Λαϊκοί δρόμοι (2000 - 2006)

Σαφώς και όλη η κουβέντα είναι περι διαγραμμάτου.
Σιγά τώρα μην έχει σημασία η απόσταση του προσαγωγέα από την τονική και άλλα τέτοια μπουρδολογήματα. Απ’ όσα μου λένε οι γνώστες, από ένα σημείο και μετά, η εναρμόνιση είναι προσωπική υπόθεση του καθένα.

Το θέμα όμως είναι: οι δρόμοι μπορούν να αντιμετωπίζονται με τη δυτική θεωρία;
Εν μέρει, συνολικά ή καθόλου;
Το λέω γιατί διαβάζω “θεωρία” αυτή τη περίοδο και μου έχουν τσακίσει το νευρικό σύστημα.

Τον Μαυροειδή δεν τον έχω τσακάρει ακόμα (κάπου στο πατάρι βόσκει το βιβλίο του), όμως μαθαίνω [Ελευθεροτυπία - 3 Απρίλη 2000] οτι ο Νικολόπουλος θα εκδώσει με το Νάκα ένα CD με τους λαϊκούς δρόμους “όπως τους ξέρουμε”. Κατα τα άλλα η συνέντευξη “σαλόνι” δεν λέει τίποτα.

Το βιβλίο του Παγιάτη (Λαϊκοί Δρόμοι) το έχεις δει; Εχεις άποψη για δαύτο;

Χαιρετώ
ΚΚ

Και κάτι ακόμη: Εχει κανείς σχέση με τούρκικη παραδοσιακή (επίσημη παρακαλώ!) μουσική;
Κλίμακες, κουρδίσματα κλπ.;
Εχω ασχοληθεί προ πολλών ετών (οριακά) με το θέμα και ρωτάω αν μεταφράστηκε τίποτα, καμμιά καινούργια έκδοση κλπ.

ΚΚ

Ehei dio vivlia o Pagiatis, sosta ? To ena einai nomizo mia pio sinoptiki ekdosi tou alou. Dedomenou oti malon den iparhoun ala vivlia sto thema (an kai den exo psaxei poli, arhisa na asholoume entatika me to thema apo tote pou irtha USA!) nomizo einai poli hrisimo toulahiston gia
reference. By the way, iparhei kapio alo vivlio shetika ?

Nomizo oti i ditiki theoria efarmozete aneta stous dromous sto epipedo tis armonias (diladi pia einai ta akornta tou kathe dromou). Afto einai efkolo na to deis kaneis ean parei opiondipote dromo kai arhizei na htizei sinhordies simfona me tin sintagi 1-3-5.

Apo tin ali meria sigoura to harmonization einai
prosopiki ipothesi ston vathmo pou o pehtis
tis kitharas i opiou alou organou kanei akompaniamento einai gnostis tis theorias. Malista
poles fores se pola rempetika ta akkornta pou akougonte einai poli ligotera apo osa kapios logika tha evaze. Nomizo afti i litotita einai kathoristiki gia na akoustoun afta ta tragoudia sto sosto context kai na metaferoun tin mehanholia pou sinithos ta haraktirizei (p.x. “Prin to harama monahos” se palies ekteleseis se sigrisi me Ntalara. Sigoura apo plevras instrumentation o Ntalaras einai apehtos ala to tragoudi hanei sto finale anti na kerdizei - toulahiston etsi to vlepo ego).

Genika ipotheto einai hrisimo na xerei kaneis ta vasika tis ditikis armonias kai theorias. Apo ekei kai pera, ektos kai an theleis na grafeis kantates se style Bach, to pragma alazei kathos to na mathei kaneis na kanei taximia diskola tha to vrei se vivlia!

Ean diavazeis theoria nomizo einai poli hrisimotera ta vivlia me Jazz armonia (eidika gia kithara) para afta me klasiki armonia. Toulahiston afti tin gnomi eho shimatisei meta apo ena psaximo ta telefta dio hronia. Apo pou diavazeis ?

Nikos

Tora to thimithika : eho ena CD pou pezei o Zampetas se diaforous dromous, to ehei dei kanenas afto ? Ehei taximia kai komatia se kamia 10aria dromous kai me klista matia katalaveneis oti pezei o Zampetas!

Nikos

Το CD που αναφέρεις δεν το ξέρω.
Ισως κάποιος άλλος απο τη παρέα τόχει υπόψη του.

Βιβλία αρμονίας που διαβάζω είναι καμπόσα (σαφής ένδειξη της αμηχανίας μου), αλλά κυρίως του Αινιάν και του Αμαραντίδη.

Αυτό που είπες για τζάζ είναι ενδιαφέρον. Το ίδιο μου είπε κι ένας δάσκαλος προ ετών και το είχα κοιτάξει. Αλλά ρε αδελφέ, τα “πιασίματα” των ακκόρντων στη τζαζ, είναι αδύνατον να τα κάνει άνθρωπος με μόνο πέντε δάχτυλα ανά χείρα!

Ο Παγιάτης έχει ένα βιβλίο “διαρκείας”, κάτι σαν τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα. Μόλις κάνει λίγες ή πολλές προσθήκες / διορθώσεις, το ξανα-εκδίδει με τον ΙΔΙΟ τίτλο. Γιαυτό νομίζεις οτι είναι διαφορετικά.

Αλλα βιβλία υπάρχουν αλλά… τίποτα το καλύτερο απ’ του Παγιάτη. Ισως του Λουκαρέα (που δεν κυκλοφοράει πιά) έχει μιά άλλη οπτική.

ΚΚ

Νίκο το CD στο οποίο αναφέρεσαι είναι κατά πάσα πιθανότητα αυτό που περιλαμβάνει η βιογραφία του Ζαμπέτα, ήτοι το βιβλίο της Ιωάννας Κλειασίου “και η βρόχα έπεφτε”(πάρα πολύ καλό και υπερπλήρες), και έχει μόνο ορχηστρικά κομμάτια.

ΚΚ έχεις κάποια πρόταση, για τους λιγότερο υποψιασμένους με τη θεωρία όπως εγώ, από που να αρχίσω να διαβάζω;
Το βιβλίο του Μαυροειδή που αναφέρεις είναι βατό ή θα μου φανεί όπως ο Πριγκοζίν (επίτημος διδάκτωρ του ΔΠΘ παρακαλώ !) σε παιδάκι δημοτικού;

'στω
γιώργος (ΔΦΑ, διεθνούς φήμης αρχάριος)

Κατ’ αρχήν πρόσεχε! Εχεις περάσει από ΔΠΘ και τολμάς να μου μιλάς στον ενικό;!
Εχω χτίσει τις μισές ταβέρνες στη Θράκη στα τόσα χρόνια που έφαγα εκεί. Τις άλλες μισές τις έχτισε ο Γιάννης ο ΠέραΒρέχει (a.k.a. “Σαλπέας”).

Λοιπόν. Ασε τους Μαυροειδήδες και τους διάφορους προικοσύμφωνους και παλεψε με το οργανο! Τα βιβλία μουσικής είναι όσο χρήσιμα είναι να μάνιουαλ των προγραμμάτων για πίσί: Πρέπει να ξέρεις πως δουλεύουν για να σου φανούν χρήσιμα!

Δε ξέρω που βρίσκεσαι στο όργανο, αλλά αν το έχεις κερδίσει στον “πρώτο γύρο”, πρέπει να μάθεις σολφέζ! Χωρίς ανάγνωση παρτιτούρας και κράτημα του μέτρου - κατά την ταπεινή μου γνώμη -δεν κάνεις τίποτα. Παρτιτούρες υπάρχουν να φάν κι οι κότες. Αλλες καλές άλλες μέτριες και άλλες τελείως λάθος, όμως ξεστραβώνεσαι. Αν δεν έχεις μου λές και σου στέλνω κάνα φορτηγό απο δαύτες.

Βέβαια, το καλύτερο σχολειό είναι η παρέα στη ταβέρνα, αλλά… τα προβλήματα (πότε, που, με ποιούς κλπ) είναι γνωστά.
Τα ξέρεις - τα ξέρω - υποφέρεις κι υποφέρω.

ΚΚ
ΔΦΑΑ (Διεθνούς Φήμης Αιωνίως Αρχάριος)

Ontos merika piasimata stin jazz einai diskola ala se shesi me tin laiki mousiki to mono pou hriazete kaneis einai ta vasika tis theorias ipotheto. Eiha prospathisei na matho ligo Jazz (pezo kithara edo kai pola hronia) ala eida oti den ehei noima na asholitheis me to thema se epipedo hobbista (toulahiston apo tote mou irtha stin Vostoni kai eho kiriolektika psarosei me tous mousikous pou akouo edo - Berklee vlepeis!). Isos kai sta rempetika/laika na hriazete kapios kalos daskalos apo kapio simeio kai epita. Parepiptontos, xerei kaneis ti rolo pezei afti i sholi laikis/paradosiakis mousikis pou ehei o Nakas ?

