Καλησπέρα παιδία!Χαιρετώ!
Είμαι νέο μέλος του φόρουμ,19 ετών και ασχολούμαι με το όργανο(4χορδο μπουζούκι) σχεδόν έναν χρόνο.
Ξεκίνησα μαθήματα κιθάρας αρχικά πέρυσι μόλις μπήκα στο πανεπιστήμιο,στα δωρεάν μαθήματα που προσφέρει η πανεπιστημιακή λέσχη.Παρόλα αυτά, πάντα το είχα καημό να μάθω μπουζούκι,και έτσι μάζεψα όσα χρήματα μπορούσα και πήρα απόφαση να αγοράσω ένα.
Από τότε,προσπαθώ μόνος μου,εφαρμόζοντας,όσες τεχνικές της κιθάρας μπορώ(δαχτυλοθεσίες κλπ) στο μπουζούκι και έχω καταφέρει να βγάλω καμιά 30αρια τραγούδια αξιοπρεπώς.
Παρόλα αυτά,το βλέπω πως μόνος μου δεν θα έχω καμιά εξέλιξη.Παίζω τα τραγουδάκια αυτά,αλλά μπουζούκι δεν ξέρω!Από συχγορδίες,παρτιτούρες,κλίμακες,δρόμους και τα λοιπά έχω μαύρα μεσάνυχτα επίσης:240:
Για αυτό αποφάσισα φέτος να βρω έναν δάσκαλο στην Αθήνα,ο οποίος προφανώς γνωρίζει το αντικείμενο.
Κάνω λοιπόν έρευνα αγοράς,αλλά με περιορίζει πολύ το γεγονός ότι είμαι φοιτητής και άρα δεν έχω δικό μου εισόδημα!Ακούω κάτι τιμές 30 ευρώ την ώρα και απογοητεύομαι.50 ευρώ μου βάζουν οι γονείς μου ανά δυο βδομάδες:258:.
Μπορώ να διαθέσω από 10 έως 15 ευρώ μιας και οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι και η εκμάθηση του παραδοσιακού αυτού οργάνου μάλλον φαντάζει πολυτέλεια.
Σας γράφω εδώ,διότι έχω δει πως είστε ή ίδιοι ή γνωρίζετε δασκάλους που μπορούν να βοηθήσουν.
Έχετε να μου προτείνετε κάποιον ενδεικτικά ή εδώ ή σε προσωπικό μήνυμα?
Θα σας ήμουν υπόχρεος.
Υ.Γ έχω βρει επίσης μαθήματα μπουζουκιού σε ωδείο με 50 ευρώ το μήνα λόγω μιας προσφοράς.
Πιστεύετε αξίζει,ή θα μπλέξω με αρμονίες,διπλώματα,θεωρίες μουσικής και λοιπά χρονοβόρα τα οποία μάλλον υπάρχουν για να κερδίζουν παραπάνω χρήματα?
Αυτές είναι οι σκέψεις μου…Σας ευχαριστώ πολύ για την υπομονή.
Καλά παιξίματα σε όλους:088:
Ευχαριστώ AfterGr.Της ίδιας άποψης είμαι και εγώ.
Το σκαιπ θέλω όμως να το αποφύγω, προτιμώ live μάθημα ώστε ο δάσκαλος να μπορεί να μου δείξει πιο απτά πράγματα. Παρακολουθούσα πολλά βίντεο στο youtube που ήταν αρκετά αξιολόγα,αλλά όπως και να το κάνεις η φυσική παρουσία του δασκάλου είναι αλλιώς(και για αυτό πολύ πιο ακριβή υπηρεσία).
νομίζω ακόμα και με 15 μπορείς να βρεις κάτι αν πηγαίνεις στον χώρο του δασκάλου. 10 είναι ελάχιστα, σαν να μην εκτιμάς την δουλειά του (ή εκείνος την δικιά του)… επίσης υπάρχουν διάφορα κοινωνικά ωδεία ή άλλες δομές με δωρεάν ή πολυ οικονομικά μαθήματα, ή κάποιος φίλος σου που να παίζει.
στα πρώτα βήματα χρειάζεται οπωσδήποτε η φυσική παρουσία, ξαναλέω ότι το σκάιπ έχει latency (καθυστέρηση ήχου-εικόνας) άρα δεν μπορεί να διδαχθεί ο ρυθμός που είναι τόσο βασικός.
Δυστυχώς liga rosa το 10ευρω στις μέρες είναι ίσως κι αυτό πολυτέλεια…Δεν θεωρώ πως είναι απαξίωση της δουλειάς, ίσα ίσα! Όντας φοιτητής ακόμα και το 10ευρω το οποίο εσύ θεωρείς ελάχιστο ποσό, για μένα και για τους περισσότερους σπουδάζοντες νομίζω δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο.
Για παράδειγμα 4 φορές το μήνα μάθημα με 10 ευρώ , ισούται με 40 ευρώ το μήνα.
Αν αυτά τα 10 γίνουν 15, άμεσα επέρχεται διαφορά 20ευρου , το οποίο μπορεί να είναι τα κοινόχρηστα, το ρεύμα ή το απαραίτητο ίντερνετ!
