- Ο Κοκαϊνοπότης -

Γειά σας παιδιά !
Μήπως γνωρίζετε ποια 'νου είναι αυτή η τραγουδάρα
και ποιοι οι ερμηνευτές της ;
Δυστυχώς το έχω ακούσει μόνο από την Αλεξίου και την Τσαλιγοπούλου.

το Γιαννάκι

“Γιατί φουμάρω κοκαϊνη”, Παν. Τούντας, Ρόζα Εσκενάζυ.

Ο Θανάσης έχει την τύχη να το λέει εκπληκτικά η κοπελιά του. Ετσι λοιπον ο Θανάσης ένα βράδυ στην Πεντέλη έδωσε ρεσιτάλ, φύγαμε το πρωί αφου σπάσαν οι χορδές δις,τελείωσε το κρασί…
Νασαι καλά Θανάση. Αλήθεια πότε θα γινει καμμία μάζωξη γιατι είμαστε χαρμάνηδες;

Γεια σου ρε Αντωνάκη, σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια…

Η Τζούλια (η “κοκαϊνοπότησσα”) είναι φίλη - συμμαθήτρια από το Δημοτικό(!)…

Έλα κάτω στην Ύδρα (με την κιθάρα σου βέβαια) να ξεχαρμανιάσουμε…

Απο τα πολυ αγαπημενα μου ρεμπετικα κομματια!Η εκτελεση της Αλεξιου στο δισκο <<Σε απροβλεπτα τραγουδια>> ειναι συγκλονιστικη!Επισης εδω παραθετω μια πολυ καλη ερμηνεια απ την Τσαλιγοπουλου στην εκπομπη <<Στην υγεια μας>>!

Ειναι παρα πολύ καλές ,πραγματι Αλλά αν ακούσεις τον ΄Κοκαινοπότη¨από τη Δήμητρα Παππίου από το cd¨¨ Mία γυναίκα μόνη τραγουδά¨ θα ξεχάσεις τις προηγούμενες!:102:

Μπαμπη , εαν το εχεις η το βρεις , ανεβασε το σε παρακαλω … ευχαριστω πολυ …:043:

Και ξερεις γιατι ? ακομα δε το εχω ακουσει απο φωνη “μπασα” , πιστευω οτι θα `χει ενδιαφερον !:088:

Εμένα πάντως -εκτός από την …κολοκυθόπιτα- μου αρκεί η εκτέλεση της Ρόζας, όπως ανέφερε κι ο Θανάσης πριν από επτά χρονάκια!!! Εκείνη το “είχε” το μακάμι… :109:

Ειναι αυτο που λεμε , << περι ορεξεως κολοκυθοπιτα >> , χωρις να καταδικαζουμε την τεχνικη
και την φτιάχτρα , χωρις να αναιρουμε το … << ο παλιος ειναι αλλιως >> , θελουμε να δουμε και
τον πλαστη που ανοιγει φυλλο ο “νεος” …:089:

Αγαπητή Πελαγία, γνωρίζεις πολλούς νέους που ξέρουν ν’ ανοίγουν φύλλο μόνοι τους; Σχεδόν όλοι αγοράζουν έτοιμο, για να μην πω ότι -στην καλύτερη περίπτωση- αγοράζουν κατεψυγμένη πίτα από το σουπερμάρκετ ή μάλλον έτοιμη από το ταχυ-τυροπιτάδικο! Άσε, βέβαια, που ούτε καν γουστάρουν την κολοκυθόπιτα! Και μ’ αυτό εννοώ ότι το θέμα μας δεν έχει να κάνει με το “παλιός ή νέος”, αλλά ούτε υπάρχει καμία “παλαιολατρεία” (συγχωρέστε μου τη “λέξη”) -τουλάχιστον από μέρους μου.
Απλά, είπα τη γνώμη μου γιατί … φοβήθηκα μην τυχόν ξεχάσουμε όλες τις προηγούμενες εκτελέσεις, μετά την πρόταση του φίλου Μπάμπη Κάπουλα! :78:
Με αγάπη! :043:

Φιλε μου Μητσο

σαν λατρης -επετρεψε μου- της μπασας φωνης και μη αγνοωντας τις ερμηνειες του ασματος
απο αλλες φωνες λεπτοχορδες , εξεδηλωσα την επιθυμια να το ακουσω , μετα την αναφορα
του Μπαμπη Καπουλα και απο μια λαικη μπασα φωνη …

εαν το φυλλο ειναι ετοιμο , τρωγοντας την πιτα θα το καταλαβω αμεσως , διοτι ανηκω στην
παλια γενια , που μεμαθε η μανα μου ν ανοιγω φυλλο σπιτικο …

επισης με αγαπη …:063:

σημειωση = μου αρεσουν “μονο” οι αλμυρες πιτες …:088:

Συ είπας…! Χε χε!
Μη με παρεξηγείς πάντως! Εξάλλου, ποιός είμαι εγώ για να σου επιτρέψω ή όχι ο,τιδήποτε; Όσο για σένα, δεν έχω λόγο να αμφιβάλω στα περί “φύλλου”! Πάντως αναφερόμουν σε “νέους” προβαλλόμενους καλλιτέχνες κι όχι ακροατές, όταν είπα ότι δεν γνωρίζουν ν’ ανοίγουν φύλλο… Για παράδειγμα, η Ελένη Βιτάλη όχι μόνο ξέρει “ν’ ανοίγει φύλλο”, αλλά να αλέθει και το αλεύρι, αφού έχει σπείρει, θερίσει, αλέσει, κλπ. Με εννοείς ελπίζω. Θα σταματήσω όμως εδώ να γράφω, γιατί έχω ξεφύγει από τον τίτλο του thread… :230:

Πάντως ένας κοκκαινοπότης είναι εδώ που βρήκα στο Youtube εντελώς τυχαία (συγκεκριμεάν ήταν στα suggested videos μόλις έκανα Login!!:112::112: )

Είναι η μπάντα του Φέρρη και ειναι και ο κ Φρονιμόπουλος εκεί!

Αντιπαρέρχομαι την ειρωνεία του φίλου Δ. Μαραγκού, για πολλούς λόγους ο βασικότερος εχει να κάνει με την¨ εσωτερική μου συγκρότηση ¨ Διευκρινίζω ότι εννοούσα τις ερμηνείες της Αλεξίου και της Τσαλιγοπούλου πρωτίστως .Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ντε και καλά ,οι πρώτες εκτελέσεις είναι πάντα οι καλύτερες.

Ο,τι και να πουν οι επανεκτελέσεις τα πάντα όλα (που λέει και ο Αλέφαντος) σε αυτό το κομμάτι είναι η μελωδική γραμμή με τις μετατροπίες της και οι ΣΤΙΧΟΙ( Τολμηροί και ακομπλεξάριστοι ακόμα και για την δικιά μας εποχή) τουλάχιστον το λιγότερο που μπορούμε να κανουμε για όλους τους συντελεστές των κομματιών( Συνθέτες, στιχουργοί,οργανοπαίχτες) είναι ενα μικρό μνημόσυνο παίζοντας στις συνάξεις μας και στις συναυλίες μας τα κομμάτια τους.:109::109::109:
Γιατι καλά όλα αυτά αλλα αλλιώς είναι να το γράψεις,αλλιώς να το επανεκτελέσεις-διασκευάσεις.:245::245::245:

Για ¨την μελωδική γραμμή και τις μετατροπίες του κοκαϊνοπότη¨ ήθελα να γράψω δυό γραμμές φίλε Γιώργο. Επειδή αυτο το εξαιρετικό κομμάτι το δουλέψαμε πρόσφατα στον Α. Λαυρέντιο παρέα με τον πολύ αγαπητό δάσκαλο και φίλο Χάϊκ Γιαζιτζιάν μπορώ να πώ πώς ο συνθέτης του κομματιού…όποιος και αν είναι ήταν άριστος γνώστης και χειριστής της θεωρίας των μακάμ καθότι ακολουθεί σπάνια μελωδική γραμμή κινούμενο απο το χιτζασκιάρ στο σαμπά.

Ο ρυθμός του πάντως είναι αργό τσιφτετέλι…τουλαχιστον στην εκτέλεση της Χαρούλας που έχω…ωραίο τσίφτικο τραγούδι:090:

Παναγιωτης Τουντας φιλε Αγαπιε!

Σωστά φίλε μου το κομμάτι αυτό έχει καταγραφεί στο όνομα του Παναγιώτη Τούντα!!!

Υπονοείς κάτι, αδερφέ Γιώργο; Σίγουρα και ο Τούντας έχει «δανειστεί» κομμάτια (λέγε με Βαρβάρα, αλλά και Χαρικλάκι κ. ά.) αλλά τούτο πρέπει να είναι καταδικό του. Αν ψάξουμε στη «σμυρναίικη» δισκογραφία για κομμάτια με στοιχεία από την πολίτικη λόγια παράδοση, εκτός από λίγα του Ασίκη ή του Βαϊνδιρλή και κάποια των «μεγαθήριων» (Σαλονικιός, Ογδοντάκης, Καρίπης …), ο Τούντας είναι νομίζω ο πιο αντιπροσωπευτικός και, για μένα, ο τελευταίος της ένδοξης «σχολής» της πολίτικης λόγιας παράδοσης. Αν έχεις κάποια στοιχεία, ή ενδείξεις, να το συζητήσουμε…