η τεχνη θελει ελευθερια. αλιμονο αν φοβομαστε και αυτολογοκρινόμαστε. Neapolioti μαζι σου, αν αισθάνεσαι ότι σε εκφραζει. αν και προσωπικα θα περιμενω την δυναμικη της μελωδιας που εχεις εμπνευστεί.
Η τεχνη θελει ελευθερια αλλα η ελευθερια εχει ορια και τελειωνει εκει που αρχιζουν οι προσωπικοι χαρακτηρισμοι και οι αστοχες υβρεις .
Τεχνη ειναι να περασεις το μηνυμα σου με ομορφο και κομψο τροπο ,οχι προσβλητικο.
Αν σε εκφράζει μη διστάζεις.
Αν το ερώτημα προεκτείνεται και στη γνώμη μας για αυτό που λένε οι στίχοι, η γνώμη μου είναι ότι άλλο η εκτόνωση της οργής κι άλλο η αλλαγή του κόσμου, της κοινωνίας, όπως θες τοποθέτησέ το.
Ότι επίσης, ο συμβολισμός του δυναμίτη στη βουλή κλπ, συμπίπτει με τις αντιλήψεις εκείνων που στη θέση της σημερινής λαμογιοδημοκρατίας προτιμάνε μια λαμογιοδικτατορία σαν του 67 και του 36 αλλά με πιο μοντέρνα ρούχα. Νομίζω ότι δεν είναι καλό να συμπίπτει.
Τέλος, ότι όπως και στην πραγματικότητα υπουργοί και πρωθυπουργοί κρύβουν με τις μούρες τους την εξουσία των μονοπωλητών του πλούτου και των μέσων της παραγωγής του, την οποία και υπηρετούν, το ίδιο κάνουν κι οι στίχοι.
Οπότε η δική μου γνώμη είναι ότι θέλουν κι άλλο.
Φιλικά.
Ρε παιδιά μήν βάζουμε τούς στίχους στην ζυγαριά,ούτε να τούς εξετάσουμε με τό μικροσπόπιο.Δέν γράφω καμιά μελέτη επιστημονική.Ενα τραγουδι ειπα να φτιάξω,πού φυσικά ,εχει καί κρύβει μέσα του σκέψεις και γνώμες.
Καί δεύτερον,δέν αναφέρω κανένα ονομα μέσα,οπως λέει και ο Δημήτρης.Εδώ εχω ακούσει αλλα τραγούδια πού πέφτουν Παναγίες μέσα!!!
Δηλαδή αν εγραφα …θα τούς πατήσω εναν αργιλέ και θα τούς μαστουριάσω…καί πάλι θα ακουγόταν προσβλητικό???
ε και…
και κοπρίτης είναι και λαμόγια υπάρχουν. και σε αυτή την επόχη και γενικότερα.
αυτοί που προσβάλονται όταν η αλήθεια λέγεται είτε μέσα στην τέχνη είτε έξω από αυτή,
είναι αυτοί που τους θεωρούν δικούς τους ανθρώπους ή ταυτίζονται με αυτούς!
και γενικότερα θα συμφωνήσω με τον Άγη ότι θέλουν κι άλλο…
ανέβασε το να το ακούσουμε!
Αν υπάρξει πρωθυπουργός να ταυτιστεί με το “κοπρίτης” και να σε κατηγορήσει Κώστα, ας πάει και το παλιάμπελο! Θα έχεις προσφέρει τόσα που θα αξίζει τον κόπο :088:
Κώτσο ας το οπως τοχεις γραψει…αυτο σου βγηκε αυτο γραφεις…ευτυχως στη χωρα μας η λογοκρισια στην τεχνη δεν εχει ακομα εμφανιστει εντονα (εξαιρεση τα γεγονοτα στο outlook κλπ)
Ο Μ. Βαμβακαρης δεν εγραψε παρομοιο τραγουδι??
