Αυτοδιδασκαλία

Θα ήθελα να θέσω το εξής ερώτημα:

Κατα πόσο μπορεί κάποιος να μάθει ένα όργανο (συγκεκριμένα μπουζούκι), δίχως διδάσκαλο; (με μέσα όπως τα βιβλία κλπ)

Κάτι τέτοιο είναι εφικτό σε μικρό σχετικά διάστημα ή φαντάζει βουνό;

Εαν μπορεί να γινει κάτι τέτοιο, τι θεωρείται “κλειδί” στην μάθηση αυτού του οργάνου;
(προσωπική πολύωρη μελέτη, συγκεκριμένα βιβλία κλπ)

Τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω περίπου πόσο καιρό κάνει κάποιος να μάθει να παίζει ικανοποιητικά, δηλαδή, όχι τίποτα τρελά, normal τραγούδια.

Θα εκτιμούσα κάθε απάντηση…

Για να μην γίνει πράγματι βουνό, θα χρειαστείς τουλάχιστον 3 έως 6 δίωρα με κάποιον που μπορεί να κάνει το “δάσκαλο”.

Μετά απελευθερώνεσαι ακούγοντας και παίζοντας ή με διαβάζοντας και παίζοντας (παρτιτούρες).

Το πότε θα μάθεις εξαρτάται τι στόχους βάζεις.

Α. Αμα έχεις στόχο να παίξεις τα εξής 20 άσματα ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΕΙΣ με τρόπο απλό, τρίχορδο και κατανοητό, θές ένα 6μηνο. Και μετά θες ένα απόγευμα για κάθε άσμα που σου αρέσει. Και θες κάπου τρεις με τέσσερις μήνες για κάθε ένα από εκείνα που ΔΕΝ σου αρέσουν αλλά που ΠΡΕΠΕΙ να τα μάθεις επειδή… στο είπε ο δάσκαλος ή έβαλες κάποιο στοίχημα ή θες να κάνεις το κομμάτι σου ή…

Β. Αμα θες να κάνεις το κοκοράκι στην παρέα σου και το μάγκα τον καραμπουζουκλή και δε συμμαζεύεται, δεν θα μάθεις ποτέ. Και τότε ακόμη που θα νομίζεις οτι έχεις μάθει, απλά θα σπάς τα αρχίδια των φίλων σου.

Θεωρώ τρομερά απαραίτητο να γνωρίζεις μουσική γραφή και ανάγνωση. Αυτό πάει παράλληλα, δεν “προαπαιτείται” αλλά δεν είναι και “μεταπτυχιακό” - ε;

Θα σου γράψουν κι άλλοι τη γνώμη τους.

Καλή τύχη Μπάμπη.

Η γνώμη μου είναι ότι όσο καλή θέληση και αν έχεις, αν δεν έχεις κάποιο δάσκαλο να σου δείξει κάποια μυστικά του μπουζουκιού δεν πρόκειται ποτέ να παίξεις με αξιώσεις σε μία παρέα…και βέβαια δεν εννοώ επαγγελματικά. Για να μάθεις να παίζεις σε ανεκτό βαθμό αυτό το υπέροχο όργανο θα πρέπει να διαθέτεις:
α) Αγάπη γι’ αυτού του είδους τη μουσική,
β) Αγάπη για το όργανο,
γ) Υπομονή,
δ) Δάσκαλο για τα πρώτα δύο χρόνια της ενασχόλησής σου,
ε) παρέα με την οποία θα βγαίνετε τακτικά και θα εξασκείς αυτά που έμαθες
(Μάλιστα αυτό το τελευταίο για μας τους ερασιτέχνες είναι από τα πιο σημαντικά)
Δεν ξέρω αν ξεχνώ τίποτα…
Ας συμπληρώσουν και οι υπόλοιποι φίλοι

Γιώργος

Αγαπητέ Μπάμπη,
ας σου πω κι εγώ τη γνώμη μου, ως εντελώς αυτοδίδακτος ερτασιτέχνης μπουζουξής.

Α. Ο δάσκαλος στα πρώτα βήματα είναι απαραίτητος. Δάσκαλος μπορεί να είναι και ένας φίλος που ξέρει κάποια πράγματα για το όργανο κι όχι απαραίτητα ένας επαγγελματίας. Επειδή δεν χρειάζεται να ανακαλύψεις τον τροχό, μιας και έχει ήδη ανακαλυφθεί προ πολλού, θεωρώ ότι ο δάσκαλος είναι απαραίτητος δεδομένου ότι αυτός θα σου μάθει κάποια βασικά πράγματα στο παίξιμο, τα οποία κάνουν τ’ όργανο να βγάζει καλό ήχο τον οποίο θα ευχαριστιέσαι ν’ ακούς (όπως πώς να κρατάς την πένα, πώς να κτυπάς τις χορδές, πώς να τοποθετείς τ’ αριστερό χέρι στην ταστιέρα και να πατάς καλά τις χορδές, κ.ο.κ.) και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να ξοδέψεις άσκοπα πολύ χρόνο μέχρι να τ’ ανακαλύψεις από μόνος σου. Αυτά τα θεωρώ βασικότατα διότι είναι θέματα τεχνικής που πρέπει να τα μάθεις σωστά απ’ την αρχή γιατί θα σε συνοδεύουν μια ζωή και θα είναι δύσκολο να τα διορθώσεις όσο περνούν τα χρόνια. Η εκμάθησή τους μπορεί να είναι εκνευριστική και σπαστική, αλλά απολύτως απαραίτητη.

Β. Κατόπιν θα αρχίσεις να μαθαίνεις σιγά-σιγά και κανένα τραγουδάκι και κάποια “θεωρητικά” (ακκόρντα, δρόμους, κ.λπ.). Αυτά μπορείς να τα μάθεις και πρακτικά. Το να μάθεις όμως να γράφεις και να διαβάζεις νότες είναι χρησιμότατο και πολυτιμότατο. Θα πρέπει όμως να έχεις τα μάτια σου δεκατέσσερα και τ’ αυτιά σου ορθάνοιχτα, ώστε να μην πέσεις στη λούμπα και καταντήσεις δούλος της παρτιτούρας γιατί τότε χάθηκες, διότι δεν πρέπει να ξεχνάς ότι παίζεις λαϊκή μουσική.

Γ. Η μελέτη σου θα είναι τουλάχιστον 1-2 ώρες ημερησίως.

Δ. Αν το αυτί σου σε βοηθά καλά σε πολύ λίγο καιρό θα παίζεις τα τραγούδια που σ’ αρέσουν.

Ε. Μην ξεχνάς ότι όλα είναι αποτέλεσμα αγάπης και μελέτης. Όσο περισσότερο αγαπάς κάτι και ασχολείσαι μαζί του, με το σωστό τρόπο, τόσο ταχύτερα το κατακτάς.

ΣΤ. Να μην απογοητευτείς αν δεν έχεις τ΄ αποτελέσματα που προσδοκάς στο χρόνο που είχες αρχικά εκτιμήσει.

Ζ. Να φροντίζεις να δημιουργείς τις συνθήκες (καλή παρέα, απομόνωση στο χώρο σου, εσύ το ξέρεις αυτό) που σε βοηθούν να παίζεις ευχάριστα αυτά που θα μαθαίνεις.

Αυτά τα ολίγα και σου εύχομαι καλή συνέχεια.

ΛΓ

Επίσης για διάστημα πενταετίας απο σήμερα απέφυγε τα αραβωνιάσματα , παντρέματα , γκαστρώματα γιατί αποτελούν τροχοπέδη είς την εκμάθηση του οργάνου.

Το χασίσι το χασίσι
επιβάλλει το γαμίσι
το γαμίσι το γαμίσι
μας το επιβάλλει η φύση.

(αδέσποτο μουρμούρικο)

Με την ευκαιρια,
κανω μαθηματα σε οποιον ενδιαφερεται.
Τηλ. 010-6083532 Αρης,
για οποιαδηποτε πληροφορια.

  • Σας ευχαριστώ όλους…

Ασχετο, περίπου τι τιμές παίζουν για το μάθημα? Μπορεί κάποιος να δώσει ενδεικτικά κάποιες? (η άγνοια σκοτώνει - μην μας τον πιάσουν κιόλας…)

Αν σου πούν γύρω στα 15 ευρώ την ώρα είναι καλά.
Ο Παπαβασιλείου που θεωρείται επαγγελματίας δάσκαλος παίρνει γύρω στα 90 - 100 ευρώ το μήνα και σου δίνει την δυνατότητα να πάς όσες φορές θές αρκεί να χεις μελετήσει το προηγούμενο μάθημα.Το ζήτημα της διδασκαλίας του μπουζουκιού είναι κορυφαίο για την λαική μας μουσική παρότι η επίσημη πολιτεία φαίνεται να το αγνοεί.Υπάρχουν ελάχιστα βιβλία και αυτά περιλαμβάνουν ασάφειες και γενικότητες.
Νομίζω πως είναι καιρός να απαιτήσουμε και να φροντίσουμε να γίνει κάτι πάνω σ αυτό

Η επίσημη πολιτεία τώρα φοράει τα καλά της γιατί θα πάει να δει τον πολυχρονεμένο πασά. Θα τους πάει σε ένα τσουβάλι τα κεφάλια των λησταρχων που μάζεψε ο Νενέκος. Μέχρι να πάρει νέα από την Πύλη, είναι ανήσυχη και δεν έχει χρόνο για μουσικές για χανουμάκια.

Χωρίς πλάκα, όσα σου είπε ο Σώτος είναι καλά ευρά.
Εύχομαι να μη δυσκολευτείς να βρεις καλό δάσκαλο.

Episis paidia einai kairos na graftei ena biblio pano stin kataskeuei to bouzoukiou. Einai pragmatika aparadekto na min yparxei esto kai ena. Se oles tis alles xores tis europis, pou ego gnorizo, ta ethnika tous organa exoun pleithora biblion sto energitiko tous. O katheis borei an thelei na katsei kai na didaxtei tin texni kai na kataskeuasei ena rimadi. Kai etsi einai to aksioprepes. Prepei kai stin ellada na graftei ena tetoio biblio (kathos episis na syntahtei ena ethniko ktimatologio! i kseftila eimai tou idiou epipedou). Etsi tha tekmiriothoun kai tha diasothoun kai ta teleutaia kataleipa autis tis patroparadotis texnis, pou isos pleon den borei na leitourgei me auton ton palio syntexniako tropo (ego pantos exo dei para pola mustiria kai paraksena bouzoukoeidi kataskeuasmata…). Ena kalo vivlio tha borouse na valei tin kataskeuei tou bouzoukiou ston 21:o aiona kai na boithisei tous kainourgious filodoksous kataskeuastes na sebastoun tis palaies paradoseis alla kai an xreiastei na tis beltiosoun kai ba tis kseperasoun.