Τρίτο πλακέ τρίχορδο , κατασκευή σέ εξέλιξη .

Καλησπέρα σέ όλους . Πρίν λίγους μήνες έφτιαξα ένα τρίχορδο πού τό ονόμασα Τζουρά ( μισομπούζουκο ) πλακέ , Μαντόλα κλπ . http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=29207 .
Ο ήχος του μέ ενθάρρυνε νά φτιάξω μιά βελτιωμένη έκδοση , καί πράγματι τήν έφτιαξα . Ένα μπουζούκι πλακέ ( ή Μαντόλα τρίχορδη ) . Τό όργανο μού βγήκε πολύ όμορφο , ο δέ ήχος είναι εξαιρετικός . Μπουζουκίσιος , όπως ήταν καί η πρόθεσή μου από τήν αρχή .
Τώρα έχω μπεί στήν πρίζα καί έχω ξεκινήσει τρίτο όργανο πάνω σ’αυτή τήν ιδέα . Ο σκοπός μου είναι νά φτιάξω ένα όργανο μέ ήχο πού δέν θά διαφέρει καθόλου από τό μπουζούκι . Τού δεύτερου οργάνου είναι σχετικά " πολύ γλυκός " , πράγμα πού σέ μερικά τραγούδια ξενίζει .
Τά σημεία εξέλιξης είναι τά εξής . Αύξησα κι άλλο τό βάθος , μέ σκοπό νά καταργήσω τίς τρύπες στήν πλάτη . Τού φοράω κολάντζα καί πλαινάρια γιά καλύτερη στήριξη στά καμάρια ( θέλω πιό πρίμο ήχο ) . Κλίμακα 65 ή 66,5 καί μάνικο Φλαμούρι γιά καλύτερο σκάσιμο καί διαχωρισμό ( σέ σχέση μέ τό Μαόνι πού είχα στό προηγούμενο ). Γιά τίς τρύπες θά βάλω ενισχύσεις εσωτερικά , ώστε νά μπορώ άν θέλω , νά τίς ανοίξω αργότερα χωρίς νά κάνω ζημιά στό σκάφος .
Φωτογραφίες από τήν τωρινή φάση κατασκευής , δέν θά παρουσίαζαν ενδιαφέρον , πιστεύω τό Σ/Κ νά έχω τό σκάφος έτοιμο , καί νά ανεβάσω καμμιά καλή .

καλημέρα και καλή συνέχεια!

μπορείς να επεκταθείς λίγο πάνω σ’ αυτό ? πως επηρεάζει το σκάσιμο το μάνικο από φλαμούρι σε σχέση με το μάνικο από μαόνι (ή οποιοδήποτε αντί οποιουδήποτε ξύλου ? ποιά είναι δηλαδή η βασική σχέση που έχεις υπόψη ?)

Μάνο , καλησπέρα . Έχω σχηματίσει τήν εντύπωση ότι τό φλαμούρι έχει άμεση απόκριση καί σύντομη απόσβεση , αυτό πού έχω καταλάβει ότι λέμε " σκάσιμο " , καί επίσης δίνει καθαρά ακόρντα καί διφωνίες ( ακούγονται δηλαδή καθαρά οι νότες πού τά αποτελούν ) .Τό ίδιο κάνει τό σφενδάμι ( κελεμπέκι ) , χωρίς όμως νά έχει τήν απόσβεση τού φλαμουριού . Αυτό παρατείνει τόν ήχο ( sustain ) . Τό Μαόνι , η καρυδιά , η Λίμπα , “γλυκαίνουν” τόν ήχο , τού δίνουν όμως μιά αοριστία . Ανάλογα λοιπόν καί μέ τό τί “βγάζουν” τά άλλα μέρη τού οργάνου , σκάφος , καπάκι , μπορεί νά δώσει ένα αποτέλεσμα καλό ή κακό , ή μάλλον κατάλληλο ή ακατάλληλο γιά κάποιο συγκεκριμένο είδος μουσικής .
Πάντως αυτό πού ακούγεται καμμιά φορά , ότι δηλαδή τό μάνικο δέν συμβάλλει στόν ήχο τών ακουστικών οργάνων , σίγουρα δέν ισχύει γιά μερικά τουλάχιστον χαρακτηριστικά τού ήχου . Λογικά τό μάνικο αποσβένει κάποιες συχνότητες , συντονίζεται καί ενισχύει άλλες , καί γενικά παίζει ρόλο στό πώς πάλλεται η χορδή . Άκου μιά strato ή tele μέ μανίκι σφενδάμι ισόβενο , καί μιά μέ μανίκι σφενδάμι πλατύβενο . Είναι η μέρα μέ τή νύχτα . Άν λοιπόν η φορά τών νερών τού ξύλου είναι από μόνη της ικανή νά καθορίσει τόν ήχο τής ηλ. κιθάρας , δέν μπορεί τά ακουστικά όργανα νά παραμένουν παγερά αδιάφορα στά υλικά κατασκευής τού μάνικα .
Όσο γιά τό δεύτερο όργανο πού έφτιαξα , θά πρέπει νά κάνω άλλη ηχογράφηση . Μόλις πάτησε ο καβαλλάρης ( στήν ηχογράφηση είναι ακόμη ο μισός στόν αέρα ) , η διαφορά ήταν απίστευτη . Περιμένω τόν liga rosa γιά τήν δεύτερη ηχογράφηση .

Κάνε λιγάκι υπομονή… Τετάρτη γυρίζω, ίσως θα έχεις και το καινούριο έτοιμο.

Ìáíôüëá Mk 3  2 small.jpgÌáíôüëá Mk 3  3 small.jpgÌáíôüëá Mk 3  4 small.jpg
Μερικές φωτογραφίες από τήν κατασκευή τού οργάνου , όπου φαίνονται μόρσο , πλαινάρια καί κολάντζα , καθώς καί η πρόβλεψη γιά τρύπες , άν χρειαστή νά ανοίξουν , χωρίς νά γίνει ζημιά στό σκάφος .

Καί μερικές ακόμη γιά σύγκριση μέ τό παλιό ( !!! δεκαπέντε ημερών ) , καί μέ ένα μπουζούκι πού
φτιάχνω παράλληλα .
Ìáíôüëåò Mk 2 - Mk 3 óýãêñéóç 1 small.jpgÌáíôüëåò Mk 2 - Mk 3 óýãêñéóç 2 small.jpgÌáíôüëá Mk 3 - Ìðïõæïýêé óýãêñéóç 1 small.jpgÌáíôüëá Mk 3 - Ìðïõæïýêé óýãêñéóç 3 small.jpg

1 «Μου αρέσει»