Μεταλλικές χορδές χαμηλής τάσης για κιθαρόνι

Ανοίγω το θέμα για να συγκεντρώσουμε όλες τις προτάσεις για μεταλλικές χορδές παλαιού τύπου ή χαμηλής τάσης για ρεμπέτικο κιθαρόνι.
Εκτός από τις pyramid silverplated wound χορδές, τις οποίες χρησιμοποιώ, ανακάλυψα στο ιντερνετ και τις παρακάτω newtone heritage series, οι οποίες φαίνονται κατάλληλες και για κιθαρόνια. Τις έχει δοκιμάσει κανείς ?

http://www.newtonestrings.com/acoustic_page.htm

είχα δοκιμάσει τις 12άρες heritage, αλλά δεν με ικανοποίησαν. είχαν άδειο ήχο, και μέτρια αίσθηση στο παίξιμο.
γούστα είναι αυτά, τις φέρνει το χορδόφωνο αν θες να τις δοκιμάσεις.

ΠΑΙΔΙΑ ΓΕΙΑ ΣΑΣ.ΑΓΟΡΑΣΑ ΕΝΑ ΣΕΤ 12ΑΡΕΣ PYRAMID ΓΙΑ ΔΟΚΙΜΗ.Η ΚΙΘΑΡΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΛΙΑ.ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ;Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΑΠΟ 11ΑΡΕΣ ΚΑΙ 12ΑΡΕΣ DADDARIO.ΤΙ ΛΕΤΕ;ΑΠΟ ΗΧΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ;

Από συντονιστή: Παρακαλώ όχι κεφαλαία, κουράζουν.

πριν λίγες μέρες έβαλα τις pyramid 11άρες (μπλέ) στην απαρτιάν και ενθουσιάστηκα! μάλιστα ισορρόπησε και το όργανο μπάσα/πρίμα, χωρίς να χάσει τον ρεμπέτικο ήχο του. περιμένω να δώ πότε θα φθαρούν (σύντομα υποθέτω) για να δοκιμάσω και τις 12άρες (κεραμιδί)…

12αρες δεν δοκίμασα γιατι δεν περνάει η μι (μπάσα) απο τον καβαλάρη.Έβαλα 11αρες.Έχουν διαφορετικό ήχο απο τις χορδές που κυκλοφορούν αλλά μου ακούγεται φτωχός ο ήχος.Πιστεύω οτι με τις 12αρες τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα.

Προχτές έβαλα τις 12αρες.Πολύ ωραίες οι μπάσες μι και λα αλλά η ρε ήταν πολύ μουντή.Δοκίμασα και απο διαφορετικό σετ (μήπως είχε κάποιο πρόβλημα η συγκεκριμένη) αλλά πάλι τα ίδια.Με άλλες μάρκες χορδών δεν είχα τέτοιο πρόβλημα.

γεια σου συνονόματε! τί κιθάρα έχεις; ούτε εμένα χωράει η μι μπάσσα στην απαρτιάν, αν θες πες μας τί λύση βρήκες. μήπως για την μουντή ρε φταίει το πάχος της, και βρίσκει στα κοκκαλάκια ή στην τρύπα;
νίκος

ερώτηση: οι δωδεκάρες που λέτε είναι SILVER PLATED WOUND ή απλές PYRAMID ?
Διότι όσο και να έψαξα στο ιντερνετ, το μόνο μοντέλο που βρήκα να βγάζει η ΠΥΡΑΜΙΔΑ σε παλαιού τύπου χορδές είανι οι 11άρες…

Νίκο γεια χαρά.Η κιθάρα που έχω ειναι του Παναγή.Οσο για τη λύση ειναι λίγο “μπακάλιστικη”.Η χορδή δεν χωρούσε να περάσει ολόκληρη απο την τρύπα.Έτσι ξετύλιξα την περιέλιξη στο τέλος και έμεινε μόνο σύρμα.Δεν ήθελα να ανοίξω την τρύπα του καβαλάρη.
Φίλε babis ειναι silver plated.

Πριν δύο εβδομάδες έβαλα τις 11άρες sliver plated της Pyramid, τις οποίες πήρα απο Thommans. Γενικά δεν έχω πειραματιστεί με χορδές. Δεν μπορώ να πώ ότι με ενθουσίασαν. Στα υπέρ, όντως τα ισσοροπημένα μπάσα-πρίμα, ενώ επίσης μου φάνηκε και λίγο πιο μαλακή η κιθάρα (ιδέα μου;;;). Στα κατά, χαμηλή ένταση (όταν παίζω εγώ σε συνθήκες 2-3 μπουζουκιών και σχετικής φασαρίας) και ταστάρισμα, το οποίο μάλλον περισσότερο το ακούω εγώ παρά οι υπόλοιποι. Δε νομίζω ότι “νικάνε” τις 10άρες d’addario (phoshor bronze) που συνήθως αρματώνω.
ΥΣ: Καθώς ντρεπόμουν να παραγγείλω μόνο ένα σετ, παρείγγειλα 4, οπότε τώρα έχω ξεμείνει με 3 σετ που δε νομίζω να χρησιμοποιήσω. Εάν ενδιαφέρεται κάποιος, όταν με το καλό ανέβω ΑΘήνα να του τα παραχωρήσω

