Ψάχνω για ταμπλατούρες-παρτιτούρες από ρεμπέτικα.Χθές γράφτηκα στο site και δεν γνωρίζω πολλά.Είμαι στα πρώτα στάδια εκμάθησης του τρίχορδου,έχω μάθει να παίζω μερικά τραγούδια από ταμπλατούρες του Κριωνά καθώς και όλες τις ματζόρε κλίμακες που περιέχονται στο συγκεκριμένο βιβλίο.Δεν ξέρω σε τι θα μου χρησιμεύσουν η κλίμακες,και αν είναι σωστό που τα παραπάνω τα έμαθα αποστηθίζοντάς τα και μόνο(χωρίς να διαβάζω τις νότες κάθε φορά δηλαδή).Μπορεί να βοηθήσει κανείς?Απλά κάθε φόρα που παίζω τις κλίμακες καταλαβαίνω όλο και καλύτερα τους ήχους που βγαίνουν,γι’ αυτό λέω να μάθω και όλες τις μινόρε κλίμακες και μετά να αρχίσω να βγάζω ακουστικά μερικά ρεμπέτικα(σε πρώτες εκτελέσεις) που είναι κάπως πιο εύκολα.Βαδίζω σωστά?Καποιός έμπειρος να βοηθήσει?
Rebelion, Καλώς ήρθες.
Η ανταλλαγή παρτιτούρων-ταμπλατούρων στο φόρουμ απαγορεύεται για λόγους πνευματικής ιδιοκτησίας. Αν κάποιοι φίλοι έχουν μπορούν αν θέλουν να σου στείλουν με email αλλά αυτό η αίτηση και η ανταλλαγή δεν πρέπει να γίνεται μέσω φόρουμ.
Οι κλίμακες είναι βασικότατες και θεμελιώδους σημασίας στην κατανόηση του ρεμπέτικου-λαικού τραγουδιού. Καλό θα είναι να μην αποστηθίζεις αλλά να κατανοείς ότι μαθαίνεις, αλλά κάθε αρχή και δύσκολη.
Το να βγάλεις ακουστικά ρεμπέτικα είναι πολύ καλό και αν τα καταφέρεις σε ικανοποιητικό (για την ακουστική σου) βαθμό αυτό θα σου δώσει κέφι να συνεχίσεις.
Κατά τη γνώμη μου καλό θα ήταν να σκεφτείς να ξεκινήσεις κάποια μαθήματα με δάσκαλο που να σε βάλει σε μιά σωστή πορεία.
ΥΓ: είμαστε όλοι έμπυρα μέλη σε τούτο δω το φόρουμ:019:
Ρε παιδιά μιας και το φερε η κουβέντα…αλήθεια γιατί απαγορεύεται γενικότερα η ανταλλαγή παρτιτουροειδών ? δηλαδή σε ποιό βαθμό προσβάλλει την όποια πνευματική ιδιοκτησία? σε τι ζημειώνει τον καλλιτέχνη? Η μάλλον καλύτερα…Ποιόν ζημειώνει ?
Και ερωτώ…για να έχει ουσία αυτή η απαγόρευση απο πλευράς ΑΕΠΙ δεν θα έπρεπε να υπήρχε και μια σταθερή και ουσιαστική καταγραφή καθώς και διάθεση παρόμοιου υλικού της λαϊκής μουσικής?
Νίκος
Νίκο μου δίκιο έχεις, αλλά που να τό 'βρεις…
Ευχάριστω φίλε,οπότε αν έχεις κάτι στείλε μου e-mail.Θα συνεχίσω μόνος την προσπάθεια κι όπου φτάσω,ευχαριστώ για τις συμβουλές.Ελπίζω με τον καιρό να καταλάβω τις κλίμακες και τους δρόμους…
Πρέπει να δούμε πιο λεπτομερειακά (όλοι - μέλη και αδμινοδιαχειριστές) αυτά ζητήματα.
Η λογική του Φόρουμ είναι: Δεν είναι χώρος ανταλλαγής τραγουδιών. Γενικά δεν είναι χώρος υλικών ανταλλαγών.
Οι λόγοι είναι αρκετοί. Ανάμεσά τους και η ύπαρξη πνευματικών δικαιωμάτων (απ’ τους βασικούς λόγους) από πλευρά δημιουργών, τα οποία προστατεύονται από την ΑΕΠΙ.
