Τρίχορδο τύπου Μουρτζινου από τον Χρ. Σπουρδαλάκη

μάλλον ακούστηκα κάπως “ξινός” αν κρίνω από τις απαντήσεις. απλά εξέφρασα μια εύλογη απορία αφού βλέπω να συμβαίνουν συχνά τελευταία ανταλλαγές οργάνων λόγω γούστου -και μάλιστα οργάνων που η αρχική επιλογή είχε γίνει αρκετά προσεκτικά.
όσο για τις αντικαταστάσεις λόγω κακοτεχνιών, έχω δει αρκετές αυτά τα χρόνια. σε κάποιες με σοβαρά και ριζικά προβλήματα, πραγματικά ανησυχώ για το αν ο μάστορας θα αντικαταστήσει ό,τι χρειάζεται ή αν θα επωμιστεί το κόστος ενός προβληματικού οργάνου -το οποίο μάλιστα είχε πουλήσει λίγο πριν ως κανονικό.
με κάποιους μαστόρους δε, έχει συμβεί με απανωτές αντικαταστάσεις πάλι να μην βρίσκεται ένα σωστό όργανο… θεωρώ στοιχειώδη και τίμια πράξη την αντικατάσταση ενός ελαττωματικού οργάνου, αλλά όταν αυτό γίνεται με περισσή ευκολία δίνει την ευκαιρία στον οργανοποιό να πουλάει πρόχειρα όργανα κι όποιος ασχοληθεί μετά. κι αν ασχοληθεί, το αλλάζει και το διαφημίζει κιόλας.

Φίλε Liga Rosa

Με ενδιαφέρον θα ήθελα να ακούσω εαν αυτές οι κακοτεχνίες που αναφέρεις και μάλιστα με ριζικά προβλήματα, τα πρόχειρα όργανα κτλ που αναφέρεις τα έχεις δει σε όργανα του Σπουρδαλάκή, και εαν όχι σε ποιους οργανοποιούς αναφέρεσαι. Επειδή ο λόγος είναι γραπτός και επειδή το θέμα αυτό είναι για τους Μούρτζινους του Σπουρδαλάκη και γενικότητες εύκολα παραξηγούνται θα ήθελα να ακούσω λίγο πιο συγκεκριμένα πράγματα.

δεν έγραψα τυχαία σε αυτό το θέμα, αν και δεν αφορά αυτή τη σειρά (απλά πήγε η κουβέντα στις απανωτές αλλαγές). τώρα τί να πώ, άμα δεν μιλάνε οι ίδιοι οι κάτοχοι…
αφορά και άλλους οργανοποιούς επίσης, αλλά όχι στην έκταση που έχει πάρει η ανταλλαγή ως επίσημη και συχνή πρακτική σε αυτό το εργαστήριο. επίσης με διαφήμιση και τεχνολογία που κανονικά δεν θα επέτρεπε τόσες κακοτεχνίες. ουφ, τα είπα και ησύχασα.

αυτό φίλε μου έγινε προφανές απο την πρωτη στιγμή… Αυτό που κάνεις λέγεται επιοικώς κατινιά. Με υπονοούμενα βάζεις σκέψεις και πετάς λάσπη.

δεν πήγε απλα η κουβέντα, την πήγες απο το πρώτο σου ποστ…και το παιζεις αδιαφορος…άκου “απλά πήγε η κουβέντα”.

χώρις να είσαι ή να έχεις υπάρξει κάτοχος και πελάτης του Χρήστου υπονοείς οτι δεν ειναι καλός οργανοποιος και μάλιστα έχει και πονηρές πρακτικές. και αυτό απο το πρώτο σου ποστ. περίεργη τόση εμπάθεια και μάλιστα χωρίς να είσαι “θύμα”.

μια γενικότητα για ξεκάρφωμα, αν σκεφτείς οτι βρισκόμαστε στο σημείο του φορουμ που αφορά μονο τον ΣΠΟΥΡΔΑΛΑΚΗ.

