Μπουζουκι 8χορδο με 17 δουγιες

καλησπερα σε ολη την παρεα!!!λοιπον,για τα πρωτα μαθηματα μου πανω σε μπουζουκι,βρηκα σε καλη τιμη ενα 8χορδο με 17 δουγιες,απαιχτο και με την θηκη του.κατασκευαστη δεν γνωριζω,θελω ομως να μου πειτε αν ειναι καλο να μαθω με αυτο η να παρω καποιο καλυτερο,επισης εσεις μεχρι ποσα θα δινατε για το συγκεκριμενο;παραθετω κ φωτο!

Μαρουλία, δεν ξέρω πόσο το βρήκες αλλά είναι ψεύτικο. Για ντεκόρ σε τοίχο. Μέχρι τι ποσό διαθέτεις;
Επίσης, ο αριθμός των δουγών δεν παίζει ρόλο στην ηχητική αξία ενός μπουζουκιού οπότε μην τις κοιτάς.

το συγκεκριμενο το βρηκα με 80 ευρω,δεν ειναι καλο δηλαδη;να μην το παρω τζαμπα αμα ειναι…ο τοιχος εχει καλυτερα στολιδια απο αυτο :Ρ

Μωρέ, ούτε για το τζάκι δεν κάνει!!
Δύο τινά: ή μαζεύεις χρήματα (από 300 και πάνω) και παίρνεις μπουζούκι ή παίρνεις …φυσαρμόνικα! :slight_smile:

βασικα εχω μπουζουκακι τσιλικο 40 χρονων αγνωστου κατασκευαστη με διαφορα πανω του οτρακα κ ετσι,αγορασμενο απο θεσσαλονικη πριν 40 χρονια αλλα φοβιθικα να μην το χαλασω κ ειπα να παρω αυτο να μαθω,αλλαξα γνωμη!το τσιλικο μια χαρα ειναι!χαχαχαχ ευχαριστω δημητρη!!!φυσαρμονικα παιζει ο γειτονας,την κανονικη εννοω :slight_smile:

Φουρ στο τσίλικο τότε, χωρίς δεύτερη κουβέντα!!:246:

μαρουλια αυτα τα μπουζουκια στους μουσικους οικους κανουν γυρω στα 180 ευρω…αν αυτο το μπουζουκι ειναι μαλακο δηλαδη ειναι χαμηλα οι χορδες…παρτο… για 80 ευρω μια χαρα ειναι…αν μπορεσεις να διαθεσεις περισσοτερα χρηματα σιγουρα θα παρεις κατι καλυτερο…

Μιχάλη, ένα μπουζούκι κατάλληλο δεν το κάνει το ύψος των χορδών μόνο. Είναι πολύ παράγοντες που συμβάλλουν.

Επισης ενα καλο οργανο σε προδιαθετει να παιξεις (μελετησεις) πολυ παραπανω και πολυ πιο καλυτερα…οποτε μην το σκεφτεσαι αν εχεις καλυτερο οργανο…!!!

Εγώ θα συμφωνήσω με τον Δημήτρη. Και εγώ άμα βρω κάνα φτηνό όργανο το παίρνω, Αλλά αυτό που ανέβασες δεν κάνει και εξηγούμαι! Η Ταστιέρα του είναι περασμένη με βερνίκι= πρώτο φάουλ. Δεν πρεπει να περνιέται η ταστιέρα.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 03:25 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 03:22 —

Τα κλειδιά είναι ΄μάπα. 5 ευρώ κάνουν. Τα ξύλα αμα εχουν χοντρες γραμμες στο καπάκι, αλλο λαθος. Δοκίμασε να παίξεις σε αυτό το πράμα την ρε ανοιχτή και μετά δοκίμασε να παίξεις τη Ρε στη μέση. Κάνε το ίδιο και με άλλες νοτες μετά την ρε. Σιγουρα θα βρεις μια απο αυτές που θα αλλάζει συχνότητα. Το όργανο αυτό, δηλαδη κάνει μονο για να μάθεις και μετα το πετάς. Βασικά ούτε για να μάθεις δεν αξίζει. Πήγαινε πάρε ένα άλλο με 200 ευρώ να κάνεις την δουλειά σου

οχι παιδια δεν το πηρα τελικα,ευχαριστω για τις απαντησεις σας!!!παρεμεινα στο παλιο,γιατι μπορει ο νεος να ειναι ωραιος αλλα ο παλιος ειναι αλλιως!:slight_smile: τωρα θελω τα φωτα σας σχετικα με το παλιο!πως σας φαινετε;;;τσιλικο.jpg

Δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο, φτηνιάρικο παραγωγής. Μή σε επηρρεάζει όμως αρνητικά.

