Πόσο καιρό κάνει κάποιος να μάθει μπουζούκι σε σχολή;

Kalispera
Se meso oro poso kairo kanei kapoios na mathei mpouzouki se sxoli?
Ksero oti to paratrabane ekeinoi na ta konomane
gia auto psaxno kana kalo vivliaraki mipos matho monos mou tipota
Ama thelete protinete tipota
Euxaristo poly

μπορεις να δοκιμασεις τη λυση του ομαδικου μαθηματος ειναι σαφως οικονομικοτερη και εχει και πιο γουστο …
αν δεν βιαζεσαι φυσικα

Σε σχολη δεν ξερω δεν μουχει τυχει απλα εγω που προσπαθησα μονος μου -οχι οτι λογιζομαι μπουζουξης, αλλωστε δεν ειχα τετοια φιλοδοξια-
εκανα μονος μου πολλα χρονια να φτασω σε ενα ικανοποιητικο επιπεδο.
Εξαρταται απο το δασκαλο και αυτο που λες οτι το
παρατραβανε ειναι η λογικη ολων σχεδον των δασκαλων,
οχι μονο στη μουσικη (ωχ, σποντα…)
Δεν μπορεις να αποφυγεις τη “χασουρα” κυτταζε
να αφομοιωνεις την ουσια και οταν βλεπεις οτι ο
δασκαλος ξαναγυριζει στα ιδια, βαλτου “χερι” !(δασκαλε αυτο το καναμε…)
Εχω ακουσει π.χ οτι καποιος μαθαινε στους μαθητες του κομματια, του στυλ σημερα θα μαθουμε τη Φραγκοσυριανη κλπ
Ενα αλλο ειναι οτι με οποιο δασκαλο καθησεις τετοια γραμματα θα μαθεις.
Ακουσε το δασκαλο σου τι παιζει και να εισαι σιγουρος οτι κι εσυ θα παιζεις μετα απο καιρο ετσι και οχι σαν τον αλλο ή τον παραλλο που ειχες ακουσει και σου αρεσε.
Ενα τελευταιο ειναι να ηχογραφεις τον εαυτο σου στα καλυτερα του εστω και λιγο και να ακους μετα απο ενα 6μηνο με χρονο περιπου και να βλεπεις τη διαφορα.
Καλη δυναμη !!

swstos o giwrgos.
vasika oti exo mathei mexri stigmis exo mathei monos mou oute kan tis notes den ksero kai pezo 10 kommatakia sosta as poume alla vasika meno kai eparxia kai den exo polles epiloges edo kato. to kalitero pantos einai na exeis ena filaraki na exei oreksi na sou diksi toulaxiston ta vasika kai meta kasetofonaki kai pedema me to rimadi gia ores xexe

Γειά σου Τάσο

Η γνώμη μου είναι πως αν το αγαπάς το όργανο θα μάθεις είτε με δάσκαλο είτε χωρίς αυτόν. Όμως αν προσπαθήσεις να μάθεις μόνος σου θα πελαγώσεις δεν θα μάθεις σωστά και θα σου πάρει πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Αντιθέτως όταν πας σε κάποιον σοβαρό δάσκαλο θα σου μάθει με τον σωστό τρόπο και θα έχεις αποτέλεσμα σε πόλύ λιγότερο χρονικό διάστημα απότι άν μάθαινες μόνος σου.

Όταν ψάξεις στο φόρουμ σε ανάλογα θέματα θα δείς ότι υπάρχουν πολλά ονόματα. Εγώ πάρα πολύ καλά λόγια έχω ακούσει για τον Θέμη Παπαβασιλείου

Kwsta oso na nai dikio exeis entaksei pezo ligo diladi akougonte sosta alla o daskalos tha mou mathei ta tragoudia me ton diko tou tropo kai stin arxi tha mou fanei mperdema alla to goustaro to atimo to mpouzouki k exo oreksi na to mathw. Tha pao toulaxiston na matho ta vasika kai ama exei oreksi o daskalos kai den mou travaei ena mathima tris mines sinexizo telos panton tha diksei den eimaste profites. Oi sxoles fetos pote klinoun kserete? Prolaveno i apo Semptevri kai meta?
Sorry gia ta greeklish alla grafw pio grigora etsi :stuck_out_tongue:

Kwsta dustixws menw eparxia file kamia sxesi me athina kai dustixws den exo polles epiloges gia daskalo kalo :stuck_out_tongue:

Καποια στιγμη ηθελα να θιξω κι εγω το θεμα : Θεμης.
Για το Θεμη εμαθα πριν 10 χρονια περιπου οταν ενας μπουζουκαρος απο δω
ανεβηκε Αθηνα και δικτυωθηκε με Νικολοπουλο -που τον ειχε Θεο-
αργοτερα με Πολυκανδριωτη και καποια στιγμη θεοποιησε το Θεμη !!
Εγω τον ανθρωπο δεν τον ξερω ουτε φατσικα, αυτο που ξερω ειναι οτι εχει “βγαλει” τους Καραντινη, Κατσικη, Αλτή (Ραστ) και αλλους πολλους.
Οι Ραστ μου αρεσουν γιατι κατεχουν το οργανο αλλα και μουσικη. Παιζουν με καταπλητικη ανεση α΄, β΄και γ΄φωνη, κανουν “αναλυσεις”, στηνουν το αριστερο και το δεξι χερι με αψογο τροπο ωστε να παιξουν αυτα που θελουν και
ακομα παραπανω !! Ειναι ακομα συνεργασιμοι και ταπεινοι !!
Αυτες τις αρετες τις απεκτησαν φανταζομαι απο το δασκαλο.
ΟΜΩΣ !!
Διαφωνω στη βιομηχανοποιηση της τεχνης του μπουζουκιου. Αν ολοι -υποτεθεισθω- οι μπουζουξηδες (μελλοντες και παροντες) πανε στο Θεμη, τοτε ναι, ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ μπουζουξηδες, θα κονομανε μεροκαματακι, θα τους δειχνουν και θα τους ζηλευουν κιολας αλλα θα ειναι ενας ακομα στους πολλους …
Δεν θα εχουν το δικο τους χρωμα, το δικο τους νταλγκα, γιατι μπουζουκι ισον νταλγκας …
Για να ειμαι δικαιος, αυτη τη θεση την επεκτεινω γενικοτερα, π.χ. μου τη δινει που ορισμενοι μιμουνται τον ΙΟΡΔΑΝΗ. Ρε φιλε αν εισαι μαγκας
παιξε παραπανω, παιξε λιγοτερα, μην παιζεις τα ιδια … Ειπαμε το μπουζουκι ειναι πανω απ’ολα, νταλγκας, δεν ειναι βιτρινα να τη θαυμασουμε !!!

Επειδή έτυχα για 2 μήνες μαθητής του Θέμη έχω ιδία άποψη για το θέμα, άποψη την οποία, από ότι θυμάμαι, έχω θέσει στην παλιότερη μορφή του φόρουμ.
Αν κάποιος δεν τη βρίσκει ή θέλει κάποια έξτρα διευκρίνηση μπορώ να την ξαναθέσω…

Αν δε κάνω λάθος παρακάτω είναι η παλαιότερη άποψη σου Θανάση:

"Ο Θέμης Παπαβασιλείου σαν δάσκαλος μουσικής θεωρώ ότι είναι κορυφαίος. Παρότι σαν μπουζουξής είναι περιορισμένων δυνατοτήτων, έχει δημιουργήσει μια πρωτοποριακή μέθοδο διδασκαλίας με την οποία πράγματι ο μαθητής «ποτίζεται» με σφαιρική μουσική γνώση! Έχει δημιουργήσει σπουδαίους μουσικούς και τραγουδιστές (Χρ. Παπαδόπουλος, Γερ. Ανδρεάτος κ.α.) και δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλος αριθμός από τους μαθητές του είναι επαγγελματίες μουσικοί, παρόλα αυτά εξακολουθούν και πηγαίνουν για μάθημα μαζί του!

Από την άλλη παρουσιάζει κάποια σημαντικότατα αρνητικά στοιχεία

1)Η σπουδή μαζί του κοστίζει 30.000 δρχ/μήνα (τιμές 12/01, ανεξαρτήτου πόσα μαθήματα θα κάνεις μαζί του. Εάν είσαι «διαβασμένος» μπορείς να πηγαίνεις για μάθημα ακόμα και κάθε μέρα, αλλά είναι σίγουρο ότι ποτέ δε θα νοιώσεις απόλυτα διαβασμένος!

2)Δεν κλείνεις ραντεβού για μάθημα μαζί του! Πας τις ώρες που είναι ανοιχτός και περιμένεις να κάνουν μάθημα όλοι όσοι είναι μπροστά σου! Μέσος χρόνος αναμονής 45’.