Παρόλα αυτά κατανοώ πως το 10 ευρω που ζητώ ας πουμε μπορεί να αποτελεσει μόνο τιμή διευκόλυνσης .
Σιγουρα και ο δάσκαλος κουράζεται, και πρέπει να αμοιφθεί, δεν το κρίνω .
Αν σκεφτεί κανείς βέβαια το ότι μια μέση καφετέρια δίνει 3 ευρώ την ώρα σε έναν φοιτητή , κατανοεί την τεράστια διαφορά που προκύπτει και άρα και τις οικονομικές δυνατότητες.
Άρα για να το κλείσω ,δεν θεωρώ πως ειναι θέμα εκτίμησης ή υποτίμησης,αλλά κατεξοχήν θέμα οικονομικής επιβίωσης. Αυτό που λέμε “δεν βγαίνω”.
Η μουσική δυστυχώς είναι ακριβή ενασχόληση, το ξερουμε…Συμφωνώ μαζί σου ως προς το τελευταίο απόλυτα!
ενα μάθημα διαρκεί τουλάχιστον μια ώρα με το καφεδάκι του και την κουβεντουλα του, βάλε και την μετακίνηση και τις βενζίνες, από το δεκάρικο μένει 5 ευρω η ώρα. και πόσα να έχεις καθε μέρα και να τρέχεις πέρα δώθε; και στον χώρο του δασκάλου να είναι, πόσα να χωρέσεις σε ένα απόγευμα που θέλουν όλοι; βάλε και 25% εργόσημο, δεν ξέρω η εφορία, άντε βγάλε μισθό στο τέλος.
δεν το βλέπω μονόπαντα, αλλά είναι πράγματα που καμιά φορά δεν σκεφτόμαστε. έχοντας βρεθεί και από τις δύο πλευρές και μάλιστα ταυτόχρονα, μπορώ να δω τα δίκια του καθενός.
με λίγα λόγια, αυτά που θα πάρεις από έναν καλό και ταιριαστό δάσκαλο δεν πληρώνονται με χρήμα. και επίσης ας μην συγκρίνουμε με κακοπληρωμένες δουλειές από λαμόγια εργοδότες (για τις καφετέριες που είπες) χωρίς ένσημα και δώρα…
Εγώ αρχικά σκέφτομαι να πηγαίνω στον χώρο του αν γίνεται,καθώς στο δικό μου μένω με συγκάτοικο οπότε δύσκολο όσον αφορά την “συννενόηση”.Άρα θεωρώ δεν είναι η βενζίνη θέμα.
σίγουρα αυτά που σου προσφέρει ο δάσκαλος δεν αποτιμώνται σε χρήμα.Για αυτό άλλωστε λέγεται ΔΑΣΚΑΛΟΣ και όχι απλός παροχέας υπηρεσίας που κάνει την δουλίτσα του τσακ μπαμ και φεύγει.Η έννοια του δασκάλου είναι πολύ βαθιά.
Όσον αφορά τν σύγκριση,αυτή έγινε για να δείξω το χάσμα ανάμεσα στο κατέχον εισόδημα του φοιτητή και στην ζητούμενη τιμή του δασκάλου,και όχι σύγκριση των επαγγελμάτων αυτά καθ αυτά.
3 ευρώ/h ο ένας,15 ευρώ/h ο άλλος.
άρα εντελώς μαθηματικά ο πρώτος δεν μπορεί να ανταποκριθεί.
Αλλά ας μην μείνουμε εκεί.Δεν τίθεται θέμα συζήτησης για το ποια πρέπει να είναι η “τιμή ισορροπίας” ή ποια πρέπει να είναι η “ιδανική τιμή” πληρωμής ενός δασκάλου.
Ξαναλέω ζούμε στην Ελλάδα του 2017-μακρύα(εγώ τουλάχιστον) από το πατρικό σπίτι άρα τα έξοδα,δη στην πολυέξοδη Αθήνα,αυξάνονται κατακόρυφα.
Για αυτό ζητάω μια τιμή από 10 έως και 15 ευρώ καθώς αυτό μπορώ να διαθέσω ώστε να “βγαίνω”.Αν κάποιος έχει να την διαθέσει έχει καλώς,παραπάνω αδυνατώ να δώσω!
Περιμένω πάντως αν έχεις εσύ liga rosa να μου προτείνεις κάποιον δάσκαλο,ή οποισδήποτε άλλος εδώ να το κάνει.
Θα είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτο.
Εφόσον είστε του χώρου,και μοιραζόμαστε την ίδια σχεδόν αγάπη για το όργανο,νομίζω πως κατανοείτε λίγο και τους δικούς μου προβληματισμούς
Μα δεν είναι απλή σύγκριση, για στατιστικούς ξέρω γω λόγους. Είναι ζωντανή πραγματικότητα: σου λέει ο άλλος, αν πάω σερβιτόρος με 3 ε/ώρα θα δουλεύω 5 ώρες για να καλύψω μία ώρα μάθημα με 15 ε/ώρα.
