Γεια σας και από μένα Παναγιώτη,
καταρχήν εύχομαι καλές επιτυχίες και καλά αποτελέσματα στη δουλειά σας, και να φτάσετε την τέχνη σας σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο.
Βλέποντας το μήνυμά σας, αλλά και τα όργανά σας στην ιστοσελίδα, θα ήθελα να καταθέσω και τις δικές μου προσωπικές απόψεις, σχετικά με την οργανοποιία, αλλά και με τα λεγόμενά σας στο θέμα αυτό.
Θα συμφωνήσω μαζί σας, στο ότι ένας κατασκευαστής που δεν κάνει πολύ μεγάλη παραγωγή οργάνων (δεν είναι βιοτεχνία), πρέπει να έχει επιμονή και υπομονή στην λεπτομέρεια της κατασκευής, καθώς και να κάνει αυστηρή επιλογή υλικών για όργανα υψηλής αισθητικής και ακουστικής ακρίβειας.
Επίσης διαβάζοντας, στην ιστοσελίδα σας, το κείμενο για τα χαρακτηριστικά του μπουζουκιού και την κατασκευή του (ξύλα, βερνίκια, κλπ.), θα συμφωνήσω κι εκεί ότι ένα όργανο υψηλού επιπέδου, πρέπει να έχει φυσικά βερνίκια, επιλεγμένη και παλαιωμένη ξυλεία, φυσικά υλικά διακόσμησης, καθώς και στο να αποφεύγεται η βέργα αλουμινίου στο μάνικο, όχι μόνο για το βάρος που αναφέρετε, αλλά και για άλλους λόγους.
Θα διαφωνήσω όμως, σε αρκετά από αυτά που διάβασα, αλλά και που είδα στα όργανά σας:
-
όλα αυτά τα ξύλα που αναφέρονται, ότι είναι τα πιο κατάλληλα για σκάφος και μάνικο, προσωπικά δεν θεωρώ ότι είναι και τα πιο αξιόλογα για όργανα υψηλού επιπέδου. Τα πιο πολλά είναι ξύλα μικρού κόστους, αλλά ούτε και χρησιμοποιούνται σε άλλα κλασικά όργανα και όχι μόνο, που εκεί βάζουν άλλα ξύλα πολύ πιο ακριβά, που κάποια είναι και δυσεύρετα. Βέβαια, υπάρχουν και κάποιοι που τα βάζουν και στα λαϊκά όργανα (μπουζούκια, λαούτα, κλπ.).
-
δεν το βρήκα πουθενά στην πράξη, αλλά ούτε και στη θεωρία, οτι ένα μονοκόμματο καπάκι θα έχει και καλύτερο αποτέλεσμα στο όργανο. Πρώτη φορά το ακούω, αλλά ούτε και το πιστεύω (μόνο σε μπαγλαμάδες, ίσως και σε τζουράδες το έχω δει που δεν απαιτούν μεγάλα κομμάτια καπακιών).
-
οι 60 δούγιες που αναφέρονται για τα σκάφη των οργάνων, καλό θα ήταν κατά την γνώμη μου, να διευκρινίζεται από όλους τους οργανοποιούς, για το πόσες είναι οι πραγματικές και πόσες οι χαραγμένες, γιατί αρκετοί μουσικοί ίσως να μην τα γνωρίζουν αυτά, και να δελεάζονται με αυτό που βλέπουν οπτικά, χωρίς να δίνουν σημασία σε άλλα πιο σημαντικά πράγματα στο όργανο.
-
τα σκάφη που αναφερόνται ως μαύρη καρυδιά (κι αυτό εφαρμόζεται από αρκετούς οργανοποιούς), δεν είναι απλά βαμμένα μαύρα, αλλά εμποτισμένα σε βάθος με υδροχλωρικό οξύ, που καταστρέφει μια σημαντική ουσία του ξύλου, την ημικυτταρίνη, με αποτέλεσμα να αλλάζει εντελώς την φυσική ιδιότητά του, και να γίνεται πολύ εύθραυστο και να σπάει. Πιστεύω θα το έχετε διαπιστώσει και ο ίδιος στην πράξη. Καλό θα ήταν για μένα να αποφεύγεται ή τουλάχιστον να γίνεται γνωστό στους πελάτες - μουσικούς, γιατί ο εμποτισμός αυτός μικραίνει και την διάρκεια αντοχής του οργάνου.
-
τα καπάκια υψηλής ποιότητας, π.χ. ΑΑΑ, που βάζουν οι οργανοποιοί σε κάποια όργανα, από την στιγμή που αυτά βάφονται μαύρα, για μένα φεύγουν όλα τα ΑΑΑ, όσα και να είναι αυτά, αλλά ούτε και χρειάζεται να μπαίνουν τόσο ακριβά καπάκια, από την στιγμή που βάφονται μαύρα, γιατί δεν φαίνεται η ποιότητά τους, κάτι το οποίο θα γινόταν και θα φαινόταν με το μάτι, αν ήταν περασμένα με διαφανή βερνίκια, κι αν ήταν φυσικά ακόμα καλύτερα.
-
οι ασετόπαστες και τα πλαστικά που χρησιμοποιούν πολλοί οργανοποιοί, δεν πιστεύω και δεν νομίζω, να συνιστώνται σε όργανα υψηλής αισθητικής και ποιότητας και καλό θα ήταν να αποφεύγονται.
Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ, τις προσωπικές μου απόψες και μόνο λέω, από αυτά που γνωρίζω προσωπικώς για την οργανοποιία.
Καλή συνέχεια στην τέχνη αυτή, να είστε καλά!