Αν μπορεί να παίξει χωρίς συμμάζεμα, ξεκίνα και βλέπεις.

Αλλιώς, κάνε υπομονή και μάζεψε να πάρεις κάτι αξιοπρεπές. Βρίσκεις πλέον μεταχειρισμένα σε εξαιρετικές τιμές.

Λάθος σκεπτικό, τα όργανα είναι για να παίζονται και να τα χαίρεσαι. Να το προσέχεις και να το σέβεσαι, ναί! Να το λυπάσαι, όχι!

Κοίτα! Από το άλλο το καυσόξυλο των 80 ευρών ειναι σαφώς καλύτερο. Τώρα το ότι ειναι παλιο δεν σημαινει οτι ειναι και καλό. Είναι φτηνιάρικο, αλλά σίγουρα πολύ πολύ ανώτερο από το άλλο. Για ξεκίνημα είναι καλό.

πως καταλαβενεις ενα οργανο το οποιο αξιζει τα λεφτα που το πουλανε πχ,αν παω κ παρω αλλο οργανο αργοτερα,πως θα ξερω ωστε να μην με πιασουν κοτσο;;;

Συνήθως οι μουσικοί, επειδή δουλεύουν βράδυ, γυρίζουν τα πρωινά για τσάρκα και χασομέρι στους οργανοποιούς. Όλο και κάποιος θα δεχθεί να σε συνοδεύσει, αλλά έχε κατα νού, ότι η συντριπτική πλειοψηφία τσιμπάει το δωράκι της μετά την πώληση από τάδε ή δείνα μάστορα. Θα σε κόψει ο μαγκίτης αμέσως για «ψάρι», θα σε τυφλώσει (μάλλον κουφάνει!) με κανα ταξίμι και μπορεί να την πατήσεις. Δεν φέρονται βέβαια όλοι τους έτσι.

Πήγαινε λοιπόν με κάποιο πρόσωπο-γνώστη της εμπιστοσύνης σου, που γνωρίζεις ότι δεν έχει κάποιο μικροσυμφέρον να σου πασάρει (άμεσα ή έμμεσα) τη σαβούρα.

Πέρα από τα ηχητικά γούστα, υπάρχουν κάποιες βασικές προϋποθέσεις που πρέπει να πληρεί το όργανο. Με τα χρόνια και την τριβή, θα τις αντιλαμβάνεσαι κ’ εσύ. Οι φωτογραφίες που ανέβασες, ε, είναι περιπτώσεις που κάνουν «μπάμ».

Ό,τι και νάναι πάντως, αν δεν πιάσεις το ρημάδι στο χέρι…μήν περιμένεις πολλά από κουβέντες εξ αποστάσεως…

μαλιστα,θα προτειμισω καποιον που ξερει,το μανικο παιζει ρολο στην ποιοτητα του μπουζουκιου;το παλιο εχει φαρδια ταστιερα και δεν μπορω να πω οτι ειναι ευκολοπαιχτο,εχω δει κ πολλα με λεπτη ταστιερα,πιο ευκολα στο παιξιμο,καποια στιγμη ακουσα οτι οσα εχουν φαρδια δεν ειναι καλα οργανα,ισχυει μεσα σε ολα αυτα που ανααφερατε;

ειλικρινά, θα ήθελα να ήξερα από ποιούς έχεις αυτήν την εντύπωση. μήπως το μπερδεύεις με ορισμένους δασκάλους, οι οποίοι επειδή αγοράζουν συχνά όργανα για μαθητές, κάνουν σχετικές συμφωνίες με καταστήματα. κάποιες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί και εδώ μέσα.
γενικά δεν βοηθάει να γενικεύουμε, έτσι κι αλλιώς όλοι πρέπει να είμαστε σε θέση να καταλάβουμε έναν σκάρτο άνθρωπο, κι ας μην μπορούμε να ξεχωρίσουμε ένα σκάρτο όργανο.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 23:55 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 23:51 —

πολύ φαρδιά μάνικα (δύσκολα), όπως και πολύ λεπτά (ασταθή), καλό είναι να αποφεύγονται. αλλά η ευκολία είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων.
προσωπικά μου αρέσουν τα γεμάτα μπράτσα που μπορεί να τα αγκαλιάσει το χέρι, ενώ δεν με βολεύουν τα υπερβολικά λεπτά.