Και ναι μεν μπορεί κανείς να σκεφτεί ότι ο σερβιτόρος πληρώνεται για όσα κάνει στο ωράριό του, ενώ ο δάσκαλος πληρώνεται κυρίως για όσα έχει ήδη κάνει στη ζωή του που τον φέρανε σε επίπεδο να γίνει δάσκαλος. Αλλά άμα δε βγαίνεις, αυτά είναι θεωρίες…
Φίλε ΜπουΖουκ, ψάξε και τις άλλες εναλλακτικές: υπάρχουν (ενδεχομένως) οι φίλοι που παίζουν και μπορούν όχι να σου κάνουν μάθημα, αλλά να σου δείξουν κάποιες φορές κάποια συγκεκριμένα πράγματα.
Υπάρχουν επίσης διάφοροι καλοί άνθρωποι που δείχνουν τεχνικές, συγχορδίες κλπ. στο ΥΤ. Δεν ξέρω αν έχει γίνει ποτέ ειδική συζήτηση στο φόρουμ για αυτά τα βίντεο, να πει ο καθένας ποιον βρίσκει καλό και σε τι. Ίσως είναι μια ευκαιρία.
Και υπάρχει και κάτι ακόμα:
Μη λες «δε θα έχω καμία εξέλιξη». Σε κάθε επίπεδο που φτάνει κανείς, μπορεί να δει τι υπάρχει 2-3 επίπεδα παραπάνω και να προσπαθήσει να το κατακτήσει. Λες ότι δεν ξέρεις συγχορδίες και κλίμακες: πριν πιάσεις όργανο στη ζωή σου, μάλλον δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν οι συγχορδίες και οι κλίμακες, και δε σου 'λειπαν. Τώρα ξέρεις τουλάχιστον τι πρέπει να ψάξεις (ένα από τα διάφορα που έχεις να ψάξεις). Όποιος ψάχνει βρίσκει. Όταν αρχίσεις με τις κλίμακες και τις συγχορδίες, μπορεί να συνειδητοποιήσεις ότι σου λείπει κάτι άλλο, ξέρω γω κάποια τεχνική στο δεξί, που επί του παρόντος δε σε απασχολεί. Έτσι γίνεται η πρόοδος.
Γεια σου φίλε! Καταρχάς χαίρομαι να βλέπω αναπάντεχα ονόματα δίπλα από το συνθέτης!
Κοίτα να δεις, θα έχεις ακούσει την παρομοίωση του 4χορδου μπουζουκιού με την κιθάρα. Αυτό είναι μια αλήθεια, αλλά απαντάται κυρίως στο τι παίζεις και στο πως σκέφτεσαι. Γιατί, αν μη τι άλλο, το κάθετο παίξιμο και οι κιθαριστικές δαχτυλοθεσίες είναι σημαντικές, αλλά το μπουζούκι παίζεται και οριζόντια. Οπότε, πρέπει λίγο να δεις βίντεο ή από κοντά καλούς μουσικούς, για να δεις πως λειτουργεί το χέρι τους στην ταστιέρα. Όσον αφορά φτηνούς δασκάλους, υπάρχουν σίγουρα και στα λεφτά που μπορείς. Με λίγο ψάξιμο και στο ίντερνετ καθώς και με προτάσεις από μουσικούς, βρίσκεις πιτσιρικάδες δασκάλους, που δεν παίρνουν πάνω από δεκαπέντε και κάλλιστα είναι και μπουζουκάρες. Αν θες την άποψη μου, μπουζούκι καλό μαθαίνεις και μόνος, ειδικά άμα μαθαίνεις και κιθάρα παράλληλα, απλά και μόνο ακούγοντας βλέποντας και βγάζοντας. Είναι τόσο ερμηνευτικό όργανο, που η όποια διδαχή του, αν γίνει απόλυτα και αφοριστικά, το μειώνει πολύ και το περιορίζει. Δες τι σου αρέσει να παίζεις. Προσπάθησε το μόνος, ξεκινώντας από τα απλά και άμα κολλάς ψάξτο YT. Αν δεν το βρεις, προχώρα σε κάτι απλούστερο και συνέχισε ακούγοντας, εκτελώντας και αυξάνοντας επίπεδο, ώστε αργότερα να βγάζεις εμπειρικά και τα δύσκολα. Επίσης το ότι πιστεύεις ότι δε θα εξελιχτείς είναι μια ψευδαίσθηση που σου δημιουργείται από την απειρία! Δεν υπάρχει παίκτης που ασχολείται (έστω και ελάχιστα) και δεν καλυτερεύει (έστω και ελάχιστα). Όπως σου είπε ο Πέπε, ξέρεις τουλάχιστον σιγά σιγά τι πρέπει να ψάξεις! Και πίστεψε με, αυτό είναι πηγάδι χωρίς πάτο… Συνέχα το και μη νιώθεις ανάγκη για δάσκαλο. Βρες έναν, αλλά μη νομίζεις ότι μόνο αυτό θα σε εξελίξει! Γιατί δεν είναι αλήθεια