Καταργούν μια σημαντική κατάκτηση των λαϊκών μουσικών!

Αγαπητοί φίλοι,
Σας προσκαλούμε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του GoPetition και να προσυπογράψετε την διαμαρτυρία των μελών του Τμηματος Λαικης Παραδοσιακης Μουσικης ΤΕΙ Ηπείρου:
http://www.gopetition.com/petitions/όχι-στην-κατάργηση-του-ερδιπ-σ.html

Διαδίδοντας το μήνυμα αυτό μας βοηθάτε να διασώσουμε μια σημαντική ακαδημαϊκή κατάκτηση.
Ευχαριστούμε για την συμπαράστασή σας.

Εγώ που δεν εμπλέκομαι δεν έχω πρόβλημα να πω ακριβώς περί τίνος πρόκειται: ο νέος νόμος για την Παιδεία διώχνει από το ΤΕΙ Άρτας τους πρακτικούς οργανοπαίχτες που δίδασκαν, με το αιτιολογικό ότι δεν έχουν πτυχίο (βέβαια, αν είχαν πτυχίο δε θα ήταν πρακτικοί! ). Όμως, αν θέλουμε να υπάρξουν κάποια στιγμή παραδοσιακοί οργανοπαίχτες με πτυχίο, ο μόνος τρόπος είναι να παραμείνουν αυτοί οι δασκάλοι. Επιπλέον, αν φύγουν, ο νόμος δεν προβλέπει από ποιον θα αντικατασταθούν κι έτσι τα μαθήματα θα μείνουν ορφανά τη χρονιά που μας έρχεται.
Στο λινκ μπορούμε να υπογράψουμε το αίτημα να αλλάξει αυτή η ρύθμιση του νόμου.

Για άλλη μια φορά το κράτος και μάλιστα αυτοί που αποφασίζουν κοιτάνε τα χαρτιά και δεν τους νοιάζει η πράξη.Η αξιοκρατία και οι ικανότητες των ανθρώπων δεν έχουν σχέση με τα πτυχία.Ελπίζω να το καταλάβουν όσο είναι νωρίς γιατί αλλιώς χανόμαστε…

Μιας και όλοι εδώ μέσα έχουμε φίλους μουσικούς και φιλόμουσους, σας συνιστώ να προωθήσετε αλύπητα το λινκ. Τις τελευταίες 12 περίπου ώρες οι υπογραφές διπλασιάστηκαν, αλλά και πάλι λίγες είναι.

αγώνας προς όλες τις κατευθύνσεις πριν μας πάρουν και τα σώβρακα!
προσωπικά το λινκ το έστειλα σε όσους διαδικτυακά γνωρίζω…

Εγω ειμαι πρακτικος μουσικος-συνθετης και με αναγνωρισαν να διδαξω σε ολη την Αμερικη απο το Πανεπιστημιο της Τουλσα,και στην Ελλαδα δεν αναγνωριζουν πρακτικους μουσικους καθηγητες…Ποσο καφροι ακομα θα γινουν αυτοι οι γραφειοκρατες δηλαδη;;;;;;;;;;Η Παραδοσιακοι μουσικοι επρεπε να κανουν μουσικολογια για να διδαξουν παραδοσιακη-λαϊκη μουσικη…Ημαρτον πια…η απολυτη καφριλα.Δημητρη μαζι σας,συμπαρασταση στους Ελληνες μουσικους που ειληκρινα ειναι ενας κλαδος που πλητεται αφανταστα…

Μισό λεπτό. Σπύρο, δε συμφωνώ.
Το ότι για να διδάξεις πρέπει να έχεις πάρει πτυχίο ο ίδιος, δεν είναι παράλογο. Όμως, προς το παρόν οι μόνοι άνθρωποι που ξέρουν την αληθινή δημοτική μουσική είναι άνθρωποι χωρίς πτυχίο. Τους προτάθηκε να διδάξουν την τέχνη τους ώστε να βγει μία νέα γενιά μοσικών που θα έχουν παραλάβει την τέχνη των παλιών αλλά θα έχουν και πτυχίο (το οποίο, εκτός από την τέχνη των παλιών, θα συμπληρώνεται και από άλλα συναφή αντικείμενα πιο θεωρητικά και πιο διδάξιμα).

Ο παραλογισμός είναι ότι, αν δε γίνει αυτή η παραχώρηση, να διδάσκουν δηλαδή οι απτυχίωτοι μέχρι να υπάρξουν πτυχιούχοι, δε θα υπάρξουν ποτέ πτυχιούχοι.

Άραγε, στο πρώτο πανεπιστήμιο που ιδρύθηκε στον κόσμο, οι καθηγητές τι πτυχίο είχαν;

[Ελπίζω να έγινα σαφής: συντάσσομαι απολύτως με το αίτημα του Petition on line, άρα κατά τούτο δε διαφωνώ με το Σπύρο. Διαφωνώ στο γιατί.]

Δηλαδή μόλις βγούν οι πρώτοι πτυχιούχοι απαξιώνονται οι πρακτικοί? Θα διδάξουν καλύτερα οι πτυχιούχοι μαθητές των απτυχίωτων τους επόμενους ή μήπως είναι καλύτερα να διδάσκουν οι απτυχίωτοι, σε συνεργασία με τους πτυχιούχους, για όσο υπάρχουν, θέλουν και μπορούν, ώστε να μεταδώσουν τις γνώσεις τους απ΄ευθείας σε περισσότερους?

Είμαι εμπειροτέχνης μουσικός και απο τους πρώτους που ξεκινήσαμε να διδάσκουμε στα μουσικά σχολεία (1994). Αυτή τη στιγμή οι εμπειροτέχνες στα ΜΣ διορίζονται μόνο ως ωρομίσθιοι και έπονται πάντα στη λίστα διορισμών των αποφοίτων του ΤΕΙ της Άρτας. Πως δικαιολογήτε το γεγονός να ζητάτε να ισχύει το αντίθετο στη τριτοβάθμια εκπαίδευση; Πως είναι δυνατόν να προτιμούμε τον απόφοιτο του ΤΕΙ Άρτας για τα ΜΣ και τον εμπειροτέχνη για το ΤΕΙ Άρτας.

Γιατί ο νόμος για τα ερδιπ ορίζει σαφέστατα καλλιτεχνικά κριτήρια για το ποιος μπορει να διδάξει και τι στο ΤΕΙ. Και παντα κατω απο την επιβλεψη και σε συνεργασια μια ολόκληρης ακαδημαϊκής κοινοτητας .Στα μουσικά σχολεία μια απλή δήλωση έφτανε για να αυτοπροσδιοριστει οποίος θέλει σαν καθηγητής.

Σήμερα το πρωΐ που υπέγραψα, πήρα νούμερο 339. Είμαστε ακόμα πολύ λίγοι, χρειάζεται πραγματικά μεγάλη κινητοποίηση.

Αλήθεια, στις πόσες υπογραφές αποκτά νομική αξία ένα τέτοιο αίτημα;

Ας μας πει κανένας που ξέρει, αλλά δεν νομίζω ότι θεμελιώνεται νομικά κάποια αξίωση με τέτοιες κινητοποιήσεις, όσο μεγάλο και αν είναι το πλήθος των υπογραφών. Αν ήταν έτσι, τα δελτία ταυτότητάς μας θα ανέφεραν και θρήσκευμα*. Μόνο ένα επίσημο δημοψήφισμα, οργανωμένο από την πολιτεία, έχει νομική αξία, φαντάζομαι.

Φυσικά, εμείς θα προσπαθήσουμε για περισσότερες υπογραφές, γιατί σίγουρα αυτό συνιστά πολιτική πίεση.

*αλλά, τη γλυτώσαμε…

Ειμαι υπερ σε ολη αυτη την προσπαθεια, και μολις υπεγραψα και εγω. Μακαρι να επιτευχθει κατι απο αυτο.
Βεβαια κενα υπαρχουν και σε αλλες σχολες, κυριως τεχνικες οπου κατι φιογκοι ανιδεοι με το αντικειμενο και ενα καρο πτυχια, καλλουνται να σε κανουν ηλεκτρολογο, υδραυλικο, μηχανικο αυτοκινητων (οπως στην δικια μου περιπτωση) και δεν ξερουν απο πια πλευρα ξεβιδωνει η βιδα.
Μια απορια που εχω βεβαια ειναι το πως θα αξιολογηται ενας τετοιος μουσικος σε σχεση με εναν αλλο για να παρει την θεση.
Περναει απο καποια επιτροπη, η απλα μπαινει οπως να 'ναι…?

Θα μπορούσαμε να έχουμε ένα link για τον συγκεκριμένο νόμο; Πέραν τούτου όμως δεν μπορεί να ισχύουν 2 μέτρα και δύο σταθμά στη δημόσια εκπαίδευση. Η χρειάζονται ακαδημαϊκά κριτήρια ή όχι. Αλλιώς αρχίζουν τα παρατράγουδα.

Όπου υπάρχει επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό, φυσικό είναι να μη μένει αναξιοποίητο.
Δεν απαξιώνουμε τη γνώση.
Να διευκρινιστεί ότι διαφορετικό είναι το θέμα με τα Μουσικά Σχολεία, όπου με μια απλή δήλωση αυτοαναγορευόταν κάποιος Μουσικός, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει καταρτισμένο προσωπικό από τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ για να στελεχώσει τις συγκεκριμένες θέσεις.

Εδώ όμως πρόκειται για μια ειδική περίπτωση.
Το Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΡΔΙΠ) του ΤΕΙ Άρτας παρέχει γνώση προφορική, εμπειρική, κατάρτιση που δεν έχει σχέση με σπουδές, προς το παρόν, τουλάχιστον.
Αν λοιπόν καταργηθεί το προσωπικό αυτό, πώς θα καλυφθεί αυτό το κενό;

Υπογράφουμε, επομένως, αντιδρώντας στην κατάργηση αυτή και ελπίζουμε πως οι υπογραφές που θα συγκεντρωθούν θα λειτουργήσουν ως ένα μέσο πίεσης για να επανεξετάσουν οι αρμόδιοι το θέμα…

Σχετικά με το [b]νόμο[/b] σε ό,τι αφορά το ΕΡΔΙΠ.
Δεν διευκρινίζεται πάντως αν χρειάζεται πανεπιστημιακός τίτλος, μόνο διδακτική εμπειρία, την οποία ούτως ή άλλως έχει αποκτήσει το ΕΡΔΙΠ, στα χρόνια που διδάσκει.

Και με τα δύο χέρια.
Πιστεύω πάντως πως δεν θα περάσει ως έχει.

Το ερώτημα πάντως παραμένει. Πως δικαιλογούμε το γεγονός οτι ο μουσικός που τελειώνει το ΤΕΙ της Άρτας θεωρήται καλύτερος δάσκαλος στα μουσικά σχολεία από ότι ο δάσκαλος του και από την άλλη να μην θέλουμε την ισχύ των ακαδημαϊκών τίτλων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πριν βάλω και εγώ την υπογραφή μου στο αίτημα της μη κατάργησης του ΕΡΔΙΠ, αναζήτησα πρώτα το Π.Δ.35/2003 μέσω του Εθνικού Τυπογραφείου, του Προσχεδίου Νόμου για την Ανώτατη και Ανώτερη Εκπαίδευση μέσω του διαδικτύου και τελικά είδα και τον ιστότοπο του Τμήματος Μουσικής Τεχνολογίας του ΤΕΙ Ηπείρου.

Είδα λοιπόν ότι πέραν του κριτηρίου της διδακτικής εμπειρίας όλα τα υπόλοιπα κριτήρια για την επιλογή του ΕΡΔΙΠ είναι πολύ “χαλαρά” καθώς συμμετοχή σε μουσικά σχήματα, δισκογραφία, συναυλίες, φεστιβάλ, δημοσιεύσεις στον τύπο και βραβεία, προσωπικώς δεν τα θεωρώ πολύ αντικειμενικά. Κάποτε ελλείψει αντικειμενικών τίτλων μπορεί να μην γινόταν αλλοιώς.

Χωρίς να θέλω να απαξιώσω ούτε την καλλιτεχνική αξία, ούτε την εμπειρία αλλά ούτε και τη συσσωρευμένη γνώση του υπάρχοντος προσωπικού ΕΡΔΙΠ από τη στιγμή που τώρα υπάρχουν τουλάχιστον οι απόφοιτοι αυτού του τμήματος (σύμφωνα με τον ιστότοπο αφού οι πρώτοι φοιτητές εισήχθησαν το διδακτικό έτος 2000-2001 κάποιοι θα έχουν πάρει πτυχίο εδώ και τουλάχιστον πέντε-έξι χρόνια) γιατί να μην στελεχώσουν αυτοί τις συγκεκριμένες θέσεις διδακτικού προσωπικού;

Ως αντίλογο στην παραπάνω τοποθέτηση θα πω ότι οι πτυχιούχοι του συγκεκριμένου τμήματος εκπαιδεύτηκαν και τελικώς αποφοίτησαν αξιολογούμενοι και από το προσωπικό ΕΡΔΙΠ που υποτίθεται ότι τους μετέφερε όλη τη συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία του. Στο κάτω κάτω πότε επιτέλους θα τοποθετήσουμε και σ’ αυτόν τον τόπο τους θεσμοθετημένους ακαδημαϊκούς τίτλους στη θέση που τους αξίζει;

Και ποιες θέσεις είναι αυτές; Για να δούμε αν μπορούν δηλαδή. Για παράδειγμα, εγώ διδάσκω ηλεκτρικό μπάσο στο Μουσικό, το ΤΕΙ βγάζει μπασίστες;

Καλό θα ήταν να μην γενικεύουμε λοιπόν.

Επίσης, εάν λέγοντας ΑΕΙ εννοείς Ελένη το τμήμα της μουσικολογίας, τότε κάνεις πολύ μεγάλο λάθος. Άλλο μουσικολόγος και άλλο μουσικός.

Κατά τα άλλα, είμαι στο #77 των υπογραφών.