Όχι «εντύπωση», παρά προσωπική πείρα, π.χ. με τον Βαγενά στην Πάτρα. Ισχύει εν πολλοίς το αντίστοιχο παράδειγμα με τους δασκάλους (που πολλοί τα βράδυα είναι και μουσικοί).

Βοηθάει όμως γενικά να διαβάζουμε προσεκτικότερα:

Είναι πολλά τα πράματα που πρέπει να δεις. Αρχικά η ταστιέρα να είναι αβερνίκωτη εντελώς, όχι σαν το καυσόξυλο που είχες στην αρχη ούτε και σαν αυτο που έχεις τώρα. 2ο θα κοιτάξεις τα ξύλα του μανικιού. είναι άλλο να έχει ενα μονο ξυλο και άλλο να έχει 4-5-6 ξύλα διαφορετικά. Αν έχει περισσότερα ξύλα(λέγονται κόντρες) ειναι και καλύτερο όργανο γιατι δεν σκευρωνει εύκολα. Οι κοντρες μπορει να φαίνονται με γυμνο ματι διοτι μπορει να ειναι αλλο χρώμα ΟΜΩΣ μπορει και να μην φαίνονται γιατι μπορει να ειναι βαμμενο το οργανο. Αρα να εισαι προσεκτικος.(Βεβαια αν τυχαινε να δεις δύο όργανα που το ενα να φαινονται με γυμνο ματι και στο αλλο να ειναι βαμμένο, να προτιμήσεις αυτες που φαινονται γυμνα). 3ο που είναι σημαντικότερο από τα άλλα 2 είναι το εξής: ΤΟ καπάκι στο οποίο οφείλεται κυρίως ο ηχος, πρεπει να δεις τι ξύλο είναι! Και αν ειναι έλατο που συνήθως είναι, θα κοιτάξεις τις γραμμές -τα νερα δηλαδη. Οσο πιο πυκνες είναι, τόσο καλύτερο είναι. Παρε το πρωτο μπουζούκι που μας εδειξες και δες οτι τα νερά του ειναι φαρδια- σημειο οτι δεν ειναι καλο. Προφανώς θα το πάρεις και θα παίξεις να δεις και εσύ αν ειναι καλό.
4ο που δεν ειναι και τοσο αντικειμενικό, μπορεις να το κρίνεις και απο το βάρος του. Όσο πιο ελαφρύ είναι, τοσο καλό θα ειναι. 5ο ΣΥΝΗΘΩΣ και οχι πάντα όσο περισσοτερες ντουγιες έχει είναι και καλύτερο ΟΧΙ ΟΜΩΣ επειδη εχει περισσοτερες ντουγιες, αλλά επειδή εχει περισσοτερη λεπτοδουλειά στα υπόλοιπα. Για παράδειγμα, αν δεις με 60 δουγιες, ε τοτε αποκλειεται να σου βάλανε καπάκι από οξειά! Ειναι εγκλημα να το κανανε ετσι. Δεν θα παρεις το παλιοξυλο και να το σκαλισεις 60 ντουγιες. (ομως αυτο δεν ισχυει παντα, μπορει να δεις με 20 ντουγιες που να ειναι και καλυτερο απο το 60) Με την ίδια λογική μπουζούκια που εχουν τσαμπουκάδες τελείες εγω δεν τα προτιμώ. Προτιμώ να έχει μαργαριτες ή κανα φυτό ξέρωγω. Πάλι με την ιδια λογικη αν εχει οστρακα πανω. (δεν θα βαλουν οστρακα σε παλιομπουζουκο γιατι τα χαραμίζουν). Επίσης να δεις στο καπάκι να μην υπάρχει πλαστικό.

Μην μπερδεύεις τη γυναίκα χωρίς λόγο!

Ο μεγάλος αριθμός των δουγών δεν είναι ταυτόσημος με τον καλύτερο ήχο και την ποιοτικότερη κατασκευή!

Κατασκευαστικά, πολλές δούγιες σημαίνει μεγαλύτερος τζόγος=περσότερη κόλλα στο σκάφος.

Ηχητικά, υπάρχουν τεκμηριωμένα άρθρα και εμπεριστατωμένες απόψεις σχετικών στο ζήτημα, που μπορείς να εντοπίσεις αναζητώντας στο forum.