χρησημοποιείς εκφράσεις και περιγράφεις πραγματα αβάσιμα ως δεδομενα…δημιουργεις απλα εντιπώσεις.

Για την ανταλλαγη που τόσο αλλεργικός είσαι θα σου πω την λογική:
Ο Σπουρδαλάκης κάνει κατι πολυ εξυπνο (οχι πονηρό) και τίμιο…αναγνωρίζει την αξία του οργάνου του όσος χρόνος κι αν περάσει.
Έξυπνο το βρίσκω για δύο κυριως λόγους γιατι αφενώς αν έχεις κάποιο όργανο καποια χρόνια είναι δύσκολο να το αποχωριστείς και αφετέρου κρατάει την αξία των οργάνων του. Τίμιο είναι επειδή αναγνωρίζει το πόσο που του εμπιστευτηκε ο κάθε πελάτης για όργανο όσος καιρός κι αν περάσει. Τι άλλο να πουμε δλδ…;
και τέλος να απαντήσω και σε μια απορια που πιθανο να σου δημιουργήθηκε…
Με πείραξε τοσο η συμπεριφορά σου επειδή
1.Υπερασπιζομαι τις επιλογές μου
και
2. Ανέβασα ένα πόστ για δημοσιοποιήσω τη χαρά μου για το νεο μου όργανο και κάθεσαι και μου βαζεις σπιουνιές!
Λίγο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ρε παιδια!!

κατ’αρχήν δεν έχω πρόθεση να σου χαλάσω το θέμα ή να σου μειώσω την χαρά του καινούριου οργάνου. το ξαναλέω κι το εννοώ, χαίρομαι που γουστάρετε με τα μπουζουκάκια σας, και ειλικρινά ζητώ συγγνώμη που σου χάλασα την χαρά του καινούριου οργάνου.
τώρα για λάσπες, κατινιές και σπιουνιές συγγνώμη αλλά δεν είναι η ειδικότητά μου. έχω μιλήσει και για άλλα κακώς κείμενα αν με παρακολουθείς, πέρα από το συγκεκριμένο εργαστήριο. η πιάτσα τα έχει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι, και επειδή πολύς κόσμος διαβάζει και κρίνει μέσω ίντερνετ (κακώς βέβαια) θεωρώ καλό να υπάρχει και η άλλη άποψη.
το καλύτερο είναι ο καθένας να κάνει τις βόλτες του και τις δοκιμές του σε καινούρια και παλιά όργανα. καλώς ή κακώς όμως, η δημοσιότητα και η διαφήμιση επηρρεάζουν αποφάσεις. λόγω δουλειάς έχω δεί αρκετά εξαιρετικά όργανα του σπουρδαλάκη, επίσης πάντα διαφημίζω τις χορδές αν έχεις παρατηρήσει -κι έχω αφήσει ένα σεβαστό ποσό εκεί. επίσης όμως έχω δεί αρκετά προβλήματα σε όργανα που δεν τα λες φτηνά (ακόμα και την “οικονομική” σειρά). καπάκια, φιγούρες, κάρμπον…
ε, το αναφέρω κι όποιος θέλει ας το λάβει υπ’όψιν του.
φιλικά,
νίκος

Χαιρετώ την παρέα σας και επιχαίρω για όλους ανεξαιρέτως που ασχολείστε με τόσο πάθος με ζητήματα οργανοποιίας και μάλιστα σας ευχαριστώ που αναφέρεστε και στη δουλειά του εργαστηρίου μας.

Ο φόρτος εργασίας είναι τόσος που δεν μου επιτρέπει να παρακολουθώ όσο συχνά θα ήθελα τις πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις του φόρουμ και ακόμη πιο σπάνια έχω την ευκαιρία να συμμετέχω ενεργά.

