Τροπικό σύστημα και μακάμ

Χαιρετώ την παρέα!

Θα ήθελα τη γνώμη και τις προτάσεις σας για το εξής θέμα. Οι γνώσεις μου στη θεωρία της μουσικής είναι 0. Πιο 0 δεν γίνεται! Το μόνο που ξέρω είναι η θέση των νοτών στο μπουζούκι. Το έχω όμως μεγάλο μεράκι το όργανο και θέλω να το μάθω σωστά, με τις σωστές θεωρητικές βάσεις (μέχρι τώρα το βγάζω με το αυτί, με ταμπλατούρες και με βίντεο στο youtube). Μιας και είμαι διδακτορικός φοιτητής στο εξωτερικό, τα χρήματα και (ακόμη περισσότερο) ο χρόνος δεν αφθονούν, οπότε ό,τι κάνω είναι με δική μου προσπάθεια. Αναρωτιόμουν, λοιπόν, μιας και οι επιρροές μου είναι αποκλειστικά ανατολίτικες, αν θα ήταν δυνατόν (ή ίσως καλύτερο) να μάθει κανείς το τροπικό σύστημα μουσικής και τα μακάμια χωρίς (ή πρωτού) να μάθει το δυτικό σύστημα. Αν κάτι τέτοιο είναι εφικτό, θα μπορούσατε να μου προτείνετε βιβλιογραφία (ή υλικό γενικότερα) σχετικά με μακάμια που θα ήταν ταιριαστή για έναν παντελώς αδαή;

Σας υπερευχαριστώ εκ των προτέρων!

Φίλε Ορέστη (σωστά;), καλώς όρισες. Δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό που σκέφτεσαι να κάνεις, είτε με το ευρωπαϊκό είτε με το ανατολικό σύστημα. Θα ξοδέψεις αρκετό χρόνο για τη θεωρία της μουσικής, είσαι σίγουρος ότι τον διαθέτεις; Δόκιμη πάντως ελληνική βιβλιογραφία δεν υπάρχει για την ανατολική μουσική, ενώ υπάρχει ένα σχετικά νέο βιβλίο του Τούρκου Μουράτ Αϋντεμίρ (δες εδώ), που έχω ακούσει ότι είναι σχετικά εύκολο στην παρουσίαση των μακαμιών.

Γεια σου, Νίκο, και σ’ ευχαριστώ πολύ για την ταχύτατη απάντηση! Το εγχείρημα είναι όντως δύσκολο (πολύ!) αλλά αν δεν το ξεκινήσω τώρα που είμαι σχετικά μικρός, δε θα μπορέσω ποτέ! Αν έχεις και σχετική ξενόγλωσση βιβλιογραφία υπ’ όψη σου (διαβάζω αγγλικά, γαλλικά κι ελάχιστα τούρκικα) παρέθεσέ την κι αυτήν, σε παρακαλώ!

Διεθνή βιβλιογραφία σίγουρα θα προτείνουν και άλλα μέλη του φόρουμ. Πρόσεξε μόνο, μη μπλέξεις με πολλές προσεγγίσεις που μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους, όχι ριζικά βέβαια αλλά σε βαθμό που ίσως να δημιουργηθούν ασάφειες.