Συζήτησεις για Οχτάχορδο μπουζούκι

Καλησπέρα ανοίγω αυτό το thread για τον εξής λόγω (ερώτησης α)) για ποιο λόγω δε υπάρχει μια κατηγορία για οχτάχορδο στο φόρουμ ? (Ερώτησης 2 ) Υπάρχουν άτομα που ασχολούνται με 8άχορδο και όταν εννοώ να ασχολείτε κανείς δεν εννοώ να υποτιμάει το όργανο έναντι του 3χορδου άσε που δε καταλαβαίνω γιατί μας αποκαλείτε σκυλάδες ? τι εννοείτε με την λέξη αυτή ?
Σκυλάς είναι
Α) Αυτός που παίζει 8αχορδο ? και αυτός που παίζει 3χορδο την σήμερα θεωρείτο ρεμπέτης ? ή γιαλαντζή Ρεμπέτης :110:γιατί από όσο ξέρω ρεμπέτης ήταν τρόπος ζωής anyway… όλα αυτά τα λέω γιατί στο συγκεκριμένο φόρα είναι κάπως υποβαθμισμένο το οχτάχορδο, ακόμα και μερικοί το χλευάζουν …

Β) Σκυλας είναι αυτός που παίζει σε κέντρο Νατάσσα Θεωδορίδου και π.Μελλα ? (άντε εδώ συμφωνώ άλλα δεν επαυξάνω υπάρχουν πολλά αξιόλογα )

Γ) Οσο περισσότερο δε γουστάρεις το οχτάχορδο , είσαι περισσότερο ρεμπέτης?

Δ) Εγω που διαλέγω να παίζω αρκετά αξιόλογα κομμάτια απο ρεμπέτικα – Ελαφρολαικά – άλλα και Σκυλολαικά τι είμαι Σκυλάς ?

Υ.π ναχούμε καλό ρώτημα το τρίχορδο είναι λειψό όργανο? τι πιστεύεται, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Φιλικά πάντα δε έχω καμιά αντιπαράθεση με κανέναν ούτε με τίποτα μακάρι ας μαζευτούμε όλοι οι οχτάχορδοι και ας είναι σε μόνο σε ενα thread! :090:

Θα σου εξηγούσα, αλλά δεν μπορώ. Οπως είπες, εδώ είναι topic για οχτάχορδους.

Θα ακουστούν σίγουρα και άλλες απόψεις, ας ξεκινήσω εγώ.

Νο. 1: πολύ φουριόζος μπαίνεις, αγόρι μου. Ειδικά η τελευταία σου παράγραφος «ας μαζευτούμε» τι εννοεί; Ζήτημα δυνάμεως είναι, δηλαδή;

Να σου εξηγήσω λοιπόν γιατί δεν υπάρχει κατηγορία για τετράχορδο: γιατί εδώ είναι φόρουμ για ρεμπέτικο και το ρεμπέτικο στο τετράχορδο δεν αποδίδεται σωστά. Δεν θέλει ταχύτητα το ρεμπέτικο, ψυχή θέλει. Και κάποια ντουζένια, αν ξέρεις τι είναι αυτό.

Δεν πρόκειται φυσικά να μπώ στον κόπο να αναλύσω τη διαφορά μεταξύ ρεμπέτη και γιαλαντζή ρεμπέτη, οι ρεμπέτες πέθαναν και εμείς απλά κάνουμε το κέφι μας με αυτά που μας αρέσουν. Άλλο μίμηση ενός τρόπου ζωής που εξέλιπε και άλλο σεβασμός σε κάποιες μουσικές αλλά πρωτίστως και ηθικές αξίες που έχουν καταξιωθεί κυριολεκτικά διά πυρός και σιδήρου.

Δεν αποτιμώνται σε ποσοστά τα σημαντικά πράγματα στη ζωή: δεν είμαι 95 % ρεμπέτης επειδή γουστάρω το τετράχορδο 5 %, ούτε εσύ 1 % ρεμπέτης αν γουστάρεις το τετράχορδο 99 % . Όσο για το αν είσαι σκυλάς ή όχι, αυτό δεν καθορίζεται από το ρεπερτόριο αλλά (και πάλι) από την ψυχή. Βεβαίως και θα ακουστούν και οι Βεργούλες στο σκυλάδικο, αλλά πώς θα ακουστούν! Echo και μαγνήτες εμείς δεν χρησιμοποιούμε. Κάτι τέτοια πρωταρχικά καθορίζουν την ποιότητα της μουσικής και όχι ο αριθμός των χορδών.

Και για να τελειώνω: συνέχισε να ασχολείσαι με το όργανό σου και προσπάθησε να αποδίδεις ότι παίζεις με αγάπη και επάρκεια. Κανείς δεν θα σε κατηγορήσει βασισμένος στον αριθμό των χορδών του οργάνου σου. Λειψό δεν είναι κανένα όργανο, αν κάποτε δημιουργηθεί κάτι λειψό θα εξαφανιστεί μόνο του από την πιάτσα (δες «κιθαρομπούζουκα» και άλλα παρεμφερή, έχει συμβεί). Και επίσης, περιπλανήσου με ενδιαφέρον (όχι με φόρα) στα θέματα αυτού του φόρουμ, θα δής ότι πολλοί τετράχορδοι έχουν μέχρι και υπέρμετρα υμνηθεί, όταν υπηρετούν με επάρκεια και επίπεδο αυτό που διακονούν.

Δε μου λες, έτσι από περιέργεια, ο Φούφουτος παίζει με την Θεοδωρίδου και τον Μελλά;

Μου φαίνεται δεν έχεις επισκεφτεί την σελίδα Radical Movement for Rebetiko Dechiotification and Bouzouki Detetrachordization

Ελα πλάκα κάνουμε.:slight_smile:

oxi ρε παιδιά δεν μπαίνω φουριόζος , ουτε σας την λέω προς θεού !

Έ, αφού είναι έτσι, και μακάρι να είναι, απάντησέ μας τουλάχιστον σχετικά με την τελευταία παράγραφο που λέγαμε.

Ξέρεις πόσοι σκυλάδες κυκλοφορούνε με τρίχορδο όργανο…? Πολλοί… Πάρα πολλοί…

Το γάβγισμα όπως και οι ρεμπέτες είναι όχι μόνο στον τρόπο παιξίματος αλλά και σε αυτό που λέμε στάση ζωής…

Το μυαλό, η πενιά, το ρεπερτόριο, οι συνάδελφοι και οι χωροί εμφάνισης του οργανοπαίκτη τον κάνουνε σκύλο και όχι ο αριθμός των χορδών…

Η μαζικότητα όμως που παρατηρούμε φαινόμενα γαβγίσματος σε συγκεκριμένα ακούσματα και χώρους διαμόρφωσε το τρίπτυχο σκυλάδικο-4χορδο-μπουζουκίστας…

Προσωπικά προτιμώ χώρους και παίκτες όπου ακούς το όργανο να παίζει… και όχι τις σουπερ πίστες με 50 μοντέλες να κουνιούνται και χιλιάδες φώτα να το κάνουνε show και τα ταξίμια να είναι με το σταγονόμετρο και τον ρόλο του παίχτη περιορισμένο σε 12 νότες παιγμένες τάχιστα ανάμεσα στους στίχους του κουπλέ… αυτό είναι κάτι ωραίο φυσικά για να μαζεύει 2000 κόσμο το κάθε μαγαζί αλλά όχι μπουζούκια… Μπορείς να μην το πεις σκυλάδικο αν σε ενοχλεί και επίσης μπορεί να παιχτεί και με μονόχορδο όργανο και οι τρεις για τα όσα έχει να παίξει πολλές είναι…

Επειδή δεν “μαζεύτηκε” ούτε μισός (δεδηλωμένως, τουλάχιστο), να υποθέσω ότι τη στιγμή εκείνη δεν υπήρχε κανένας “τετράχορδος” στο φόρουμ, εκτός από τον νεοεισερχόμενο Οκτάχορδο (Οξτάξορδο, όπως εγώ τον προσφωνούσα, λίγο αργότερα); Δύσκολο μου φαίνεται.

ωραιο ειναι και το τετραχορδο, αμα ο παιχτης ειναι καλος… τωρα εχουμε και την επανεμφανιση του πενταχορδου ως ηλεκτρικο πλεον, αλλα δεν… μετρημενοι στα δαχτυλα οσοι το προτιμουν.

Σνομπάρουν οι 4χ τους 5χ;

Τί είν’ αυτό; Για πες μας βρε Μιχάλη, δεν ξέρω!

Μήπως παίζεις όλα τα, πχ, 2α τάστα από κάτω προς τα πάνω και σχηματίζεται ένα τετράχορδο ή πεντάχορδο άρα εξοικονομείς ακόμη περισσότερες κινήσεις στην ταστιέρα; :grinning: