Παχος μπρατσου

Γεια σε ολους.Η απορια μου παιδια ειναι η εξης:ποσο πλατος επι υψος πρεπει να αφησουμε στον ντακο για να εχουμε ενα κανονικο μπρατσο σε διαστασεις? Ειναι το ιδιο απο τετραχορδο σε τριχορδο?Ευχαριστω και σας ευχομαι ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!

παρε ενα οργανο σαν προτυπο και μετρα το στο πλατος της ταστιερας στο σημειο που ενωνει το μανικο και το παχος του μανικου .:082:.κανε τον τακο μικροτερο σε διαστασεις στο ημικυκλιο που ενωνει το μανικο και οταν τελειωσει το σκαφος φατο σε μια υαλοχαρτιρερα ωστε μπρατσο και τακος να ειναι ισα στο σημειο επαφης:107::080:.οσο για τηνα αλλη απορια το τετραχορδο εχει μεγαλοτερο πλατος στο σημειο αυτο…:091::257:

Ευχαριστω φιλε Θεοδωροπουλε για τις πληροφοριες σου.ειναι τοσες πολλες οι αποριες μου κατα την κατασκευη, που ευτυχως που υπαρχει το φορουμ και ανθρωποι προθυμοι να βοηθησουν…!!!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ !!!

Αν και νομίζω ότι δεν έχω καταλάβει πλήρως την ερώτηση, το ύψος του μπράτσου στο σημείο του της ένωσης με τον τάκο συμπεριλαμβανομένης και της ταστιέρας παίζει από 24 - 26 mm. Το άνοιγμα (φάρδος) 42 mm.

Κυριε Κωστα ευχαριστω για το ενδιαφερον πρωτα απ’ολα…
Αυτο ρωτησα ακριβως που απαντησατε,απλα εκανα την αφαιρεση τις ταστιερας και τις ντουγας για να βρω ακριβως τη διαμετρο του ντακου.Νομιζω οτι πιο σωστο ειναι κατα την κατασκευη του σκαφους να αφησουμε παραπανω ντακο και στο τελος κοβουμε αυτο που θελουμε,πχ αν θελουμε για τριχορδο ή τετραχορδο.

Μόνο που εκτός από ντάκο έχουν και διαφορετικό σκάφος.

Να συμπληρώσω ότι οι διαστάσεις αυτές που έδωσα προηγουμένως αφορούν τετράχορδο όργανο.

Εάν πρόκειται για τρίχορδο το φάρδος της ταστιέρας είναι λιγότερο δηλαδή 34 - 38 mm ανάλογα με το πόσο φαρδύ θέλει κάποιος να είναι το μανίκι.

Γιαυτό θα πρέπει να προσέξεις πόσο θα κόψεις στο εγκάρσιο του τάκου πριν την προσαρμογή της ταστιέρας.

Μόνο που εκτός από ντάκο έχουν και διαφορετικό σκάφος.

ναι αλλα αυτο τι σχεση εχει :)???:090:

Έχει σχέση με την συνολική γεωμετρία του οργάνου.Το θέμα είναι ξεκινώντας τι θέλεις να κάνεις.Τι κλίμακα θα χρησιμοποιήσεις κ.λ.π.

επιτρεψε μου να διαφωνισω,.Η γεωμετρια του σκαφους ουδεμια σχεση εχει με την κλιμακα…:230::063:

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 11:59 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 11:54 —

Δημήτρη από την κλίμακα ξεκινάς πάντα. Μεγάλη κλίμακα π.χ. . 70 εκ. = μεγάλη τάση δυνάμεων, μικρότερη κλίμακα π.χ. 67 εκ. μικρότερη τάση. Το ζητούμενο είναι η πολυπόθητη ισορροπία των δυνάμεων που ασκούνται, στο κάθε όργανο. Σε ένα μεγάλο ή μικρότερο σκάφος ,δεν μπορείς «ατιμώρητα» , να παίζεις με τις κλίμακες ,και τις διαστάσεις έτσι απλά. Η κάθε κλίμακα, έχει και διαφορετική καμαροθεσία. Άρα και διαφορετική γεωμετρία, και χρειάζεται βαθιά γνώση, για να κάνεις εκ του ασφαλούς παρεμβάσεις.
Επειδή ασχολείσαι και περισσότερο με την κιθάρα, θα σου πω το εξής. Το σχήμα «8» που έχουν τα ηχεία των κιθαρών, δεν είναι τυχαία. Υπόκεινται σε μαθηματικούς τύπους, που μας δίνουν αυτά τα σχήματα, ΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΤΥΧΑΙΑ. Υπάρχει άφθονη βιβλιογραφία, για αυτά τα πράγματα .
Έτσι είναι και τα πράγματα στα μπουζουκοειδή. Ο καλός οργανοποιός όταν είναι να φτιάξει κάποιο καλούπι ,που θα το χρησιμοποιεί σαν μήτρα των σκαφών του δεν το φτιάχνει έτσι αβασάνιστα, και όπως προκύψει. Κάθεται και το επεξεργάζεται, με διάφορα στοιχεία, και ένα από αυτά τα στοιχεία το πρώτο θα έλεγα είναι η κλίμακα.

δεν διαφωνω οτι το παν ειναι η συμμετρια:088:,αλλα η ταση των χορδων εξισορροπειται απο τις διαστασεις και το ειδος των καμαριων.Απο πλευρας μηχανικης δηλαδη αυτο αντιστεκεται στις τασεις.:127:Το σχημα του καλουπιου καθοριζει και το σχημα του καπακιου οποτε και τον ηχο…Δηλαδη δεν μπορουμε να φτιαξουμε οτι ειδος σκαφους θελουμε σε οτι κλιμακα θελουμε???:108:διαφωνω καθετα…απλα παιρνεις αλλον ηχο…δεν βουλιαζει το καπακι…:slight_smile:

το σκαφος και η τρυπα καθοριζουν τον ογκο αερα για καθε οργανο αναλογα τι θες να κανεις αλλα αυτα ειναι ψιλα γραματα και καλο ειναι να μην μπερδευομαστε αρχικα με αυτα αλλα να ακολουθουμε καποια στανταρ ειδικα στο παρων τοπικ επισεις μεγαλο ρολο στην ταση παιζει η κλιση του μανικου οσο μεγαλυτερη γωνια τόσο μεγαλυτερη ταση / οσο μεγαλυτερη κλιμακα μεγαλυτερη ταση κτλ οπωτε ναι αμα κανεις στο τετραχορδο 72 αρα κλιμακα οχι το καπακι θα βουλιαξει αλλα θα γινει τοξο το οργανο εδω καλα καλα 68 - 69 δε σηκωνει.
μεγαλυτερη κλιμακα = περισσοτερη ταση πιεζει τον καβαλαρη αρα εχεις προβλημα.
το μεγαλυτερο προβλημα που αντιμετωπιζεις σε τετοια φαση ειναι οι συνεχομενες τασεις που μπορει να ειναι και πανω απο 100 κιλα

Νικολα δωσε περισσοτερες πληροφοριες για καλουπια τελειωνω το δικο μου μετα απο 2 χρονια τωρα στα κοντινα! και πραγματικα ειναι οτι ποιο δυσκολο να κανεις καλουπι και φυσικα ολοι πανε με τα στανταρ πλην εξαιρεσεων:230: ειδικα αυτη η συμμετρια … ομως δεν καταλαβαινω γιατι η συμετρια (του καλουπιου )ειναι το παν ?
Μαλλων δε καταλαβες τι ειπε ο Νικος εγω νομιζω οτι θελει να πει οτι ξεκινωντας να κανεις ενα οργανο οντως εχεις στο μυαλο σου την κλιμακα /παχος καπακιου/ αποστασεις καμαριων απο το καβαλαρη (ετσι δε ειναι Νικο η κανω λαθος) και αλλους παραγωντες για να βγαλεις ενα οργανο πριμο μπασσο κτλ.

Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κατασκευαστεί τετράχορδο με αυτές τις κλίμακες, για ένα απλό λόγο, οτι δεν υπάρχουν ανάλογες μπουργκάνες. Αυτές που χρησιμοποιούνται (απ’ όσο γνωρίζω) είναι οι ίδιες με τις ρε του τρίχορδου, οι οποίες κουρντίζονται ντο αλλά όχι φα.

ναι οκ θεωριτικη σκεψη εκανα , θα μπορουσες να συνδιασεις χορδες απο αλλα οργανα και αλλα κουρδισματα π.χ

παιδια τα ιδια πραγματα λεμε αλλος δινει εμφαση εδω αλλος εκει.δεν καταλαβα να διαφωνουμε σε κατι πραγματικα…
και δεν διαφωνω οτι πριν ξεκινησουμε εχουμε στο μυαλο ενα ηχητικο στοχο,απλα εχω βαρεθει να ακουω για βαθεια γνωση και κρυφα μυστικα και τελος παντων κατι το αβατο…οποιος εχει αντιληψη δεν εχει να φοβηθει πια αυτα τα μυστικα της οργανοποιιας…ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΕΤΟΣ

Εγω πιστευω πως πρεπει να ειμαστε μεσα σε καποια ορια και να μην τα ξεπερναμε.Απο εκει και περα ο τολμων νικα…!!!