Στη συγκεκριμένη συζήτηση δεν είχα σκοπό να εμπλακώ, αλλά άλλαξα γνώμη από τη στιγμή που αμφισβητείται η επαγγελματική μου επάρκεια και τίθεται, έστω και έμμεσα, εν αμφιβόλω ο έντιμος επαγγελματισμός που χαρακτηρίζει ολόκληρη τη δουλειά μας, κομμάτι της οποίας είναι και οι εγγυήσεις που συνοδεύουν κάθε όργανο του εργαστηρίου μας.

Πραγματικά φίλε @liga_rosa δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να απολογηθώ για το ότι παρέχω γραπτά στον μουσικό τη δυνατότητα: εάν και όποτε καιόσες φορές θελήσει να αλλάξει το όργανο με άλλο, ίσης ή μεγαλύτερης αξίας, πληρώνοντας μόνο εφόσον υπάρξει διαφορά τιμής ανάμεσα στο επιστρεφόμενο όργανο και στο νέο. Μάλιστα, όταν το όργανο που αλλάζεται δεν με αναγκάζει να αλλάξω βερνίκια ή τάστα, η αξία της επιστροφής είναι στο 100% της αρχικής τιμής. Μόνο αυτές οι δύο φθορές ανήκουν στην ευθύνη του μουσικού. Οποιαδήποτε άλλη πιθανή δυσλειτουργία είναι αποκλειστικά δική μου ευθύνη και αποκαθίσταται χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση του μουσικού. Εάν λοιπόν χρειαστεί να αφαιρεθεί -για τις δύο αυτές αιτίες- οτιδήποτε από την αρχική τιμή (το μέγιστο ποσό είναι 300 ευρώ) τούτο γίνεται πάντα και χωρίς εξαίρεση μετά από συζήτηση και συμφωνία με τον ενδιαφερόμενο.
Οι αλλαγές πρώτα από όλα δεν είναι τόσες πολλές όσες νομίζεις. Απλώς κυκλοφορούν πάνω από χίλια δικά μας όργανα και σε αυτό τον όγκο, το μικρό ποσοστό των αλλαγών σου φαίνεται μεγάλο σαν απόλυτο νούμερο. Οι λόγοι που κάνουν έναν μουσικό να αλλάξει όργανο αφορούν συνήθως στην τελειομανία και το «δημιουργικό ανικανοποίητο» που χαρακτηρίζει πολλούς.
Ένας ακόμα παρόμοιος λόγος είναι η εξέλιξη του επιπέδου των οργάνων του εργαστηρίου εξαιτίας και των καινοτομιών που υιοθετούμε. Για παράδειγμα, πολλοί μουσικοί θέλησαν να αλλάξουν το όργανό τους από τη στιγμή που βρήκαν πως τα νέα ανακλαστικά σκάφη δίνουν καλύτερο αποτέλεσμα από το παλιό τους όργανο.
Επίσης ένας τρίτος λόγος είναι ότι πολλοί διευκολύνονται από τη δυνατότητα που τους παρέχεται και αναβαθμίζουν το όργανό τους κάθε φορά με το ποσό που τους επιτρέπει το βαλάντιό τους. Ορισμένοι στο τέλος μετά από όσες αλλαγές χρειαστούν, καταλήγουν με ένα όργανο τέτοιας αξίας που ενδεχομένως δεν θα μπορούσαν να αποκτήσουν εξ αρχής, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη συγκυρία που όλοι βιώνουμε.
Στις ελάχιστες εξαιρέσεις οργάνων (που αφορούν σε κατασκευές που ανάγονται στο απώτατο παρελθόν), επειδή ρωτάς “

