Οργανοποιοί στην Κωνσταντινούπολη


(system) #1

Θα βρεθώ για πρώτη φορά στην Κων/λη το επόμενο Σαββατοκύριακο. Θέλω να δώ κατασκευαστές για πολίτικο λαούτο (ούτι κλπ.). Κάθε πληροφορία ευπρόσδεκτη και ευχαριστώ εκ των προτέρων.


(system) #2

Χωρίς να έχω ίδια γνώση(δεν εχω ως τώρα ταξιδέψει στην Πόλη)απο σύγχρονες αφηγήσεις μπορώ να σε πληροφορίσω οτι το εμπόρειο μουσικών οργάνων γίνεται σε εναν μεγάλο δρόμο - στο Πέρα. Εκεί θα βρείς μαγαζιά απο όλους σχεδόν-τουλάχτον τους μεγαλύτερους- μουσικούς οίκους.

Ελπίζω να βοήθησα κάπως.


#3

Νίκο,
ο Μουλτι Κουλτι αγόρασε ένα πάρα πολύ καλό ούτι από την Πόλι. Αυτός θα μπορούσε να σου δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες για την αγορά οργάνων στην Πόλι. (Το παλιόπαιδο είναι ακόμα Ελλάδα προς το παρών )

Εδώ ένα Ποστινγκ του για το θέμα:

[i]"Αποστολή την Τετάρτη, Ιούνιος 23, 2004 - 02:19 μ.μ. (pm):

Λοιπόν να πώ και γώ κάτι σ αυτο το θέμα.

Πρώτον στην εγχώρια αγορά δυστυχώς μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν έβρισκες καλά ούτια.Κατά κάποιο περίεργο τρόπο οι έλληνες κατασκευαστές φτιάχνανε όμορφα φινετσάτα όργανα (απο εξωτερική άποψη) αλλα απο ήχο ήταν μουγγά.Για να είμαι ειλικρινής στον Ραπακούσιο είδα κάτι καινούριο και αξίζει το παιδί.Τα όργανα του έχουν ήχο και χαρακτήρα.

Βέβαια προσωπικά εμπιστεύομαι μέχρι τώρα τούρκους.Κι αυτό γιατι απλά μπορείς να βρείς όργανα ποιότητας αρίστης και σε τιμές πιθανώς πολύ μικρότερες από δικούς μας.

Σχετικά με τον Φαρούκ.Φτιάχνει φοβερά ούτια.Με πάνω κάτω κοινά χαρακτηριστικά (συνδυασμοί ξύλων,λιτή,απέριττη όψη,πολύ γλυκό και συγχρόνως δυναμικό ήχο) . Το κακό είναι ότι ειναι απ τους ακριβούς. Τρείς κατηγορίες έχει α)1200 ευρό, β)1400 ευρο , γ) 2000 ευρο.(παλιά είχε κάνει εκπτώσεις αλλά τώρα το επανέφερε)

Από κει και πέρα υπάρχουν αμέτρητοι ουτομάστορες στην πόλη (για να μην αναφέρουμε Σμύρνη) όλοι ονομαστοί και πολύ καλοί. Ασλάν,Μουσταφά,Ερογλέρ και ένα σωρο άλλοι.Καλό είναι αυτός που ενδιαφέρεται και εφόσον πάει στην Πόλη να ψαχτεί καλά για να βρεί κάτι καλό,αυτό που του ταιριάζει τέλος πάντων…

καλή ώρα όπως με την μπουζουκοαγορά…

Νίκος"[/i]

http://www.rembetiko.gr/forum/messages/174/128.html#POST10840


(Δημήτρης Βελήκαρης) #4

Είχα ταξιδέψει τον περασμένο Απρίλιο στην Πόλη. Ίσως σε βοηθήσουν τα παρακάτω:
*ELVIS (Galipdede Caddasi 35, Tunel)
*Kivilcim Music (Galipdede Caddesi 10, Tunel)
τα μαγαζιά αυτά βρίσκονται στο τέλος της άλλοτε οδού του Περαν (σημερα Istiklal Caddesi), που ξεκινάει από την πλατεία Taksim.


(Δημήτρης Βελήκαρης) #5

Ακόμα ένα μαγαζί:
*MEGA MUSIC CENTER (Ataturk Bulvari, Vefa)
ακόμα στην Sehzade Caddesi υπάρχουν και άλλα.
Πάντως αν ρωτήσεις και ψάξεις λίγο, σίγουρα θα βρεις κάτι που να σε ικανοποιεί! Καλό ταξίδι και καλές αγορές!


(system) #6

Όντως στην Galipdede Caddesi (που βρίσκεται στο τέλος της Ιστικλάλ) θα βρείς πάρα πολλά μαγαζάκια με διαφορετικές ποιότητες οργάνων…

Το Istanbul Muzik Merkezi που βρίσκεται σχεδον στην αρχή της Galipdede cad. έχει μεγάλη ποικιλία σε χαμηλές τιμές και τα όργανα του είναι σχετικά καλά .

Για πιο ακριβες και προσεγμένες λάφτες μπορείς να πάς λίγο πιο δίπλα στο CANKAYA που ανήκει στον κατασκευαστή Saddetin Sandi και είναι αρκετά ονομαστός…τιμές άνω των 600-700 ευρώ…

Για ούτια χαμηλής ποιότητας και πάλι προτείνω το Istanbul Muzik Merkezi (Galipdede caddesi) ενώ για ακριβά να κοιτάξεις στους :

1)Faruk Turunz (www.oudmaster.com) που βρίσκεται στην περιοχή Kadiköy

2)Mustafa Copcuoglu (http://www.mustafacopcuoglu.com/index_e.htm)

είναι και οι δύο της ίδιας νοοτροπίας στην κατασκευή και τα όργανα τους είναι άριστα…

Αυτά και καλό χειμώναααα

Νίκος

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Multi_Kulti 23 Σεπτέμβριος, 2005)


(system) #7

Niko,
Esy to outi sou apo poion ton agorases stin Poli?
Exei kapoio sygkekrimmeno typo?
O Farouk eida exei treis typous sti selida tou, grand concert, concert kai quality oud. Poies einai oi diafores ston ixo?
S’eyxaristw

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην tsaous 03 Δεκέμβριος, 2005)


(system) #8

Γιάννη
εγώ αγόρασα απο τον Φαρούκ ένα ούτι γκραντ κονσερτ ποιότητας την ανώτερη που έχει…

Τώρα οι διαφορές που ρωτάς…
Όπως αναλύει και στην σελίδα του ο ίδιος ο μάστορας έχει αναπτύξει μια μέθοδο κουρδίσματος των καμαριών στο καπάκι του ουτιού ανάλογα με το κούρδισμα που χρησιμοποιεί ο παίχτης,επιτυγχάνοντας έτσι πιο ισορροπημένο ήχο ,γεμάτο αρμονικές και γενικώς να δονείται όλο το όργανο,ενώ οι χορδές του είναι πολυ ευκολόπαιχτες (σχεδόν ακουμπάνε στο μανίκι).
Έτσι το καταλαβαίνω εγώ απλά…

Τώρα σχετικά με τις ποιότητές του.Η χαμηλότερη του είναι ούτια που δεν έχουν κουρδισμένα καμάρια και έχουν συγκεκριμένα ξύλα κατασκευής (τα πολύ ακριβά ξύλα είναι εκτός).
Μετά απο την δεύτερη κατηγορία αρχίζουν τα πιο ακριβά υλικά και κούρδισμα των καμαριών…
Τώρα στην τρίτη που ανήκει και το δικό μου , χρησιμοποιείς ουσιαστικά ό,τι ξύλο συζητήσεις με τον μάστορα και ενδεχομένως την μακριά “ταστιέρα”(που πάει μέχρι τη ροζέτα) , ροζέτα απο κέρατο,όμορφα εβένινα κλειδιά κτλ.

Τώρα αν σε ενδιαφέρει κάτι συγκεκριμένο απο ήχο και απόδοση καλύτερα να του παραγγείλεις όργανο αλλα να υπολογίζεις στα 2000δολλαρς (εμένα το ηχόχρωμα που του ζήτησα το πέτυχε σε μεγάλο ποσοστό).
Αν δεν είσαι σίγουρος πάνε μια βόλτα στο εργαστήριο του και παίξε αυτά που έχει ήδη έτοιμα.Θα βρείς αρκετά που θα σε κάνουν να χάσεις τα μυαλά σου (είχε την περίοδο που πήρα το δικό μου ένα άλλο απο την χαμηλότερη ποιότητα που σφυρουυυυσε…).

Τώρα σχετικά με τον Μουσταφά Copcuoglu θα σε πρότεινα να πάς να παίξεις και δικά του ούτια…είναι επίσης ΑΡΙΣΤΟΣ μάστορας.

Όποιον απο τους δύο διαλέξεις θα μείνεις σίγουρα ευχαριστημένος…

Ελπίζω να βοήθησα…αν θές άλλες λεπτομέρειες ρώτα…

Νίκος

Π.Σ. Μιχάλη αν διαβάζεις γράψε και σύ τις παρατηρήσεις σου για τη δουλειά του Φαρούκ…


(system) #9

S’eyxaristw poly Niko,
Isoun poly katatopistikos.
An epitrepetai esy ti ixoxrwma zitises apo to Farouk?
Pws perigrafeis ena ixoxrwma, px pws mporw na perigrapsw to ixoxrwma enos Manol, i tou outiou tou Haig?
Kai kati teleytaio sxetika me tin makria tastiera, ti allazei ston ixo tou organou? Ayxanei to tension stis xordes? Tha ti synistouses esy?
Na’ sai kala!


(system) #10

Εγώ τότε που το παρήγγειλα ψιλοψαχνόμουν και δεν είχα κατασταλλάξει ιδιαίτερα.Το μόνο πράγμα που μπορούσα να πώ για τον ήχο που ή8ελα ήταν “ζεστός,γλυκός και μπασσάτος” και στο μυαλό μου τριγυρνούσε ο ήχος του Ara Dinkjian…

Του το είπα και μου είπε κατευ8είαν τι ξύλα να χρησιμοποιήσω (παλλίσανδρος και ardich-τουρκιστί , νομίζω υπάρχει και στα ελληνικά σαν αρδίκι)…το αποτέλεσμα είναι ότι όταν το πρωτόπαιξα δεν σκέφτηκα κατευ8είαν ότι όντως είναι έτσι το ηχόχρωμα…το κατάλαβα όταν δοκίμασα άλλα ούτια απο αυτόν.Τελείως διαφορετικός ήχος (βασικά κάθε ούτι έιχε δικά του χαρακτηριστικά) και ήταν όντως πιο ζεστό και μπασσάτο απο τα άλλα.

Η μακριά ταστιέρα είναι σαφώς πολύ καλή επιλογή(θα στην πρότεινα) γιατί σου δίνει την δυνατότητα να παίζεις και ψηλότερα με ακρίβεια και καθαρότητα.

Τέλος για τον ήχο που έχεις στο μυαλό σου…συζήτησέ το μαζί του…ενδεχομένως στείλτου και ηχητικό δείγμα των ουτιών που σε ενδιαφέρουν…
(αν είχα τώρα την ευκαιρία να παραγγείλω καινούριο απο αυτόν θα του έλεγα να μου πλησιάσει τον ήχο που βγάζει το ούτι-μανόλ μάλλον- του Μπατζανού…)

Τα λέμε

Νίκος


(system) #11

Ο Μanol,ταυτίζεται με τον Μανώλη Βένιο;


(system) #12

Ναι είναι το ίδιο πρόσωπο…απλά είναι γνωστός σαν Manol Usta…Ο κορυφαίος κατασκευαστής στο τούρκικο ούτι μακράν και αυτός που διαμόρφωσε τον ουσιαστικό του χαρακτήρα.

