/watch?v=dLyAGFC5Huw

μην μου πείτε ότι θα ακουγόταν καλύτερα αν κρατούσε 3χορδο. (Κάτι τέτοια έχουν χαλάσει το όνομα)

Και για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ με τα παραπάνω ότι το 3-χορδο είναι ξεπερασμένο ή άλλα παρόμοια. Προσωπικά μου αρέσουν πολύ και τα δύο, άλλος ο ήχος στο ένα, άλλος ο ήχος στο άλλο. ΌΜΩΣ, κατά την γνώμη μου δεν αποκλείεται κανένα τραγούδι αν ο παίκτης το αντιμετωπίζει με την δέουσα σοβαρότητα.

Σίγουρα δεν είναι ο αριθμός των χορδών καθορίζει το μουσικό επίπεδο μίας ερμηνείας.
Δεν είμαι ειδικός, αλλα έχω την εντύπωση οτι το …4πορτο:019: ίσως είναι μία προσπάθεια διεύρυνσης της ακουστικής μας παλλέτας, το οποίο όμως δυτικοφέρνει σε σχέση με το 3χορδο…αφού το κούρδισμά του προέρχεται απο την κιθάρα…
Ισως αυτή η ιδέα προϊδεάζει, η όντως δυτικοφέρνει κατα κάποιους. Η αλήθεια είναι πάντως οτι το τρίχορδο έχει “ντουζένι” και θέλει να παίζεται “ανοιχτά” χρησιμοποιόντας αρκετά τις ανοιχτές χορδές ενω το τετράχορδο ίσως θέλει να προκαλέσει τον ερμηνευτή σε κάποια διαφορετική αρμονική πολυπλοκότητα…(όχι οτι υπάρχει 1 τρόπος για τα πάντα, απλά αισθάνομαι οτι υπάρχει αυτή η διαφορά στην φύση των κουρδισμάτων, δεν υπάρχει λόγος να ανεβάσουμε βιντεάκια απο τρίχορδους που παίζουν αρμονικά ποιό πολύπλοκα, το έχω δει και αυτό)

Οπως και να έχει, το ευχάριστο είναι οτι συμφωνούμε να διαφωνούμε στις επιλογές μας και αυτή είναι και η ομορφιά της μουσικής τέχνης…