Νίκος Κρουσθιανάκης

Καλησπερα.
Θα ηθελα να ζητησω πληροφοριες για τον συγκεκριμενο οργανοποιο, οργανοπαικτη και youtuber. Δεν μου ειναι γνωριμος σαν οργανοποιος ουτε υπηρχε οποιαδηποτε πληροφορια για αυτη του την ενασχοληση στο ιντερνετ. Οτι γνωριζετε καλοδεχουμενο !

1 «Μου αρέσει»

Τι έγινε ρε Φοίβο, το γυρίζεις στο τετράχορδο;
Δεν τον είχα ξανακουσει, έκατσα και ειδα πεντεξι βιντεάκια. Φαίνεται καλός άνθρωπος και με ιστορία, αλλά δεν με έπεισε ούτε βρήκα αξιοποιησιμες πληροφορίες στα βίντεο.
Πχ τα βίντεο του Γιάννη Βιλλιώτη ή του Αντώνη Κωνσταντάκη μου φάνηκαν πολυ πιο συγκροτημένα και βοηθητικά για έναν αρχάριο. Αυτά τα λέω χωρίς κανένα όφελος ή διάθεση διαφήμισης/δυσφήμισης.

1 «Μου αρέσει»

Καλως τον Γιαννη Σαρρηνικο !
Ζηταω πληροφοριες για τον κ. Κρουσθιανακη καθαρα και ΜΟΝΟ σαν οργανοποιο. Προσφατα καποιος μου εδειξε οργανο και ειπε πως ειναι κατασκευης κρουσθιανακη, αλλα η ελλειψη πληροφοριων με προβληματισε !

ΥΓ λαθος δικο μου δεν εκανα εξ αρχης ξεκαθαρο τι ειδους πληροφοριες θελω
ΥΓ2 στοχος της ζωης μου να παιζω ρουμπες στο 42χλμ αθηνων Λαμιας Νικε !

1 «Μου αρέσει»

Εντάξει, στην σωστή ενότητα έβαλες το θέμα.
Τώρα μπορείς να μας πεις εσύ τις εντυπώσεις σου!

Από ότι λέει στα βίντεο μάλλον για ερασιτέχνη οργανοποιό πρόκειται.Θυμάμαι σε ένα άλλο βίντεο πούλαγε τρίχορδα και τετράχορδα γύρω στα 700 με 800 αν δεν κάνω λάθος.

Δυστυχως δεν εχω πιασει ακομη στα χερια μου οργανο του, θα συμβει ομως και θα σας πω. Φιλε Λαμπρο και εγω αυτο καταλαβαινω. Εχει κανεις οργανο του για να μας πει εντυπωσεις ?

Δεν νομίζω…γιατί και εγώ δεν έχω ξαναδιαβάσει γιαυτόν στο forum.Ότι έχω δει είναι από youtube που έχω παρακολουθήσει παλιότερα.Για τρίχορδο ή τετράχορδο ενδιαφέρεσαι?Έχεις έρθει σε επικοινωνία μαζί του?

Καποιο τριχορδο αυτην την περιοδο αλλα με ενδιαφερει μεταχειρισμενο. Δεν εχω επικοινωνησει, αλλα το thread εχει και στοχο να συλλεχθουν πληροφοριες γενικοτερα

Πριν καμια εικοσαρια χρόνια είχε μεγάλο ωδείο στην Αγία Παρασκευή και έφτιαχνε και μπουζούκια αλλά λίγο απλά.Τωρα δεν ξέρω τι εξέλιξη έχει κάνει.

3 «Μου αρέσει»

Έ´χει περάσει αρκετός καιρός αλλά τελικά μάθαμε κάτι πιο συγκεκριμενο για τα όργανα του κυρίου;

για αυτο άτομο μηλάτε? (απο FB)

< Ονομάζομαι Νικόλαος Κρουσθιανάκης και είμαι κάτοικος της Νέας Πεντέλης.
Από σχετικά μικρή ηλικία εντάχθηκα στο χώρο της μουσικής καθώς η γυναίκα μου (Καλλιόπη Κρουσθιανάκη) κι εγω ασχοληθηκάμε με το τραγουδι. Συγκεκριμενα η λεγόμενη τοτε Πόπη Αστέρη (Καλλιοπη) είχε αναλλάβει τα ηχητικά κι εγώ το μπουζουκι περνώντας ατελείωτες ώρες πάνω στη σκηνή σε παρα πολλά γνωστά μαγαζιά, τοσο στην ελλαδα όσο και σε χώρες του εξωτερικού οπως ειναι η Αγγλικα, η Αμερική και η Αυστραλία.

Μετά απο πολλά χρόνια αποφάσισα να ανοίξω σχολή μουσικής. Και οντως το '85 κατάφερα με μεγάλη επιτυχία να ανοίξω τη δικη μου σχολή μουσικής στην Αγία Παρασκευή.

Τώρα πλέον ασχολούμαι με τα ιδιαίτερα μαθήματα τοσο κατοίκον οσο και μεσω ηλεκτρονικης μορφης. Συγκεκριμενα παραδίδω μαθηματα στο skype, είτε προετοιμάζω βιντεακια τα οποια στη συνέχεια τα βαζω σε DVD ή USB και τα στέλνω σε οποιαδήποτε περιοχή του κόσμου.

Για οποιαδήποτε πληροφορία ή για μαθήματα μπουζουκιού κάλεσε στο 6944743587>

https://www.youtube.com/redirect?event=channel_description&redir_token=QUFFLUhqbnNDMjVUdmNNbDNwQkdzcEdiaENtS1lYLUN1QXxBQ3Jtc0tseF9MS3FmVUotSGF0REpSbFlqa2lPd05fS1NZUThZak1ENGJIaV9tdW5JRC05WlIyd3U3d05pcDZnQ0hVTng3UVpGTzFhYVhuQng5V21QN3U1U0w2VnRBcUVPSE55RWNaXzItVHQ4UW83T2RTNGEwaw&q=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fnikoskrousthianakis

Αν και παλιότερο το θέμα, θα ήθελα να αναφέρω τα παρακάτω:
Ενώ περιγράφει με γλυκό ύφος τα γεγονότα που σημάδεψαν
κάποιους λαϊκούς ερμηνευτές, μουσικούς, τον ίδιον και λοιπούς, κάπου υστερεί σε ακρίβεια και λεπτομέρεια.
(Π.χ. σε ένα απο τα πρώτα του video με σκοπό διδακτικό, στο Πριν το χάραμα (Ρε μινόρε, Φα μινόρε στην εισαγωγή, που κάνει μπαμ), επέμενε οτι ήταν Φα ματζόρε. Δεν είναι αυτό το πρόβλημα / και εγώ κάνω λάθη και πιό χονδροειδή! …Το θέμα είναι οτι
κάνει σε δύο μέρη αφιέρωμα στον Γιάννη Παλαιολόγου (Α μέρος και 2ο μέρος)
αναλώνει σχεδόν μισή ώρα, στο να περιγράψει "πως έμαθα πιάνο, λόγω του οτι παίζω μπουζούκι ". Δεν νοείται να είσαι τόσα χρόνια στην πιάτσα, με σχολή μουσικής και να μην γνωρίζεις οτι το Ρόντο ala Turka ήταν εμπνευσμένο απο τα Γενιτσαρικά Εμβατήρια (march) που άκουγαν οι Βιεννέζοι όταν οι κατακτητές έφταναν στην Βιέννη με μανία και μετα μουσικής! Τουλάχιστον η κόρη του που κάνει τις λήψεις με την κάμερα και είναι κατα δήλωσή τους γνώστρια κλασσικής μουσικής, μπορεί να τον διορθώσει ανα πάσα στιγμή. Αντίθετα, εκείνος λέει στο βίντεο…“όοοοχι δεν έχει καμία σχέση με την Τουρκία το ρόντο αλα τούρκα” ! Μα…πριν βγεις στον αέρα, κάνε ένα κόπο, ρώτα κάποιον, ψάξου σε βιβλία ή έστω με google search που είναι τεράστια πηγή πληροφοριών. Επίσης ελαφρώς μειωτικά σχολίασε για τον Εμβληματικό Γιάννη Παλαιολόγου, οτι "έβγαζε άθελά του την γλώσσα του " , ενώ είναι γνωστό πως όταν ένα κομμάτι είναι δύσκολο, όλοι "βγάζουμε " κάποια “τικ”. Θέλω να πιστεύω οτι το είπε με καλή διάθεση / χιούμορ, άλλωστε είναι χαρά μας πιστεύω να βλέπουμε ότι περιγράφει και λέει ο κύριος Κρουσθιανάκης, Ολα τα ακούμε, όλα μπορούμε να τα επαληθεύσουμε ή να τα απορρίψουμε. Με βάση την πείρα του και την αγάπη του, πιθανό να μπορεί να κατασκευάζει μπουζούκια, αλλα και εμένα κάτι δεν με πείθει, ενώ πρόκειται περι ευγενέστατου κυρίου απο όσο βλέπουμε, γνώστη μεν κάποιων γεγονότων, αποσπασματικών έστω, αλλα δεν αρκούν αυτά για να παραδώσεις ολοκληρωμένα όργανα σε υψηλή τιμή. Μπορεί ο άνθρωπος να φτιάχνει “παπάδες”, ωστόσο κρατάω πάντα επιφυλάξεις. Θέλω να τον ευχαριστήσω, να τον καλέσω στο τηλέφωνο, κάτι όμως θα με απέτρεπε απο το να αγόραζα μπουζούκι απο αυτόν. Μπορεί να κάνω λάθος. Η επιλογή οργάνου πρέπει να γίνεται επι τόπου, με δοκιμές και αμφιβολίες, με έρευνα και σύγκριση, με μεράκι και αγάπη για αυτό που λέγεται Μουσική. Δύσκολο απο μιά ηλικία και μετά να μάθεις τεχνικές κατασκευής, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και διαρκής. Εύχομαι στο Δάσκαλο αυτό και οργανοποιό, τα καλύτερα, πέρα απο όποιες αμφιβολίες εκφράζω εδώ. Εχει χώρο για όλους! ολοι οι καλοί χωράνε. Κι ο κύριος Νίκος είναι Καλλιτέχνης, με ΄οτι κι αν καταπιαστεί ! Καλές πενιές σε όλους και συγνώμη αν δεν έριξα φως στην ουσία του θέματος.