όσα όργανα επιστρέφονται ως ελαττωματικά (όχι λόγω γούστου δηλαδή), μετά τί απογίνονται
, είναι αυτονόητο πως θα ξαναπουληθούν μόνο εφόσον είναι απόλυτα ασφαλή. Άλλωστε οποιαδήποτε δυσλειτουργία πλήττει μόνο εμάς, που είμαστε υπεύθυνοι για όλο το όργανο (για παράδειγμα και για τα κλειδιά), εκτός από φθορές σε τάστα και βερνίκια.
Είναι πραγματικά κρίμα που στην Ελλάδα δεν έχει αναπτυχθεί όσο θα έπρεπε η κουλτούρα της αυξημένης αξίας που έχει το χρησιμοποιημένο και παλιό όργανο, που έχει ωριμάσει και έχει αποδείξει την αξία και την αντοχή του στο πέρασμα του χρόνου. Τέτοιες υπεραξίες απολαμβάνουν συνήθως ιστορικά όργανα ή δημιουργήματα σπουδαίων εκλιπόντων τεχνιτών. Αυτή η σωστή αντίληψη θα μπορούσε να εξαπλωθεί και για τους σύγχρονους οργανοποιούς, εφόσον φυσικά το όργανο είναι ανέπαφο από την προηγούμενη χρήση και από τη δοκιμασία του στο χρόνο. Γι αυτό και οι εγγυήσεις μας είναι μεταβιβάσιμες όταν κάποιος θέλει να μεταπωλήσει το όργανό του, εφόσον ελεγχθεί από εμάς και αποκλειστεί κάποια σοβαρή τεχνική επέμβαση άλλου συναδέλφου.
Αλλά όλα τα παραπάνω, καθώς και άλλα που μπορεί να δημιουργούν απορίες και αφορμή για διευκρινήσεις, θα μπορούσα να σου τα εξηγήσω προφορικά, όπως άλλωστε γίνεται χρόνια τώρα με κάθε ενδιαφερόμενο.

Δεν μπορώ παρά να συμπεράνω ότι δεν σου αρέσουν τα όργανά του εργαστηρίου μας. Είναι απόλυτα σεβαστό το δικαίωμα οποιουδήποτε να έχει τις οποιεσδήποτε προτιμήσεις, αλλά θα ζητούσα να είμαστε προσεκτικοί όταν καταθέτουμε δημοσίως κάτι τόσο ανακριβές όπως:

“τεχνολογία που κανονικά δεν θα επέτρεπε τόσες κακοτεχνίες”
.
Εάν ίσχυαν αυτά που λες και ήταν πράγματι «τόσες», τότε δεν θα επέτρεπαν στο εργαστήριο να αυξάνει την πελατεία του ούτε καν να υπάρχει για 38 χρόνια.
Επίσης δεν ξέρω γιατί μια οποιαδήποτε τεχνική αστοχία (της τάξεως του 1 - 3 %), που θεωρείται στατιστικώς αποδεκτή σε κάθε τεχνική κατασκευή, θα πρέπει να την επιβαρύνεται οποιοσδήποτε άλλος εκτός από τον τεχνίτη.
Λες :

Θεωρώ στοιχειώδη και τίμια πράξη την αντικατάσταση ενός ελαττωματικού οργάνου, αλλά όταν αυτό γίνεται με περισσή ευκολία δίνει την ευκαιρία στον οργανοποιό να πουλάει πρόχειρα όργανα κι όποιος ασχοληθεί μετά. κι αν ασχοληθεί, το αλλάζει και το διαφημίζει κιόλας.

Συμφωνώ μαζί σου ότι είναι στοιχειώδης υποχρέωση η αποκατάσταση οποιασδήποτε τεχνικής αστοχίας και θα προσέθετα για πάντα (η οργανοποιία δεν είναι popart).
Αν λοιπόν, άλλαζα το όργανο με δυσκολία τότε θα έδινα τροφή σε σκέψεις του τύπου: πούλησε κάποιο ελαττωματικό όργανο και δεν θέλει να το αλλάξει. Τώρα που γίνεται με

περισσή ευκολία
, όπως λες, πάλι βρίσκει αφορμή η σκέψη για να θέσει εν αμφιβόλω την επαγγελματική ηθική του οργανοποιού.
Με λίγα λόγια, ούτε η δυσκολία ούτε η ευκολία ικανοποιεί… Η ανταλλαγή εμφανίζεται ως ύποπτη, ιδίως όταν παρέχεται
ως επίσημη και συχνή πρακτική σε αυτό το εργαστήριο”.

