Σκέψεις για τις συζητήσεις στο φόρουμ (2002)

<FONT FACE=“SYMBOL”>Me aformh tiV suzhthseiV twn teleutaiwn mhnwn, kai idiaitera thn apogohteutikh suzhthsh pou akoulouqhse h kataplhktikh skiagrafhsh tou Swtou, alla kai th plakwmara gia to RE Couzam h Couzam apo RE, eica kapoieV skeyeiV.

Parakolouqw to Foroum gia tria peripou cronia se kaqhmerinh bash kai qewrw oti ecw kerdisei ex aitiaV autou se pollouV tomeiV. Prwto kai kalutero mesw tou Foroum ekana enan polu kalo filo. Alla kai ta alla paidia me ta opoia kata kairouV sunomilhsa touV qewrw ena mikro kommati thV zwhV mou. An breqoun pote sto exwteriko megalh mou cara na koimhqoune spiti mou kai aV mhn touV ecw gnwrisei proswpika. Se polleV syzhthseiV pou ginan kata kairouV brhka ton eauto mou na paqiazetai san na hmoun pali 18. Eidika gia maV tou exwterikou, kai se auto to shmeio qelw na dwsw megalh emfash, oi suzhthseiV sto Foroum einai o monoV tropoV na paroume mia idea gia tiV pneumatikeV anhsucieV pou talanizoun touV EllhneV: pio polla emaqa apo to Foroum para apo tiV stuleV tou Mphtrou kai tou Plwrith sto…Bhma kai thn Eleuqerotupia.

Apo thn allh bebaia den ftanw sto alllo akro. Ecw akousei kata kairouV kai apo pollouV oti sto Foroum sunteleitai politistiko ergo kati to opoio to qewrw uperbolh. Oute summerizomai thn apoyh tou Ferrh oti to Foroum mporei na allaxei ta mousika drwmena thV EladaV.

OmwV ton teleutaio kairo ecw dei to epipedo tou Foroum na buqizetai. Den milaw oute gia thn sumperifora orismenwn oute gia tiV brisieV pou antalassonte. Auta allwste iscuan anekaqen. To anushcitiko einai oti den mporw na qumhqw oute mia sobarh suzhthsh teleutaia. Kai ekei nomizw oti euqunontai oi brisieV kai oi aschmh superifora: giati apoprosanatolizoun opoia kalh suzhthsh arcizei.

Den uparcei kalutero paradeigma apo thn teleutaia suzhthsh pou xekinhse o SwtoV. Mou qumise mia kataplhktikh tainia pou bghke prin apo 2-3 cronia pou pragmateuthke to idio peripou qema sto cwro tou Rok sta telh tou 1960. Sta agglika o titloV einai</FONT> ALMOST FAMOUS. <FONT FACE=“SYMBOL”>Qa mporouse na ginei mia suzhthsh gia to pwV o kaqenaV maV me bash to carakthra tou briskei kati diaforetiko pou tou aresei sto Rempetiko, alla kai pwV to prisma pou pairnei o kaqenaV maV diastreblwnei to ti pragmatika einai to Rempetiko. Alla otan arcizoun oi plakwmareV gia to yilophdhma pou na suzhthseiV.

Apo thn allh, skeftomai oti htan anamenomeno na sumbei kati tetoio. PoseV foreV mporeiV na suzhthseiV gia ta idia qemata? Na sugkrineiV ton Petropoulo me ton Scorelh, na malwseiV gia to poieV epirroeV ecei to tade tragoudi, na exhghseiV giati to Rempetiko peqane to 1950 kai oci nwritera, na exhghseiV stouV anideouV gia ton Ntalara kai ton Ciwth kok. IswV omwV ftaine kai oi pio sobaroi tou Foroum pou phran mia paqhthkh stash.

TeleiwnontaV, me autouV touV ruqmouV to Foroum tinei na casei ta stoiceia ekeina kai touV anqrwpouV ekeinouV pou to ekanan kati kalutero apo to</FONT> paok.com <FONT FACE=“SYMBOL”>kai to</FONT> bakouros.com

<FONT FACE=“SYMBOL”>GiannhV</FONT>

Φίλε Γιάννη,
όπως λες τσακωμοί και διαφωνίες πάντοτα υπήρχαν, δεν είναι αυτός ο λόγος που το Φόρουμ βυθίζεται ποιοτικά!!!

Κατ’ εμέ 2 είναι οι πραγματικοί λόγοι:

1ον: Για κάποιους λόγους (όποιος παρακολουθεί και σκέφτεται καταλαβαίνει) η “αφρόκρεμα” του Φόρουμ είτε έχει αποσυρθεί είτε έχει περιορίσει αισθητά τη συμμετοχή, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί οι άνθρωποι που είχαν πραγματικά τη δυνατότητα να κρατάνε το το επίπεδο ψηλά!!!

2ον: Τα θέματα συζήτησης τα οποία μπορούν να είναι ευρείας συμμετοχής θαρρώ πως έχουν ψιλοεξαντληθεί! Συχνά “σκάνε μύτη” καινούρια παιδιά με όρεξη και ενθουσιασμό άλλα τα θέματα που θέτουν (πχ πως να διαλέξω ένα μπουζούκι?) έχουν αναλυθεί όσο δεν πάει άλλο και έτσι ή δεν υπάρχει απάντηση ή αν υπάρξει συντελείται ανακύκλωση!!! ʼσε που ο οποιοσδήποτε γνώστης της απάντησης που έχει συμμετάσχει στην προγενέστερη αντίστοιχη κουβέντα, βαριέται να (ξανα)απαντήσει και αρχίζει και βλέπει το χώρο σαν ξοφλημένο…

Δική μου γνώμη, σχετικά με το 2ο, πριν θέσει κανείς το οποιοδήποτε ερώτημα να ψαχουλεύσει στο Φόρουμ αν αυτό έχει ήδη απαντηθεί…

…Αγαπητέ φίλε Θανάση…

Ουδείς αναντικατάστατος και … μάλλον υποβιβάζεις τον εαυτό σου λέγοντας τα παραπάνω.
Υπάρχει όμως το πρόβλημα της επιθετικότητας που μερικές φορές γίνεται χλευασμός. Δε μπορούμε ως μικρά παιδιά να βγάζουμε τα μάτια μας συνέχεια, ούτε και μπορώ κάθε φορά να παίρνω καθένα από τα αυτί και να του λέω…πρόσεξε παιδί μου τη συμπεριφορά σου… Αν προσέχαμε όλοι μας, αν είχαμε κατά νου να υπάρχει η στοιχειώδης ευγένεια στα λεγόμενά μας, τότε φίλε Θανάση να’ σαι σίγουρος ότι οι συζητήσεις μας θα ήταν ακόμη πιο υπέροχες και δημιουργικές.

Με εκτίμηση

admin

Όχι ρε Γιώργο, δεν υποβιβάζω τον εαυτό μου…

Είναι γεγονός ότι λείπουν οι παρεμβάσεις και οι μαρτυρίες που είναι σε θέση να μας παρουσιάσει ο ʼρης, λείπουν οι βιβλιογραφικές γνώσεις του Βλησίδη, λιγοστεύουν οι εύστοχες και γεμάτες ιδιαίτερο χιούμορ τοποθετήσεις του Σώτου, οι γνώσεις του στην οργανοποιεία κλπ…

Παραδέχομαι ότι τα ειδικά χαρίσματα που έχουν οι παραπάνω δεν τα έχω εγώ, δεν νομίζω ότι είναι ντροπή να το πω…

…στα λόγια μου έρχεσαι Θανάση. Νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί που ξέρουν αρκετά απ’ όλα όσα αναφέρεις οι οποίοι όταν βλέπουν ένα επίπεδο ειρωνίας και πλακωμού δεν ενεργοποιούνται. Σου θυμίζω ότι οι φίλοι Άρης και ο Βλησίδης πλακώθηκαν “φραστικά” μεταξύ τους και έκτοτε ο καθένας από τους δύο θεωρεί ότι έκλεισε τον κύκλο ενασχόλησής του με το φόρουμ. Για τον μεν φίλο Σώτο, δε νομίζω να συντρέχει κανένας τέτοιος λόγος που αναφέρεις.
Το συμπέρασμα είναι προφανές. Λίγο πιο ανεκτικοί αν γίνουμε με τους συνομιλητές μας, λίγο πιο κοινωνικοί στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την παραξενιά του καθενός και θα δεις ότι το φόρουμ θα πάρει τρελλή διάσταση.

Με εκτίμηση
admin

Υ.Γ. …για το ότι υποβιβάζεις τον ευατό σου: Η δική σου συνεισφορά είναι πολύ σημαντική,είσαι ένα σημαντικό μέλος του φόρουμ για το οποίο λες και πιστεύεις ότι υποβιβάζεται συνεχώς.

Γιάννη, ελπίζω να μην παρεξηγηθείς, θα σου απαντήσω μ’ ένα (αληθινό) ανέκδοτο:

Ήταν Οκτώβρης του 74, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, κι είχαμε μοιραστεί (ως συνήθως) στα δύο οι κινηματογραφιστές, και πλακωνόμαστε στο σαλόνι του Μακεδονία Παλλάς. Ιδεολογικός ο καυγάς, αλλά με μπινελίκια, “αεγαμήσουρεμαλάκα” κι όλα τα τοιαύτα. Ξάφνου, έπιασε το μάτι μας έναν “ξένο” (Γιώργος Λογοθέτης, δημοσιογράφος στη Σουηδία) που μας παρακολουθούσε κουνώντας το κεφάλι του υποτιμητικά. Σταμάτησε ο καυγάς, και τον ρωτήσαμε:

  • Τι έχεις εσύ;
  • Τι να σας πω… Μ’ έχετε απογοητεύσει… Ήρθα στην πατρίδα μου, κι αντί να σας βρω μονιασμένους, σας βλέπω να τσακώνεστε…
    Η αντίδραση ήταν βίαιη, εκκωφαντική, από όλους μας μαζί ενωμένους, και με άσεμνες χειρονομίες:
  • Δε γαμιέσαι! ʼε παράτα μας! Εμείς έτσι γουστάρομε, να τσακωνόμαστε! ʼε στα τσακίδια! Πάνε πίσω στη Σουηδία σου, μαλάκα!

Αλλά όχι και τέτοιο φτύσιμο στο φόρουμ… Γιά όσους έχουν σερφάρει -και μάλιστα… παγκοσμίως- τα τελευταία χρόνια, το Ρεμπέτικο Φόρουμ είναι ίσως και εξ αποστάσεως, η πιό σοβαρή, δημιουργική και εκπαιδευτική σελίδα στο Ιντερνέτ! Όσο γιά τα ελαττώματά της, αυτά είναι μέσα στη φύση της Ιντερνετικής Δημοκρατίας, και πρέπει να μάθομε να ζούμε μ’ αυτά.

<FONT FACE=“SYMBOL”>Re Kwsta Ferrh,

Nomizw oti den diabaseV kala auta pou egraya. Egw den eipa oti me peirazoun oi plakwmareV, oi tsakwmoi kai oi brisieV. Eipa oti ecoun parei tetoia diastash pou APOPROSANATOLIZOUN opoiadhpote suzhthsh. To anekdoto loipon einai astoco, giati ekei toulaciston, afhneiV na ennohqei, nai men brizosastan me CristopanagieV alla suzhtousate kai epi touV ousiaV. Edw dustucwV ecei caqei h ousia.

GiannhV
</FONT>

Φίλε Γιάννη,

πρέπει να σκεφτούμε τι είναι το φόρουμ. Πρέπει να αναλογιστούμε ποιος του δίνει σάρκα και οστά. Είναι προφανές ότι του δίνουμε όλοι εμείς…εσύ, εγώ, ο Φέρρης, ο Σώτος, ο ΄Αρης, ο Κώστας, ο Θανάσης, ο Σάκης, ο Γιάννης, ο Στάθης, όλοι μα όλοι μας που συμμετέχουμε αλλά και όλοι εκείνοι που παρακολουθόύν ανελλιπώς τις συζητήσεις. Τι πρέπει να γίνει λοιπόν; Να το κλείσουμε και να πάμε όλοι στο καλό ή να προσπαθήσουμε εμείς όλοι να το περιφρουρήσουμε και να το ζωντανέψουμε; Και πάλι είναι προφανής η απάντηση…Νομίζω ότι αν όλοι μας προσπαθούσαμε λίγο να παραμερίσουμε τους εγωισμούς και τις ειρωνίες, αν όλοι μας δίναμε λίγο τόπο στην οργή, αν όλοι μας δεν προσπαθούσαμε να του δείξουμε του άλλου κάνοντάς του μια άσεμνη “φραστική” χειρονομία, αν όλα αυτά συνέβαιναν, τότε να είσαι σίγουρος ότι δε θα συνέβαινε τίποτε απ’ όλα αυτά που συζητάμε τώρα. Στην ουσία αγαπητέ μου Γιάννη συζητάμε για το επίπεδό μας ως άνθρωποι…Είμαι σίγουρος ότι όλοι οι φίλοι εδώ μέσα είναι υπέροχοι άνθρωποι. Είμαι επίσης σίγουρος ότι δε μαλλώνουν στο δρόμο με τον οποιονδήποτε ούτε βρίζουν ούτε ειρωνεύονται. Εδώ γιατί να γίνεται κάτι τέτοιο; Ας σκεφτόμαστε λοιπόν κάθε φορά που γράφουμε κάτι.

Έχω αρχίσει σοβαρά να σκέφτομαι ότι κάθε φορά που θα γράφεται κάτι επί του προσωπικού θα πρέπει να το σβύνω αμέσως, χωρίς να ενδιαφέρει αν μέσα σ’ αυτό το posting υπάρχουν επιχειρήματα. Αυτό το έχω κάνει μόνο για υβριστικά posting. Αν συνεχίσει η επιθετικότητα αυτή θα είναι πλέον η μόνη λύση.

με εκτίμηση
admin

<FONT SIZE="+2"><FONT FACE=“SYMBOL”> Hremhste re padia…
Pou einai to problhma;
EllhneV eimaste ki auto ein olo!
To xecasate mwre;

Oso gia sobareV suzhthseiV nomizw oti ecoume sunecwV. Pou eidate thn elleiyh touV;
Apo thn allh h anakuklwsh den blaptei kaqolou antiqetwV wfelei.
PoioV eipe oti uparcei kapoia apoch apo ta palaia melh h akoma kai taseiV apocwrhshV; Apla ecoume bgei sto proaulio gia ligh mpalla.
Mhn xecnate oti h KLIKA zei.
H KLIKA einai metaxu allwn kai oikogeneia thV MafiaV kai panta ma PANTA akouei, blepei, qumatai, ta panta kai otan creiazetai energei.
Ek thV KlikoV.</FONT></FONT>