Μπουζούκι χαμηλής ποιότητας - Σαμποτάρει τον παίκτη;

Καλησπέρα στην ομάδα, εγώ παίζω χρόνια κιθάρα και πήρα πριν 2 μήνες μεταχειρισμένο τρίχορδο 150ε αμφιβόλου ποιότητας από νοιζ, βιαζομουν πολυ.
Την χαμηλή ποιότητα μπορώ να την καταλάβω από το άγγιγμα και τον ήχο φυσικά, ωστόσο με προσπάθεια αρκετη βγάζει μπουζούκικο ήχο γλυκό

.
Θα ήθελα να ρωτήσω

  1. Πιστεύεται πως οργάνο τέτοιας ποιότητας θα μπορούσε να σταθεί σε σχήμα με μπουζούκι κιθάρα με λίγη παραπανω προσπάθεια από τον παίκτη;
    Ή σε συνθήκες ζωντανής μουσικής με φασαρία κτλ θα αποτελεί σαμποταζ;
  2. Υπάρχει περίπτωση να οδηγήσει σε λάθος συνήθειες( έγραψα παραπάνω πως θέλει τον τρόπο του για να αρχίσει να ακούγεται decent) ή αντίθετως αν συνηθίσεις το κατάρτι ένα καλό όργανο θα φαντάζει παιχνιδάκι όπως ισχύει με πολλές κιθάρες…
    Ευχαριστώ
1 «Μου αρέσει»

λυπάμαι που στο λέω, αλλά με αυτό το όργανο το πιο πιθανόν είναι να σπάσεις τα χέρια σου -ειδικά σε συνθήκες γλεντιού ή δουλειάς. μπορείς τουλάχιστον να το πας σε κάποιον μάστορα μπας και το φροντίσει λίγο σε κοκκαλάκια και τάστα.
όπως και να έχει, μην ζορίζεις τα χέρια σου γιατί μόνο ζημιά θα κάνεις. πρόσεξε να αποφύγεις τενοντίτιδες και άλλες παθήσεις. σκέψου την λύση του μαγνήτη αν παίξεις έξω.

3 «Μου αρέσει»

Γενικά κάθε όργανο κακής ποιότητας θα σε σαμποτάρει και ίσως ζορισει πρόοδο.Σε αντίθεση με τις κιθάρες τα μπουζούκια δεν θα τα βρεις σε κάτω από 300€ για να ξεκινήσεις σωστά και να εχεις ένα όργανο καλό . Αν καταφέρεις να πουλήσεις αυτό το μπουζούκι ναι μεν θα χάσεις λεφτά και πάρεις κάτι καλύτερο θα προοδευσεις ποιο εύκολα ! Ο ματσικας είναι μια καλή λύση για αξιοπρεπή όργανα σε χαμηλες τιμές . Ελπίζω να απάντησα επαρκώς στην ερώτηση σου . Καλωσόρισες στο φόρουμ μας !!!

3 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, καλώς σας βρήκα. δυστηχως αυτό ήταν το μπάτζετ… ευτυχώς το πήρα πριν την καραντίνα και το έχω λιώσει
Ισχύει ότι ο μάστορας μπορεί να κάνει upgrade σε τέτοιο όργανο και αν ναι με τι κόστος;
Ο μαγνήτης δε με ελκύει είναι η αλήθεια…
Τα χέρια μου τα προσέχω διότι παίζω χρόνια κιθάρα … ευχαριστώ και πάλι

upgrade δεν θα κάνεις, το πολύ-πολύ να χρειαστεί να αλλάξεις κλειδιά ή ολόκληρο τον καβαλλάρη. ο μάστορας απλά μπορεί να χαμηλώσει τις χορδές, να λεπτύνει τον καβαλλάρη, να τρίψει λίγο τα τάστα, ψιλοδουλίτσες μέχρι εκεί που αξίζει (εφ’όσον θα το κρατήσεις για καιρό). τώρα για κόστος, αναλόγως τον μάστορα και την παρέμβαση.