Συμπέρασμα (δικό μου): Τι άλλο θα μπορούσε να είναι όλο αυτό εκ μέρους σου εκτός από ανεξήγητη κακοπιστία και αδικαιολόγητη προκατάληψη;
Παρόλα αυτά επειδή η παρεξήγηση δεν είναι κάτι ασυνήθιστο, θα υπερασπιστώ έως εσχάτων το δικαίωμά σου να εκφράζεις την άποψή σου ή ακόμα και την αγανάκτησή σου

ουφ, τα είπα και ησύχασα
σε οποιοδήποτε δημόσιο χώρο. Φτάνει μόνο να είναι έγκυρη (και) ως προς το πλήθος των περιπτώσεων που επικαλείσαι αλλά και τεχνικά τεκμηριωμένη.
Εάν πραγματικά θέλεις διευκρινήσεις είμαι στη διάθεσή σου (δια μέσω και της προφορικής επικοινωνίας).
Δεν σκοπεύω να επανέλθω στο θέμα. Σε κάθε άλλη περίπτωση δεν έχω πραγματικά ούτε το χρόνο ούτε τη διάθεση καθώς θεωρώ μάταιο να εμποδίσεις κάποιον που δεν έχει να χάσει τίποτα και επιλέγει συνειδητά και ίσως δογματικά να πετάει λάσπη στον ανεμιστήρα.

1 «Μου αρέσει»

Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω όταν τίθενται εύλογα ερωτήματα γιατί αυτά να μετατρέπονται σε λάσπη ανεξήγητη κακοπιστία και αδικαιολόγητη προκατάληψη; Δεν καταλαβαίνω δηλαδή γιατί ο liga rosa αμέσως αμέσως με τα ερωτήματα που έθεσε να έγινε κακοπροαίρετος?

Μας ενδιαφέρει να ακούμε μόνο τα καλώς κείμενα και να μην δίνουμε βάση στα κακώς? Είναι σωστό σε μία κοινότητα όπως είναι το ρεμπέτικο φόρουμ να μην τολμήσει κάποιος να ρωτήσει κάτι για έναν οργανοποιό μην τυχόν και τον φέρει σε δύσκολη θέση?

λυπάμαι που η αρνητική κριτική γίνεται αντιληπτή ως λάσπη και κακοπιστία. ευχαριστώ το φόρουμ για την στήριξή του, δεν θέλω να συνεχίσω εφ’όσον η κάθε πλευρά κατέθεσε την άποψή της. νομίζω πως ήμουν σαφής στους προβληματισμούς μου που φυσικά παραμένουν, όπως σαφέστατη ήτανε η απάντηση του ίδιου του κου σπουρδαλάκη -και τον ευχαριστώ για αυτό.
εξάλλου (εφόσον υπάρχει η δυνατότητα και η ευκαιρία) η κατ’ιδίαν κουβέντα με τον άμεσα ενδιαφερόμενο πρέπει να προηγείται της δημόσιας κριτικής, και παραδέχομαι πως σε αυτήν την περίπτωση δεν τήρησα αυτόν τον κανόνα. επιφυλάσσομαι για μια συζήτηση στο εργαστήριο κάποια στιγμή, σεβόμενος τον χρόνο του οργανοποιού.
όπως και να έχει, να χαιρόμαστε τα όργανά μας!

Γιατί φιλε κώστα έτσι λέγεται εξ ορισμού οταν δημόσια μεταφερεις απόψεις αρχικά με υπονοουμενα και χωρίς συγκεκριμένα παραδείγματα (αποδείξεις).
Τέλος πάντων νομίζω οτι το κουρασαμε, απο τη στιγμή που μίλησε και ο Χρήστος. Τέλος για να επανέλθω στο αρχικό θέμα…Η μπουζουκάρα έχει κανει πάταγο σε 2 παρεες που πρόλαβα να κάνω!Αν προλάβω θα ανεβασω και ήχο.

