Πρόβλημα με καβαλάρη σε μπαγλαμαδάκι

Έχω ένα μπαγλαμαδάκι αγορασμένο πριν 10 περίπου χρόνια προς 15 (ή 25;) χιλιάρικα αν θυμάμαι καλά.
Το όργανο αυτό, το μόνο πρόβλημα που δεν είχε, ήταν στο κούρδισμα.

Πέρσι αντιμετώπισε κάποιες βιαιότητες με αποτέλεσμα να χαθεί ο πάνω καβαλάρης.

Αγόρασα έναν έτοιμο αλλά έτριζε η καντίνι.

Κατόπιν πήρα ένα κοκαλάκι το έκοψα, το έτριψα, το χάραξα και τοποθέτησα τις χορδές.

Τώρα δεν τρίζουν.
Κουρδίζω και στις ανοιχτές ακούγεται εντάξει αλλά κατεβαίνοντας υπάρχει απόκλιση.

Ο κάτω καβαλάρης ως τώρα ήταν ίσιος.

Για να διορθώσω το πρόβλημα τον κατεβάζω τεντώνοντας τις μπάσες και το πρόβλημα κάπως διορθώνεται αλλά όχι τελείως.

Υπάρχει καμιά συμβουλή για τη λύση του προβλήματος, ώστε να ξαναέρθει στα ίσια του και ο κάτω καβαλάρης και να μην υπάρχει απόκλιση κατεβαίνοντας την ταστιέρα;

Να προσθέσω ότι μού έχει περισσέψει λίγο κόκαλο και μπορώ να φτιάξω κι άλλο καβαλάρη αν αυτό είναι απαραίτητο.

Αυτο που θα πρεπει να κανεις ειναι να μετρησεις ως το δωδεκατο ταστο και μετα να διπλασιασεις για να βρεις την σωστη θεση του καβαλαρη.αφου λοιπον τοποθετηθει στην θεση του ο καβαλαρης πανω στο καπακι τοτε θα πρεπει να μην φαλτσαρει.αν συνεχισει να μην ερχεται τοτε σημαινει οτι η ταστιερα δεν ειναι σωστα χαραγμενη.Σε αυτην την περιπτωση βρες την χρυση τομη δηλ να μην σου φαλτσαρει πολυ.
Βασικο ρολο παιζουν και οι χορδες.Εαν ειναι παλιες μπορει να σου δημιουργειται το προβλημα απο εκει.

Προτού το μπαγλαμαδάκι πάθει το ατύχημα, ο καβαλάρης ήταν στη σωστή θέση πάνω στο καπάκι και δε φαλτσάριζε.
Κι η ταστιέρα έχει παραμείνει η ίδια και δεν έχει πρόβλημα.
Το πρόβλημα με το φαλτσάρισμα άρχισε όταν αντικατέστησα τον απάνω καβαλάρη με νέο δικής μου κατασκευής (!)
Τώρα για να μην φαλτσάρει αναγκάζομαι και γυρνάω τον καβαλάρη (στο καπάκι) διαγώνια, κατά τρόπο που αυξάνει το μήκος και την τάση στη λα κι ακόμα περισσότερο στη μπάσα ρε.
Όμως νομίζω ούτε έτσι λύνεται εντελώς το πρόβλημα.

Επαναφέρω το θέμα με αφορμή ότι το θυμήθηκα αλλάζοντας χορδές, και διότι νομίζω, ότι δεν έγινα κατανοητός:

Ο καβαλάρης τον οποίο άλλαξα και αρχίσανε τα προβλήματα, δεν είναι ο καβαλάρης στο σκάφος, αλλά ο καβαλάρης στο καράολο. “Καβαλάρης” δεν λέγεται και αυτό το εξάρτημα; Το λέω σωστά;

Μέχρι να γίνει αυτή η αλλαγή, ο καβαλάρης στο σκάφος ήταν στην σωστή θέση και το όργανο κούρδιζε κανονικά. Η ταστιέρα δηλαδή είναι σωστά χαραγμένη.

