Τέταρτο δάκτυλο

Ναι το ξερω οτι ηταν ακυρο,απλα επειδη το εχω παρατηρησει σε πολλους απορουσα! δεν τους δυσκολευε στην κινηση;και ηταν στο χερι του μανικου και οχι της πενας.
Το λεω αυτο,γιατι πολλοι εχουν αναφερει το κατα ποσο ειναι δυσκολο να γυμνασεις το μικρο δαχτυλο,σκεψου να φορας και ολοκληρη κουμουτσα,δεν γινεται πιο δυσκολη η κινηση του;οσο γυμνασμενο κι αν ειναι.
τελος παντων!λιγο ακυρο στο θεμα το αφηνουμε.
Καλο καλοκαιρι και καλες διακοπες σε οσους φυγουν.

επειδή είμαι πιανίστας και χρησιμοποιώ ΟΛΑ τα δάχτυλα στο πιάνο, :019: τώρα που έχω πιάσει το μπαγλαμαδάκι μου κακοφαίνεται να αφήσω το 4ο δάχτυλο να κάθεται… με τις κατάλληλες ασκήσεις δυναμώνει. Πολύ ωραίες ασκήσεις είναι αυτές εδώ: http://www.bouzoukispace.com/viewvideo/71/practice/3, ειδικά η 2η άσκηση του βίντεο. Ουσιαστικά όσο το δουλεύεις, τόσο δυναμώνει!

Ψυχοβγάλτης είναι αυτή η άσκηση. :slight_smile:

στην αρχη πιστευω οτι δεν ειχε και τοση μεγαλη σημασια το 4ο,
μετα οι τεχνικες αναπτυχθηκαν και τωρα πια… ειναι standard!

στο ουτι ειναι απαραιτητο το 4ο δακτυλο διοτι ετσι αποφευγεις να αλλαξεις χορδη και κανεις ευκολα legato και διαφορους αλλους καλωπισμους γι’ αυτο απο τα πρωτα μαθηματα κανεις εξασκηση για το 4ο δακτυλο…
επισης στο μπουζουκι οταν το μαθεις απ την αρχη σε βοηθαει πολυ στη συνεχεια…
η ασκηση 1-4-2- 4- και 1-4-3-4 βοηθαει πολυ…δυσκολη στην αρχη αλλα μετα ειναι παιχνιδακι

[u][i]"“1-4-2- 4- και 1-4-3-4 βοηθαει πολυ”"

[/i][/u]σωστα!

Παιδιά εμένα το μεγάλο μου πρόβλημα δεν είναι αμιγώς το 4ο, αλλά το 3ο σε σχέση με το 4ο. Τι θέλω να πω: Τα 1, 2, 3, τα χρησιμοποιώ μια χαρά. Το 4ο μετά το 1ο και το δεύτερο επίσης μιά χαρά. Η εναλλαγή 3ου 4ου, με τρελαίνει, το 3ο τσακίζει, αυτά τα δάκτυλα αρνούνται να συνεργαστούν όταν τα χρησιμοποιώ εν σειρά. Το αποτέλεσμα είναι να αποφεύγω αυτή την σχέση. Δεν ξέρω μήπως οφείλεται στο ότι παίζω και τουμπελέκι και το 3ο (παράμεσος) σ’ αυτό το όργανο είναι βασικό και το έχω τσακίσει. Πάντως όσο και να προσπαθώ η κατάσταση δεν φτιάχνει.

Γιατρος μου είχε πει καποτε οτι τριτο και τεταρτο δαχτυλο μοιραζονται το ιδιο νευρο (νομιζω νευρο μου το είχε πει, μπορει να είναι και λάθος ορολογία, κατι μοιραζονται τελος παντων)
Γι ’ αυτο και δε συνδιαζονται ευκολα …

Έτσι είναι, αλλά βλέπω σε άλλους πως δεν έχουν πρόβλημα. Εγώ όση άσκηση και να κάνω, δεν φτιάχνει…

Υπάρχουν τροποι και τρόποι. Είχα δει καποτε ενα φίλο μπασίστα που είχε μια “συσκευη” (οχι ηλεκτρικη) που την ειχες στην χούφτα σου και ειχε υποδοχές για καθε δάχτυλο και ελατηρια με τα οποία πίεζες το καθε κουμπι, δυναμώνοντας έτσι το κάθε δαχτυλο (και κυρίως το μικρό) Δεν γνωρίζω πως λέγεται η συσκευή αυτή.

