Πλανόδιοι μουσικοί και Επαιτεία - Κατιούσα

Σχετικά με την σύλληψη πλανώδιας μουσικού στην Θεσσαλονίκη για επαιτεία.

Αν ξέρουν περισσοτερα ας μας πουν και οι συνάδελφοι από Θεσσαλονίκη.

1 «Μου αρέσει»

Εμ, δίκιο έχει! …

Πριν κανά μήνα κάποιος μου είπε πως θα “ψηφιστεί νόμος ότι η μουσική του δρόμου δεν θα αποτελεί επαιτεία”. Α ναι; Ήταν η πρώτη μου αντίδραση. Και θα βάλουν τους μουσικούς-του-δρόμου να κόβουν αποδείξεις με ταμειακή;
Τώρα συνέβη αυτό το περιστατικό στη Θεσ/νίκη.
“Η εφαρμογή του νόμου ως κακοήθεια” ήταν ο τίτλος άρθρου που “ζύμωνα” στο μυαλό μου, όταν άκουσα την είδηση, αλλά ήρθε αυτή η ανάρτηση και περιορίζω το “άρθρο” σε σχόλιο…

Η είδηση μου 'φερε στο μυαλό μια άλλη περίπτωση “εφαρμογής του νόμου ως κακοήθεια”: Πριν από καμιά 10αριά χρόνια υπήρχε ακόμη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μια ξεχασμένη προπολεμική διάταξη, που υποχρέωνε τα ποδήλατα να έχουν αριθμό κυκλοφορίας όπως τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα… Υπεροχη διάταξη νόμου κατά τη γνώμη μου, ένα νομικό μνημείο σε ισχύ, το οποίο με τον τρόπο του συνιστούσε μια καθοδηγητική αρχή σε σχέση με την εφαρμογή του νόμου: ο νόμος δεν είναι προορισμένος να εφαρμόζεται από ρομπότ που τους “φορτώνεις” στην “είσοδο” τη νομοθεσία και παίρνεις στην “έξοδο” την νευρομηχανική τους ανταπόκριση στα “δεδομένα”.
Κάποιοι βέβαια μπορεί να είναι υπέρ μιας “νευρομηχανικής” εφαρμογής του νόμου, και να θεωρούν ότι η αντίθετη άποψη οδηγεί στην κατάρρευση του “κράτους δικαίου” κ.ο.κ. Όμως δεν υπάρχει νόμος που να μην επιδέχεται κακοήθη εφαρμογή…
Για να μην τα πολυλογώ, βρέθηκε τελικά πριν καμιά δεκαριά χρόνια ένας αστυνομικός διοικητής σε νησί του Αιγαίου, ο οποίος και “έγραψε” μια τουρίστρια, γιατί οδηγούσε ποδήλατο χωρίς πινακίδα κυκλοφορίας. Πρόκειται βέβαια για έμπρακτο ορισμό της “εφαρμογής του νόμου ως κακοήθειας”. Αλλά, σου λέει, “εμείς είμαστε αστυνομικοί… πού να ξέρουμε;”

Το ίδιο είναι και η περίπτωση της είδησης: “Και πού να ξέρουμε” αν η μουσική στο δρόμο είναι ή δεν είναι επαιτεία;
Βέβαια δεν υπάρχει και κανένας νόμος που να λέει ότι “η μουσική στο δρόμο είναι επαιτεία”.
Αλλά αφού δεν αρκεί πως δεν υπάρχει τέτοιος νόμος, γιατί “πού να ξέρουμε εμείς;”, και αφού κάποιοι έχουν τη γνώμη ότι πρέπει να φτιαχτεί ένας, που θα λέει πως “η μουσική στο δρόμο δεν είναι επαιτεία”, τότε γεννιόνται σοβαρά νομικά ερωτήματα:
Πρώτα απ’ όλα τι είναι “μουσική”;
Ο νόμος θα πρέπει να ξεκινά από έναν σαφή ορισμό, διότι αλλιώς ο εφαρμοστής του νόμου “πού να ξέρει;”. Δηλαδή αυτό που παίζει τώρα εκείνος με το σουραύλι είναι μουσική, ή μήπως φυσά το καλάμι για ν’ ασκήσει συγκαλυμμένη επαιτεία; Μήπως θα πρέπει να πιστοποιείται η μουσική με κάποιο δίπλωμα ωδείου, και τι επιπέδου; Και τι θα γίνει με τους αυτοδίδακτους; Με τους παράφωνους και με τους ξεκούρδιστους; Μ’ αυτούς που τραγουδάνε α καπέλα; Κι αν ένας ζητιάνος αρχίσει να λέει τραγουδιστά “δώστε μου μια δεκαρούλα, για να φάει μια ψυχούλα”; Τι είναι αυτός; Τραγουδιστής ή επαίτης; Σε όσους τυχόν λένε ποιήματα που δεν έχουν μελοποιηθεί, τι τυχή θα τους επιφυλάξει ο νόμος;

Πολύ δύσκολη η δουλειά του νομοθέτη, να βρεθούν όλοι αυτοί οι ορισμοί, για “να ξέρουν” τα παιδιά και να μη βρίσκονται σε αβεβαιότητα αν ο τάδε ήχος είναι ή δεν είναι μουσική κλπ. Γιατί αλλιώς τι; “Εγώ είμαι αστυνομικός δεν είμαι μουσικολόγος”.

Αλλά πέρα από αυτά, τι ακριβώς νομίζουν στην κυβέρνηση; Ότι ήρθε η ώρα να διαχωριστεί η μουσική από την επαιτεία, ώστε επιτέλους η επαιτεία να διωχθεί απερίσπαστα; Δε βγαίνουν καλύτερα καμιά βόλτα στους δρόμους, να δουνε πόσοι άνθρωποι έχουν συρθεί στην επαιτεία εξαιτίας των απαιτήσεων του κεφαλαίου, τις οποίες οι ίδιοι μετατρέπουν σε κυβερνητική πολιτική;
Κι εδώ που τα λέμε, θα έπρεπε να χρωστούν και χάρη στην επαιτεία οι οπαδοί της “ευταξίας”. Ένα σκαλοπάτι πριν την κλοπή και τη ληστεία βρίσκεται, μια τελευταία δικλείδα πριν απ’ αυτές αποτελεί, και όσον αφορά τις δυο τελευταίες προφανώς δεν νομιμοποιούνται είτε μετά μουσικής είτε άνευ. Για ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής εκ βάθρων, βέβαια, ούτε λόγος, θα βγαίναμε εκτός θέματος…

2 «Μου αρέσει»

προσπάθησα να βάλω link από μια ανάρτηση από το facebook αλλά κάτι έκανα λάθος…
τέλως πάντων, ανεβάζω μια φωτογραφία της (ανάρτησης)
%CE%9C%CE%A6

υπάρχει η αναφορά “ο νόμος περί επαιτείας για τους μουσικούς δεν ισχύει πια” και δεν ξέρω τι ακριβώς σημαίνει αυτό, φαντάζομαι ότι θα υπάρξει κάποια ανακοίνωση από τον σύλλογο. Όπως γράφεται παρακάτω, “δεν είναι η πρώτη κίνηση του Συλλόγου αυτή”.

Υπάρχει μια αναφορά σε μέσο ότι κατατέθηκε σχετική τροπολογία η οποία έγινε δεκτή:

τοτε οι πρωτοι που θα επρεπε να μαζεψουν ειναι οι ινδιανοι που δινουν μουσικες παραστασεις στο θησειο… οι ξενοι με τα ακορντεον…οι βουλγαροι με τα μπουζουκια…ο παπους με την θρακιωτικη λυρα…αλλα αυτοι δεν ειναι ελληνες…σωστα! μονο για τους ελληνες ειναι παρανομο!

Δηλαδή φίλε για να καταλάβω, αν μαζεύανε τους ινδιάνους του θησείου και τους βούλγαρους, θα έβρισκες δίκαιο στην πράξη αυτή, ενώ τώρα που πιάσανε την κοπελιά στην Σαλονίκη που είναι Ελληνίδα, βρίσκεις τον παραλογισμό της ενέργειας; Αν μπουζουριάζανε και 5-10 ξένους θα είχε λογική η βλακεία του αξιωματικού που έδωσε εντολή να προσαχθεί η κοπελιά;

Ούτε ο κασιδιάρης να ήσουνα…

Τέτοιες απόψεις σε ένα φόρουμ που ασχολείται και με την παγκόσμια μουσική εκτός της Ελληνικής, είναι ξένες με τον σκοπό του.

6 «Μου αρέσει»

Το θέμα μετακινείται στην κατηγορία “Άλλα Θέματα” καθώς ενώ έχει σχέση με την κοινωνία, δεν έχει άμεση σχέση με το ρεμπέτικο.

σε παρακαλώ εξήγησε τί εννοείς, γιατί ακούστηκε πολύ χοντρό αλλά και ακατανόητο αυτό που έγραψες.

ειπα οτι αν επρεπε να μαζεψουν θα επρεπει να εχουν μαζεψει και αυτους! αλλα ποτε δεν γινεται κατι τετοιο. οσοα περιστατικα εχουν γινει (2-3 τελευταια) εχουν να κανουν μονο με ελληνες.

οτι αν βγεις εσυ με το μπουζουκι σου θα σε μαζεψουν για επαιτεια. ενω τοσοι αλλοι ξενοι μουσικοι δινουν συναυλιες υπαιθριες ανενοχλητοι!

δηλαδή θεωρείς σωστό όχι να μην μαζεύουν κανέναν, αλλά να τους μαζεύουν όλους. και βλέπεις συνωμοσία εναντίον των ελλήνων, και μάλιστα από τους μπάτσους; και τα βάζεις με τους ξένους που είναι σε ακόμα χειρότερη μοίρα;
νομίζω τέτοιες κανιβαλιστικές και ρατσιστικές λογικές δεν έχουν θέση στο φόρουμ. ειδικά στο ρεμπέτικο, που λαϊκοί άνθρωποι και πρόσφυγες το έφτιαξαν (τουρκόσπορους τους έλεγαν τότε οι όμοιοί σου).

1 «Μου αρέσει»

Άρα είχε δίκιο ο Φώτης σε αυτό που σου απάντησε.
Χρήστο, από την μια καλά έκανες και μετακίνησες το θέμα, αλλά από την άλλη οι περισσοτεροι μουσικοί που έχω ακούσει να παιζουν στον δρόμο ρεμπέτικα και λαικά παίζουν. Οι έλληνες τουλάχιστον. Για τους ινδιάνους υποθέτω ότι θα παιζουν ινδιάνικα.

οπως βλεπεις κραταω το υφος και τον τονο που μιλαω χαμηλα χωρισ να κανω συγκρισεις βαζοντας κοσμητικα επιθετα…κατι που εσυ δεν το κανεις και συνεχιζειςουτε σε παρομοιωσα με κανεναν και απαιτω να ζητησεις συγνωμη γιαυτο. Δεν ειπα πουθενα να τους μαζεψουν ολους ουτε σου εδειξα κανιβαλιστικες και ρατσιστικες λογικες. ειπα οτι συνελαβαν μονο μια ελληνιδα και σου εφερα 4 παραδειγματα με ξενους που δεν του ςπειραζει κανεις. απο τους ινδιανους εχω παρει και 2 cd κατι που εσυ ο οποιος δεν εισαι ρατσιστης δεν εχει κανει.

Ωραία, ας υποθέσουμε ότι δεν καταλάβαμε καλά τι θέλεις να πεις. Έχεις την διάθεση να το εξηγήσεις περισσοτερο?
Γιατί αυτά που έγραψες με τον τρόπο που τα έγραψες σε κασιδιάρικες λογικές οδηγούν.
Και συγκρίσεις κάνεις μεταξύ ξένων και ελλήνων και υποστηρίζεις οτι η αστυνομία λειτουργεί ευνοικά υπέρ των ξένων.

σημασία έχει η ουσία αυτών που λες. και δεν βλέπω να αλλάζει κάτι στα λεγόμενα σου.

συνεχιζεις να μιλας σαν αναρχοκομουνι και δεν μ αρεσει αυτο το ειδος συζητησης. το εξηγησα πολυ καλα και μαλλον δεν μπορεις να το καταλαβεις δεν εχω κατι παραπανω να πω

αναφερατε μια συλληψη και συμπληρωσα οτι γινεται μονο εις βαρος ελληνων ενω κυκλοφορουν τοσοι μουσικοι εξω. σε ξενα κρατη σε καθε παρκο υπαρχει ενα τριο τετοιων μουσικων και ο κοσμος χαιρεται να τους ακουει, εδω ομως στην ελλαδα δεν γινεται. και παλι δεν γινεται επιλεκτικα.

Αναρχοκομμούνι? Χωρίς το “αναρχό” σε παρακαλώ. Το ότι το εξήγησες δεκτό. Οπότε δικαιούμαι να σε χαρακτηρίσω σύμφωνα με τις εξηγήσεις σου.

Κανείς δεν είπε ότι γίνονται μόνο εναντίον ελλήνων. Το συγκεκριμένο γεγονός έτσι καταγράφηκε. Δεν νομίζω να ξέρουμε ή να υπάρχουν στοιχεία για πόσους ξένους μουσικούς εχουν συλλάβει για επαιτεία.