Οι παρτιτούρες έχουν κι αυτές δικαιώματα (για τις ταμπλατούρες δεν ξέρω, αλλά πιθανότατα είναι το ίδιο πράγμα). Ομως στο φόρουμ αποδεδειγμένα τέτοιου είδους αναφορές γίνονται αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς λόγους. Εχω λοιπόν τη γνώμη ότι θα πρέπει να επιτρέπονται οι αναζητήσεις για παρτιτούρες-ταμπλατούρες. Οχι βέβαια η δημιουργία κάποιου αρχείου, δηλαδή όχι η αυτούσια παράθεσή τους στο φόρουμ, αλλά η παράθεση της αναζήτησης. Ακόμα πιο λιανά:
Μπαίνει ο Τάδε συμφορουμίτης και λέει π.χ.:
“Ψάχνω ταμπλατούρες με τραγούδια του Στ. Χρυσίνη”.
Από κει και πέρα, όποιος συμφορουμίτης μπορεί, έχει και θέλει του στέλνει στο ιμέλι του τα αντίστοιχα αρχεία. Αυτό απαιτεί κάποιες προϋποθέσεις:
- Θα πρέπει ο συμφορουμίτης που κάνει την αναζήτηση να είναι κάπως διευκρινιστικός. Δηλαδή μία αναζήτηση του τύπου “ψάχνω παρτιτούρες ρεμπέτικων τραγουδιών” πιθανότατα δεν μπορεί να έχει απάντηση. Καλό θα είναι να υπάρχει κάποια οριοθέτηση της απαίτησης, είτε με αναφορά δημιουργού (π.χ. τραγούδια του Χρυσίνη) είτε με χρονολογική προσέγγιση (π.χ. τραγούδια του 1933-1940) είτε με θεματική αναζήτηση (π.χ. τραγούδια της θάλασσας) κ.ο.κ.
- Θα πρέπει οι συζητήσεις που αφορούν το θέμα να είναι περιορισμένες μόνο σε τυχόν διευκρινίσεις.
- Θα πρέπει αυτό που κάνει την αναζήτηση να έχει φροντίσει να βάλει κάποιο email στο Profile του.
Και όποιες άλλες προϋποθέσεις κριθεί ότι είναι αναγκαίες.
Αφορμή για την παραπάνω πρόταση είναι η απορία του Μούλτι, δηλαδή πώς θα μπορούσαμε να ζημιώναμε τους δημιουργούς με την ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού. Μήπως κυκλοφορούν εκατοντάδες βιβλία με παρτιτούρες ρεμπέτικων και δεν πάμε να τ’ αγοράσουμε; Μήπως το Κράτος έχει φροντίσει να καταγράψει τη μουσική μας παράδοση, αλλά δεν πάμε στις βιβλιοθήκες να διαβάσουμε;
Νομικά το θέμα είναι προβληματικό, όπως άλλωστε εκατοντάδες νόμοι που φτιάχτηκαν για να προστατεύσουν τα συμφέροντα κάποιων. Οχι του συνόλου, αλλά “κάποιων”. Αντίστοιχα στο θέμα μας, ο νόμος περί πνευματικών δικαιωμάτων φτιάχτηκε για να καλύψει τα δικαιώματα των δημιουργών, όμως κατασκευάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προστατεύει τα δικαιώματα των “προστατών”. Να δώσω (και πάλι) ένα παράδειγμα:
Ας υποθέσουμε ότι σε κάποια ιστοσελίδα δημοσιεύονται οι στίχοι των τραγουδιών του Μητσάκη (τον χρησιμοποιώ ως παράδειγμα επειδή είναι κατά 99% συνθέτης-στιχουργός των τραγουδιών του). Υπήρχε ποτέ περίπτωση να έβγαινε ο Μητσάκης (ή οι κληρονόμοι του) και να αντιστρατεύονταν μιας τέτοιας κίνησης; Ισα-ίσα! Μόνο διαφήμιση θα μπορούσε να είναι. Και για λόγους υστεροφημίας, και για καθαρά εμπορικούς λόγους αφού πιθανώς θα οδηγούσε κάποιους στην αγορά των αντίστοιχων ηχογραφημάτων.
Για τις δε παρτιτούρες ούτε συζήτηση! Ποιος δε θα 'θελε να μάθει ο κόσμος τα τραγούδια του; Ποιος δε θα ‘θελε ν’ ακούγονται τα τραγούδια του από τις μεγάλες ορχήστρες των μαγαζιών μέχρι τις παρέες στα ταβερνάκια που συχνάζουν οι ερασιτέχνες μουσικοί;
Ας δουν την πρότασή μου οι αδμινοδιαχειριστές. Στο κάτω-κάτω, για ζητήματα όπως οι παρτιτούρες, καιρός είναι να φάμε και καμιά μήνυση. Ενα τέτοιο δικαστήριο θα 'χει μεταξύ άλλων και αρκετή πλάκα. Φανταστείτε μόνο τους μάρτυρες υπεράσπισης…
Ρίξε και καμιά ματιά στην Κλίκα (www.klika.gr). Εχει κάτι λίγα στη στήλη “Μουσική Παιδεία”, όπου γράφουν καταξιωμένοι μουσικοί.
Μπορείτε για όλα αυτά, αλλά και για πολλά ακόμα (*), να ρωτήσετε τους 7 σοφούς που απαρτίζουν το ΔΣ της:
Κωνσταντίνος Τριπολίτης, στιχουργός - Πρόεδρος Δ.Σ.
Γεώργιος Νιάρχος, συνθέτης - Μέλος Δ.Σ.
Παναγιώτης Μαυρουδής, συνθέτης- Μέλος Δ.Σ.
Διονύσιος Τσακνής, συνθέτης-στιχουργός - Μέλος Δ.Σ.
Πέτρος Ξανθόπουλος, Διευθυντής Νομικών Υποθέσεων & Διεθνών Σχέσεων ΑΕΠΙ - Μέλος Δ.Σ.
Γεώργιος Γαλανάκης, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΕΠΙ - Μέλος Δ.Σ.
Δημήτριος Εγκολφόπουλος Αναπλ. Διευθύνων Σύμβουλος ΑΕΠΙ - Μέλος Δ.Σ.
Οι πρώτοι 4 είναι “της δουλειάς” και υπόλοιποι 3 είναι διοικητικοί της ΑΕΠΙ.
Αρα έναν εκ των πρώτων τεσσάρων, όλο και σε κάποια συναυλία ή μαγαζί θα τους πετύχετε.
(*) Π.χ., πόσα ευρώ πρέπει να πληρώσω στην ΑΕΠΙ για να βάλω μουσική αναμονής στο τηλεφωνικό κέντρο του δύσμοιρου γραφείου μου; Τι; Δεν με πιστεύετε; Για δείτε στη μέση δεξιά της πρώτης σελίδα του site της ΑΕΠΙ!
Κύριοι, απέναντι στη νομομανία, δηλαδή στη χρήση του κανονιστικού οπλοστασίου (συντάγματος, νόμων, ΠΔ, Αποφάσεων και Εγκυκλίων) ως αποκλειστικού εργαλείου σχεδιασμού και εφαρμογής πολιτικών οργάνωσης κ.λπ., υπάρχει η κοινή λογική.
Και μια δήλωση για μην με τρέχουν στα δικαστήρια: Ενημερώνω ότι στο τηλ. κέντρο του γραφείου μου έχω τη μονοφωνική μουσική που μου έδωσε η Panasonic μαζί με την εγκατάσταση και δεν υπάρχει τρόπος να την αφαιρέσω.
Και τώρα, αν τολμάνε, ας τα βάλουν με την Panasonic. Χε χε.
Έχεις δίκιο δεν το διευκρίνισα ψάχνω για τραγούδια του Μάρκου,καθότι τυγχάνω ‘‘Μαρκομανής’’.Για τα υπόλοιπα περί πνευματικών δικαιωμάτων δεν τα πολύ καταλαβαίνω.Πιστεύω πως η Τέχνη δεν μπαίνει σε καλούπια,είναι φύση ελεύθερη και το ίδιο θα πρέπει να είναι και η διάδοδή της.Η οικονομική εξασφάλιση του δημιουργού είναι ένα θέμα τη λύση του οποίου πρέπει να δίνει η πολιτεία και όχι οι επερχόμενοι δημιούργοι.Δεν είναι κατάντια να πληρώνουμε γι’ αυτά που ακούμε.Μήπως σε λίγο να πληρώνουμε και γι’ αυτά που σκεφτόμαστε?/Εγώ έτσι το βλέπω.
