Πρόβλημα με τρίχορδο

Γεια σας και πάλι,
Έχω πρόβλημα με το τρίχορδο μου και επειδή δεν έχω καθόλου γνώσεις περί οργανοποιείας, θα ήθελα τη βοήθεια σας.
Έχω ένα τζουρομπούζουκο εδώ και 6 μήνες. Παίζω πολλές ώρες την ημέρα, οπότε θεωρώ ότι θα έπρεπε να χε στρώσει. Το όργανο ξεκουρδίζεται πολύ εύκολα, τόσο πολύ που πολλές φορές παίζω 2-3 τραγούδια και θέλει κούρδισμα πάλι. Αν είχα και καλύτερο αυτί μέχρι να φτάσω στο ρεφραίν θα έπρεπε να το κουρδίζω! Αυτό είναι θέμα του οργάνου ή μήπως φταίει το παίξιμο μου; Θα ήταν δικαιολογημένη η επίσκεψη μου στον οργανοποιό από όπου το χω πάρει;

ελπίζω να έχουν περαστεί σωστά οι χορδές και να τις έχεις αλλάξει μέσα στο εξάμηνο! αλλιώς κοιτάς τα κλειδιά, αξίζει να έχεις ένα καλό σετ. μήπως το έχεις σε μέρος με πολλή υγρασία (κλεισμένο σε θήκη) ή ξηρασία (σόμπα) και αργεί να εγκλιματιστεί όταν παίζεις;
όπως και νά’χει, μια επίσκεψη στον οργανοποιό που το έφτιαξε (ή έστω που στο πούλησε) καλό κάνει.

Το αν έχουν περαστεί σωστά οι χορδές δεν μπορώ να το ξέρω.
Υγρασία, ξηρασία δεν νομίζω. Το χω ελεύθερο στο σπίτι.
Αλλά βλακεία μου που δεν έχω αλλάξει χορδές! Δεν ξέρω και γω τι περίμενα. Οπότε θα επανέλθω τις επόμενες μέρες.
Γενικά, όμως, ότι και να ναι φτιάχνεται. . έτσι;

πες του οργανοποιού να σου δείξει πως περνάνε τις χορδές, είναι εύκολο από κοντά και δύσκολο από το πληκτρολόγιο!
το καλύτερο είναι ελεύθερο όπως λές, είτε σε στάντ είτε κρεμασμένο σε εσωτερικό τοίχο, μακριά από υγρασίες, σόμπες, ήλιο και μικρά παιδιά/μεγάλα ζώα.
μην ανησυχείς, όλα φτιάχνονται!

Μήπως φεύγει ο καβαλάρης απο τη θέση του; Αν συμβαίνει τέτοιο πράγμα, πρέπει να καταλάβεις αν είναι ελλάτωμα του οργάνου ή τεχνικό θέμα δικό σου που πρέπει να βελτιωθεί.

Το να διατηρηθούν οι χορδές εξι μήνες στην Πάτρα και ειδικά στην υγρή κάτω πόλη είναι
όνειρο …φθινοπωρινής βροχερής νυχτός.Βέβαια με την υγρασία που υπάρχει(69 σήμερα)
δεν δικαιολογείται ξεκούρδισμα των χορδών.Μάλλον η αιτία βρίσκεται στα κλειδιά.
(Υποθέτω ότι έννοείς πως οι χορδές πέφτουν κάτω από τον σωστό τόνο).

Το πιο συνηθες πρόβλημα ήταν στις ΛΑ. Η μία έπεφτε λίγο και άλλη ανέβαινε.

Αλλαξέ τες και μετά το συζητάμε!

Δες και εδώ…

http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=19870&highlight=������+������

Άμα είναι παλιές και φθαρμένες οι χορδές όχι απλώς δεν κρατάνε κούρδισμα αλλά δεν είναι ποτέ κουρδισμένες. Εμένα ο μάστορής μου με βρίζει συνέχεια που δεν αλλάζω χορδές παρά μόνο αν σπάσουν…

Σκέψου ότι η χορδή είναι ένας κύλινδρος, εντάξει; Δεν της φαίνεται, αλλά αν τη φανταστείς σε μεγάλη μεγέθυνση είναι. Λοιπόν, ένας κύλινδρος διαμέτρου Α, μήκους Β, από υλικό Γ που έχει σταθερή πυκνότητα Δ, τεντωμένος σε τάση Ε, όταν πάλλεται δίνει μια συγκεκριμένη συχνότητα. Παίζοντας στο κάθε τάστο αλλάζουμε το μήκος κι έτσι αλλάζουμε τις συχνότητες και άρα τις νότες. Κουρδίζοντας αλλάζουμε την τάση, παναπεί τη διορθώνουμε όταν δεν είναι η σωστή.

Όταν όμως η χορδή είναι πολυπαιγμένη, θα υπάρχουν σημεία όπου το πάχος της αλλάζει (μικραίνει από φθορά - μεγαλώνει από βρωμιά που επικάθηται). Στα ίδια σημεία αλλάζει και το σχήμα, από κανονικό κύλινδρο σε ζουπηγμένο. Θα υπάρχουν επίσης σημεία όπου η πυκνότητα και η ίδια η σύνθεση του υλικού αλλάζει λόγω σκουριάς. Άρα, τα χαρακτηριστικά της παύουν να είναι κανονικά. Τα τάστα όμως παραμένουν στις κανονικές αποστάσεις, οι οποίες πλέον δεν είναι κανονικές σε σχέση με την παρούσα κατάσταση της χορδής. Αποτέλεσμα: κουρδίζεις τις δύο Ρε ή τις δύο Λα σε τέλεια ταυτοφωνία, και σε κάποιο τάστο ξαφνικά δε συμφωνούν μεταξύ τους! Ή, συμφωνούν μεν αλλά δίνουν φάλτσα νότα.

Αφού παίζεις πολύ, και μάλιστα ζεις και σε τόπο με μεγάλη υγρασία, οι χορδές σου θα φθείρονται γρήγορα.

Και η επιστημονική εξήγηση.

Πολύ βοηθητική η ανάλυση σου pepe, συνέχισε να μας επιμορφώνεις!
Λοιπόν οι χορδές αλλάχτηκαν, το πρόβλημα παραμένει αλλά νομίζω τα πράγματα είναι, κατά το ελάχιστον, καλύτερα.
Αν το πρόβλημα ήταν λόγω του καβαλάρη, θεωρώ ότι θα αφορούσε όλες τις χορδές. . έτσι δεν είναι; Επίσης όπτικά δεν φαίνεται να μετακινείται.
Οταν πήγα σε ένα κατάστημα μουσικών ειδών, για αλλαγή χορδών, εδώ στη γειτονιά, τους είπα ότι έχω αυτό το θέμα. Μου είπαν ότι δεν είναι θέμα κλειδιών και ότι θα το φτιάξουμε την επόμενη φορά που θα το φέρεις για αλλαγή χορδών. Τι να εννοεί;
Το όργανο θα πάει στον οργανοποιό γιατί έχω ακόμα ένα θεματάκι, οπότε η συζήτηση, αν θα συνεχιστεί, ας μην αφορά τη δική μου περίπτωση συγκεκριμένα.

Μην δώσεις λεφτά ακόμα για κλειδιά αν πρώτα δε βεβαιωθείς ότι έχεις περάσεις σωστά τις χορδές

Ακύρωση μηνύματος

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 11:32 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 11:29 —

Παρατηρώνταςπροσεκτικότερα το αρχικό σου μήνυμα, μια και το όργανο είναι καινούριο, αν τοπρόβλημα ήταν από την αρχή πιθανόν να μήν φταίνε ούτε οι χορδές αλλά και ούτετα κλειδιά. Κάτι άλλο που είναι σκέψη της τελευταίας στιγμής είναι να μην είναισταθερή η χορδιέρα επειδή δεν είναι βιδωμένη καλά Πιθανόν όμως να είναι κάτιπολύ σοβαρότερο.

Η πρώτη πιθανή σοβαρή αιτία είναι η μή σωστή κλίση του συστήματοςμπράτσο-ταστιέρα σε σχέση με το επίπεδο του καπακιού, με αποτέλεσμα ο καβαλάρηςνα μετακινείται.
Η δεύτερη πιθανή αιτία είναι η μη σωστή κατασκευή του καπακιού με αποτέλεσμα ναμην είναι σταθερό το όργανο.

Μήπως έχει σημασία ότι το γεγονός ότι έχω πρόβλημα μόνο με 2 χορδές; τις ΛΑ;
Θέλω να πω, αυτό δεν αποκλείει γενικότερα προβλήματα κατασκευής οργάνου;

Προφανώς εννοεί ότι καλό θα είναι να τσεκάρεις αν παραμένει το πρόβλημα και με τις καινούργιες και καινουργιοπερασμένες χορδές, αλλιώς φαντάζομαι ότι θα σ’ το έφτιαχναν επιτόπου, ή τουλάχιστον θα κάναν διάγνωση. Και επίσης εννοεί ότι όποιο κι αν είναι το πρόβλημα, πάντως δεν είναι στα κλειδιά. Πράγμα που ακούγεται λογικό.

Πάντως δεν το προτείνω. Αφού υπάρχει μάστορας, εννοείται ότι σ’ αυτόν θα πας.

Φίλε μου αν συνεχίζει το πρόβλημα και μετά την αλλαγή των χορδών νομίζω οτι την πιο σωστή προσέγγιση στο θέμα έδωσε ο κ . Χαλιός με την απάντηση του. Πολύ πιθανόν να μιλάμε για κατασκευαστικό πρόβλημα γιατί απλά δεν μπορεί να δωθεί άλλη λογική εξήγηση στο πρόβλημα. To ξεκούρδισμα σημαίνει μεταβολή της τάσης που εφαρμόζεται στην χορδή. Αν θεωρήσουμε πως κλειδιά και χορδιέρα είναι ΟΚ τότε η προσοχή πρέπει να εστιαστεί στο δίδυμο καβαλάρης - καπάκι…

Επανερχόμενος πάλι, μια και το πρόβλημα εντοπίζεται στις δύο μόνο χορδές είναι πιθανόν το πρόβλημα να οφείλεται στο κοκαλάκι είτε του καβαλάρη είτε στο επάνω (προσκεφάλι).