3)Η μέθοδος διδασκαλίας που έχει αναπτύξει είναι πράγματι πρωτοποριακή, αλλά σχετίζεται με ταυτόχρονα με τόσα πολλά αντικείμενα της μουσικής (ρυθμός, κίνηση πένας, μουσικοί δρόμοι, τεχνική δακτύλων, διάβασμα μουσικής θεωρίας, τραγούδι, παρτιτούρα, δακτυλισμούς ακκόρντων κλπ), που για ανταπεξέλθεις σου χρειάζονται περίπου 3 ώρες ενασχόλησης την ημέρα!
Επίσης για να προχωρήσεις σε καλό επίπεδο σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να είσαι μαθητής του κάποια χρόνια με το ανάλογο κόστος σε χρόνο και χρήμα.

Με λίγα λόγια κάποιος που θα μάθει μουσική κοντά στον Θέμη είναι σίγουρο ότι θα μάθει μουσική σωστά και σίγουρα, σε χρόνους εντυπωσιακά γρήγορους σε σχέση με άλλους δασκάλους ή ωδεία!
Αλλά για να αντέξεις, χωρίς οικονομική «ζημιά», τους ρυθμούς του θα πρέπει να βάλεις τη μουσική διδασκαλία σαν πρώτη προτεραιότητα στη ζωή σου, πράγμα δύσκολο για κάποιον μη άνεργο ενήλικα."

Θέλω να διευκρινήσω και να ρωτήσω τα εξής:

Με μέσο όρο 20 ευρώ την ώρα/ώρες για κάποιο σοβαρό δάσκαλο και δεδομένου ότι προσωπικά κάνω τουλάχιστον 3 μαθήματα ανά μήνα, το οικονομικό μπορώ να το αντέξω.

Την αναμονή όμως των 45 λεπτών δεν την αντέχω με τίποτα. Μήπως μπορεί κάποιος να μας επιβεβαιώσει αν ακόμα ισχύει αυτό ή μήπως έχει αλλάξει;

αν αγαπας το μπουζουκι,εχεις αυτι κ καποιες γνωσεις μουσικης,μαθαινεις και μονος σου.(απαραιτητη προυποθεση η αρκετη εξασκηση)

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην dimitrisp 20 Οκτώβριος, 2005)

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην dimitrisp 20 Οκτώβριος, 2005)

Γενικά πάντως στην Ελλάδα υπάρχει ενα ζοριλίκι στην εκμάθηση μουσικής και αυτό δεν είναι μόνο για τα μπουζούκια και τη λαϊκή μουσική παράδοση, είναι παντού. Και κλασσική να θέλεις να κάνεις, η μεθοδολογία που χρησιμοποιέιται είναι πώς να γίνεις ο Σεγκόβια και όχι πως θα αποκτήσεις μουσική παιδεία και κατ’επέκτασην ερμηνεία και δεξιοτεχνία. Όπως είναι φυσικό, ούτε Σεγκόβια φυσικά γίνεσαι!
Τα Ωδεία θα μπορούσαν να είναι πραγματικά καλλιτεχνικά πανεπιστήμια, αλλα δυστυχώς το κέρδος φέρνει μαζί του τη ρουτίνα και τη βαρεμάρα(παντου το ατυμο το σύστημα!) - αλλωστε αυτά τα έχει πεί καλύτερα και ο Χατζηδάκις.
Εμένα η γνώμη μου -αν δεν βιάζεσαι- ειναι να πάρεις το όργανο, να πειραματιστείς επάνω του, να το νιώσεις σαν μία προέκταση του εαυτού σου, παράλληλα να μην παραλήψεις να μάθεις τουλάχιστον τι νότες πατάς, και σιγα σιγα να κάνεις και θεωρήτικά μαθήματα(κλίμακες-ρυθμοί) και στη συνέχεια και δαχτυλοθεσία-δεξιοτεχνια.
Θα δείς οτι απο ένα σημείο και έπειτα ο δάσκαλος είναι απαραίτητος για να σε διορθώσει και να σε αναπτύξει - καλό είναι να σε επιβλέπει απο την αρχή βέβαια(αλλα το ρημαδι το χρήμα ας όψεται πάλι!)
Πάντως το να βρείς εναν δασκαλο(να είναι δάσκαλος όμως οχι απατεωνας) να σου ταιριάζει είναι νομίζω το ιδανικό - εκτός και αν είσαι πιτσιρικάς, οποτε πήγαινε σε μουσικό γυμνάσιο-λύκειο, εκει απ οσο ξέρω γίνεται πολύ καλή δουλειά.

ΥΓ.Πάντως αν μπορέις να πηγαίνεις στην Αθήνα, εκει στεγάζονται πολύ αξιόλογεσ σχολές(π.χ. του Μόσχου) οπου εκεί παίρνεις μια πολύ συνολικότερη γνώση και όχι απλά μια ξερή οργανοπαιξία στο μπουζούκι.