Εχω δει επίσης να χτυπανε τις άκρες των δαχτύλων στον τοιχο (σαν να παιζουν πιάνο) και λενε οτι δυναμωνουν (αυτο δεν το ξερω να σου πω την αλήθεια)

Υπάρχουν τέλος ασκήσεις για το μικρό στο μπουζούκι. Προσωπικά προσπαθώ να παιξω κομματια με δεικτη,μεσο και μικρο (χωρις το τριτο) για να δυναμώσει το μικρο( Πειραματα κανω, αλλα νομιζω με εχει βολέψει)

1 «Μου αρέσει»

εδω ασκησεις για 3ο και 4ο δακτυλο αλλα θελει προσοχή γιατι μπορει να παθεις τενοντιτιδα

Δεν έχω την “εμπειρία” του συγκεκριμένου καθηγητή μπουζουκιού, αλά δεν θα πρότεινα ποτέ και σε κανέναν να γυμνάσει έτσι το δάχτυλό του για να παίξει μπουζούκι… Θα το πρότεινα όμως σε κάποιον που θέλει να κάνει το σπορ “άρση δεμένων μπουκαλιών στα δάχτυλα”.
Θέλω να πω ότι είμαι της σχολής που πιστεύει ότι όλη η εκγύμναση των μυών των χεριών για τη μουσική, καλό είναι να γίνεται μόνο με το όργανο πάνω στη φυσιολογική μουσική πράξη.
Δεν θα ήμουν αντίθετος, ίσα ίσα, σε μια προσεκτική ενδυνάμωση των δαχτύλων μέσω ασκήσεων γυμναστικής, χωρίς όμως αυτή να συνδέεται με το παίξιμο πάνω στο μουσικό όργανο.

Δε νομίζω να είναι κάποιος τόσο αφελής που θα δοκιμάσει τέτοια επικίνδυνα πράγματα.Αφού με αυτή την άσκηση θα καταφέρει να (α)“σκίσει” το δάχτυλο. Η εκγύμναση έρχεται παίζοντας φυσιολογικά χωρίς υπερβολές.

Επί του θέματος, θεωρώ πως η δεξιοτεχνία του παιξιματός μπουζουκιού έχει ανέβει αρκετά στην εποχή μας ώστε να πούμε ότι δεν χρειάζεται το τεταρτο δακτυλο… Παρ’ όλα αυτά νομίζω πως όποιος δεν έχει ξεκινήσει από μικρή ηλικία να το χρησιμοποιεί τότε που αναπτύσσεται δύσκολα θα έχει την απόλυτη εκμετάλλευσή του… Κάτι που συμβαίνει και σε εμένα…

είναι δυνατόν να προτείνει δάσκαλος τέτοιο πράγμα, και μάλιστα σε δημόσιο βίντεο; εδώ ακόμα και σε απλές ασκήσεις πρέπει να υπάρχει προσεχτική παρακολούθηση του μαθητή για να μην υπάρχει κίνδυνος τενοντίτιδας…

Καλύτερα να “γυμναστείς” μ’ ένα σκευρωμένο όργανο, παρά μ’ ένα μπουκάλιι να κρέμεται απο το χέρι σου.
Και φυσικά ασκήσεις υπάρχουν πάρα πολλές πάνω στο όργανο.
Οτι κι αν κάνουμε πρέπει να το κάνουμε πάνω στο όργανο, ή αλλιώς να το πώ, με το όργανο.

Εξαιρετικά επικίνδυνη “άσκηση”. Δεν βρίσκω το λόγο αυτής της καταπόνησης. Το 3ο και 4ο δάχτυλο μπορούν άνετα να γυμναστούν με άλλης μορφής άσκηση πάνω στο όργανο…Η ενδυνάμωση πρέπει να έρχεται με τον χρόνο και όχι με την ένταση…

Και μένα μου φαίνεται άσκοπη και επικίνδυνη αυτη η άσκηση γιατί νομίζω πως είναι θέμα συνήθειας και όχι δύναμης. Ο σκοπός των ασκήσεων είναι να γίνουν οι κινήσεις ‘μηχανικές’ και να αποφορτιστούν τα δάχτυλα από τις περιτές πιέσεις.

να πο και εγο κατη, κηταχτε δεν μπορο ναπο σε καπιον δασκαλο τη να κανη
αλα να γημνασης το 4 δαχτηλο ηπαρχουν τροπη εγο χρισημοπιο το 4 δαχτηλο
στους αυτοσχεδιασμους μου που κανο θελο να χρησημοπιο ολα τα δαχτηλα
και οτη κανο να μου βγενη μηχανηκα τορα τη θα σουπη ο δασκαλος εχη σημασια και οχη οτη
κανης του κεφαλιουσου για να αποφεβγοντε η ντενοντητηδες και ολα αυτα που λεμε,
και γενηκα να μην σφηγκομαστε και πιανομαστε εγο καμια φορα πιανομε οπος τα λεγη ο στεφανακης
στο σβερκο μου ε σηγα σηγα μαθενο να εχο σοστη σταση ολα και σε μενα ηνε κενουρια…

Κατι λαθος κανεις.
Η δεξιοτεχνια απαιτει και το τεταρτο δαχτυλο.
Το 4ο δαχτυλο ουσιαστικα ειναι πιο δυνατο και λειτουργει καλυτερα απο το 3ο που ειναι σαν αναπηρο.
Οσον αφορα την εκγυμναση απαιτειται αντισταση μεγαλυτερη απο αυτην της πιεσης στις χορδες της ταστιερας.