προτεινω -αν το θες κι εσυ επειδη το τραγουδι ειναι δικο σου- να προσπαθησουν να το μελοποιησουν και οσοι μπορουν απο δω…
θαχει πολυ ενδιαφερον το εγχειρημα…
Χωρίς να είμαι ο πλέον ειδικός σε ό,τι αφορά τους στίχους, θα συμφωνήσω με τον προλαλίσαντα και μάλιστα θα πω “κε Κώστα, μη μασάς”. Ανέβασε το όπως είναι και μην μπαίνεις σε λογικές αυτο-λογοκρισίας. Έχουν γραφτεί και χειρότερα και μάλιστα ονομαστικά. Απλά σχολιάζεις με τον τρόπο σου ένα θέμα που σε κάθε εποχή θα είναι επίκαιρο και μάλιστα ούτε καν στοχοποιείς/φωτογραφίζεις συγκεκριμένο άτομο. Αναφέρεσαι στους τίτλους και στη δύναμη που αντλούν κάποιοι από αυτούς, κάτι σαν το “όσοι γινούν πρωθυπουργοί όλοι τους να πεθάνουν”, έτσι κι εσύ αναφέρεσαι σε υπουργούς και πρωθυπουργούς. Δε βλέπω κάνα λάθος … Συνέχισε αυτό που ξέρεις να κάνεις τόσο καλά και μη βάζεις στο μυαλό σου υποψίες για μπελάδες.
Μάλιστα εάν δεν έχεις πρόβλημα μπορείς εάν θες εκτός από τη δική σου μουσική να αφήσεις το περιθώριο, σαν ένα κίνητρο (πχ κάτι σαν διαγωνισμό) να σου γράψουν και όποιοι άλλοι θέλουν από εδώ τη δικής τους μουσική σε αυτούς τους στίχους. Θα ήταν ενδιαφέρον σαν … πείραμα-παιχνίδι.
Μαλλον δεν εγινα αντιληπτος.
Δεν αναφερθηκα στο αν θα τον καλεσουν για εξηγησεις για τις εκφρασεις τυπου ,θα βαλω δυναμιτη στην βουλη.
Αυτο δεν το γνωριζω αλλα δεν παυει να αποτελει μια στοχοποιηση ,το αν θα ληφθει σοβαρα υποψην ειναι ενα θεμα.
Αυτο το επιθετικο υφος των στιχων οδηγει στο να χασει τελικα το δικιο του ο ιδιος ο στιχουργος.
Η λεξη <λαμογια>ειναι εντελως αντιαισθητικη και θα επρεπε σαν λαος να την ειχαμε διαγραψει.
Ακομη κι εγω την χρησιμοποιω μερικες φορες.
Το επιθετικό υφος δεν έλειψε ποτέ απ΄το τραγούδι του Ελληνα που όταν
τραγουδούσε και τραγουδά δεν ζήτησε και δε ζητά τη δικαίωση από τρίτους
που είναι έξω απ΄το χορό.
Τρανό παράδειγμα το αποθησαυρισμένο δημοτικό ή δημώδες Λαστέ’ι’κο της
συλλογής Λάσκαρη:
Δεν είναι ώρα γιά κλεψιά ώρα για ζορμπαλίκι
τι βγήκε ένας ντερβέναγας και κυνηγά τους κλέφτες
και κυνηγά την κλεφτουριά,σκοτώνει τους ζορμπάδες
κι ένας γερό-γερό-γερό κλεφτας σαράντα χρόνους κλέφτης
τ’ άκουσε,το παράκουσε στο νου του δεν το βάνει
βάζει το φέσι του στραβά και το σπαθί τραβάει
“γ… τη μάνα του πασά,τη μάνα του βεζύρη
και του παλιοντερβέναγα τη μεσανή του κόρη
για πείτε το του κερατά να ρθεί να μ΄ανταμώσει…”
Λοιπόν το τραγούδι ,οπως το ειπε και ενας φίλος πάρα πάνω,αναφέρεται σε ενα θέμα ,πού σε κάθε εποχή θα είναι επίκαιρο.Καί αυτό οχι μόνο στήν χώρα μας.Μιλάει γιά ολους αυτούς τούς πολιτικούς,πού εχουν ρημαξει τον τόπο τους με τίς παγαποντιές πού κάνουν,γιά αυτούς πού κοιτούν πρώτα τήν πάρτη τους και τήν τσέπη τους.Δέν θέλω να κάνω πολιτική εδώ μέσα,αλλά καί ούτε να απολογηθώ.Ούτε καί να κάνω διαφήμιση.Απλά ηθελα να ακούσω καί μιά διαφορετική γνώμη.Οσο γιά το θέμα ,αν νομίζει κανείς οτι γράφτηκε γιά αυτόν ειδικά το τραγούδι,μπορώ να πώ: ʽʽΟποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, γεγονότα ή καταστάσεις είναι εντελώς τυχαία. ʽʽ:019: