Προυσα (ηρωινη και μαυρακι)

καλησπερα
θα μπορουσε καποιος να μου πει το παραπανω τραγουδι
σε ποιο δρομο παιζεται κ οτι αλλες λεπτομερειες δεκτες
προσπαθω να το βγαλω στο τριχορδο αλλα δεν τα καταφερνω
ευχαριστω

Επί του θέματος, τσακώνονται οι σοφολογιότατοι… (που λένε και οι Γερμανοί). Και σουζινάκ παίζει, και νικρίζ και “ποιμενικό μινόρε” και δεν ξέρω τι άλλο. Εσύ θα το προσπαθήσεις με το αυτί, θα βγεί, που θα πάει…

τουλαχιστον αν μπορουσε καποιος να μου πει συγκεκριμενα σε ποιο δρομο
πχ μι ποιμενικο μινορε και ας παιζεται και αλλου γιατι συναντω μεγαλη δυσκολια

Φιλε μου το κομματι παιζοντας το απο ρε, στην εισαγωγη εχει σι φυσικο, ντο φυσικο, και σολ διεση ολα τα αλλα φυσικα σε αντιθεση με τα λογια που το ντο γινεται διεση και το σι υφεση, το σολ παραμενει διεση κι ανεβαινει σαν νιαβεντι, αυτη ειναι η μονη ανωμαλια του κομματιου. Ελπιζω να σε βοηθησα.

Τ Η ΤΡ Η Τ Η Τ (εισαγωγή) νικριζ
Τ Η ΤΡ Η ΤΡ Τ (λογια) νιχαβέντ
τουλαχιστόν χρησιμοποιεί αυτά τα διαστήματα

δηλαδή

D E F G# A B C D
D E F G# A Bb C# D

δοκίμασε να παίξεις ισόχρονα τις νότες & θα καταλάβεις πως παει

B C B A G# F E D
F E D C# D E F G# A

όλο είναι ρε μινόρε (ντουζένι το είπε κάποιος εδω μέσα), αν και η φωνή εκεί που λέει “με προδώσαν κάτι μπράβοι” γυρνάει σε σολ μινόρε (???)

Μορφέα,

ρίξε κι εδώ μιά ματιά:

http://www.youtube.com/watch?v=HBNzkN073HY&feature=related

Σωστός! Νικρίζ Ραστ-Νιαβέντ. Αν το πας σύμφωνα με τη θεωρία των δρόμων, και οι 2 δρόμοι αποτελούν παρακλάδια της οικογένειας ΡΑΣΤ και νόημα βγάζεις με τους δρόμους αν - κατά την ανατολίτικη θεωρία πάντα - εφαρμόσεις τις κλίμακες από την βάση του Ντο(=Ραστ στην Ανατολίτικη-Νη στη Βυζαντινή)εξ’ου και ο δρόμος ΡΑΣΤ. Οπότε έπειτα όπου [Ντο=Νη] βάζεις το ΡΕ του μπουζουκιού και βαράς τις πενιές σου ωραία και χωρίς προβληματισμούς!
Δυστυχώς η γνώση κάποιων θεωρητικών από την πλευρά της Παραδοσιακής-Βυζαντινής Μουσικής είναι απαραίτητη στο Ρεμπέτικο για να μην πελαγώσεις στο χάος…
ελπίζω να μη σε ζάλισα:047::slight_smile:

hmmm Πολύ ενδιαφέρον, ελπίζω να τα συναντήσω κάποτε διαβάζοντας,

ο κοινός ραστ δρόμος (στα σίδερα με βάλανε, αλανιάρης, το σακκάκι) ο οποίος είναι majore πως σχετίζεται με αυτό που λες “ραστ στην ανατολίτικη” δεν πολυκαταλαβαίνω,

επίσης τι εννοείς : νόημα βγάζεις με τους δρόμους αν - κατά την ανατολίτικη θεωρία πάντα - εφαρμόσεις τις κλίμακες από την βάση του Ντο

Φίλε μου,αυτά θέλουν ολίγη μελέτη και δεν είναι εύκολο να αναπτυχθούν στο μέτρο που πρέπει εδώ. Απλώς η γνώση των δρόμων δεν είναι οι 7 νότες μιας κλίμακας, όπως πολλοί γνωρίζουν, αλλά πολύ περισσότερα που έχουν τις ρίζες τους σε μουσικά τροπικά συστήματα που προϋπήρχαν στην Μεσογειακή και Ελλαδική περιοχή και αναπτύχθηκαν έως σήμερα. Μην πλατειάσουμε τώρα, καλό θα ήταν να κρατήσουμε τη συζήτηση στο επίπεδο που ήταν. Πάντως, βιβλία υπάρχουν για τη μελέτη θεωρητικών, από τα κορυφαία δε, θεωρώ αυτό του Μάριου Μαυροειδή για τους Μουσικούς Τρόπους στην Ανατολική Μεσόγειο. Εκεί μέσα θα βρει κανείς απαντήσεις σε οποιεσδήποτε απορίες θεωρητικού επιπέδου.

Ασμα με υπέροχη μουσικη!!! Κριμα που οι στιχοι δεν με εκφραζουν…

Επομένως, Kontostayros, σου προτείνω το «Ζεϊμπέκικο, Σμυρναίικο, Νο. 29», άσμα δια κλειδοκύμβαλον, νομίζω από κάποια συλλογή 19ου αιώνα του Ψάχου (ψάξʼ το…), κάπου το έχω σε πεντάγραμμο, μελωδία που είναι ατόφιο το κομμάτι, χωρίς καθόλου λόγια.