Το θέμα είναι ενδιαφέρον. Ο μότσαρτ και κάποιοι άλλοι συνθέτες της εποχής όντως φτιάξαν κάποιες συνθέσεις πάνω σε μια μόδα οριενταλισμού που επικρατούσε όχι μονο στην μουσική αλλα γενικότερα στην τέχνη. Πχ το χρώμα τιρκουάζ ήταν ας πούμε μια αυθαίρετη αναφορά μόδας στην άγνωστη και γοητευτική ανατολή.
Μάλιστα φτιάχτηκαν και κάποια πληκτροφόρα πιάνα με το το λεγόμενο Τούρκικο πετάλι το οποίο απλά έδινε ένα κρουστό ήχο σαν τύμπανο.

Ο Μοτσαρτ έγραψε την Μαρτσια, την όπερα Απαγωγη απ το Σαράι και το “Τούρκικο” κονσέρτο για βιολί.
Ας ξεκαθαρίσουμε όμως το εξής: Δεν υπάρχουν στοιχεία οτι ο Μότσαρτ άκουσε ποτέ μπάντα γενίτσαρων ή μακάμ σε οποιαδήποτε μορφή. Δεν υπάρχει επίσης καν υποψία οτι αναζήτησε ή ερεύνησε αυτή τη μουσική για να γράψει τα δικά του (ενώ ξέρουμε οτι πχ μελέτησε, αντέγραψε και επεξεργάστηκε παλαιότερες μουσικές φόρμες) Θα μπορούσε να είχε δει κάποια μουσικά όργανα ίσως.
Αυτό που μουσικά συμβαίνει σε αυτό το ρεπερτόριο είναι η αφαίρεση της μουσικής καινοτομίας με σκοπό να ακουστεί κάτι πρωτόγονο, ακατέργαστο και ίσως βάρβαρο.Και στο κονσέρτο για βιολί αλλα και στην μάρτσια, τα…τούρκικα επισόδεια παυουν να έχουν αρμονική επεξεργασία και χρησιμοποιούν κυρίως ρυθμικούς ισοκράτες.
Κατα μία εννοια λοιπόν ναι, δεν έχουν καμία μουσική σχεση με καμία Τούρκικη μουσική. Είναι προιόντα μιάς σύντομης μόδας που απεικόνιζε οτιδήποτε άγνωστο και μακρυνό με μια δόση γοητείας, φόβου κλπ
Μήπως αυτό εννοούσε ο άνθρωπος;

