Τρίχορδο σε 3 διαφορετικά μήκη

Maggites mou rembetes,

Molis ematha pos to trichordo mporei na ginei se tria diaforetika miki,

Kapios episis mou proteine to mikrotero megethos, kata 1/4 me 1/2 , einai kanena gnostis autis tis pliroforias??

Na mou peite ta pleonektimata kai ta meionektimata sas parakalw para poli.

Euxaristw

(ΝΠ)
Antonie, το καλύτερο θα ήταν να μιλήσεις αναλυτικά με έναν οργανοποιό, για σφαιρική προσέγγιση. Μήκη υπάρχουν πολλά. . .

Niko euxaristw poli gia tin simvouli sou.

(Agapios Γιώργος Αδαμίδης)
Αντώνιε
Όπως έχουμε την οικογένεια του σαζιού που εκπροσωπείται απο πολλά όργανα (τζουρά σάζ, μπαγλαμά σάζ,ντιβάν σάζ)και αντίστοιχα την οικογένεια του βιολιού (το οκτέτο)με διαφορετικά μήκη χορδών, έτσι και στην οικογένεια του μπουζουκιού, όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα στον ελλαδικό χώρο,έχουμε τα γνωστά όργανα με τα διαφορετικά μήκη χορδών, όπως, τον μπαγλαμά, τον τζουρά,το μισομπούζουκο, το μπουζούκι, την μπουζουκομάνα κ.λ.π.Εκείνο που θέλω να σου τονίσω είναι για τα τρία τελευταία όργανα, ειναι διαφορετικά μεταξύ τους όχι τόσο γιατί έχουν διαφορετικό μήκος χορδής αλλά γιατί το σχήμα ,η μορφολογία και το μέγεθος του ηχείου-σκάφους είναι διαφορετικό.Το μισομπούζουκο έχει το μικρότερο στενό και μακρύ σκάφος, το μπουζούκι έχει μεγαλύτερο περισσότερο αχλαδόσχημο, και η μπουζουκομάνα συνήθως έχει το μεγαλύτερο σε όγκο σκάφος.Μεταξυ των τριών υπάρχει συνήθως μια συμπληρωματική σχέση, καθότι το πρώτο πριμάρει, το δεύτερο κινείται σε ένα μεσαίο φάσμα, ενώ το τρίτο καλύπτει μία πιό μπάσσα ηχητική περιοχή και έχουν και ρόλο και χάρη στην ορχήστρα.Συνήθως τα μήκη χορδής ειναι πάνω κάτω ίδια ή με μικρές αποκλίσεις απο κατασκευαστή σε κατασκευαστή.Ο κατασκευαστής μπορεί να σχεδιάσει ένα συγκεκριμμένο όργανο με μικρότερο, συνήθως μεγαλύτερο μήκος χορδής, σε αναφορα πάντοτε με την μορφολογία,το μέγεθος του σκάφους, την τεχνοτροπία κατασκευής του καπακιού, το αντηχείο, το ζευγάρωμα καπακιού- αντηχείου κ.λ.π.Το παίξιμο του μήκους χορδής πρός τα πάνω έχει συνεπώς τα όρια του που συνδέονται με θέματα μορφολογίας,διαστασιολόγιου και ακουστικής(απο την πλευρά της φυσικής).Πολύ γενικά μπορούμε να πούμε πως για τα τρία αυτά όργανα θα μπορούσαμε να πειραματισθούμε απο το κλασσικό μήκος χορδής μεχρι το όριο 75 εκατοστά που είναι η κάτω περιοχή του μήκους χορδής του μπαγλαμά σάζ.ΌΛα αυτά είναι μία ατελείωτη κουβέντα που ίσως να μην έχει αξία, για την περίσταση, να προχωρήσει περισσότερο.Απλά σου έδωσα με συντομία πιά είναι σε χοντρές γραμμές η άποψη και η προσέγγιση μου για ένα θέμα που δεν αφορά μόνο τους κατασκευαστές αλλά και τους εκτελεστές του οργάνου.

Agapie sou esteila kati fotografies koita tes se parakalw poli kai steile mou ena minima piso.

Sou tis esteila stin ilektroniki sou diafthinsi.

Kales rembetikes penies.