Ποιος παίζει μπουζούκι;

Κουίζ, δίχως να έχω την απάντηση! :grinning:

Ποιός λέτε να παίζει μπουζούκι στο “Πάλι κι απόψε θα τα πιω” ;

Η πενια είναι αριστουργηματική, το λιγοτερο που μπορώ να τη χαρακτηρίσω.

1 «Μου αρέσει»

Εάν αναλογιστούμε ότι είναι σύνθεση του Περιστέρη δεν αποκλείεται να παίζει κι ο ίδιος.

Αν πιάσουμε όμως να ακούσουμε τα κομμάτια που παίζει ο Περιστέρης μπουζούκι, έχει διαφορετικό ήχο και διαφορετικά στολίδια, συν στο ότι στα περισσότερα κάνει την τριλια σήμα κατατεθεν του.
Σίγουρα δεν είναι παίξιμο που λες “Ωπ Περιστέρης στο μπουζούκι!”

Πιστεύω πως δεν είναι ο Περιστέρης.

1 «Μου αρέσει»

θα έλεγα Τσιτσάνης, αλλα δεν εχω αποδείξεις.

Κοιτά, κάποιος εδώ πάει να “πιάσει” τις τύπου έκτος χρόνου απαντήσεις του Χιώτη κ του Τσιτσάνη, άλλα κατ εμέ χωρίς να “το έχει” έμφυτο, δλδ νομιζω ότι ακούω κάποιον που πάει να παίξει με τον τρόπο άλλου.

Υπό αυτό το πρίσμα θα έλεγα ότι παίζει ο Περιστερης, προς στιγμή σκέφτηκα κ τον Καπλανη, αλλα αυτός θα το είχε καλύτερα…

Πιθανό να παίζει ο Τόλης.
Εξάλλου και στην άλλη πλευρά του δίσκου υπάρχει “Ντούο Χάρμα - Μάρκος Βαμβακάρης– Τράβα Τιμονιέρη”.

ηταν ο Τόλης τόσο καλός παίχτης?

@icetelli
Συνέχισε, είμαστε στην ίδια σκέψη.

Κάτα τη γνώμη μου δεν είναι ο Περιστέρης, εξήγησα παραπάνω το σκεπτικό μου.

Τον Καπλάνη τον είπε και ένα φιλαράκι, αλλά κατά τη γνώμη μου πάντα, ακούγοντας τραγούδια του κυρίως, πάλι δε βλέπω κάτι τόσο δυνατό. Έχει κάποιες ανταποκρίσεις και λίγα χρονικά γλυστριματα, αλλά από την άλλη βρήκε να κάνει τόσο ωραίο παίξιμο μοναδικά, σε ξένο τραγούδι κ όχι σε δικά του;…Να έτυχε;

Δώσε μου μερικά “παραδείγματα” Καπλάνη.

@gus Ο Τόλης δεν έχει σε κανένα τραγούδι που παίζει τέτοια πενία.
Μου έρχεται με πρώτη σκέψη το “άσχημες πληροφορίες” που έχει ωραία πενία…μα παίζει ο Χιώτης :wink:

Ναι, έχω τις αμφιβολίες μου για να είμαι ειλικρινής.
Εδώ π.χ. που είναι 85+, κάτι κουτσο-προσπαθεί να κάνει. Άρα, ίσως το 1948 που ήταν μόλις 30 ετών να ήταν επαρκής και σαν όργανο.

Στο συγκεκριμένο τραγούδι πάντως, εμένα το μπουζούκι δε μου φαίνεται ιδιαίτερα δεξιοτεχνικό. Απλά παίζει σωστά τις νότες, όπως θα μπορούσε οποιοσδήποτε επαγγελματίας της εποχής θαρρώ.

1 «Μου αρέσει»

Παρεμπιπτόντως την ίδια χρονιά (1948) ο Χαρμας.
Έγραψε την “φτωχή αρχοντισσα” και στην άλλη πλευρά “ο Καραγκιόζης”

Στη φτωχή αρχοντισσα λοιπόν ακούμε μια πενια με κοντινο ύφος.
Στον Καραγκιόζη το πρώτο όργανο μοιάζει πολύ με Τσιτσάνη.

1 «Μου αρέσει»

Από τον Parlophone Αγγλίας.

2 «Μου αρέσει»

Γιατί όχι ο Ανέστος Αθανασίου; Σε αυτή την εκτέλεση έχει κάποια σημεία που μοιάζει η πενιά αλλά βέβαια μπορεί να κάνω λάθος.

1 «Μου αρέσει»

Να θεωρησουμε ότι αν ο Περιστέρης δηλώνεται ως δ/ντής ρορχήστρας, άρα δεν παίζει ο ίδιος; Ή μπορεί να κάνει και τα δύο; Πώς το συνήθιζαν;

(Εννοώ πώς το συνήθιζαν στα credits. Ότι γενικά ο σολίστας μπορεί και να διευθύνει, είναι πρακτικά αυτονόητο.)

Νομίζω ότι σε αρκετά κομμάτια με αναφορά στον Περιστέρη ως δ/ντή ορχήστρας, αναγνωρίζω το χαρακτηριστικό του παίξιμο σε μαντολίνο ή και κιθάρα.

1 «Μου αρέσει»

το σιγουρο ειναι οτι οντως ‘‘τσιτσανιζει’’ η πενια. αν δεν ειναι ο ιδιος ο τσιτσανης, ισως να ειναι ο χιωτης και να τον μιμητε η ο καπλανης που θεωρουνταν ηδη μιμος του τσιτσανη. αλλα ο τροπος του τσιτσανη χαρακτισε γενικως την 10ετια του 40’ στο μπουζουκι, οποτε… παιζουν αρκετα ονοματα…

2 «Μου αρέσει»

Μιας και μιλάμε για παίκτες που είχαν τσιτσανικο παίξιμο μήπως θα έπρεπε να συλλογιστουμε και τον Καλδάρα;

Εκεί τριγύρω (χρονικά) το ντούο Χάρμα είχε παρε-δωσε με Καλδάρα.

1 «Μου αρέσει»

Ξέρεις πόσο μέσα έπεσες στο ότι είχαν πάρε δώσε; Στο κέντρο Ροσινιόλ το 1948 Δουλεύει το Ντούο Χάρμα με μπουζούκια τον Καλδάρα, τον Μανισαλή και τον Μπακάλη.
“Στις 2/12/1948 το κέντρο κάνει εγκαίνια με το Ντούο Χάρμα (Τόλης Χάρμας με την γυναίκα του Λίτσα Ζέρβα - Χαρμαντά), αλλά και τα μπουζούκια του Καλδάρα, Μανίσαλη και Μπάμπη (Μπακάλη;).”
Πηγή: Το κέντρο διασκεδάσεως «Ροσινιόλ» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής του - sepolia.net

5 «Μου αρέσει»

ο μανισαλης θεωρουνταν καλος παιχτης. ηταν απο τους σολιστες πριν τους μεγαλους γνωστους σολιστες της δεκαετιας του 50’ και ειχε παιξει και σε αλλες ηχογραφησεις. ο καλδαρας και ειδικα ο μπακαλης δεν φημιζονταν για τις ικανοτητες τους στο οργανο. αν και ο καλδαρας μπορει μαλλον να επαιζε στα δικα του, η σε καποια δικα του. παντως κι εμενα μου δινει την εντυπωση οτι παιζει καποιος που μιμειται τον τσιτσανη.

καποιος της Μεγάλης του Τσιτσάνη Σχολής.

Αθανασίου, Ποτοσίδης, Μαλτέζος, και άλλοι.

1 «Μου αρέσει»