1 «Μου αρέσει»

Πάντως προσωπικά, στο άκουσμα του ρόντο αλλά τούρκα του Μότσαρτ, με τίποτα δεν μου δημιουργείται συνειρμός με μουσικές γενιτσάρων και τα τοιαύτα. Και να προσθέσω ότι το «μαρσάρισμα» σε ρυθμό δύο τετάρτων είναι καθαρά δυτική συνήθεια και ήταν άγνωστο στις παλαιές στρατιωτικές μπάντες των γενιτσάρων, αυτές με τους τεράστιους ανακαράδες και τους τσιριχτούς ζουρνάδες που πάγωναν το αίμα των Βιεννέζων από τριάντα χιλιόμετρα μσκρυά….

1 «Μου αρέσει»

Συμφωνώ και ευχαριστώ! Κι εγώ ανατρίχιασα με αυτές τις παρελάσεις που βρήκα στο youtube… Με περιστροφή των Οθωμανών στρατιωτών… σχεδόν 180 μοίρες… Σαν να λένε “ερχόμαστε να σας κυριέψουμε”, θα πάρουμε “ότι βλέπουμε μπροστά μας”, θα σαρώσουμε! Το ρόντο, δεν είμαι σίγουρος αν αναφέρεται σε αυτό το κύκλο (ημίσειο έστω), ή αν είναι " γύρισμα στον Τούρκικο", ρόντο αλα τουρκα, σαν να λέμε ας παίξουμε τώρα έναν Καλαματιανό, ή ένα χιτζαζί ! μήπως αυτό το ρόντο, ή αυτή η μισοπεριστροφή, είναι συμβολισμός της Ημισελήνου? περισσότερες απορίες έχω, παρά απαντήσεις !
Φαντάσου οτι πάνω απο ένα εκατομμύριο Έλληνες τροφοδότησαν μέσω Παιδομαζώματος τον οθωμανό κατακτητή.
Συμφωνώ επίσης με τους προλαλήσαντες, ήταν μιά μόδα τότε, που πέρασε, κι ας απείχε εκατό χρόνια (η πολιορκία της Βιέννης…μέχρι τη σύνθεση του ρόντο αλα τούρκα) . Πάντως είδα πρόσφατα δυό καλλίγραμες τουρκάλες (έχουν έλθει πολλοί τουρίστες! ), με μπλε φακούς επαφής στα μάτια, χειρουργημένες μύτες σαν ολλαντέζικα παπουτσάκια ρετρουσέ, πλαστικά χείλια, κι όλο τουπέ… Σκέφτηκα…"να τους πω…ουζουν, ουζουν " ?! ("είστε ψηλές " ! ), αλλα φοβήθηκα μήν εμφανιστεί και κανένας άλλος, και φάω …ψιλές ! (ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται ! )

Ας μην τα μπλέκουμε.
ο όρος Ρόντο αναφέρεται σε μουσική φόρμα στην οποία έχουμε ένα επαναλαμβανόμενο επεισόδιο και μεταξύ επαναληψεων παρεμβάλλονται άλλα επεισόδια αντιθετικού χαρακτήρα.
Αν πχ το κυριο θέμα λέγεται Α και τα επεισόδια που παρεμβαλλονται ειναι 1, 2, 3 κλπ η δομη θα είναι: Α-1-Α-2-Α-3 κλπ.

Τούρκικο ροντο δεν υπάρχει στην Τουρκία.Ούτε χορεύεται ούτε παιζεται. Το πλησιέστερο θα ειναι σαζ σεμάι και πεσρεφια οπου το τεσλιμ παρεμβάλεται μεταξυ κάθε χανέ (αλλά θα χαθούμε αν το κουβεντιάσουμε και αυτό).
οπότε γυρνώντας στο θέμα μας: Ίσως έχει δίκιο ο Κρουσθιανακης