"Ακαδημία Τεχνών"


(Ειρήνη Ν.) #1

Προχώρησε επιτελους, μετά από πολλά χρόνια εξαγγελιων η ίδρυση Ακαδημίας Τεχνών.

Με 4 γνωστικά αντικείμενα: Μουσική, Χορό, θέατρο, Κινηματογράφο.
Θα στεγαστεί σε Ολυμπιακό ακίνητο, στο Γυμναστήριο Νέων Λιοσίων.

Θα διδάξουν οι “καλύτεροι” δάσκαλοι του είδους, συμφωνα με τις εξαγγελίες τουλάχιστον.
Και απ΄ότι φαίνεται, ο καλλιτεχνικός κόσμος το έχει αγκαλιάσει, περιμένει πολλά απ΄αυτό.

Θα δείξει!


(Ελένη) #2

Πριν από χρόνια υπήρξε προσπάθεια δημιουργίας «Ακαδημίας Κινηματογράφου».
Απέτυχε παρά τις φιλότιμες προσπάθειες σημαντικών ανθρώπων του χώρου, οι οποίοι τελικά αρκέστηκαν στη δημιουργία αντίστοιχου τμήματος στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

Η δημιουργία «Ακαδημίας Τεχνών» μας ενδιαφέρει πολύ.
Είναι πολλά τα θέματα που προκύπτουν.
Ο αριθμός εισακτέων στην «Ακαδημία Τεχνών» προκαθορίζεται αυστηρά στους 30 ανά τμήμα, 120 συνολικά.
Δηλαδή ο 31ος υποψήφιος ταλαντούχος σπουδαστής Μουσικής θα απορρίπτεται…
Η φοίτηση θα΄ναι τριετής, χωρίς να υπάρχουν διευκρινίσεις για το είδος των τίτλων που θα χορηγούνται.

Ήδη υπάρχουν 5 ΑΕΙ και ΤΕΙ (συνολικά) σχετικά με τη Μουσική…
Η «Ακαδημία» τι θα είναι ακριβώς; Μήπως προκύψει, άραγε, ένα ΤΕΙ της πλάκας;
Θα είναι – λέει – κρατική η Ακαδημία αυτή , αλλά θα υπάρχουν δίδακτρα… για να σέβονται οι σπουδαστές την παρεχόμενη γνώση!!! (ήδη ξεσήκωσε αντιδράσεις και επερωτήσεις το σημείο αυτό).

Ποιοι θα διδάσκουν;
«Θα αξιοποιηθούν οι δημιουργικοί άνθρωποι» είπε το Υπουργείο Παιδείας.
Eγώ θα συμπλήρωνα, εδώ, οι «γνωστοί» δημιουργικοί άνθρωποι…

Πάμε παρακάτω.
Ήδη υπάρχουν μερικά Ωδεία πολύ καλά και καταξιωμένα, και άλλα λιγότερο. Τι θα γίνει με τα Πτυχία που παρέχουν;
Μήπως καταντήσουν κάποια από αυτά να γίνουν φροντιστήρια για την εισαγωγή των υποψηφίων στην Ακαδημία αυτή;

Τα ήδη υπάρχοντα ΑΕΙ και ΤΕΙ γιατί δεν υποστηρίζονται υλικοτεχνικά και γιατί χρειάζεται ένα ακόμα ίδρυμα, χρηματοδοτούμενο και από ειδικό κονδύλι, αλλά και με τα δίδακτρα των σπουδαστών του;
Είναι ιδιαίτερα αποκαρδιωτική η εικόνα κάποιων ΑΕΙ και ΤΕΙ Μουσικής, για ένα απ΄αυτά έχουμε συζητήσει παλιότερα: εγκαταλείφτηκαν εντελώς και μαράζωσαν, εγκλωβίζοντας και τους φοιτητές τους σε ένα άνευ προηγουμένου αδιέξοδο.

Οι Κρατικές Ορχήστρες και η Λυρική τι πτυχία θα θέλουν στο μέλλον, άραγε;

Προσανατολιζόμαστε με την «Ακαδημία» αυτή στην εμπορευματοποίηση και της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Ένα Ίδρυμα που θα΄ναι δημόσιο, θα΄χει όμως και χορηγούς και δίδακτρα, αφήνει περιθώρια να αντιληφτούμε πού θα προσανατολιστεί και ποιο θα΄ναι το ιδεολογικό περιεχόμενο των σπουδών.


(Δημήτρης Μυστακίδης) #3

Ποιά εννοείς;


(Ειρήνη Ν.) #4

Απ΄όσο ξερω το ΤΕΙ Τεχνολογίας ήχου και μουσικών οργάνων Ληξουρίου αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα.
Κανενας σπουδαστής του δεν έχει πάρει - μέχρι στιγμής - πτυχίο!

Δεν ξέρω αν τελικά, μαλιστα, έκλεισε…


(Δημήτρης Μυστακίδης) #5

Ηδη οι απόφοιτοι των Ωδείων έχουν κωδικό για να παίρνουν μέρος στον ΑΣΕΠ(ΤΕ 16).
Δεν νομίζω ότι έχουν κανένα λόγο να λειτουργήσουν σαν φροντιστήρια για την Ακαδημία.
Άλλα είναι τα προβλήματα των Ωδείων και μιλάω πάντα για τα τμήματα λαϊκής και παραδοσιακής Μουσικής.Νομίζω ότι κάποτε πρέπει να σταματήσουν να ανήκουν στο Υπ.Πολιτισμού.


#6

προ δύο εβδομάδων γνώρισα φοιτήτρια του ΤΕΙ η οποία ειδικεύεται στην ηχοληψία. Το ΤΕΙ συνεπώς λειτουργεί “κανονικά”…


(Ελένη) #7

Γίνεται πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση!

Για τους απόφοιτους Ωδείων:
Χαρακτηρίζονται ΤΕ16, αλλά οι απόφοιτοι ΑΕΙ Μουσικής (ΠΕ16.01) προηγούνται με ή χωρίς προϋπηρεσία (τώρα πια που διαθέτουμε αρκετούς από ΑΕΙ - και ίσως δικαίως ) των αποφοίτων Ωδείων.

Απόφοιτοι Ωδείων και Μουσικών Σχολών προσλαμβάνονται μόνο ως ιδιώτες και μόνο εφόσον έχουν εξαντληθεί όλοι οι πτυχιούχοι Πανεπ. Τμημάτων Μουσικής και βέβαια χωρίς καμιά αξίωση για μόνιμο διορισμό.
Τα Ωδεία και οι μουσικές σχολές παραμένουν αδιαβάθμητα, υπάγονται εξάλλου στο Υπουργείο Πολιτισμού, άρα και τυπικά δεν έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν θέσεις ΠΕ στη δημόσια εκπαίδευση.
Βέβαια, στο παρελθόν περισσότερο ή ελλείψει πτυχιούχων ΑΕΙ, απόφοιτοι Ωδείων και Μουσικών Σχολών κάλυπταν ανάλογες θέσεις.

Με την ίδρυση «Ακαδημίας Τεχνών» θα υποβαθμιστούν ακόμα περισσότερο τα πτυχία των Ωδείων.
Θα χρειαστεί ο απόφοιτος αυτών και να δώσει εξετάσεις στην «Ακαδημία» ( εδώ κολλάει και το «φροντιστήριο»), ώστε να έχει τη δυνατότητα μετά από τα 3 χρόνια φοίτησης εκεί να περάσει χωρίς εξετάσεις σε ΑΕΙ… και να συνεχίσει με σπουδές στο εξωτερικό, αν θέλει να διεκδικήσει μια θέση εργασίας.

Η Λυρική κυρίως προσλάμβανε μέχρι τώρα και απόφοιτους Ωδείων. Όσοι απ΄αυτούς δεν έχουν μονιμοποιηθεί ακόμα, δεν θα παραμείνουν στη θέση τους πια.

Για το ΤΕΙ Ληξουρίου είναι έγκυρη η πληροφόρηση – μέσα από τη Σχολή – και με δημοσίευμα εφημερίδας, πως τουλάχιστον μέχρι το 2006 δεν είχε κανένα πτυχιούχο ακόμα, ενώ λειτουργούσε ήδη 7 χρόνια. Φοιτητής που είχε εγκλωβιστεί εκεί, αναγκάστηκε τον ίδιο χρόνο να μεταναστεύσει για να συνεχίσει Μουσικές σπουδές.


#8

δεν είναι μόνο η αξία του πτυχίου που πρέπει να μας ενδιαφέρει, αλλά και η αξία και το επίπεδο σπουδών…


(Ιωάννα) #9

Ήδη, εδώ και πάρα πολύ καιρό οι “ορισμένοι” πρωθυπουργοσύμβουλοι και επιτροπές για την ίδρυση της Ακαδημίας δεν μπορούν ούτε να βρεθούν, ούτε να ανταλλάξουν κουβέντα, μιας κι είναι σκορπισμένοι στα πέρατα της γης… (Ο μόνος έλληνας κάτοικος είναι ο Θοδ. Αντωνίου -ναι, και εδώ συμμετέχει ! )
Οι “γνωστοί -συνήθεις- δημιουργικοί” έχουν κιόλας “πλευρίσει” για τη δικιά τους βόλεψη με πάμπολλες ελπίδες !

