Πώς να προχωρήσω γιά να μάθω τζουρά; Περιμένω τη γνώμη σας

Αγόρασα ένα τζουραδάκι τον Ιούλιο του 2006. Αφού το έψαξα μόνος μου, παρατηρώ ότι σχεδόν όλα τα τραγούδια που μ’ αρέσουν, είναι σε δρόμους ή “ήχους”. 'Εχω μιά μικρή επαφή με δρόμους και ήχους, αλλά δεν έχω ασχοληθεί συστηματικά. Τώρα, θέλω να αρχίσω από το μηδέν, με μέθοδο και σταδιακούς στόχους. Διαβάζω στο κλειδί του sol, και αν χρειαστεί, με μέτρια προσπάθεια, γρήγορα θα συνηθίσω και το κλειδή του fa, καθότι παλιά συμμετείχα σε “κλασσική” χορωδία (a capela), και ήμουνα με τους μπάσους. 'Εφυγα αμετάκλητα γιατί είμαι κολλημένος με το παραδοσιακό - ρεμπέτικο - λαϊκό. Τώρα, προσπαθώ (και πετυχαίνω) να μαθαίνω τη μελωδία (με όσο γίνεται μεγαλύτερη ακρίβ-ει-α), εκτός στα σημεία που θέλει πολλές μικρές αξίες στο ίδιο μέτρο: αυτό, το βρήκα ότι απαιτεί δεξοτεχνία μετά από μακρόχρονη, επίμονη και σκληρή δουλειά, συν φυσικό ταλέντο. Επίσης, παρατηρώ ότι μπορώ και παίζω τη μελωδία, αλλά συχνά τη χάνω αν συγκεντρώσω την προσοχή μου π.χ. στη σωστή ρυθμική εκτέλεση. Αν πάλι προσέξω τη μελωδία, στο ρυθμό γίνεται χαμός !!! Αναρωτιέμαι γιά τα εξής: α) να επιμείνω να μαθαίνω μόνος μου γιά κάμποσο καιρό ακόμη, και πόσο καιρό άραγε; β) τι μπορώ να μάθω μόνος μου σε δρόμους και ήχους; Ποιά είναι τα καλύτερα (κατά τη γνώμη σας) ΔΥΟ βιβλία, πάνω σε δρόμους ή μακάμια ή ήχους της βυζαντινής μουσικής, που θα με προχωρήσουν (με ορατό και μετρήσιμο αποτέλεσμα) στη σωστή εκμάθηση του τζουρά; Λέω δύο βιβλία (τα καλύτερα κατά τη γνώμη σας), και ΟΧΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, διότι τα πολλά βιβλία σημαίνει πολλή θεωρία. Και καθώς ξέρουν οι παλιοί, εκατό κιλά θεωρία αξίζουν γιά έναν οργανοπαίκτη λιγώτερο από ένα κιλό πράξη. Επί πλέον, δεν έχω χρόνο. Δουλεύω ασταμάτητα 9 ώρες, και ασχολούμαι με το οργανάκι μόνον τη νύχτα, κατά μέσο όρο 45 λεπτά, μεταξύ 23.30 και 2.00 . … γ) θα έχω άμεσο όφελος, αν αμέσως βρώ τώρα κάποιο δάσκαλο; Και με ποιά κριτήρια να τον διαλέξω;

Γειά σου φίλε!

Σωστές + εύλογες οι απορίες σου. Δυστυχώς αυτό που μπορώ να σου πω εξ αποστάσεως είναι ότι μόνο με βιβλία δεν το βλέπω να δεις χα’ί’ρι*. Γνώμη μου είναι να βρεις έναν που να ταιριάζουν τα “χνώτα” σας + ο οποίος να μπορεί να σου δείξει κάποια πράγματα. Σίγουρα πάντος το πρώτο που θα σε συμβούλευα, είναι να μάθεις κ α λ ά ! ! ! ρυθμό. Και εννοώ τον χειρισμό της πένας. Τα υπόλοιπα ακολουθούν.

*αυτό που θα βρεις στα βιβλία είναι κυρίως οι κλίμακες + το πως “δουλεύουν”. Αν θες μπορώ να σου προτείνω το “Λα’ι’κοί Δρόμοι” του Χαράλαμπου Παγιάτη, εκδ. Fagotto. Του Νάκα είναι.

Καλή δύναμη σου εύχομαι + πάλι εδώ είμαστε.

Φίλε @lamiotis
οργανοπαικτικά δεν μπορώ να σε συμβουλέψω όπως βλέπεις από το avatar μου είναι σε άλλο όργανο.