Κι ο Μάρκος στους ίδιους δρόμους πάταγε, για τα τραγούδια του. Ρίξε μιά ματιά
Νομίζω πως όλοι συμφωνούμε.
Ά, ρε Κώστα, θα επαναλάβω τον εαυτό μου (τον Νασρεντίν Χότζα, τέλος πάντων): δίκιο έχεις, αλλά που να το ʽβρεις…
Το πρόβλημα δεν είναι ΠΟΣΑ Ευρώ πρέπει να δόσεις, αλλά κατά πόσον αυτά θα καταλήξουν σε εκείνους που πρέπει. Για την περίπτωσή σου όμως μάλλον δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού ή το fuer Elise θα έχεις (για τον Μπετόβεν δεν τίθεται θέμα δικαιωμάτων) ή κάτι ανάλογο από νεώτερους συνθέτες του εξωτερικού. Ως εκεί φτάνει η τσιμπίδα της ΑΕΠΙ, ρωτήστε και τον Έμερυ που τον κυνηγάγανε στο Λονδίνο.
Πάντως, ο Άρης έχει δίκιο. Καλύτερη διαφήμηση δεν θα μπορούσαμε να έχουμε από μία δίκη. Αρκεί να συμφωνήσουμε, το κόστος αν καταδικαστούμε να το πληρώσουμε αναλογικά όλοι.
συγγνωμη το ξερω οτι δεν πρεπει να γινεται ανταλλαγη παρτιτουρων και ταμπλατουρων στο φορουμ αλλα ειμαι καινουργια στο αθλημα και θα το εκτιμουσα πολυ αν καποιος μου εδινε εκτος φορουμ.οτιδηποτε απλα να αρχισω να πιανω καποια κομματια.ευχαριστω
Συμφωνώ με την απόψη σου.Αν θέλεις πατριτούρες μπορώ να δώσω μια μικρή βοήθεια εκτός forum εφόσον υπάρχει πρόβλημα.Πάντως και εγώ προτίνω να βρεις κάποιον δάσκαλο για την σωστή εκμάθηση.Αν σου αρέσει τόσο η “θάλασσα”,μην πέφτεις πρώτα στα βαθυά για να μάθεις κολύμπι γιατι μπορεί να πνιγείς…
Παιδια καλησπερα σας.ειμαι κ εγω καινουριος στα ρεμπετικα γενικα και θελω αν υπαρχει απο κανεναν μια μικρη βοηθεια οσον αναφορα τιποτα ταμπλατουρες…υ/ν οτι εχω ξεκινησει μαθηματα με δασκαλο και μαθαινω κλιμακεσ σιγα σιγα(τριχορδο μπουζουκι)…ευχαριστω προκαταβολικα για οποιον μπορεσει και θελησει να βοηθησει…
Καλώς τον Νίκο. Ξεφύλλισε μερικά τεύχη της Κλίκας, www.klika.gr, υπάρχουν πάντα σχετικά άρθρα.
Πάντως, αυτό που έχεις στην φωτογραφία εκεί αριστερά πιο πολύ για ιρλαντέζικο “μπουζούκι” μου κάνει. :019:
Σ' ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Έχω πάρει μερικά βιβλία με μεθόδους και με βοήθησαν αρκετά,αλλά απ' ότι καταλαβαίνω και μόνος μου παίζει μεγάλο ρόλο το αύτι. Η εξάσκησή του είναι σημαντική.Έτσι θα την παλέψω προς το παρόν τουλάχιστον.Μπάνιο θέλω να μάθω απλά, αν είναι να πάω στους Ολυμπιακούς βλέπουμε...Τί είναι προτιμότερο να πνιγείς ή να σε φάνε τα ψάρια...?:)
Πρώτα πνίγεσαι και μετά σε τρώνε…:019:
όπως και να ΄χει, αδικοχαμένος θα πάει!:257:
οποιος προλαβει http://www.greekstars.net/stars/index.php?showtopic=8055
Γεια σας και απο εμενα! πσαχνω παρτιτουρες για οχταχωρδο! οποιος μπορει ας με βοηθησει! η διευθηνση μου ειναι dionisis13@hotmail.com! ευχαριστω!