Μη συγκερασμένη κιθάρα

κιθάρα

(system) #1


(system) #2

Θα προσπαθήσω να ξαναβρώ το link για το παραπάνω(έχω “χαθεί” στις θεωρίες περι just intonation και μαζί με τα άλλα, χάνω και τα link - Που να πάρει!).

Κατέβασα και ένα mp3 όπου ο τύπος παίζει με το παραπάνω όργανον που κατασκεύασε.


(system) #3

Ουφ! Το βρήκα.
http://users.rcn.com/dante.interport/justguitar.html

Επεται συνέχεια(στα Ελληνικά).
Θέλω λίγο χρόνο να βγάλω άκρη.

Ο Νίκος Πρέζας είχε ασχοληθεί με μικροτονικές.
Μην ξέρει κανεις τα whereabouts του;

Κ


#4

Geia sou Kosta,
(meso tou forum afti tin fora).

Parakoloutho tis sizitiseis alla
logo polis trehalas edo den
simetiha. Tora eho xelasposei,
opote ean iparhei kapio thema
mporoume na to sizitisoume sto
forum oste na simetashoun kai
alloi.

Ta leme,
Nikos


(system) #5

Νίκο, μελετάω το Mathematics & Music του Dave Benson (Department of Mathematics, University of Georgia).
Το βρήκα σοβαρό βιβλίο, αν και τα πολυώνυμα Chebychev έχω ξεχάσει πως “δαμάζονται”.
Ετσι, μου έχουν δημιουργηθεί κάποια κενά κυρίως σε σχέση με την ορολογία και με τις σύγχρονες τάσεις των μελετητών / μουσικών.
Ας πούμε η Πυθαγόρεια κλίμακα αν και έχει χρησιμοποιηθεί για την απόδοση δυτικών κλασσικών παρατηρώ πως δεν την ακολουθούν πιά. Παίζεται κάτι άλλο;
Αντ’ αυτού βλέπω να χρησιμοποιούν 31-τονες και 53-τόνες κλίμακες. Και ως προς τις 53-τονες πάει καλά, ξέρουμε από τους Τούρκους τα ντεσού της.

Για κεντρίσω το ενδιεφέρον των φίλων του FORUM, να πώ μόνο πως επιτέλους κατάλαβα γιατί κληρονομήσαμε τη διπλή γραφή για τον ίδιο φθόγγο (τις εναρμόνιες νότες εννοώ). Διότι η Mib και η Re# περιγράφανε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ συχνότητες που ενοποιήθηκαν αργότερα στην συγκερασμένη.

Να ένας λόγος που ο αγαπητός σε όλους Γοβάν Τσαούς δεν επαναλαμβάνεται. Διότι
α) το μπουζούκι αδυνατεί να παράγει τις συχνότητες αυτές και
β) με την απώλεια των μικρών διαστημάτων, χάθηκαν και οι σχετικές θεωρίες ανάπτυξης των κλιμάκων. Αρα,
γ) χάθηκαν και οι διαφορετικές τεχνικές παιξίματος. Και
δ) μαζί με όλα αυτά, χάθηκε ένας ολόκληρος μουσικός κόσμος κάποιας άλλης αισθητικής, όπου οι σημερινοί… γοργοδάκτυλοι μπουζουξήδες μόνο ως ταχυδακτυλουργοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.

Για την ώρα, στο προφανές ερώτημα “ωραία, και τι θα κάνουμε; θα γυρίσουμε πίσω 250 χρόνια;” δεν έχω απάντηση.
Ομως στο άμεσο μέλλον ελπίζω να έχω.

Κ


#6

Geia sou Kosta,

ipotheto anaferese sta online lectures notes tou typou.
Arketa endiaferonta fenonte, den ta ixera, thanks!

Distihos den asholoume me to just intonation poli energa oste na xero ti eidous klimakes hrisimopoiounte perisotero stin praxi. Nomizo
omos oti i iparxi ton syntheseizers
(programatizomenon keyboards genikotera)
ehei allaxei
ligo tin nootropia gia to thema, diladi den iparhei praktikos logos gia kapion na kolisei me
12, 53 i allon arithmo apo notes (stin oktava). H iparxi afto ton klimakon ipagorevotan
sto parelthon apo tin anagi gia oso to dinaton
pio “kathara” diastimata apo armoniki apopsi
se sindiasmo me dinatotites gia transposition ALLA me ton periorismo oti ena organo tha to eftiahne kapios mia fora kai fysika ean eihe
ena megalo arithmo apo pliktra/tasta tha itan praktika ahristo.

Se kathe periptosi, i klimaka me 53 notes einai
sigoura pio pliris kai fysika sto orio tou
na arhisei na ginete periploki apo praktiki apopsi. Distihos omos den xero ean einai kai i
epilogi ton “epagelmation” tou just intonation.

Nikos