Καλησπέρα παιδιά, μένω στην Αγγλία και αγόρασα ένα σαζι με την ιδέα να κουνήσω τους μπερντέδες για να το κάνω μπουλγαρί ή τουλάχιστον να μοιάζει ,
Το θέμα που αντιμετωπίζω είναι οι χορδές, μπορώ να βάλω χορδές κιθάρας, η μα αγοράσω για μπουζούκι; Είδα ένα κούρδισμα λα ρε σολ από το Ίντερνετ που θα με βολεύει γιατί είναι παρόμοιο με το μαντολίνο που παίζω.
Ευχαριστώ πολύ.
Αφού αγόρασες σάζι, γιατί να μη χρησιμοποιήσεις χορδές για σάζι;
Εκτός εάν δεν υπάρχουν χορδές για σάζι στην Αγγλία. Επομένως εκεί θα πρότεινα να πάρεις από το internet.
Θέλω να πετύχω ήχο από μπουλγαρι, έχω κάτι χορδές από τον κατασκευαστή αλλά είναι 18 άρες μόνο.
κανε οτι εκανε και ο πρωτος απο πανω που ανοιξε το θεμα. χορδες παραγγελνεις μεσω διαδυκτου πλεον, κανενα προβλημα. μη βαζεις αλλες χορδες που εχουν αλλη ταση για αλλα οργανα, θα το χαλασεις.
Γεια σου Νεκτάριε, καλωσόρισες στο φόρουμ. Στην Αγγλία το κατάστημα hobgoblin έχει διάφορα παραδοσιακά/εθνίκ όργανα και παρελκόμενα https://hobgoblin.com/ . Επειδή υπάρχει και αρκετά μεγάλη τουρκική/κουρδική κοινότητα υπάρχουν θεσμοί όπως το London saz school που ίσως να μπορούν να σε βοηθήσουν.
Είναι πολύ απλό. Αν θέλεις να πετύχεις ήχο απο μπουλγκαρί, αναγκαστικά πρέπει να αποκτήσεις ενα πραγματικό μπουλγκαρί! Όχι κάτι συγγενικό που να του μοιάζει…
Δεν θέλω να σου την χαλάσω, αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς, έτσι είναι. Τέτοιοι πειραματισμοί το μόνο που θα καταφέρουν είναι να καταστρέψουν το καινούργιο σαζ που πήρες!
Το μπουλγκαρί είναι φτιαγμένο εξ αρχής για άλλες τάσεις, και γενικότερα είναι ένα διαφορετικό όργανο!..
Δε νομίζω ότι όλες οι χορδές για τα χιλιάδες όργανα του κόσμου είναι διαφορετικές. Συχνά η τάδε χορδή της ηλεκτρικής κιθάρς είναι η ίδια με τη δείνα της λύρας κλπ. Αυτό που κάνει μια χορδή να είναι π.χ. πρώτη χορδή στο σάζι είναι η διατομή και το υλικό (με άλλο υλικό μπορεί να αλλάζει η απαιτούμενη διατομή - τέλος πάντων, αυτά τα ξέρουν άλλοι πολύ καλύτερα).
Οπότε, βρες τα χρακτηριστικά των χορδών που χρειάζεσαι και, αν σου πουν ότι δεν έχουν για σάζι, ζήτα τις ίδιες με άλλο όνομα!
Υπαρχει ένας πωλητής στο ebay που έχει τέτοια πράματα . Ειναι Αγγλία.
.Είχα αγοράσει κάτι πένες απο εκείνον
https://www.ebay.co.uk/usr/ingiltere-saz-evi
ίσως μπορεί να βοηθήσει
και ένας μάστορας που λεγεται Erdal Yapıcı επίσης. Μου χουν πει καλά λόγια αλλά δεν τον έχω γνωρίσει
Παιδιά έκανα δουλειά με 2 σολ κιθάρας μαλακες και με 4 μι πάλι κιθάρας, Τις σοκ της Κούρδισσα σαν ρε και σαν και σολ τις μη τις έβαλα μία στο στην κατω σολ μία στην κάτω ρε και δύο σαν λα
Μάλιστα. Λοιπόν κοίτα τώρα πώς πάει το πράγμα:
Μια δεδομένη χορδή, π.χ. η μι της κιθάρας, για να δώσει τόνο Μι όταν το μήκος του ελεύθερου παλλόμενου τμήματός της είναι όσο είναι σε μια κιθάρα, την τεντώνεις μέχρι να βγάλει τάση ν κιλά (αν μιλούσαμε με αυστηρά φυσική ορολογία δε θα λέγαμε τάση, ίσως δύναμη, αλλά τέλος πάντων). Για να δώσει τόνο Σολ σε μήκος όσο είναι στο σάζι, θελει ένα άλλο τέντωμα, μ κιλά, και ούτω καθεξής.
(Για να γίνει πιο σαφές, σκέψου ότι η ίδια χορδή, για να δώσει τόνο Φα -ένα ημιτόνιο πιο πάνω- σε μήκος ελεύθερης χορδής όσο είναι σε μια κιθάρα από το πρώτο τάστο μέχρι τον καβαλάρη, θέλει ακριβώς την ίδια τάση. Για Μι οκτάβα στο μισό μήκος χορδής, πάλι την ίδια τάση, κ.ο.κ.)
Το ζήτημα τώρα είναι αν το όργανο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να αντέχει την αθροιστική τάση από τις έξι, συνολικά, χορδές έτσι όπως το αρμάτωσες και το κούρδισες.
Δεν έχω δει ανοιγμένο σάζι, ούτε μπουλγαρί, αλλά και να έβλεπα δε θα καταλάβαινα πολλά. Ένας μάστορας όμως, π.χ. ο @tasos_theodwrakis που ήδη συμμετέχει στη συζήτηση, μπορεί να σε διαφωτίσει. Εϊναι σημαντικό ζήτημα, δεν πρέπει να βλάψεις το όργανό σου, αλλά ούτε και να φανταστείς κατ’ ανάγκην ότι αυτό που κάνεις είναι επικίνδυνο απλώς επειδή το λέω εγώ. Μπορεί και να μην είναι, υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση, δεν την ξέρω εγώ αλλά είναι γνωστή στους ειδικούς.
Το κατάλαβα και εγώ ότι είναι πολύ μεγάλη η τάση από την δυσκολία στο κούρδισμα, τις έβγαλα τις χορδές της κιθάρας και θα παραγγείλω για κοντό μπράτσο σαζι και θα προσπαθήσω να κάνω αυτό που έχεις γράψει στο «μπουλγαρι του φτωχού» @pepe. Αμαρτία να χαλάσω το όργανο.