Όμως αφού έχεις μια (κλασική) μουσική παιδεία νομίζω Α και Ω στην βυζαντινή είναι το Θεωρητικόν του Σίμωνος Καρά (το χρησιμποιούμε και εμείς που παίζουμε παραδοσιακά όργανα), το οποίο σε περίπτωση που σου φανεί μεγάλο, κυκλοφορεί και σε θεματικά τεύχη (διατονικοί ήχοι, χρωματικοί ήχοι κλπ.) Βέβαια έχει σημαδόφωνα στην βυζαντινή παρασημαντική ίσως εκεί χρειαστείς μια προπαίδεια. (Το ωδείο του Σίμωνος Καρά στον λόφο του Στρέφη είναι πολύ αυθεντικό και βέβαια θέλει διάβασμα και πώρωση αλλά ότι σου μαθαίνουν σου μαθαίνουν, δεν κοροϊδέυουν. Συνιστώ από εκεί ανεπιφύλακτα τον Βασίλη Νόνη μου έκανε ιδιαίτερα βυζαντινή και κανονάκι. Οι θεωρητικές του γνώσεις είναι απίστευτες και κυρίως οι γνώσεις του σε αυτό που σε ενδιαφέρει , γιατί ξέρει και τα περσικά μακάμ, πώς τα εκτελούν οι τούρκοι κλπ.)

Και οπωσδήποτε για την αντιστοίχιση Μακάμ και Ήχων το βιβλίο του μακαρίτη Μαυροειδή από τις εκδόσεις Φαγκότο Οι μουσικοί τρόποι στην Ανατολική Μεσόγειο. Έχει γράψει και βιβλία για τα μουσικά σχολεία και ξέρει πώς να περνάει διδακτικά την ύλη

Φίλε lamiotis θα συμφωνήσω με τον Παναγιώτη, πως το πρώτο και βασικοτερο είναι να μάθεις καλά ρυθμό.Αφού όπως λες μπορείς και μαθαίνεις τις απλές μελωδίες, επικέντρωσε την προσοχή σου και εξασκήσου σ’αυτές,έτσι ώστε να μπορείς να τις παίζεις και σωστά στο ρυθμό.Σου προτείνω να ξεκινήσεις με τραγούδια του τύπου “Εφουμέρναμε ένα βράδυ”, “Χθες το βράδυ στό σκοτάδι”,“Νόστιμο τρελό μικρό μου”,να συνεχίσεις με λίγο πιο δύσκολα όπως “Φαληριωτισα”,“Η άμαξα μες τη βροχή”, και αφού γίνεις καλός και σ’αυτά να προχωρίσεις με χασαποσέρβικα, τσιφτετέλια και διάφορα συρτοειδή. Απο κει και πέρα η εκμάθηση και κατανόηση της λειτουργίας των βασικών δρόμων (ματζόρε, μινόρε, χιτζάζ, ουσάκ, σαμπάχ) και των συγχορδιών τους θα σε βοηθήσει πάρα πολύ στην ομαδοποίηση των τραγουδιών και στο να μεταφέρεις γνώσεις που απόκτησες απο την μελέτη ενός τραγουδιού σ’ενα άλλο ομοειδές.Το βιβλίο του Παγιάτη μπορεί να σου χρησιμεύσει, αφού όπως λες μπορείς και διαβάζεις νότες. Τα παραπάνω μπορείς να τα κάνεις μόνος σου, όμως σίγουρα ένας καλός δάσκαλος θα σε βοηθήσει να προχωρήσεις πολύ πιο γρήγορα.Ασφαλή κριτήρια για την επιλογή δασκάλου είναι η καλή του φήμη, και ο αριθμός των επιτυχημένων μαθητών του.Επίσης θα σου πρότεινα να βρείς εναν συμπαίχτη, κατά προτίμηση λίγο καλύτερο απο σενα, γιατί πρώτον έχει πιό πολύ γούστο να παίζεις μαζί με άλλον και δεύτερον το φιλότιμο σε αναγκάζει να μελετάς πιο πολύ για να μην εκτεθείς στην προβα. Ελπίζω να σε βοήθησα λίγο.

Πολλά ευχαριστώ σε όλους σας.

kamoia istoselida gia na mathw tzoura???

Μήνυμα από συντονιστική ομάδα: Παρακαλούμε γράφετε Ελληνικά, τα greeklish απαγορεύονται στο Ρεμπέτικο φόρουμ.

Δες και εδω μηπως και σε βοηθησω …http://www.rembetiko.gr/forums/blog.php?u=23679 και εδω…http://www.youtube.com/watch?v=xrdMP6xH_b4