Η αοριστία, η γενικολογία και βασικά η έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής χαρακτηρίζουν όλα αυτά τα μεγαλεπίβολα σχέδια -τόσων ετών, επί υπουργίας Τατούλη ξεκίνησε η όλη σκέψη και οι ομάδες εργασίας γιαυτό το θέμα- για την ίδρυση Ακαδημίας…

Πράγματι, τι επίπεδο σπουδών θα έχει; Τι μαθήματα και ειδικότητες θα διδάσκονται; (πχ στη Μουσική)
Μήπως πρόκειται για ένα “ελιτίστικο” σχέδιο και πάλι;
Κάλεσε κανείς τους ενδιαφερόμενους φορείς (σωματεία μουσικών, ηθοποιών κλπ) να κάνουν τις προτάσεις τους και να επεξεργαστούν το προσχέδιο νόμου;

Η ΕΜΣΕ (Ενωση Μουσικοσυνθετών-Στιχουργών Ελλάδας -που είμαι μέλος τού Διοικητικού Συμβουλίου) ετοιμάζει επιστολή-θέση παρέμβασης προς το Υπουργείο, με αίτημα-απαίτηση να ζητηθεί από τους αρμόδιους φορείς η συμμετοχή τους στην προετοιμασία για τη νομοθέτηση του εγχειρήματος και όχι από μια ομάδα “θεωρητικών”…

Οι σκέψεις σας και οι προτάσεις θα είναι καλοδεχούμενες.


(Ειρήνη Ν.) #10

Επιχείρημα κι αυτο!
Νέα πολιτική στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των πάντων!

Αλήθεια, διδάσκονται παραδοσιακά οργανα στα Μουσικά Σχολεία;


(Δημήτρης Μυστακίδης) #11

Θεωρητικά ναί,αλλά στην πράξη, άστα!!


(Ελένη) #12

Να και τα μέλη, συγκεκριμένα, των επιτροπών της “Ακαδημίας Τεχνών”:

-Μουσικής: Θόδωρος Αντωνίου, Λυκούργος Αγγελόπουλος, Γιάννης Βακαρέλης, Δάφνη Ευαγγελάτου, Λεωνίδας Καβάκος, Κωνσταντίνος Φλώρος.

-Χορού: Ντένη Ευθυμίου, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Λευτέρης Δρανδάκης, Βίκυ Μαραγκοπούλου, Γιάννης Ζέρβας.

-Οπτικοακουστικών: Αθηνά Τσαγγάρη, Θ. Ρικάκης, Ε. Στεφανή, Αγγελος Φραντζής, Π. Κούτρας.

  • Θεάτρου: Θόδωρος Τερζόπουλος, Ελένη Βαροπούλου, Λευτέρης Βογιατζής, Βασίλης Παπαβασιλείου, Ρούλα Πατεράκη.

Οι περισσότεροι απ΄αυτούς στην Ελλάδα μένουν, αν και το πρόβλημα δεν έγκειται στη συνεννόηση μεταξύ τους.

Πρόκειται για ένα ακόμα πυροτέχνημα.
Μια ακόμα αδιαβάθμητη σχολή, (“ανωτέρα πολυκλαδική σχολή τέχνης” την ονόμασαν) και μάλιστα ιδιωτικού χαρακτήρα, υπό την εποπτεία του υπουργείου πολιτισμού.

Άραγε, είναι ικανοποιημένος ο καλλιτεχνικός κόσμος, αυτοί τέλος πάντων που θα την στελεχώσουν και αυτό ήταν που περίμεναν και που χρόνια ολόκληρα ήταν στις εξαγγελίες;

Θα προσφέρει πτυχία ισότιμα με της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ή της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και μάλιστα επί πληρωμή.
Δεν προσφέρει δηλαδή ουσιαστικά τίποτε καινούριο, ενώ θα μπορούσε απορροφώντας τα κονδύλια να δημιουργηθεί ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα που να συμπεριλάβει όλες τις τέχνες, τις μη εικαστικές.

Όσον αφορά στη διδασκαλία παραδοσιακών οργάνων στα Μουσικά Σχολεία, πρόσφατα δημοσιεύτηκε διαμαρτυρία για την επιχειρούμενη κατάργηση του ταμπουρά από τη διδασκαλία.
Παραθέτω το άρθρο, όπου φαίνεται και το σκεπτικό της κατάργησης αυτής.
Αξίζει τον κόπο να το δούμε:
http://www.edra.ipet.gr/modules1.php?name=News&file=article&sid=30150


(Ειρήνη Ν.) #13

“…Τον ταμπουρά έχουν… «βάλει στο μάτι» ή μήπως τους …ενοχλεί(!) η καλλιέργεια της παραδοσιακής μας μουσικής στα μουσικά σχολεία, το ότι εκατοντάδες παιδιά «ανακαλύπτουν» έναν μουσικό πλούτο που συστηματικά αγνοείται από τα «Media» και απειλείται με εξαφάνιση από τις ισοπεδωτικές παρενέργειες της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης;…”

Πολύ καλο το απόσπασμα και πολύ κατατοπιστικό για την αντιμετώπιση της παράδοσής μας!

Ευχαριστούμε για την πληροφόρηση, Ελένη.


(Ιωάννα) #14

Ελένη, μην αμφισβητείς αυτό που σημείωσα… Θα σας ενημερώσω αναλυτικότατα σύντομα.
Τα μέλη που αναφέρεις εσύ είναι οι εκπρόσωποι-ομάδες εργασίας που συνέβαλαν στη σύνταξη του προτεινόμενου νομοσχεδίου.
Για τις “ιθύνουσες” επιτροπές μίλησα (που τα μέλη δεν κατοικούν στην Ελλάδα… Και έχουν κάνει -τόσα χρόνια- μόνο 2 συναντήσεις ! ).

Αμφισβητείς πως τα υποψήφια στελέχη θα είναι ικανοποιημένα;;;!!! Χεχεχεεεε… Μα γιαυτούς φτιάχτηκε !!! Καρέκλες, γαλόνια και παχυλοί μισθοί… Αστα…

Πάντως, λεπτομέρειες για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου (είδος σπουδών, χρηματοδότηση) δεν έγιναν γνωστές. Επιβεβαιώθηκε μόνο η χωροθέτηση της Ακαδημίας (στην ολυμπιακή εγκατάσταση των Άνω Λιοσίων).
Και η Υπουργός Παιδείας διαχώρισε με το γάντι τη θέση της :
«Είναι ξεκαθαρισμένοι οι ρόλοι ανάμεσα στην Ακαδημία και τα Πανεπιστήμια. Η Ακαδημία θα συνδυάσει καταρχήν αυτές τις τέχνες και πάντοτε θα δίνεται και στους αποφοίτους η δυνατότητα πρόσβασης εν συνεχεία στα πανεπιστήμια».


(Ειρήνη Ν.) #15

Τα μέλη των επιτροπων για την ιδρυση της Ακαδημίας υπάρχουν και αναφέρθηκαν σε προηγούμενο post κατά τμήμα.
Δεν έχει ακόμα ανακοινωθει το ΔΣ της Ακαδημίας, τουλαχιστον όχι επίσημα…

Επί της ουσίας, όμως:
Τι μαθήματα διδάσκονται οι μαθητές στα Μουσικά Σχολεία πέρα από τα γενικά;


(Ελένη) #16

Για τα μαθήματα στα Μουσικά Σχολεία.

Διδάσκονται [μία ώρα την εβδομάδα] 2 μουσικά όργανα υποχρεωτικά: πιάνο και ταμπουρά ή κρητική λύρα ή κάποιο άλλο ανάλογα με την περιοχή και [δύο ώρες την εβδομάδα] ένα ακόμα επιλογής του μαθητή: είτε ευρωπαϊκό (φλάουτο, βιολί, κιθάρα) είτε παραδοσιακό (κανονάκι, σαντούρι, κλαρίνο…).

Επίσης, οι μαθητές συμμετέχουν σε χορωδίες ή ορχήστρες του σχολείου τους και διδάσκονται επίσης Αρμονία και Ιστορία της Τέχνης καθώς και ευρωπαϊκή και βυζαντινή μουσική.


(Ιωάννα) #17

Απ’ ό,τι κατάλαβα: Σας αφορά το επίσημο ανακοινωθέν και όχι το παρασκήνιό της.
Επαναπαυθείτε λοιπόν σε αυτό…
Και η πρόσκληση για τις θέσεις σας - των φορέων- περιττεύει…
Συνεπώς:
Καλά κάνουν και ανακυκλώνονται τα πρόσωπα και οι εξουσίες !
Αυτά μας αξίζουν !!!
Και μόκο λοιπόν !