4 «Μου αρέσει»

Το δικό μου η αλήθεια είναι ότι τώρα άρχισα μπουζούκι το πήρα 178 ευρώ και δεν μπορώ να καταλάβω την διαφορά πάντως ανά στιγμές νιώθω σαν να μπουκωνη

6-χορδο - Μασίφ Έλατο Καπάκι, 16 Δούγιες και Βέργα στο Μπράτσο αυτές είναι οι ιδιότητες.
Η δουγιες για να καταλάβω όσο μεγαλύτερες τόσο καλύτερα; Δηλαδή μια σκάφη 15 που λέει τι διαφορά έχει με της 16 δουγιες;

Πιο πολλές δούγες, πιο πολλή δουλειά, πιο ακριβό. Άλλη διαφορά δε νομίζω να έχει.

Αλλά πώς 16; Πρέπει να υπάρχει μία κεντρική, άρα μονός αριθμός στο σύνολο.

1 «Μου αρέσει»

Δεν κατάλαβα το τελευταίο άρα τι; Χαχα

καλημέρα κι από μένα. Συμφωνώ απολύτως με τα παραπάνω.
Πριν μερικά χρόνια μετέτρεψα σε τρίχορδο ένα τέτοιο μπουζούκι.

Το δικό σου είναι πιστεύω του ίδιου κατασκευαστή - κι αν όχι του ίδιου, έχει πάρα πολλές ομοιότητες.

εδώ οι “τεχνικές οδηγίες” του

κι εδώ τι βρήκα εγώ:
καπάκι ναι μεν μασίφ, αλλά τσιγαρόχαρτο και με φαρδειά νερά, ακατάλληλες κόλλες, καμάρια “κομμένα με τα δόντια” που σχολίασε ένας φίλος, σκάφος οξιά. Το καπάκι δεν έχει κολληθεί πάνω στον τάκο “παραδοσιακά”, αλλά έχει μπει “συρταρωτά” (δες τα βελάκια στην επόμενη φωτο)

μανίκι + ταστιέρα ήταν ένα ενιαίο κομμάτι οξιά (ουσιαστικά δεν υπήρχε ταστιέρα δηλαδή), όλα βαμμένα μαύρα, τάστα με δόντι διαφόρων διαστάσεων, το καμάρι του τάκου είναι κολλημένο με τον τάκο (φαίνεται και στην προηγούμενη φωτογραφία)

και το μεγαλύτερο πρόβλημα για μένα είναι αυτό (αυτή η φωτογραφία είναι από επέμβαση άλλου φίλου σε τζουρά του ιδίου κατασκευαστή)

αυτό που βλέπεις είναι μασίφ σίδερο, “βέργα” που δεν ρυθμίζεται (το λέει και στις “τεχνικές οδηγίες”) αλλά προεντείνεται κατά την τοποθέτηση (μπαίνει με κατά μήκος καμπύλη, αντίθετα στις τάσεις), η οποία σημειωτέον γίνεται “από πίσω” - αφού ταστιέρα δεν υπάρχει.

Σε τέτοια κατασκευή δεν μπορείς να σκεφτείς - τελος πάντων εγώ δεν μπορώ - πως να ρυθμίσεις τις κλίσεις με τις “παραδοσιακές” μεθόδους (ταστιέρα - αφού δεν έχει, κόντρες - σε εμποδίζει η μασίφ κατασκευή και το σίδερο, ή έστω αλλαγή στα τάστα - αφού είναι ό,τι νάναι και πιθανόν να θέλει άλλο νούμερο για κάθε ένα κτλ.)

Με όλα αυτά, εγώ προσωπικά αν μου ξανατύχαινε τέτοιο όργανο θα κρατούσα μόνο το σκάφος - κι αυτό οξιά είναι, αλλά τέλος πάντων δεν έχει τα προβλήματα των υπόλοιπων μερών.

Όπως λέει ο Νίκος, το πολύ πολύ να τρίψει κάποιος λίγο τα τάστα, να κατεβάσει τον καβαλάρη (αν θέλεις μπορείς να τον αλλάξεις, πιθανώς να είναι κι αυτός από βαμμένο ασπρόξυλο βλ. “τεχνικές οδηγίες”), να ρυθμίσεις τα κόκκαλα και τέλος.

2 «Μου αρέσει»

δεν ξέρω αν όντως είναι του ιδίου βέβαια και στο δικό σου υπάρχουν διαφορές (ταστιέρα ?) απλώς είπα να τα γράψω.

Άμα έχεις 3, 5, 7, 9 πράγματα στη σειρά, υπάρχει ένα μεσαίο. Άμα έχεις 2, 4, 8, 10, δεν υπάρχει μεσαίο. Λοιπόν, μεσαία δούγα -νομίζω- υπάρχει υποχρεωτικά, γιατί από αυτήν ξεκινάει η συναρμολόγηση των υπόλοιπων. Επομένως, απορώ με τον αριθμό 16, γιατί είναι ζυγός.

Αν κάνω λάθος σ’ όλα αυτά, τα γράφω ως ευκαιρία να με διορθώσει κανείς και να μάθω επιτέλους το σωστό.

όχι, μπορεί και να είναι ζυγός ο αριθμός. Πιο σπάνια, αλλά δεν είναι υποχρεωτική η κεντρική ντούγα (“ντουγομάνα”- για επόμενη συζήτηση)

2 «Μου αρέσει»

Ε, άκυρο λοιπόν.

Πω πω πω, μα δεν είναι δυνατόν!!! Τί βλέπουν τα μάτια μας!!!

1 «Μου αρέσει»

είναι αυτό που λένε ότι ένα πραγματικά καλό όργανο εμπεριέχει την επισκευή του. εδώ έχουμε το άκρον άωτον προς την αντίθετη κατεύθυνση, να αποκλείει κάθε πιθανή επισκευή…

1 «Μου αρέσει»

παιδιά να πω κάτι: η κατασκευή αυτή στην αρχή με ξένισε πολύ, πρέπει όμως να παραδεχτώ ότι είτε μου (μας) αρέσει είτε όχι, έχει σκέψη πίσω της, και σίγουρα άλλες τόσες δοκιμές. Ο κατασκευαστής ανατρέπει ό,τι ξέρουμε και εισάγει εντελώς άλλο τρόπο κατασκευής, αλλά και με ό,τι χρειάζεται για να εφαρμοστεί.
Π.χ. ενιαίο μπράτσο - ταστιέρα με βέργα, σημαίνει 1) τοποθέτηση βέργας από την πίσω πλευρά του μάνικου, 2) τοποθέτηση του μπράτσου στον τάκο όλο μαζί (με την ταστιέρα), επομένως αφενός υπάρχει μια δυσκολία στις ρυθμίσεις, αφετέρου το καπάκι πρέπει να μπεί με άλλο τρόπο (συρταρωτά) κτλ. κτλ.
Μάλιστα η “προένταση” της βέργας δουλεύει, και αυτό μου φαίνεται ότι θέλει μαστοριά - ή τουλάχιστον εμπειρια στην συγκεκριμένη κατάσταση - αφού η βέργα δεν ρυθμίζεται και είναι κάτι που πρέπει να το πετύχει κανείς από την αρχή, μαζί και τη γεωμετρία του οργάνου (κλίσεις κτλ.)
Δεν λέω ότι το αποτέλεσμα είναι καλό, και συμφωνώ με τον Νίκο που λέει ότι η επισκευή είναι πρακτικά αδύνατη - αλλά αυτό και πάλι αφορά ό,τι ξέρουμε εμείς, ίσως ο ίδιος να έχει σκεφτεί και ανάλογες λύσεις.
Πάντως δεν μπορώ να τον κατηγορήσω επειδή για λόγους κόστους (προφανώς, άλλωστε το λέει κι ο ίδιος) άλλαξε το σύμπαν, έτσι επέλεξε να βιοποριστεί και δεν υπάρχει κανόνας γι αυτό. Τα ευτελή υλικά βέβαια και η γενική εικόνα δεν είναι καλό πράγμα, ούτε ο τσίγκινος ήχος που είχε το συγκεκριμένο. Όμως με την αλλαγή του καπακιού έπαιξε αξιοπρεπώς (για ένα διάστημα το παρακολουθούσα, μετά έχασα τα ίχνη του και δεν ξέρω πως είναι τώρα), ίσως αν είχε καλό καπάκι εξαρχής να μην γινόταν καν όλη αυτή η κουβέντα.

5 «Μου αρέσει»

Μάνο είναι ο ίδιος κατασκευαστής με του παληκαριού στο αρχικό ποστ?

Υπάρχουν πολλές ομοιότητες που ίσως να το κάνουν του ίδιου κατασκευαστή. ^^

2 «Μου αρέσει»