Τώρα, μετά την τοποθέτηση του “αυτοσχέδιου” καβαλάρη στο καράολο, αναγκάζομαι, για να περιορίσω το φαλτσάρισμα στο ελάχιστο δυνατό, να κατεβάζω προς τη χορδιέρα τη μιά πλευρά του καβαλάρη στο σκάφος (τη μεριά της μπουργάνας).

Το ερώτημά μου είναι αν το πρόβλημα διορθώνεται με κάποια παρέμβαση στον καβαλάρη στο καράολο, ή με αντικατάστασή του.
Και με τι παραμέτρους; Λχ αφού τώρα αναγκάζομαι να τεντώνω τη μπουργάνα τραβώντας τον καβαλάρη στο σκάφος, θα έπρεπε να είναι ο καβαλάρης στο καράολο μια “στιγμή” πιο ψηλός στην πλευρά της μπουργάνας;

ΥΓ Α! και ευχαριστώ (εκ των υστέρων και εκ των προτέρων) για κάθε απάντηση

ΑΓΗ το οργανο εχει καποταστο?δηλαδη εχει ταστο στον μισο ποντο απο το κοκκαλο που αλλαξες?εαν εχει τοτε οι χορδες πρεπει να ακουμπανε πανω σε αυτο το ταστο,δηλαδη το μηκος χορδης ξεκιναει απο αυτο το ταστο.

Έχει καποτάστο, και για δες, το χαρτάκι της δοκιμής περνά άνετα κάτω από το καποτάστο σε λα και ρε (μπουργάνα). Θα δοκιμάσω να το διορθώσω με πρώτη ευκαιρία. Ευχαριστώ και πάλι. Φυσικά ευπρόσδεκτη και κάθε άλλη συμβουλή.

Λοιπόν η εγχείριση με το καποτάστο πέτυχε όταν χάραξα λίγο βαθύτερα το κόκαλο.

Πλην όμως νέα θέματα ανέκυψαν, όταν αποφάσισα να χαμηλώσω τον καβαλάρη στο καπάκι:

Ξεκίνησα με το γυαλόχαρτο δοκιμάζοντας κάθε τόσο και κάθε φορά ήταν όλο και καλύτερα. Όμως με το “ας τον χαμήλώσω λίγο ακόμα” και ξαναμανά “λίγο ακόμα” κατέληξε να τρίζουν οι χορδές.
Μόλις ξεπέρασα την πρώτη στενοχώρια αποφάαισα να λιμάρω τα τάστα μήπως διορθωθεί το τρίξιμο.
Και πράγματι λιμάροντας και ξαναλιμάροντας το τρίξιμο έφυγε απ’ όλο το μήκος της ταστιέρας, μόνο που από αδεξιότητα μάλλον, μερικά τάστα τα έφαγα λίγο παραπάνω στις άκρες και δημιουργήθηκε νέο πρόβλημα (μην με λυπάστε, είμαι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα συγκριτικά με πριν).
Εκτός των παραπάνω, πρέπει να πω ότι το καπάκι ήταν και είναι βουλιαγμένο, και τώρα που ασχολήθηκα διαπίστωσα ότι δεν έχει καμάρι.

Έτσι τα ερωτήματα μου είναι τώρα:
α) Για να αλλάξω καπάκι (ή ίσως για να το ισιώσω κολλώντας του ένα καμάρι) πρέπει μόνο να αφαιρέσω το παλιό ή χρειάζονται κι άλλες αποσυναρμολογήσεις; Και πώς;
β) Πώς θα αλλάξω τα τάστα που χάλασα στο λιμάρισμα;

Κατανοώ φυσικά την έκταση που απαιτούν οι απαντήσεις, αλλά ακόμα και η παραμικρή απάντηση θα μού είναι χρήσιμη.

Επίσης αν θυμάται και μπορεί κανείς να με παραπέμψει σε παλιότερες συζητήσεις επί των παραπάνω θεμάτων, γιατί στην αναζήτηση δυσκολεύομαι κάπως.

Ευχαριστώ.

Yπαρχει ενα ενδιαφερον βιντεο που δειχνει την αλλαγη καπακιου!!

//youtu.be/zKb2n2oYXus