Επί της ουσίας !
Για την ΑΚΑΔΗΜΙΑ μιλάμε και όχι για τα Μουσικά Σχολεία…

Καλά κρασιά !

YΓ:

(Ξέρουμε εδώ και χρόνια να διαβάζουμε, και μη τονισμένα -bold)


(Ειρήνη Ν.) #18

Ξερω να διαβάζω, Ιωάννα…

Το ΔΣ (ή παρασκήνια για σενα) δεν είναι επίσημα γνωστό ούτε σε κάποιους που εχουν εμπλακεί στην επιτροπή αυτή…

Τώρα αν εσυ το γνωρίζεις από τώρα, δικαίωμά σου!

Χαλαρά, λοιπόν, γιατί ουτε το ΔΣ ούτε οι επιτροπές ειναι η ουσία της συζήτησής μας… :240:


(Ειρήνη Ν.) #19

Για να προχωρούσαμε τη συζητηση.
Δεν βλέπω να υπάρχει κινητικότητα ή κατάθεση προτάσεων για την “Ακαδημία Τεχνών”.

Ανάμεσα στα αλλα, οι εκπαιδευτικοί Μουσικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι διχασμένοι ΄σε ωδειακούς και αποφοίτους πανεπιστημιακών τμημάτων.
Μεγάλο μπερδεμα θα υπάρξει και με το ΔΣ που θα προκύψει, καθώς θα αποτελείται απο πολλά μέλη με αρμοδιότητες που μπλέκονται μεταξύ τους…
Εδώ και το δελτίο τύπου για την “Ακαδημία Τεχνών”:

http://www.yppo.gr/files/g_6098.doc


(Ελένη) #20

Μια Ακαδημία Μουσικής για να έχει λόγο ύπαρξης θα πρέπει να ξεκινά από τη νηπιακή ηλικία - κυρίως για αναζήτηση ταλέντων - και στη συνέχεια με την κατάλληλη υποδομή να προσφέρει πτυχία με ουσιαστικό αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας.

Εδώ ξεκινάμε από …τους απόφοιτους Λυκείου, ίσως γιατί τα προηγούμενα χρόνια της ζωής τους τα παιδιά στο Ελλάντα είναι καλυμμένα με τηλεοπτικές
«ακαδημίες», τύπου fame story…
Επίσης, εδώ δεν θα χορηγούνται πτυχία, αλλά πιστοποιητικά σπουδών…διότι όπως είπε και ο Βουλγαράκης « η εκπαίδευση δεν θα είναι θεωρητικού περιεχομένου αλλά «πρακτικοποιημένης γνώσης»!

Αυτό εδώ χρήζει εξήγησης…. Θα μάθουν 10 ακκόρντα π.χ. και καμιά 20 τραγούδια να παίζουν; Τότε τι νόημα έχει η λειτουργία ενός τέτοιου ιδρύματος και μάλιστα επί πληρωμή;;;
Ταυτόχρονα με την πρακτική εξάσκηση δεν θα υπάρχει – να υποθέσουμε - ένας ολοκληρωμένος κύκλος σπουδών με μαθήματα θεωρητικού περιεχομένου, όπως σε όλες τις ακαδημίες του κόσμου;

Και εφόσον θα διδάσκουν οι καλύτεροι, οι εγνωσμένου κύρους, που διαθέτει η χώρα που σίγουρα έχουν αποφοιτήσει από σπουδαίες ανώτατες μουσικές σχολές του εξωτερικού, γιατί η ακαδημία αυτή δεν θα είναι ανώτατο ίδρυμα;

“Η Ακαδημία Τεχνών θα διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολής, που σύμφωνα με το σχέδιο νόμου είναι επταμελές, τριετούς θητείας και διορίζεται από τον εκάστοτε υπουργό Πολιτισμού, στον οποίο και εισηγείται τον κανονισμό λειτουργίας της Ακαδημίας….”

Άρα, θα προκύψει μια «Ακαδημία» ελεγχόμενη πολιτικά και πολιτιστικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Κάτι που δεν πρέπει να μας διαφεύγει είναι πως προσανατολίζονται να περάσουν το νομοσχέδιο για ψήφιση στα μουλωχτά, στο θερινό τμήμα της Βουλής…

Δεν βλέπω τι προτάσεις μπορεί να κάνει κανείς κάτω από τέτοιες προϋποθέσεις και αν έχει νόημα να γίνονται…