Φίλε Μιχάλη εγώ δεν είδα πουθενά υπονοούμενα …Οι ερωτήσεις ήταν σαφέστατες και απαντήθηκαν και από τον κύριο Σπουρδαλάκη. Οπότε μένω μόνο σε αυτό. Δεν υπήρχε πουθενά πρόθεση από τον liga rosa να μειώσει την δουλειά του κυριου Σπουρδαλάκη…

Καλορίζικο και από μένα το όργανο περιμένουμε ήχο:088:

Καμιά φορά παιδιά έχουμε την τάση να είμαστε υπέρ το δέον ευαίσθητοι στα αρνητικά σχόλια. Αν κάποιος γράψει γενικόλογα και αναπόδεικτα κάτι καλό, κανείς δε θα τον ρωτήσει πού το στηρίζει. Θα τον ρωτήσουμε όμως αν γράψει κάτι κακό. Μπορεί και να είναι όντως παράλειψη, αλλά αυτό δε σημαίνει αυτόματα ότι υπάρχει πρόθεση λασπολογίας και κατινιάς.

Στην περίπτωσή μας ο Λίγκα έγραψε «διερωτώμαι…», σ’ ένα χώρο όπου υπάρχει η δυνατότητα να απαντήσει κανείς στις απορίες του, και ειδικότερα ο κ. Σπουρδαλάκης που είναι και γνωστό ότι είναι μέλος του φόρουμ, και πράγματι ήρθε ο ίδιος -αλλά και άλλα μέλη- και απήντησαν.

Γι’ αυτό ακριβώς είναι τα φόρουμ.

Αγαπητέ φίλε KwstaP πραγματικά δεν ξέρω τι ακριβώς δε κατάλαβες απο αυτά που λέει ο liga rosa…η διαφορά κατά την γνώμη μου μεταξύ κριτικής και λασπολογίας είναι οτι η λάσπη κρύβεται πίσω απο γενικότητες.
Δηλαδή εαν έλεγα οτι το ρεμπέτικο φόρουμ είναι μια συμμορία εγληματιών χωρίς να έχω τεκμήρια και μετά θα σου έλεγα και αυτό

ε, το αναφέρω κι όποιος θέλει ας το λάβει υπ’όψιν του.
για εσένα σαν συντονιστή θα σου ακούγονταν σαν “κριτική” ή σαν μια ευκολη συκοφαντία για την δημιουργεία εντυπώσεων ; Ας μην κρυβόμαστε πίσω απο το δάκτυλο μας όλοι μπορούμε να καταλαβουμε μια καλοπροεραιτή κριτική ακόμα και εαν είναι αρνητική .

Είμαι χρόνια σε αυτό εδώ το φόρουμ φίλε alchimistis και ας μου επιτρέπεις να μπορώ να ξεχωρίζω την συκοφαντία και την κακοπροαίρετη κρητική. Τέλος πάντων δεν δίνω συνέχεια εγώ ότι είχα να πω το είπα. Άλλωστε ξηγήθηκε και ο κύριος Σπουρδαλάκης και ο liga rosa οπότε εμείς δεν νομίζω να έχουμε λόγο.

δεν θέλω να ρίξω λάδι στη φωτιά, απλά επειδή μένει μετέωρο το ερώτημα σχετικά με τις συγκεκριμένες περιπτώσεις που ζητάτε τεκμήρια: θέλετε να αναφέρω κάποια ενδεικτικά παραδείγματα; εύκολο και υποστηρικτικό για τις θέσεις μου, χωρίς όμως την συμμετοχή των κατόχων πάλι δεν θα σας είναι αρκετό. για σας, ποιού είδους κριτική δεν θα ήταν κακοπροαίρετη και λασπώδης;
και για το επιχείρημα πως δεν είμαι κάτοχος ή αμερόληπτος: για λόγους γούστου και τιμών προτιμάω άλλους μαστόρους, χωρίς να απορρίπτω συνολικά την δουλειά του κου σπουρδαλάκη (το ξαναέγραψα αλλά προτιμήσατε να το προσπεράσετε). επίσης όμως το ότι δεν συνέβει σε μένα, δεν πρέπει να με αφήνει αδιάφορο όταν συμβαίνει σε φίλους ή μαθητές μου -και φυσικά σε αγνώστους. δεν δέχομαι αυτή τη λογική.

