Πρόταση κάποιου καλού Ωδείου ή καθηγητή Μπουζουκιού.


#1

Καλησπέρα σε όλους… Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο που θα διαθέσετε για να με βοηθήσετε.

Παλιότερα έκανα μαθήματα μπουζουκιού στο σπίτι με δάσκαλο ο οποίος μου έπερνε γύρω στα 100-120 ευρώ το μήνα για να κάνουμε 4 πενηντάλεπτα…

Μετά, καθότι το ποσό αυτό το θεωρούσα υπέρογκο και γιατί είμαι φοιτητής και γιατι οι υπηρεσίες που προσέφερε ο συγκεκριμένος δάσκαλος δεν ήταν αρκετές αποφάσισα να πάω στο εθνικό ωδείο κοντά στην περιοχή μου.

Εκεί έκανα μαθήματα μπουζουκιού με ένα κιθαρίστα…
Δεν μπορώ να πώ ότι ήταν κακός. Με βελτίωσε αρκετά όσον αφορα το ρυθμό.

Σημασία εχει ότι έκανα περίπου 3 χρόνια μαθήματα και κανένας δεν βρέθηκε να μου μάθει δρόμους.
Παίζω πολλά κομμάτια, χωρίς λάθη ξέρω κάποια στοιχειώδη πράγματα, αλλά χωλαίνω στους δρόμους…

Αν μπορούσε κάποιος να μου προτείνει κάποιον καθηγητή ή ωδείο κοντά στην Κυψέλη ο οποίος θα μπορούσε να με βοηθήσει και ο οποίος δεν ζητάει τρομερά χρήματα θα ήμουν υπόχρεος.


(Νίκος Πολίτης) #2

Τι ψύχωση είναι αυτή που έχετε όλοι πάθει με τους δρόμους!

Γιώργο, παίζεις 3 χρόνια, έχεις κάποιο ρεπερτόριο, δεν κάνεις λάθη. Αν οι δάσκαλοί σου ήταν καλοί, δικαίως δεν σου έμαθαν δρόμους, είναι ακόμα νωρίς. Οι δρόμοι δεν μαθαίνονται παπαγαλία, έρχονται μόνοι τους. Είσαι ευχαριστημένος από την πρόοδό σου; μπορείς κάθε μήνα να πείς «ξέρω τώρα κάτι παραπάνω από ένα μήνα πρίν»; Συνέχισε. Έχε τα μάτια σου και τα αυτιά σου ανοιχτά: φαντάζομαι, θα ξέρεις ήδη ότι το Πέντε χρόνια δικασμένος είναι χιτζάζ. Με τον καιρό θα δείς ότι και το Τα λερωμένα τʼ άπλυτα, στις ίδιες νότες πατάει. Κάποιος θα σου πεί, τυχαία, ότι ο Κάβουρας (του Μάρκου) είναι σαμπά. Το να βάζεις κάτω πίνακες, ακολουθίες κλιμάκων και άλλα είναι λάθος, μόνο μπέρδεμα θα σου φέρει αφού συχνά υπάρχουν εξαιρέσεις στα πατήματα, για κάθε τραγούδι. Ο έμπειρος μουσικός που με το πρώτο θα ξεκινήσει ταξίμι σε χουζάμ, σε νιχαβέντ, σε…, σε…, μόλις ακούσει το όνομα ενός κομματιού, έχει φορτώσει αρκετές ώρες στην πλάτη του. Παρθενογενέσεις δεν υπάρχουν, μία υπήρξε και αυτή, δεν έχει επιστημονικά αποδειχθεί….


#3

Φίλε Νίκο,
Δεν παίζω τρία χρόνια…παίζω κάπου στα 4 με 5. Και έχω ευχέρεια στο μπουζούκι και λόγω αυτιού και λόγω πιάνο… Αλλά και στο πιάνο τα ίδια έκανα. Έχω ένα πρόβλημα με την θεωρία και για αυτό το παράτησα μετά από πολλά χρόνια. Δεν καθόμουν να πολυδιαβάσω βιβλία.

Το θέμα είναι ότι δεν ξέρω καθόλου από δρόμους. Αν είχα κάποιο καλό βιβλίο το οποίο απευθύνεται για τρίχορδο μπουζούκι και έχει τους δρόμους και ασκήσεις βεβαίως να το προσπαθούσα μόνος.Απλά νομίζω ότι θα έμενα με την προσπάθεια.Προσωπικά πιστεύω ότι την δουλειά που κάνει ο δάσκαλος δεν μπορείς να την κάνεις μόνος σου. Αν φυσικά κάτσεις και μελετήσεις αυτά που θα σου δώσει…

Για αυτό και ρώτησα εξ’αρχής…

Σε ευχαριστώ πάντως για το χρόνο που αφιέρωσες


(Νίκος Πολίτης) #4

Πολύ λογικά αυτά που παραθέτεις, Γιώργο. Υπάρχει όμως ένα σημείο που ίσως δημιουργεί την «παρεξήγηση»: Το πιάνο ανήκει βεβαίως στη δυτική μουσική παράδοση, που όμως είναι από αιώνες γραπτή και όχι προφορική όπως η δική μας. Εκείνος λοιπόν που θέλει να τελειοποιηθεί στο πιάνο πρέπει πράγματι, αφού φτάσει σε ένα ικανοποιητικό τεχνικό επίπεδο, να μελετήσει και τη θεωρία της δυτικής μουσικής για την οποία υπάρχει πλουσιότατη βιβλιογραφία. Δεν συμβαίνει το ίδιο, δυστυχώς ή ευτυχώς αλλά αυτό είναι άλλο, πολύ ενδιαφέρον θέμα, με την ανατολική παράδοση στην οποία ανήκει και το μπουζούκι, το ρεμπέτικο δηλαδή, όσον αφορά τουλάχιστον τους δρόμους.

Παραδέχομαι βέβαια ότι (ευτυχώς!) ο κάθε άνθρωπος αναπτύσσει τη δική του, προσωπική προσέγγιση στο θέμα της εκμάθησης της μουσικής. Αφού λοιπόν έχεις αυτές τις προτιμήσεις που αναφέρεις και επειδή, όπως πολύ σωστά λές, ο καλός δάσκαλος κάνει δουλειά γρηγορότερη και πιο μεθοδική από την κατά μόνας εκμάθηση, πραγματικά πρέπει να ψάξεις για κατάλληλο δάσκαλο. Θα τον βρείς είτε στα ωδεία είτε σε ιδιωτικό μάθημα και θα του εξηγήσεις, πριν ξεκινήσετε, τη μεθόδευση που έχεις στο μυαλό σου. Μια και θα επικεντρώσετε στο θέμα των δρόμων κυρίως, δεν είναι απαραίτητη η εντατική εκμάθηση και αυτό θα απαλύνει δραστικά και την οικονομική σου επιβάρυνση.

Αν, φυσικά, κάτσεις και μελετήσεις αυτά που θα σου δώσει…

(εγώ πάντως δεν ξέρω να συστήσω κάποιον κατάλληλο).


#5

Όπως πρωτοείπα φίλε Νίκο, το πιάνο μου άρεσε αλλά ποτέ δεν με τρέλανε… Σε αντίθεση με το μπουζούκι.
Για αυτό και δεν μπόρεσα να διαβάσω ποτέ θεωρία πιάνου και ας έχει μεγάλη βιβλιογραφία.

Απλά επειδή από μικρός έκανα σε ωδεία έχω μάθει με αυτό τον τρόπο εκμάθησης (με δάσκαλο) τώρα μου φαίνεται βουνό.

Σε ευχαριστώ πάντως…


(Nightblues) #6

Φίλε Γιώργο καλησπέρα. Αν ακόμα δεν έχεις βρει δάσκαλο ξέρω έναν πολύ καλό να σου προτείνω. Στείλε μου π.μ. για παιρετέρω πληροφορίες.


(manosf) #7

:106:Ρε παιδιά, κανένας καλός δάσκαλος για κιθάρα? :257:
Περιοχή, Χαλάνδρι, Γαλάτσι, Ψυχικό, κάπου εκεί γύρω!


(ΑΡΗΣ_86) #8

Μάνο έχω δασκαλο για μαθηματα κατ οίκον στείλε πμ


(ΔΗΜΗΤΡΗΣ_K) #9

H κουβεντα αν και ξεκιναει απο ενα απλοικο ερωτημα ειναι αρκετα θεωρητικη…

Βλεπω απο το αβαταρ σου οτι εχεις γνωσεις και σε οργανα που υπαρχει ενα εντελως διαφορετικο εκπαιδευτικο υποβαθρο απο αυτο του μπουζουκιου…

Το μπουζουκι επειδη ειναι ενα λαικο οργανο προσεγγιζεται και γινεται κτημα σου διαφορετικα…

Για να εισαι ολοκληρωμενος παιχτης χρειαζεσαι: τεχνικη (πενα και κινηση αρ χεριου), δρομοι (θεωρια, ακουσματα) και οι σχεσεις που αναπτυσονται μεταξυ τους, ρεπερτοριο (με 5 ή 55 τραγουδια δε λενε κατι αν μπορεις να παιξεις το φτωχομποουζουκο λογου χαρη) και τελος συμμετοχη σε μια παρεα (πες τη μπαντα) που να παιζετε ομαδικα τηρωντας καποιους κανονες… Αυτα τα 4 οσο βαθυτερα τα κατεχεις τοσο πιο καλος γινεσαι…

Αν κανεις μια βολτα σε ενα μαγαζι με μουσικα βιβλια θα δεις οτι για την ηλ κιθαρα υπαρχουν 30000000 τιτλοι που καλυπτουν σε βιβλιογραφικο επιπεδο τα παντα… Στο μπουζουκι ακομη εχουμε πολυ δρομο… Με βαση αυτο και μονο εξηγειται η σπουδαιοτητα του δασκαλου στο να συστηματοποιησει και να στα δωσει να γινουν κτημα σου…

Δασκαλοι υπαρχουν πολλοι πχ Βασιλας, Ζαφειρειδης, Λαφτσης, Μιχαλακης, Παππος, Παπαβασιλειου, Τριγκας και αλλοι πολλοι που εγω δεν τους ξερω…

Η προσεγγιση ποσο παιρνει την ωρα και ποσο μακρυα ειναι απο την Κυψελη ειναι εντελως λαθος για μενα… για τους περισσοτερους υπαρχουν τα τηλεφωνα τους σε διαφορα τοπικ… αν θες και αλλη βοηθεια πιο συγκριμενα για καποιον με πμ…


#10

Σ’ευχαριστώ για το μήνυμα σου φίλε Δημήτρη.
Τελικά συνέδεσα το τερπνό μετά του ωφελίμου… Κάνω μαθήματα με τον Τρίγκα στην Κυψέλη…:slight_smile:


(Κώστας Παναγιωτακόπουλος) #11

Σωστός φίλε Γιώργο!!! Έχω δει μαθητή του Τρίγκα στην Καλαμάτα ο οποίος το έσκιζε το τρίχορδο. Έκανε μια φορά την εβδομάδα την διαδρομή Καλαμάτα-Άργος για μάθημα!!!

Αυτό θα πει απόσταση ρε. Όχι εσύ προχτές που έκανες δυο μιση ώρες να σκάσεις και έβαλες τα κλάματα!!!:019:


(nikos forlan) #12

Υπάρχει στην Κυψέλη στην Τήνου το Κεντρικό Ωδείο που κάνει μαθήματα ο Κ.Παπαδόπουλος.Καλό Ωδείο αλλα ακριβό.Πληρώνεις αρκετά το οτι σου κάνει μάθημα ο Παπαδόπουλος.Το καλό ειναι οτι μετα απο καιρό και αν μπορείς εστω και λίγο και το κατέχεις, να παίζεις μαζί του σε μια ορχήστρα απο μαθητές που εχει φτιάξει.Όσο για τους δρόμους άποψη μου είναι μεσα απο αυτούς λύνωνται τα δάκτυλα αρκετα και παίζοντας τους η αυτοσχεδιάζοντας πάνω σε αυτούς αντιλαμβάνεσαι διαφορετικά το τραγούδι που παίζεις.


#13

Φίλε forlanikos,
Το ξέρω και για τον Κώστα τον Παπαδόπουλο. Αλλά αυτός και αν είναι ακριβός. Άσε που ζητάει εγγραφή!!!
Τα ποσά που ζητούνται είναι αστρονομικά συγκριτικά με την ώρα που κάνεις. 35 ευρώ τα 30 λεπτα! 4 φορές το μήνα. Οπότε 140 ευρώ το δίωρο!!!
Συγνώμη, δεν θα πάρω.