Simfono apolita me to oti kalitera na ta matheis ola afta prota praktika kai na ta empedoseis/efarmozeis
kai meta to na ta deis apo psila diavazontas theoria/armonia. I antitheti poreia einai diskoli kathos kaneis diavazei pragmata pou den mporei amesa na dei pos efarmozonte. Fisika afto ishiei pantou, ohi mono stin mousiki ala se aftin einai malon poli pio kathoristiko afou i apodosi enishiei tin ipomoni pou hriazete na ehei kaneis otan mathenei ena organo…

To vivlio tou Mavroeidi mou fanike elafros diskolo, isos logo tou oti (1) den xero kala tin eliniki orologia sto thema (2) malon hriazete kaneis ligaki parapano exposure apo to diko mou se byzantiki/tourkiki/araviki mousiki gia na katanoisei kalitera. Vivlia mousikis horis akousmata den voithane kai poli!

Nikos

P.S. Afto gia ton Prigogine den to eiha akousei, endiaferon! Einai kaneis apo esas
Fisikos/Himikos ?

Προς ΚΚ:
Τις έχω χεσμένες τις παρτιτούρες σου…
ΑΝ
ΠΦΑΟ (Παγκοσμίου Φήμης Αμόρφωτος Οργανοπαίχτης)

Μιας και το ανέφερες:

Χεστήκαμε και η βάρκα γέρνει.
Χέσε μέσα κι έβγα έξω.
Χέσε ψηλά κι αγνάντευε.
Εβγαλε κι η μύγα κώλο κι έχεσε το κόσμο όλο.
Το σκατό με την αξία θα το πάρει η εφορία.

Κάνα άλλο θυμάσαι;

Να προσθέσω στα αποφθέγματα του αξιότιμου κου συναδέλφου:

-Όποιος νυχτα περπατεί λάσπες και σκατά πατεί.
-Χέσ’τα κι άστα.
-Χεστήκαμε που κλάσαμε.

Το λεξικό κουραδολογίας μπορεί να αρχίσει να συγγράφεται…

ʼσχετο.
Τώρα που μιλάμε περί σκατών, είχε δει κανείς (ΝΕΤ)τον “ποιητή” Χριστιανόπουλο στο αφιέρωμα που είχε κάνει στον Τσιτσάνη στη Θεσσαλονίκη; Είχε φτιάξει ένα τριμελές σχήμα με ένα καταπληκτικό μπουζούκι, μία τρομερή ρεμπετοκιθάρα (και πολύ καλή φωνή ο τύπος) και την κόρη του μπουζουκτσή να τραγουδάει. Οι τρεις μουσικοί ήταν πάρα πολύ καλοί. Μόνη παραφωνία ο “ποιητής” ο οποίος επέμενε να αναγγέλει τα τραγούδια πριν από την έναρξή τους με φωνή εισπράκτορα της γραμμής Κολιάτσου, αλλά και να σιγοντάρει (φαλτσάρει, πιό δόκιμο).
Ποιοί ήταν οι μουσικοί, θυμαται κανείς;

Υψιλον Γάμα.
Φαίνεται ότι δεν τον πάω τον τύπο;
Γιατί επιμένει να αυτοαποκαλείται “Τσιτσανολόγος”, όταν ο ίδιος ο Τσιτσάνης τον είχε φτύσει;

γιώργος

Φίλε Γιώργο, ως προς μεν τα περί "Τσιτσανολογίας"του Χριστιανόπουλου, δεν γνωρίζω εάν έτσι αυτοαποκαλείται ή εάν ο Τσιτσάνης τον είχε “φτύσει”. Νομίζω όμως ότι δικαιούται να έχει λόγο για αυτά τα πράγματα ένας από τους πρώτους λόγιους που ασχολήθηκαν πολύ νωρίς και πολύ σοβαρά με το ρεμπέτικο.
Ως προς δε τον εγκλεισμό του ως δημιουργού εντός εισαγωγικών , εκ μέρους σου, θα περίμενε κανείς να το τεκμηριώσεις κάπως και όχι να εκσφενδονίσεις βλήμα αυτεπίστροφο…

Στον Χριστιανόπουλο αναλογούν κάποια εύσημα που δεν θα του τα στερήσει η έστω και ως εξολίσθηση εννοούμενη υπεραπασχόλησή του με τα του Τσιτσάνη.

Παρεμπιπτόντως, ούτε εγώ ξέρω τίποτα για εμπτυσμό του από τον Τσιτσάνη. Το μόνο που έχει εξιστορηθεί από τον ίδιο τον ποιητή, είναι η άρνηση του συνθέτη να χρησιμοποιήσει ορισμένους στίχους του. Δεν θα το ονομάτιζα «φτύσιμο» αυτό, εκτός αν ο φίλτατος συνάδελφος Γιώργος του Βορρά γνωρίζει κάτι ακόμη.

Αληθεύει στο έπακρο η παρατήρηση του συνονόματου Βλησίδη, ότι ο Χριστιανόπουλος υπήρξε πιονέρος στη μάχη του αποχαρακτηρισμού του Ρεμπέτικου, ενώ ως μελετητής του, δεν έκαμε και πολλά πράγματα.

Αλλά δεν πρέπει να τον κρίνουμε ως κάτι που δεν είναι.

ΚΚ
ΠίΕς: Πρέπει να είναι δυο τρεις ακόμη οι σχετικές παροιμίες. Πρέπει να καταγραφούν που να πάρει.

Για τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΤΣΙΜΠΟΚΗ.Συμφωνω απολυτα μαζι σου για το υπεροχο αυτο ντουο(δεν υπολογιζω τον Χριστιανοπουλο).Οι δυο μουσικοι ειναι ο Νικος Σταθοπουλος (τριχορδο)και Γιωργος Χουλιάρας(6χορδη-κιθαρα).Ο Χουλιάρας εχει μαζυ με τον αδελφο του ενα στεκι την “Η ομορφη νυχτα” στην Τουμπα οπου παιζουν καθε βραδυ.(μερικες βραδιες και ο Σταθοπουλος)

αυτα .μαζεψτε λιγο τα φτιαρακια μερικοι !

<FONT FACE=“SYMBOL”>Sumfwna me auta pou egw ecw akousei kai diabasei kata kairouV, h enascolhsh tou Cristianopoulou me ton Tsitsanh sundeetai me thn agaph tou poihth gia thn polh thV QessalonikhV. Malista ecw akousei apo suggeniko tou proswpo oti tetoia einai h agaph tou pou oi foreV pou ecei breqei ektoV polhV se olh tou th zwh einai metrhmeneV sta dactula tou enoV ceriou.

Loipon, h qewria tou Cristianopoulou einai oti to kurio ergo tou Tsitsanh cwrizetai se duo peridouV. Thn periodo 1937-1945, kai 1946-1952. Thn prwth thn anaferei wV periodo thV QessalonikhV mia kai ta pio polla tragoudia authV thV periodou grafthkan sth Qessalonikh, opou zouse o TsitsanhV. LigeV exaireseiV einai kati tragoudia pou grafthkan sta Trikala prin katebei o TsitsanhV sthn Aqhna. Leei loipon o CristianopouloV oti auth h prwth periodoV einai kai h kaluterh, kai mallon ecei kai dikaio an skeftei kaneiV oti polla apo ta tragoudia pou hcografhqhkan metapolemika grafthkan sth diarkeia thV katochV. Sumfwna panta me ton Cristianopoulo h poiothta twn tragoudiwn ekeinhV thV epochV ecei na kanei me to gegonoV oti h Qessalonikh ecei th dunamh wV polh na empneusei poihteV, sunqeteV ktl.
To 1994 malista kukloforhse ena</FONT> CD <FONT FACE=“SYMBOL”>me aformh ta deka cronia apo to qanato tou Tsitsanh, opou tragoudaei h Mariw kai paizei to sugkrothma thV TompourlikaV. To </FONT>CD <FONT FACE=“SYMBOL”>sunodeuetai apo ena bibliaraki pou periecei enan logo pou edwse o CristianopouloV panw sthn sundesh Tsitsanh kai QessalonikhV.

EpishV, osoi apo esaV etuce na doun ton Cristianopoulo sthn ekpomph tou Nucterinou Episkepth prin apo tria cronia qa qumounte oti prokeitai gia periqwriako atomo pou touV ecei olouV grammenouV kai den ton noiazei h gnwmh tou kosmou gia to atomo tou. IswV gia auto kai na ton gohteuei to rempetiko.