πιστεύω πως η καλή αρχή γίνεται με το να μην βγαίνει εξαρχής για πώληση ένα ελαττωματικό όργανο (επίσης μια βελτίωση στις τεχνικές ώστε να μην βγαίνουν καν ελαττωματικά), καθώς και μια αντιστοιχία σε ποιότητα και τιμή. στο πρώτο ομολογώ ότι έχει συμβάλλει η χρήση της τεχνολογίας (αν και πάντα προτιμώ κάποιον που το πετυχαίνει με την μαστοριά των χεριών του), για το δεύτερο η τιμολόγηση είναι πάντα στην κρίση του μάστορα και των πελατών του.
αυτά εξάλλου ισχύουν γενικά για τους μαστόρους όπως και για την δουλειά που κάνει ο καθένας μας, αρκεί να μην μπαίνει στη μέση η διαφήμιση και η μονόπαντα ευνοϊκή κριτική του ίντερνετ. μήπως να ανοίξω ένα γενικό θέμα, μήπως να μεταφερθούν τα μηνύματα από το #6 και μετά σε νέο νήμα για να μην σκιάζεται η χαρμόσυνη αναγγελία ενός νέου οργάνου;

Μα είναι προσφανες φίλε Νίκο πως δεν θες να ρίξεις λάδι στη φωτιά…

αρκεί να μην μπαίνει στη μέση η διαφήμιση και η μονόπαντα ευνοϊκή κριτική του ίντερνετ.
. Νομίζω ότι όλοι καταλάβαμε τι συμβαίνει, ας μην υποτιμούμε την νοημοσύνη μας…Μιας και ο ίδιος ο οργανοποιός έχει τοποθετηθεί, και μιας και τοποθετήθηκες και εσύ εκμέρους τρίτων όπως λες,κλείνει απο την μεριά μου η συζήτηση και σου υπόσχομαι πως σε κάθε θέμα ευχαριστημένων κατόχων του Σπουρδαλάκη θα σε ειδοποιώ ώστε να μην υπάρχει μονόπαντα ευνοική κριτή και διάφημιση :088:

Αυτοί πού ξέρουν τόν Νίκο από κοντά,ξέρουν οτι δέν είναι στο στύλ του,ούτε να πετάει λάσπες,ούτε να κουτσομπολεύει σάν κυρά Κατίνα,οπως κάνουν πολλοί εδώ μέσα.Μιά απλή απορία εκανε ο ανθρωπος,και τού τήν πέσατε .Και πάλι προσπαθεί με ευγενικό τρόπο να εξηγήσει αυτό πού εννοεί,και πάλι δέν φτάνει σε μερικούς…
Σε αυτήν την συζήτηση αλλοι πετάξανε λάσπες,και αλλοι θόλωσαν τα νερά.Οχι ο Νικος…

