Τσαβλίδης Παναγιώτης, Οργανοποιός στη Δράμα

Ονομάζομαι Παναγιώτης Τσαβλίδης και είμαι οργανοποιός εδώ και 15 χρόνια στην Δράμα.

Η αγάπη, το μεράκι και η εμπειρία ενός οργανοπαίχτη με οδήγησαν να ασχοληθώ με την κατασκευή παραδοσιακών μουσικών οργάνων, με επιμονή στην λεπτομέρεια και αυστηρή επιλογή υλικών κατασκευάζω όργανα υψηλής αισθητικής και ακουστικής ακρίβειας.

Αυτή είναι η ιστοσελίδα μου www.tsavlidis.gr.

Ευχαριστώ πολύ.

Καλώς ήρθες Παναγιώτη στην παρέα μας. Καλές και γόνιμες συζητήσεις!!!:088:

Καλως ορισες Παναγιωτη!
Πολυ ωραια η ιστοσελιδα σου και επισης τα οργανα πολυ ομορφα και με ωραιο ηχο!

Γεια σας και από μένα Παναγιώτη,

καταρχήν εύχομαι καλές επιτυχίες και καλά αποτελέσματα στη δουλειά σας, και να φτάσετε την τέχνη σας σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο.

Βλέποντας το μήνυμά σας, αλλά και τα όργανά σας στην ιστοσελίδα, θα ήθελα να καταθέσω και τις δικές μου προσωπικές απόψεις, σχετικά με την οργανοποιία, αλλά και με τα λεγόμενά σας στο θέμα αυτό.

Θα συμφωνήσω μαζί σας, στο ότι ένας κατασκευαστής που δεν κάνει πολύ μεγάλη παραγωγή οργάνων (δεν είναι βιοτεχνία), πρέπει να έχει επιμονή και υπομονή στην λεπτομέρεια της κατασκευής, καθώς και να κάνει αυστηρή επιλογή υλικών για όργανα υψηλής αισθητικής και ακουστικής ακρίβειας.

Επίσης διαβάζοντας, στην ιστοσελίδα σας, το κείμενο για τα χαρακτηριστικά του μπουζουκιού και την κατασκευή του (ξύλα, βερνίκια, κλπ.), θα συμφωνήσω κι εκεί ότι ένα όργανο υψηλού επιπέδου, πρέπει να έχει φυσικά βερνίκια, επιλεγμένη και παλαιωμένη ξυλεία, φυσικά υλικά διακόσμησης, καθώς και στο να αποφεύγεται η βέργα αλουμινίου στο μάνικο, όχι μόνο για το βάρος που αναφέρετε, αλλά και για άλλους λόγους.

Θα διαφωνήσω όμως, σε αρκετά από αυτά που διάβασα, αλλά και που είδα στα όργανά σας:

  1. όλα αυτά τα ξύλα που αναφέρονται, ότι είναι τα πιο κατάλληλα για σκάφος και μάνικο, προσωπικά δεν θεωρώ ότι είναι και τα πιο αξιόλογα για όργανα υψηλού επιπέδου. Τα πιο πολλά είναι ξύλα μικρού κόστους, αλλά ούτε και χρησιμοποιούνται σε άλλα κλασικά όργανα και όχι μόνο, που εκεί βάζουν άλλα ξύλα πολύ πιο ακριβά, που κάποια είναι και δυσεύρετα. Βέβαια, υπάρχουν και κάποιοι που τα βάζουν και στα λαϊκά όργανα (μπουζούκια, λαούτα, κλπ.).

  2. δεν το βρήκα πουθενά στην πράξη, αλλά ούτε και στη θεωρία, οτι ένα μονοκόμματο καπάκι θα έχει και καλύτερο αποτέλεσμα στο όργανο. Πρώτη φορά το ακούω, αλλά ούτε και το πιστεύω (μόνο σε μπαγλαμάδες, ίσως και σε τζουράδες το έχω δει που δεν απαιτούν μεγάλα κομμάτια καπακιών).

  3. οι 60 δούγιες που αναφέρονται για τα σκάφη των οργάνων, καλό θα ήταν κατά την γνώμη μου, να διευκρινίζεται από όλους τους οργανοποιούς, για το πόσες είναι οι πραγματικές και πόσες οι χαραγμένες, γιατί αρκετοί μουσικοί ίσως να μην τα γνωρίζουν αυτά, και να δελεάζονται με αυτό που βλέπουν οπτικά, χωρίς να δίνουν σημασία σε άλλα πιο σημαντικά πράγματα στο όργανο.

  4. τα σκάφη που αναφερόνται ως μαύρη καρυδιά (κι αυτό εφαρμόζεται από αρκετούς οργανοποιούς), δεν είναι απλά βαμμένα μαύρα, αλλά εμποτισμένα σε βάθος με υδροχλωρικό οξύ, που καταστρέφει μια σημαντική ουσία του ξύλου, την ημικυτταρίνη, με αποτέλεσμα να αλλάζει εντελώς την φυσική ιδιότητά του, και να γίνεται πολύ εύθραυστο και να σπάει. Πιστεύω θα το έχετε διαπιστώσει και ο ίδιος στην πράξη. Καλό θα ήταν για μένα να αποφεύγεται ή τουλάχιστον να γίνεται γνωστό στους πελάτες - μουσικούς, γιατί ο εμποτισμός αυτός μικραίνει και την διάρκεια αντοχής του οργάνου.

  5. τα καπάκια υψηλής ποιότητας, π.χ. ΑΑΑ, που βάζουν οι οργανοποιοί σε κάποια όργανα, από την στιγμή που αυτά βάφονται μαύρα, για μένα φεύγουν όλα τα ΑΑΑ, όσα και να είναι αυτά, αλλά ούτε και χρειάζεται να μπαίνουν τόσο ακριβά καπάκια, από την στιγμή που βάφονται μαύρα, γιατί δεν φαίνεται η ποιότητά τους, κάτι το οποίο θα γινόταν και θα φαινόταν με το μάτι, αν ήταν περασμένα με διαφανή βερνίκια, κι αν ήταν φυσικά ακόμα καλύτερα.

  6. οι ασετόπαστες και τα πλαστικά που χρησιμοποιούν πολλοί οργανοποιοί, δεν πιστεύω και δεν νομίζω, να συνιστώνται σε όργανα υψηλής αισθητικής και ποιότητας και καλό θα ήταν να αποφεύγονται.

Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ, τις προσωπικές μου απόψες και μόνο λέω, από αυτά που γνωρίζω προσωπικώς για την οργανοποιία.

Καλή συνέχεια στην τέχνη αυτή, να είστε καλά!

Αγαπητε ataste,

να διαφωνησω και εγω καλοπροαιρετα με τη σειρα μου σε κατι που ανεφερες.

  1. οι ασετόπαστες και τα πλαστικά που χρησιμοποιούν πολλοί οργανοποιοί, δεν πιστεύω και δεν νομίζω, να συνιστώνται σε όργανα υψηλής αισθητικής και ποιότητας και καλό θα ήταν να αποφεύγονται

σε παρακαλω ριξε μια ματια στο κατωθι λινκ και πες μου πως εσυ κρινεις ενα οργανο ως υψηλής αισθητικής και ποιότητας.Το οργανο δεν ειναι ουτε καν δυο ημερων οταν εγινε η ηχογραφιση, και εχει για διακοσμιση μονο ασετόπαστες και πλαστικά .

just my two cents

Αγαπητέ SDimis,

θα σου απαντήσω κι εγώ καλοπροαίρετα σε αυτό που με ρωτάς.

Καταρχήν δεν θεωρώ σωστό να κρίνω, κατά πόσο αξιόλογο είναι ένα όργανο, μόνο και μόνο από το βίντεο που βλέπω. Και δεν αμφιβάλλω καθόλου, ότι μπορεί να έχει έναν πολύ καλό ήχο.

Επίσης, ότι ένα όργανο έχει μόνο πλαστικά και ασετόπαστες για διακόσμηση, δεν το χαλάνε και δεν το εμποδίζουν καθόλου, να πάει στο στούντιο για ηχογράφηση. Απλά αυτό που θέλω να πω, και γνωρίζω, είναι ότι στην καλλιτεχνική οργανοποιία αποφεύγονται οι ασετόπαστες και τα πλαστικά για διακόσμηση, και βάζουν άλλα φυσικά υλικά, π.χ. ξύλινες φιγούρες, διάφορα κόκκαλα, όστρακα κλπ., αλλά και αυτά με κάποιο μέτρο και όχι όσα περισσότερα τόσο το καλύτερο.

Aν κι εγώ προσωπικά επηρεασμένος ίσως από τα κλασικά όργανα (κιθάρα, βιολί), η αδυναμία μου και το γούστο μου είναι τα πολύ ακριβά και ποιοτικά ξύλα σε συνδυασμό με την καλή κατασκευή, και πολύ λιγότερο η διακόσμηση.

Ποιοτικά υλικά -ναι- ωστόσο το μπουζούκι λογω -καταγωγής ,παράδοσης και χρήσης δεν μπορεί να μην έχει pickguard και διακόσμηση.Πιστεύω πως αυτή η κουβέντα πρέπει να μεταφερθεί σε άλλο θέμα -ο Κ.Τσαβλίδης ένα χαιρετισμό έκανε.

Σύμφωνω με τον προλαλήσαντα.Η συζήτηση αυτή δεν θα έπρεπε να συνεχιστεί εδώ.

Ο κύριος “Τσαβλιδης”(τον οποιο δεν γνωρίζω προσωπικά) όπως και πολλοί άλλοι οργανοποιοί, εκτος της αγάπης τους για αυτό που κάνουν, πιστευω ζουν από αυτό το επάγγελμα.Θρέφουν την οικογένεια τους. Είναι πολύ εύκολο για εμάς που ονομαζόμαστε λάτρες , “Ηοββιστες” , ερασιτέχνες του οργανου, εύκολα να κρίνουμε, μιας και η κρίση μας αυτή δεν επηρεάζει την προσωπική μας ζωή, και την επαγγελματική μας καριέρα.

Να χαιρετισω και εγω τον κυριο Τσαβλίδη, ο οποιος προς τιμη του εχει φτιαξει μια πολυ ομορφη ιστοσελιδα, και εχει βαλει τιμες στα οργανα του, κατι πολυ δυσευρετο και σημαντικο.
Μια παροιμια λεει :Καθαρός ουρανός, αστραπες δεν φοβάται

καλως ηλθες παναγιώτη στη παρέα,όμορφα τα οργανάκια σου και εύκολο το site στη πλοήγηση,καλες δουλειές και καλές συζητήσεις εδώ στη παρέα μας…

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια σας

Όλοι μας γνωρίζουμε λίγο ή πολύ ¨μυστικά¨ στην κατασκευή μουσικών οργάνων …….

Εγώ απλά δηλώνω ότι έκανα επάγγελμα αυτό που αγαπώ από μικρό παιδί. Από μικρός παίζω μπουζούκι και τώρα το κατασκευάζω…………

Έχω φτιάξει μια ιστοσελίδα με την οποία δηλώνω την παρουσία μου στο διαδίκτυο, χωρίς να κρύψω κάτι, ………… υπάρχει εικόνα, λεπτομέρεια, βίντεο, ήχος και τιμές

Περιμένω τα σχόλια σας για τα νέα μου όργανα που θα ανεβάσω στο www.tsavlidis.gr τον άλλο μήνα ……

΄΄Aρχικό μήνυμα από Tsavlidis.Όλοι μας γνωρίζουμε λίγο ή πολύ ¨μυστικά¨ στην κατασκευή μουσικών οργάνων …….

………… υπάρχει εικόνα, λεπτομέρεια, βίντεο, ήχος και τιμές’’

Κύριε Παναγιώτη,

αυτo με τα μυστικά στην κατασκευή των οργάνων που λέτε, δεν το κατάλαβα πολύ καλά πώς το εννοείτε.

Θέλετε να πείτε ότι ο κάθε μάστορας, εργάζεται με την δική του φιλοσοφία πάνω στις γνώσεις και την τεχνική, που γνώρισε και απέκτησε εμπειρικά ή και θεωρητικά; ή ότι όλοι οι οργανοποιοί λίγο - πολύ ψάχνοντας πάνω στην δουλειά αυτή, ανακαλύπτουν κάποιες τεχνικές που τις κρατάνε “μυστικές”, αποκλειστικά και μόνο για τον εαυτό τους και δεν τις φανερώνουν στους άλλους;

Αν εννοείτε το τελευταίο, δεν συμφωνώ και πιστεύω ότι αυτό δεν ισχύει απόλυτα. Εδώ στο φόρουμ αυτό για παράδειγμα, επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες, λιγότερο ή περισσότερο γνώστες πάνω στην οργανοποιία, ανταλλάσσουμε απόψεις και μοιράζομαστε τις γνώσεις μας για την τέχνη αυτή. Αλλά και εκτός του φόρουμ γνωρίζω προσωπικά κάποιους οργανοποιούς, που δεν είναι υπέρ της “μυστικότητας” και του συντεχνιακού πνεύματος.

Αυτές οι απόψεις από οργανοποιούς, που αρέσκονται να λένε, εγώ γνωρίζω τα “μυστικά” (δεν ξέρω αν είστε από αυτούς), νομίζω ανήκουν πιο πολύ στο παρελθόν και όχι στο σήμερα. Αλλά ούτε και βοηθάνε σε τίποτα, στο να πάει πιο μπροστά η τέχνη αυτή στην χώρα μας με τέτοιες νοοτροπίες.

Όσο για την εικόνα και την λεπτομέρεια στα όργανα που λέτε ότι υπάρχει, σε όλα τα όργανα από διάφορους οργανοποιούς, όταν αυτά δεν έχουν βερνίκι με διαφάνεια, αλλά βαμμένα ξύλα (π.χ. μαύρα, κόκκινα, μπλε, κ.α.), ακόμα και από κοντά αν τα κοιτάξει κάποιος κρατώντας τα στα χέρια του, όχι μόνο λεπτομέρεια και ποιότητα δεν διακρίνεται σε αυτά, αλλά ούτε καν και τα είδη των ξύλων

Πάντα καλοπροαίρετα!

Φιλε αταστε μονο καλοπροαιρετα δεν ειναι αυτα που γραφεις.Αρχιζω να πιστευω οτι εχεις γενιακ προβλημα με τους οργανοποιους.
Μια ερωτηση θελω μονο να σου κανω και θα ηθελα μια απαντηση.
πες οτι εισαι επαγγελματιας οργανοποιος και ζεις απο αυτην την δουλεια.ανακαλυπτεις λοιπον καποια πραγματα στην κατασκευη του οργανου που κατασκευαζεις και τα οποια κανουν την διαφορα με αλλους κατασκευαστες.Θα εβγαινες να αποκαλυψεις αυτα τα μυστικα στον αερα?Θα εξηγουσες σε ολους με μια εγγραφη στο ρεμπετικο φορουμ τι εχεις κανει για να υπαρχει αυτη η διαφορα στον ηχο και στην κατασκευη?
Και κατι αλλο αφου ασχολεισαι πιο πολυ με το βιολι.Ο στραντιβαρι γιατι δεν ειπε σε κανεναν τα μυστικα του?η ο αμματι ας πουμε?
Η λεξη Συντεχνεια ειδικα στις μερες μας ειναι πολυ αστοχη.ετσι οπως το θετεις αν τα πεις κινδυνευεις να χασεις την δουλεια σου αλλα αν δεν τα πεις λειτουργεις συντεχνιακα.Οπως σε βολευει δηλ.
Και για να μην ακουγομαι κακος προσωπικα εχω βοηθησει παρα πολλους ερασιτεχνες ειδικα μεσα απο το φορουμ.αλλα ως ενα σημειο.Αυτα που κατεκτησα με απειρες ωρες δουλειας δεν μπορω να τα δωσω ετσι ευκολα σε κανεναν.
Και για να μην ξεχνιομαστε την φαπα δεν την γλυτωνεις.
Εκανα μια μικρη αλλαγη ομως.Θα φτιαχτουν τελικα δυο οργανα το ενα με κορυφαια ξυλα και υλικα και το αλλο απο λευκα.Θα ειναι η ποδειξη οτι τελικα ολα τα ξυλα ειναι καλα φτανει να τα χρησιμοποιησεις σωστα.

Φίλε Niavent,

μπορώ και θέλω να σου απαντήσω σε όλα αυτά που με ρωτάς, αλλά η κουβέντα αυτή είναι για άλλο θέμα και όχι για εδώ.

Πιστεύω, πώς αν κάνουμε μια τέτοια συζήτηση εδώ, θα μας κάνουν παρατήρηση και στους δυο μας, από το φόρουμ, και με το δίκιο τους.

Σε ένα προηγούμενο θέμα που είχε ανοιχτεί, με τίτλο: “Η ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ” αυτά που ρωτάς είχαν ειπωθεί στο θέμα αυτό πριν λίγο καιρό, αλλά τότε δεν τοποθετήθηκες, δεν ξέρω γιατί.

Αν θέλεις, γράψε μήνυμα στο θέμα αυτό να σου απαντήσω, ή άνοιξε ένα καινούργιο θέμα, π.χ. “ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ” ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΙΑ.

Ρε παιδιά ο άνθρωπος έγινε μέλος και δήλωσε τη παρουσία του σαν οργανοποιός,γιατί γίνεται αυτό που γίνεται???

Σωστα τα λες βραδυνε.Να καλοσωρισω και γω λοιπον τον συναδελφο Παναγιωτη.Καλες συζητησεις και παντα με καλη καρδια.

Καλη αρχη,ευχομαι καποια στιγμη να δω ργανακια σου κι απο κοντα,
Φιλικα
Σπυρος Κολιαβασιλης
Wahington DC

καλησπερα σε ολα τα μελη και τους επισκεπτες του φορουμ

[INDENT][LEFT]κατ’αρχας θελω να σας πω οτι ησχεση μου με τους υπολογιστες ειναι ελαχιστη γι’αυτο με εξυπηρετει καποιος φιλος οταν περασει ,και εχει χρονο,απο το εργαστηριο.Βλεπετε ηγενια μου δεν τα εζησε αυτα,ειμαι 58 γιαυτο και ειναι ετεροχρονησμενη η απαντηση μου στα σχολια σας.Οσο για τα μυστικα που ανεφερα ενοουσα τη φιλοσοφια του καθενος πανω στις τεχνικες που ειναι γνωστες σε ολους τους κασκευαστες και ακομα και σε συχνους επισκεπτες των εργαστηριων η δικη μου φιλοσοφια ειναι ηαρμονικη κατασκευη δηλ. να χτιζεται καθε κοματι του οργανου με υπομονη και προσοχη στη λεπτομερια να μη γινεται το λεγομενο πλακωμα στο οργανο.Οσο αφορα τωρα το εισαγωγικο σημειωμα για το μπουζουκι στην σελιδα μου θελω να σας πω οτι εγινε παρεξηγηση διοτι μπηκε τελευαια στιγμη απο τους ανθρωπους που εφτιχναν τη σελιδα μου,χωρις να το διαβασω, για να γεμισει το μενου πλοηγησης.Σε καμια περιπτωση τα ξυλα που δουλευω δεν ειναι φτελια πλατανος απιδια κτλ,και το καπακι σιγουρα δεν ειναι μονοκοματο παρα μονο σε μπαγλαμαδες λογο μεγεθους ,αλωστε απο την πρωτη στιγμη στο μενου τετραχορδα και περισοτερα ανφερω αναλυτικα τα ξυλα που εχω χρησιμοποιηση σε καθε οργανο ξεχωριστα και για να λυθει η παρεξηγηση τα ξυλα που δουλευω ειναι τα εξης -σφενδαμι , καρυδια ,βεγγε ,εβενο,παλισανδρο , ελατο ,φλαμουρι και μερικα τροπικα που ψαχνω τελευταια για το ποιο θα μου δωσει αυτο που εγω θελω στον ηχο-θα τα δειτε στην σελιδα μου εν καιρο…[/LEFT]

[INDENT][LEFT] σας χαιρετω και επιζω να ελυσα την παρεξηγηση[/LEFT]

[INDENT][RIGHT] [/RIGHT]
[/INDENT][/INDENT][/INDENT]

χαιρετε , θα σας πώ εγώ την δική μου ιστορία για τον κύριο Παναγιώτη που οπως λεει

Η αγάπη, το μεράκι και η εμπειρία ενός οργανοπαίχτη με οδήγησαν να ασχοληθώ με την κατασκευή παραδοσιακών μουσικών οργάνων, με επιμονή στην λεπτομέρεια και αυστηρή επιλογή υλικών κατασκευάζω όργανα υψηλής αισθητικής και ακουστικής ακρίβειας.

Πριν μερικά χρόνια εστειλα ενα πολυ καλό μου όργανο στον κυριο Παναγιώτη για επισκευή αλλαγή μανικου και λουστραρισμα θα ηθελα πολύ να μπει στο φόρουμ ή να μου στίλει pm να του θυμίσω τι μου εβαλε για κόντρα στο μάνικο γιατί μιλαει για οργανα όργανα υψηλής αισθητικής .