Ακόμα και σήμερα κατασκευαστές σπουδαγμένοι όπως ο Φαρούκ και άλλοι (έχει σπουδάσει ακουστική ο συγκεκριμένος) προσπαθούν να μάθουν και να ανακαλύψουν όλα τα μυστικά του για να μπορέσουν να φτιάξουν το τέλειο ούτι…

Βέβαια περιττό να πώ ότι σήμερα τα ούτια του είναι ανυπολόγιστης αξίας και διαθέτουν ακόμα (τα παλαιωμένα ξύλα κάνουν την δουλειά) πραγματικά μοναδικό ήχο.Γνωστοί στο ευρύ κοινό του φόρουμ που παίζουν ούτι Μανώλη και μπορείτε να ακούσετε είναι ο Κυριάκος Καλαϊτζίδης απ το Εν χορδαίς και ο πολύς Ara Dinkjian (συνεργασία με Ελ. Αρβανιτάκη,Δυνατά δυνατά και τα λοιπά και τα λοιπά και τα λοιπά…)

Νίκος


(system) #13

Γεια καi χρόνια πολλά.
Έχω ένα ουτι του Saddetin Sandi και έχει παθει ζημιά στο σκάφος. Tο εριξε κατω καποιος και έχει σπάσει(ξεκολλησει?) αναμεσα σε δυο δουγες αλλά και λίγο πιό χαμηλά εκεί που συναντιούνται όλες οι δουγες.

Εχετε υπ’όψην κάποιο μάστορα στην Αθήνα που να μου το επισκευάσει? Eχω μια λίστα με μαστόρους που έχει δημοσιευτεί παλιότερα στο φόρουμ αλλά μου φαίνεται δύσκολο να εμπιστευτώ το όργανο σε κάποιον έτσι στην τύχη.

ευχαριστώ προκαταβολικά

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην kuzuryuu 02 Ιανουάριος, 2006)


(system) #14

Βίκτωρα μην σε πιάνει άγχος. Οποιόσδήποτε καλός επαγγελματίας θα μπορούσε να επισκευάσει μία τέτοια ζημιά.
Ο Νίκος ο Μπράς γιά παράδειγμα θα σου την έφτιαχνε χωρίς κανένα πρόβλημα. Βρίσκεται στην Ζ. Πηγής στο κέντρο.


(system) #15

Όντως τέτοιου είδους ζημιά είναι εύκολη υπόθεση για οποιονδήποτε μάστορα έχει να κάνει με ντούγες γενικά…

Είχα πάθει κάτι ανάλογο με το που πήρα στα χέρια μου το προηγούμενο ούτι μου (κατασκευής Sabri) και μάλιστα δύο βήματα μακριά απο το εργαστήριο του Αλεξανδρή στην Θεσσαλονίκη.Του το δειξα και την επόμενη μέρα δεν φαινόταν ούτε γρατζουνιά…μη το φοβάσαι…


(system) #16

Αν φίλε Βίκτωρα είσαι στην Θεσσαλονίκη ο Αλεξανδρής είναι μιά χαρά μάστορας.Μήν το φοβάσαι καθόλου.


(system) #17

ok θα παω στον Μπρα γιατι είμαι Αθηνα και με βολεύει. Ευχαριστώ!!


#18

Στη Μαυρομιχάλη στο κέντρο, έχει φέρει ο Γιάννης στο μαγαζί του, πάρα πολλά ούτια. Είδα αρκετά πολύ καλής ποιότητας και προτείνω όποιος ενδιαφέρεται να πάει να τα δει.

Το μαγαζί φέρνει προϊόντα μόνο από Συρία, είναι αυθεντικά και αυτό είναι προτέρημα και μειονέκτημά του ταυτόχρονα!
:089: