ΜΠΑΓΛΑΜΑΣ ΜΕ ΑΝΘΡΑΚΟΝΗΜΑΤΑ

Γειά σας,

Επιτρέψτε μου να παρουσιάσω το πρώτο μπαγλαμαδάκι κατασκευασμένομε ανθρακονήματα !!!
Εκτός από την ταστιέρα, (έβενος), όλο το υπόλοιπο είναι από carbon fiber.
Ερασιτεχνική, δοκιμαστική κατασκευή σε κλίμακα 38cm.
Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, είναι το μεγάλο πλάτος της ταστιέρας, (31mm & 33mm στο 0 και στο12ο τάστο).

Ήδη, ετοιμάζεται το επόμενο όργανο με μικρές τροποποιήσεις…

(Μπορείτε να ακούσετε ένα μικρό δείγμα στο παρακάτω «αστείο» βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=SFMgfo1tnxg)

P1000374.jpg

P1000396.jpg

Αξιόλογη κατασκευή, ωραίος ήχος.

Έχεις προσθέσει καμάρια και αν ναί, επίσης από ανθρακόνημα; Μπορούμε να έχουμε φωτογραφία του σκάφους (προφίλ και πίσω μέρος);

Ναι, ένα καμάρι από c/f
P1000420.jpgP1100414.jpg

Συγχαρητήρια. Μπορείς να μας δώσεις λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεσαι το υλικό;

Απορίες:

Γιατί επέλεξες το κομμάτι κόκκαλο ή πλαστικό (:wink: για τον πάνω και για τον κάτω καβαλάρη κ δεν κατασκεύασες από c/f; Ή έστω, (για τον καβαλάρη του καπακιού) το κάτω μέρος να είναι ένας “κανονικού” σχήματος καβαλάρης από c/f και στο πάνω μέρος να πατάει ένα μικρότερο και λεπτότερο μέρος από κόκκαλο;

Έγινε δοκιμή και το απέρριψες ;

επίσης, γιατί δεν έφτιαξες και τα τάστα από c/f; Δεν γίνεται; Δεν θα ήταν πιο ανθεκτικά και πιο καλοί αγωγοί του ήχου;

Ευχαριστώ

Σας ευχαριστώ καταρχήν για την αποδοχή και τα θετικά σχόλια.

Είμαι στο όριο, με ότι εννοούμε «μπαγλαμά». Πρώτα και κύρια στο υλικό κατασκευής, μετά στις διαστάσεις της ταστιέρας,και σε μια σειρά άλλων παραμέτρων. Σχέδια υπάρχουν πολλά για μελλοντικές εφαρμογές, αλλά δεν είναι ακόμα η ώρα τους…

Ο βασικός στόχος που επιτεύχθηκε ήταν, να υπάρξει μια εντελώς σταθερή υποδομή/όργανο, ανεπηρέαστη/ο από οποιανδήποτε μεταβολή, (πίεση,θερμοκρασία, υγρασία, κλπ), πάνω στην οποία ο όποιος παίκτης θα μπορούσε να προσαρμόσει τη «φωνή» του οργάνου στα γούστα και τις ανάγκες του.
Κάτι που είναι σχεδόν αδύνατο, με ένα συμβατικής κατασκευής όργανο, μιας και η φωνή του αλλάζει κατά πως ορίζουν οι προαναφερόμενες μεταβλητές.

Μια βασικότατη προσαρμογή, που μπορείς να κάνεις εύκολα στο συγκεκριμένο όργανο, είναι η αλλαγή του καβαλάρη. Υλικά, σχήματα, μεγέθη και κάθε είδους συνδυασμός αλλάζει το ηχόχρωμα σε μεγάλο βαθμό. Έχουν δοκιμαστεί, (εκτός όλων των άλλων), δεκάδες καβαλάρηδες, και το επόμενο στάδιο είναι πλέον η διεξοδική μελέτη του σχήματος (-του καβαλάρη).

Για το λόγο αυτό, το σχήμα του καβαλάρη στις φωτό είναι ένα απλό μπλοκ, από κόκκαλο στη μια κι από cf με κόκκαλο στην άλλη.

Ο «πάνω» καβαλάρης είναι από κόκκαλο και λειτουργεί ως «απλός οδηγός» για τις χορδές αφού υπάρχει το «zero fret».

Τάστα με τους γνωστούς συνδυασμούς των cf, έχουν κακή συμπεριφορά στη αποτριβή,δηλ. είναι απορριπτέα.

Τεχνικές εφαρμογών των cf υπάρχουν άφθονες στο δ/δ. Δεν θεωρώ σκόπιμο να αναλωθούμε σε τέτοια συζήτηση, εκτός αν υπάρχουν εξειδικευμένες ερωτήσεις που μπορώ να απαντήσω… τότε ευχαρίστως…

ωραίος, πολύ γέλασα με το βίντεο! και τώρα κατάλαβα τί εννοείς με το “voice adjustable”.
πάντως και σε ένα κανονικό όργανο (δεν θα χρησιμοποιήσω τον όρο “συμβατικό”) οι συνθήκες περιβάλλοντος δεν επηρρεάζουν τον ήχο, το πολύ-πολύ να σκληρύνουν ή να σκεβρώσουν ένα όργανο που δεν έχει και τόσο στιβαρή κατασκευή. και βέβαια, εφ’οσον μιλάμε για ένα σωστά φτιαγμένο (και “ζωντανό”) όργανο, κάθε παρέμβαση και πειραματισμός στον καβαλλάρη διαμορφώνει αντίστοιχα τον ήχο. δεν νομίζω ότι χρειάζονται όργανα από ανθρακονήματα ή από τσιμέντο για να κάνεις τέτοιες δοκιμές.
ο ήχος του πάντως, όσο ακούγεται στο βίντεο, φαίνεται μια χαρά. ίσως με κάπως λιγότερο βάθος και ουρά; μου άρεσε και η τονική διόρθωση στις μεσαίες χορδές. καλή συνέχεια!

Χαίρομαι που σε έκανα να γελάσεις…:slight_smile:

Αν μου επιτρέπεις όμως, η όλη κατασκευή δεν αφορά μια απλή «δοκιμή»καβαλάρη.
Ίσως δεν έγινα κατανοητός στο σημείο:

«Μια βασικότατη προσαρμογή, που μπορείς να κάνεις εύκολα στο συγκεκριμένο όργανο, είναι η αλλαγή του καβαλάρη»

Δηλαδή, εδώ αλλάζεις καβαλάρη πιο εύκολα από μια χορδή, -πόσους καβαλάρηδες –(και με πια διαδικασία και ποιους περιορισμούς)- έχει αλλάξει στη ζωή του ένα ξύλινο όργανο ?:080:

Δεν είναι αυτοσκοπός η δοκιμή καβαλάρηδων… Είναι όμως μια ευκολία, όχι και τόσο προσιτή σε ξύλινα όργανα, σε συνδυασμό με το εύρος των ηχητικών δυνατοτήτων του συγκεκριμένου οργάνου.

Ότι αφορά τα περί σταθερότητας και μεταβολών στα συμβατικά όργανα, , απλά σέβομαι - με έκπληξη - την άποψή σου.:241:

Πολύ καλή φάση. Δε θα το 'παιρνα, αλλά αυτό δε με εμποδίζει να το κρίνω ως σοβαρή πρόταση.

Εγώ δεν το έχω καταλάβει.

Εντάξει… Είναι μια κατασκευή που δε νομίζω να φιλοδοξεί να υποκαταστήσει τις “συμβατικές” (ο ste στο βιντεάκι βάζει τη λέξη σε εισαγωγικά - ασφαλώς και το ξύλινο όργανο είναι το κανονικό), απλά να προτιμηθεί από όσους θέλουν, όπως λέει και μέσα, ένα heavy duty όργανο που να μη μασάει από υγρασίες και καιρούς. Προφανώς απευθύνεται σε όσους έχουν και μια τάση προς το χάι-τεκ.

Ε;

ste, κατάλαβα εξαρχής αυτό που λες, δεν συνέδεσα το όργανο με την αλλαγή καβαλλάρηδων. απλά ήταν ένα σημείο στο οποίο εστίασες στην παρουσίαση, και αντίστοιχα αναφέρθηκα κι εγώ. όταν λες ότι αλλάζει εύκολα, εννοείς ότι προσαρμόζεται εύκολα στο καπάκι αφού παραμένει το ίδιο και δεν σκεβρώνει;
για τις αντοχές των οργάνων, δεν μιλάω για καταστάσεις “έγινε μούσκεμα/έκατσα πάνω του” που ναι μεν συμβαίνουν με καταστροφικά αποτελέσματα αλλά είναι σπάνια. ούτε για αλλαγές ηπείρων μακριά από τις συνθήκες που κατασκευάστηκαν τα όργανα. εκεί τα ανθρακονήματα σίγουρα δικαιολογούν την εξτρά αντοχή τους. στην καθημερινή χρήση όμως, ένα σωστά κατασκευασμένο όργανο γενικά μπορεί να αντέξει τις συνθήκες που αντέχει και ο παίχτης του, εφόσον το προσέχουμε στοιχειωδώς.
δυστυχώς η αγορά έχει κατακλυστεί από φτηνά (ή και ακριβά) όργανα που λόγω κατασκευαστικών αδυναμιών χάνουν σε σταθερότητα. αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να απαξιώσουμε το ξύλο και να πάμε στα ανθρακονήματα.
μια που ρωτάει κι ο περικλής, το “voice adjustable” σε τί άλλο αναφέρεται εκτός του καβαλλάρη;
pepe, εννοώ το λίγο παραπάνω μήκος χορδής που δίνει το κόκκαλο στη λα, όπως στις κιθάρες.

Δεν ανέφερα, πουθενά κάτι τέτοιο, όμως

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ:

Η εφαρμογή cf ή σύνθετων υλικών σε έγχορδα δεν είναι κάτι καινούργιο, το νέο είναι μπαγλαμάς με cf.
Δικό μου λάθος, θεωρούσα πως είναι γνωστές οι συμπεριφορές τουcf σταέγχορδα και αναφέρθηκα επιλεκτικά μόνο σε κάποια σημεία.
Όπως και με την διαδικασία της κατασκευής, έτσι και σε ότιαφορά την ηχητική συμπεριφορά του cf, γενικά, δεν νομίζω πως πρέπει να το απλώσουμε εδώ…
Για το συγκεκριμένο οργανάκι… εννοείτε…

δεκτόν, να με συμπαθάς.
θα ήθελα όμως να εξηγήσεις την έκπληξή σου που αναφέρεις, γιατί μάλλον από εκεί ξεκίνησε η παρερμηνεία μου. δεν ζητώ σεβασμούς και αβρότητες, παρέα είμαστε!

Χαίρομαι για το επίπεδο «συζήτησης.:241:

Η έκπληξη αφορά προφανώς εύρος της ευαισθησίας των συμβατικών οργάνων στις καιρικές μεταβολές.

Η εμπειρίες μου λένε για παράδειγμα, ότι δεν χρειάζεται να φτάσει το όργανο σε άλλη ήπειρο για να «παρεξηγηθεί» και να μην τα «λέει σωστά»…
(αν δε, φορτωθεί με τις αποσκευές του α/φ σε πτήση με σκ@τόκαιρο… Ή σε κανένα πορτ-παγκαζ καλοκαιράκι…)

Άλλη περίπτωση:

Ζεστό βραδάκι στην Αθήνα, και γουστάρεις παραλιακή κατάσταση.
Σε πόση ώρα ένα όργανο θα χάσει την υπόληψή του αφότου μυρίσει θάλασσα? (βάλε και λίγο όστρια για σασπένς… να κολλά και η υγρασία…)

(Οι επαγγελματίες έχουν πολλές ιστορίες να πουν, κι αναπτήρες bic κι άλλα τινά…)

Κι αν απλά «πέσει κάτω» από τη θέση του ?

Δε λέω, να το προσέχεις όσο μπορείς, αλλά αν το χρησιμοποιείς κιόλας, μοιραία…

Δεν χρειάζεται να γίνει άρπα ή εξαρτήματα ένα όργανο για να πούμε ότι έχει πρόβλημα.

Βέβαια παίζει ρόλο κι η ποιότητα, αλλά το ξύλο είναι ξύλο και για αυτό το διαλέγουμε για τα όργανά μας… (?):082:

Άποψή μου…

με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο! απλά έχει τύχει να έχω καλές εμπειρίες από κάποια όργανα (10, 50, 100 χρόνων) που χωρίς να είναι κάτι ιδιαίτερο, έχουν αντέξει εξαιρετικά στα ταξίδια και στις εποχές του χρόνου. και όποτε πάθανε κάτι, φτιαχτήκανε και συνεχίσανε κανονικά τη ζωή τους.
νομίζω οι γνώσεις του μάστορα είναι το σημαντικότερο πράγμα σ’αυτό το θέμα. έχοντας αρκετά παραδείγματα στο νού, καλύτερα να εξαντλήσουμε τα όρια του ξύλου και της οργανοποιίας και μετά να περάσουμε σε ανθρακονήματα κλπ. μην το πάρεις προσωπικά, εσύ καλά κάνεις και πειραματίζεσαι.