Μπαίνω σ’ αυτή τη συζήτηση σαν κάτοχος οργάνου από Κο Χ. Σπουρδαλάκη αλλά και άλλων δύο κατασκευαστών. Κατά κανόνα (90-95%) βασανίζω το μπουζούκι που έχω πάρει από τον Χρήστο. Τυχαίο; Δεν νομίζω. Θες γιατί ξεχνάω να κουρδίσω κι αν το θυμηθώ το βρίσκω εκει που το είχα αφήσει*1, θες γιατί έχει κάνει κλικ ο ήχος του στα αυτιά μου, θες γιατί βρήκε το χέρι μου το μάνικο που ταιριάζει, θες, θες, θες…2. Να πω εδώ ότι έχω το όργανο που προέκυψε μετά από δύο αλλαγές σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι αλλαγές προέκυψαν γιατί διαφοροποιήθηκαν τα κριτήρια μου. Τα προηγούμενα είχαν σκληρά ξύλα στο σκάφος και κατά κανόνα οξύ ήχο. Όταν δοκίμασα (παρά την προσπάθεια να με αποτρέψει ο Χρήστος3 γιατί παρουσίαζε ένα θεματάκι στο καπάκι… τέτοιο βέβαια που αν δεν σου το πει κάποιος δεν είναι και ευδιάκριτο) μία άβαφη καρυδιά με απαλό, γλυκό ήχο…ωπ εδώ είμαστε. Τα τρία τέσσερα τελευταία χρόνια πάμε πακέτο. Στις μαζώξεις έχουν παίξει με αυτό διάφοροι φίλοι. Κατά κανόνα επαίνους ακούω όπως και στην τελευταία και όλοι ρωτάν για τον κατασκευαστή. Βέβαια, όπως λέει ένας φίλος, πρέπει ο παίχτης να πάει στο όργανο, να το ψάξει για να βρει το καλό, το σωστό σημείο καλής απόδοσης.
*3: Επαγγελματίας από τους καλύτερους, αυτή είναι η εμπειρία μου.
*2: Είναι κάτι σαν κι αυτό που λέμε… περί ορέξεως…,δεν έχει εξήγηση.
*1: Εγώ δεν ξέρω κανέναν άλλο κατασκευαστή που να προσπάθησε να εφαρμόσει σύγχρονες πρωτοπόρες τεχνικές κατασκευής σταθερού μάνικου και ανακλαστικού σκάφους με τέτοια αποτελεσματικότητα χρησιμοποιώντας μαθηματικά, φυσική, χημεία και εξελισσόμενες τεχνικές μεθόδους (αν κάνω λάθος συγχωρέστε με). Γι αυτό και μόνο τον επαινώ, τον παροτρύνω να συνεχίσει την αναζήτηση της Ιθάκης και του εύχομαι τα καλύτερα.

Πολύ ωραία και σωστά τοποθετήθηκες, Νικήτα. Γενικότερα, θα συνιστούσα μία γενική χαλάρωση, να πέσουν λίγο οι τόνοι. Όπως ήδη σημειώθηκε, αυτοί που έπρεπε να τοποθετηθούν, τοποθετήθηκαν. Τα τελικά συμπεράσματα (που ποτέ δεν γίνεται να είναι απολύτως αποδεκτά από όλους) τα βγάζει ο καθένας για τον εαυτό του και το θέμα που δημιουργήθηκε, τελειώνει.

Μαλλον δεν καταλαβες οτι δεν ηταν απλα μια απορια αλλα ενας εμμεσος τροπος να κριτικαρει αρνητικα εναν οργανοποιο ,τα οργανα του και τις πρακτικες του.
Προσωπικα ειμαι υπερ της κριτικης και οταν εχω να πω κατι το λεω χωρις ,ναι αλλα,ισως,ουφ κτλ.
Δεν ξερω καποιοι τελικα εχουν κανουν τους οργανοποιους ποδοσφαιρικες ομαδες ,το ιδιο συμβαινει και με τις μουσικες.
Αυτο ειναι το επιπεδο μας σαν λαος,ενας λαος χωρις κριση που παρασυρεται ευκολα ,μας αξιζει που ειμαστε χρεοκωπημενοι χωρα και θα συνεχισουμε να ειμαστε οσο δεν αλλαζουμε μυαλα.

Όπου βεβαίως, αλλαγή μυαλού σημαίνει να καταλαβαίνουμε εκείνα που εσύ καταλαβαίνεις, έτσι όπως εσύ τα καταλαβαίνεις, όχι όπως εμείς. Εμείς, απλά μετατρέπουμε μουσικές και οργανοποιούς σε ποδοσφαιρικές ομάδες.