Malista ecei grayei kai mia seira dihghmatwn me titlo Oloi oi RempeteV tou Ntounia opou prospaqei na deixei oti to REMPETIKO einai tropoV zwhV panw apo ola kai gia auto carakthrizei wV rempeth ton Papadiamanth pou apefeuge touV filouV tou epeidh hxere oti tou proetoimazan kapoia ekdhlwsh proV timh tou, akoma kai ton Mega Alexandro.

Gnwmh mou einai oti autoV einai o logoV pou to parakanei stiV dhmosieV emfaniseiV. Na apodeixei dhladh, ston eauto tou, oti einai kai autoV enaV rempethV, me thn ennoia pou dinei autoV ston oro, OpwV dhladh kai o PapadiamanthV.
GiannhV
</FONT>

Milontas gia ton Hristianopoulo, stin arhi tou vivliou tou N. Georgiadi (O Akritas pou eginete Rempetis) nomizo ton psiloeironevetai
gia afto pou eipe peri megalou Alexandrou, sosta ?

Apo tin sinentefxi tou episis mou dothike i entiposi oti einai ligaki dogmatikos, toulahiston to style omilias tou etsi dihnei.
Kai afta pou elege fisika…

Telos den xero ean simfonite ala i kori tou mpouzouktsi den eihe poli kali foni (se antihtesi oi mousikoi itan ontos poli oraioi).

Nikos

P.S. I skatologia den me afinei asiginito fisika. Os ek toutou :

Skata edo, skata ekei
skata kai parapera.
Skata stin gi, skata pantou
skata kai ston aera.

Skata na fas, skata na pieis,
skata na pas na heseis,
ap’ta skata na sikotheis
kai sta skata na peseis!

Για να βάλουμε κάπως τα πράγματα στη θέση τους:

α. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Δεν είμαι σε θέση να τον κρίνω (ούτε ίσως και κανείς άλλος από μας), πάντως προσωπικά με αφήνει παγερά αδιάφορο.

β. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΟΛΟΓΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Υπήρξε σοβαρός μελετητής του έργου του Τσιτσάνη και μόνο, με πολύ προσεγμένη καταγραφή τραγουδιών και στίχων, ελάχιστα λάθη και πολύ όμορφες εκδόσεις. Ακόμη, ήταν αυτός που έδωσε το βασικό πρωτογενές υλικό (καμμιά 200αριά εβδομηνταοχτάρια) στον Η. Πετρόπουλο.Το ότι ασχολήθηκε μόνο με τον Τσ. νομίζω ότι είναι γούστο του και καπέλλο του.

γ. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αστο καλύτερα… Αφήστε δε που προσπαθεί να κάνει αισθαντική και καλά την τραγουδο-απαγγελία του.

δ. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Ολίγον τηλεοπτικός μαϊντανός, ολίγον περιθωριακός αλλά αρκετά άντρας ώστε να κοινοποιήσει σε δύσκολα χρόνια την σεξουαλική του ιδιαιτερότητα. Απείρου κάλους και χυδαιότητας είναι οι κατινιές που αντάλλαξαν με τον Πετρόπουλο από τις στήλες της Ελευθεροτυπίας - και σε πολυτονικό μάλιστα!

Αυτά, και εδώ είμαστε να τα λέμε

Φραγκίσκος Α. Κουτελιέρης

Προς ΚΚ:
Το “χεστήκαμε και η βάρκα έγειρε” (κι όχι “γέρνει”) προϋποθέτει κάποιες παραμέτρους.
Καταρχήν.
Λέει “χεστήκαμε” (πληθυντικός), άρα σημαίνει ότι χέστηκαν τουλάχιστον δύο άτομα.
Για να συμβεί λοιπόν το αναπόφευκτο (να γείρει η βάρκα) δεν πρέπει να υπάρξει συμμετρία. Αν π.χ. χεστούν τρία άτομα απ’ την κάθε μεριά (σύνολο έξι χεσμένοι), η βάρκα θα συνεχίσει να έχει την ίδια ισορροπία. Για να αποφευχθεί λοιπόν παρόμοια κατάσταση ισορροπίας (έστω κι από σύμπτωση) και να λειτουργήσει το ρητό, καλό θα είναι να επιδιώκουμε μονό αριθμό πληρώματος.
Επίσης μια καλή συμβουλή προς τους ναυτιλομένους:
Το χέσιμο, όπως και το κατούρημα, πρέπει να γίνεται πάντα υπήνεμα, ώστε να αποφευχθεί η γνωστή ατυχής περίπτωση να …φας τα σκατά σου.

ΑΝ
ΠΦΝΤΝΚΧ (Παγκοσμίου Φήμης Ναυτικός Τύφλα Να 'χει ο Κάπταιν Χουκ)

1 «Μου αρέσει»

ΛΑΘΟΣ!
Είναι “Χεστήκαμε και η βάρκα ΓΕΡΝΕΙ!”
Φαντάσου: Τρείς τύποι στη βάρκα πίνουν του θανατά και παριστάνουν οτι ψαρεύουν. Ξεκινήσανε ξημερώματα και τους έχει πιάσει ντάλα ο ήλιος. Τα κεφάλια τους ίσα που ακουμπάνε στο σβέρκο τους.
Κάποια στιγμή διαπιστώνουν ότι μπάζει νερά.
“Ρε τι γίνεται εδώ;”
“Αμάν πνιγόμαστε!”
“Οχι ρε μαλάκες: ΧΕΣΤΗΚΑΜΕ ΚΑΙ Η ΒΑΡΚΑ ΓΕΡΝΕΙ”

Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός.

ΚΚ
ΔΦΕΣΠ (Δ.Φ. Ερνηνευτής Σκατο-Παροιμιών)

Λοιπόν για το φαινόμενο Χριστιανόπουλου η δικιά μου ταπεινή άποψη είναι ότι ο ηπιότερος χαρακτηρισμός που μπορώ να του αποδώσω είναι αυτός του ηλίθιου και παντελώς άσχετου με την μουσική. (ʼλλωστε η μόνη επαφή που έχει ο άνθρωπος με αυτά τα πράγματα είναι η αποστειρωμένη του ακαδημαική προσσέγγιση).
Αντιγράφω από αναφορά του στο βιβλίο του Κ.Χατζηδουλή:
“Ο Τσιτσάνης βρήκε ένα τραγούδι χασικλήδικο, μόρτικο, περιφρονημένο, το βρήκε στο στόμα των φυλακισμένων και των κακούργων, στα τσογλάνια(!) της αγοράς και του λιμανιού και το καθάρισε από κάθε πρόστυχο και χαμηλό(!), πέταξε την αργκό και τους ιδιωματισμούς (ποιητής γαρ ο άνθρωπος), έκοψε τα πολλά στριφογυρίσματα και τα τούρκικα(!) μοτίβα …κ.λ.π”
Από μνήμης αναφέρω και την αναφορά του στον Μάρκο στην εκπομπή της ΝΕΤ:
“Ο κακομοίρης ο Μάρκος προσπαθούσε να γράψει τα τραγουδάκια του αλλά δεν μπορούσε να φτιάξει κάτι το αξιόλογο…”
Όπως καταλαβαίνετε συνεχίζω να τον θεωρώ τουλάχιστον ηλίθιο και επειδή δεν μου αρέσει να βρίζω ανώνυμα το πραγματικό μου όνομα ειναι Γιώργος Κριεμπάρδης (για όποιον ενδιαφέρεται).
Συνθέτες του ύψους του Τσιτσάνη δεν έχουν ανάγκη από μαγκουρίτσες του στύλ Χριστιανόπουλου…
Το έργο του Τσιτσάνη δεν έχει ανάγκη από κανέναν.
Καθώς ο ίδιος όταν ζούσε είχε αναφερθεί στον Μάρκο και τα τραγούδια του καθώς και στα “τσογλάνια” του λιμανιού και της αγοράς και τα τραγούδια τους.

Υ.Γ: Πρός τους φίλους που δυσαρεστούνται με την όποια κριτική και υποστηρίζουν ότι δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε απαντώ:
Από που και ώς πού βρε παιδιά;
εγώ έχω μάθει ότι οτιδήποτε ξεφεύγει από τα στενά όρια του σπτιού μας και εκτίθεται στην δημόσια θέα μοιραία εκτίθεται και στην κριτική καλή η κακή.
Αν αυτό δυσαρεστεί τον κρινόμενο καλό είναι να κάθεται σπίτι του και να μην προχωρεί σε διάφορες δημοσιοποιήσεις.