Πάρα πολύ όμορφο κομμάτι! Μου πήρε χρόνια να το βγάλω κι ακόμα το παλεύω! Παραθέτω τα πατήματα που χρησιμοποιώ! Το δρόμο δεν μπορώ να τον κατανοήσω πλήρως! Νομίζω πάντως είναι πως η βασική του νότα είναι η ρε! Τέλος πάντων, φαντάζομαι πως θα κατλάβεις πως απλώνεται ο δρόμοσ και στην υπόλοιπη ταστιέρα
από τα πατήματα, για κανα ταξιμάκι! Δεν ξέρω αν το’χω βγάλει σωστα, πάντως στ’αφτιά μου την παλεύει, δεχομαι κριτικες και σχόλια! Ελπίζω να βοήθησα! :slight_smile:
dromos..jpg

Καλησπερα , χρειαζομαι βοηθεια στο να μαθω αυτο το εκπληκτικο κατα τη γνωμη μου τραγουδι. Την εισαγωγη την βγαζω μια χαρα αλλα στα λογια εχω προβλημα :frowning: . Καπου στο ιντερνετ ειχα βρει οτι το τραγουδι παιζεται ως εξης:

10-12-12-14-12-15-14-12-10-12-12-------10-12-12-10-12-12-10-12-14-12-10-8-7-


7-8-8–8-7-8-7-5-3-2-0-0----2-3-3–3-2-3-2-0-------2-3-5-7
----------------------------------------------------------4-5------

7-8-8–8-7-8-7-5-3-2-0-0----2-3-3–3-2-3-2-0----------------
-----------------------------------------------------------4-5-5-5

Μπορει να μου πει καποιος αν ειναι σωστη αυτη η μεθοδος? Ευχαριστω εκ των προτερων:090:

Να σημειωσω επισης οτι ειμαι εντελως αρχαριος (μονο 2 μηνες κανω) ωστε να μην αρχισετε να μου λετε για δρομους και τετοια:):slight_smile:

Αγαπητέ Sakis, δεν ασχολήθηκα ποτέ με αριθμούς όταν μάθαινα (μόνος μου) μουσική, παρόλο που αυτοί είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με αυτήν. Μπορώ όμως να σου πώ ότι όχι, δεν είναι σωστή αυτή η μέθοδος. Αν δεν σηκώνει η τσέπη σου την προσφυγή σε δάσκαλο, πάρε το οργανάκι σου και γρατζούνα, γρατζούνα, γρατζούνα, έχοντας προηγουμένως ακούσει αρκετές φορές το κομμάτι, μέχρι να θεωρήσεις ότι κάτι πάει να βγεί. Όταν φτάσεις σε τέτοιο σημείο, φώναξε και κανα δυό φίλους να σου πουν τη γνώμη τους και προχώρα. Αν, αντίθετα, μετά από πολύ λίγους μήνες, συμβεί να μην έχεις βγάλει καμμίαν άκρη, κάτι δεν πάει καλά μεταξύ του εαυτού σου και της μουσικής, οπότε ούτε δάσκαλος ούτε ταμπλατούρες πρόκειται να σε βοηθήσουν. Αυτό όμως συμβαίνει σπανιότατα.

Ευχαριστω για την απαντηση Κυριε Νικο , μαθηματα εχω ξεκινησει ηδη σε δασκαλο αλλα επειδη σταματησαμε λογω καλοκαιριου ειπα να κατσω να μαθω μερικα τραγουδακια μονος μου , μεσα απο το ιντερνετ. Η αληθεια ειναι οτι (κακως βεβαια) προτιμω την ευκολη και γρηγορη λυση της ταμπλατουρας απο το να καθομαι μονος μου να γρατζουναω με τις ωρες το μπουζουκι νοτα νοτα μεχρι να το βγαλω. Θα προσπαθησω να ακολουθησω την συμβουλη σας και να το βγαλω μονος μου και αν δεν τα καταφερω το αφηνω να μου το δειξει ο δασκαλος τον σεπτεμβρη γεροι να μαστε…

Γνωρίζω πως είναι παλιό το θέμα, αλλά μιας και η απορία μου είναι για το ίδιο τραγούδι είπα να μην ανοίξω άλλο…
Ως κιθαρίστας που είμαι προσπάθησα να βγάλω με το αυτί την κιθάρα απο αυτή (πρώτη;) εκτέλεση/ηχογράφηση. Κάπου στο κουπλέ όμως ακούω μια Ρε ύφεση ανοιχτή, ενάμιση τόνο κάτω από τη μπάσα Μι της κιθάρας. Οπότε έχουμε να κάνουμε είτε με διαφορετικό κούρδισμα, είτε με αλλοίωση στην ηχογράφηση, είτε και με τα δύο. Αποτέλεσμα: η αυθεντική τονικότητα αναζητείται, καθώς και το κούρδισμα. Υπάρχει κάποιος γνώστης να μπορεί να ρίξει λίγο φως; Ευχαριστώ!

[σημείωση: έχω διάφορα πιθανά σενάρια στο μυαλό μου, αλλά μιας και είμαι καινούργιος στο είδος θα προτιμούσα να ακούσω τη γνώμη κάποιου πιο έμπειρου απο μένα.]