είναι έτσι όπως τα λες μητσάρα, αλλά πρέπει να ταιριάζουν και με την κιθάρα. ακουστική έχεις; δοκίμασε τις 11άρες phosphor bronze ή 12άρες silver plated.
όσο για τα τρία σετ, μην ανησυχείς, θα τα ξοδέψεις σύντομα. τις προάλλες σε ένα γλέντι άλλαξα 4 από τις 6 χορδές (εκτός από τις δύο μι)! και δεν τις είχα καιρό πάνω, ούτε είχαν παίξει πολύ. παρ’ όλα αυτά, στην απαρτιάν πάλι ασημωμένες θα βάλω, αλλά τις 12άρες. ο μάστορας λέει πως δεν υπάρχει πρόβλημα να ανοιχτούν οι τρύπες για να χωράνε (ΝΙΚ ακούς;).

Πάντα είναι εντυπωσιακή η ακρίβεια των γραφομένων στο φόρουμ, ιδίως όταν αυτά επιβεβαιώνονται μετά από δύο ώρες…!! το λοιπόν σήμερα στις 14:30 (1 ώρα και 30 λεπτά απο το μύνημά σου) είμασταν σε ταβερνάκι και βγάλαμε τα όργανα. Μετά από 2 ώρες “έχασα” 2 χορδές… εντύπωση μου έκανε ότι και οι δύο (Ρε και Λα) έσπασαν στο ύψος του κόκαλου του καβαλάρη… Από μένα οι χορδές “τρώνε” Χ

κλασσική περίπτωση βουντού! επίσης αναλαμβάνω ξεματιάσματα.
και μένα στον καβαλλάρη (τάστο, όχι κόκκαλο) σπάνε. πάντως για μένα δεν είναι λόγος να τις αφήσω ακόμα, γουστάρω πολύ τον ήχο τους. ειδικά για όργανο “ελεύθερου χρόνου”, μια απαρτιάν σε σύνταξη. αν και ξέρω φίλους που τις χρησιμοποιούν και για μεροκάματο, οπότε αλλάζουν μπόλικες κάθε φορά… μπαινοβγαίνουν πανεύκολα και στρώνουν αμέσως. σε τιμή χοντρικής δε, ίσως είναι υποφερτό το κόστος -δντ ακούς;

Αγαπητοί συμφορουμ-μπασοκιθαρίστες χρόνια πολλά,
Εγώ ουδέποτε έχω μείνει ξεκρέμαστος από τας Πυραμίδας, όσο και να κοπανάω (και κοπανάω αρκετά νομίζω…), δεν σπάνε, δεν χαλάνε, κι ας τις αφήνω κανά εξάμηνο πάνω στην Απαρτιάν. Γούστα είναι αυτά…
Μητσάρα κοίτα τα ΠΜ σου.

Για να σπανε οι χορδες στο υψος του καβαλαρη σημαινει οτι υπαρχει προβλημα στο σημειο εκεινο.
Συνηθως το προβλημα ειναι η μεγαλη γωνια που σχηματιζει η χορδη στο κοκκαλο, η μπορει να κανει αποτομο σπασιμο και πριν το κοκκαλο. Επισης μπορει να ειναι αιχμηρο το κοκκαλο. Με προσοχη μπορεις να εντοπισεις το προβλημα (κυριως οταν κοπει η χορδη μετρωντας το κομματι χορδης που περισεψε απο το σημειο σπασιματος) και να λιμαρεις το αιχμηρο σημειο. Παντως σε εναν καλα σχεδιασμενο καβαλαρη σπανιως σπαζουν οι χορδες.

πο ρε παιδια…ανοιξατε το θεμα που με τυραναει…πηρα κι εγω ενα κιθαρονι παλιο και το προβλημα μου ειναι οτι ενω εχω τον ηχο που παντα ονειρευομουνα απο μια κιθαρα,αλλαζω χορδες σχεδον κατα μεσο ορο δυο φορες το μηνα στην καλυτερη(ασε που μολις σπασει μια χορδη ξεκουρδιζετε ολο το οργανο με τη μια,δεν μπορω καν να τελειωσω το κομματι…).και πραγματι σπαει στο υψος του καβαλαρη…πεστε μου κανα καλο μαστορα που να το χει να δουμε αν μπορει να βρεθει λυση και να ηρεμισει λιγο το κεφαλι μου…

Απο τις pyramid δεν έμεινα ευχαριστημένος.Νομίζω οτι χάνουν πολύ γρήγορα τη λαμπρότητά τους.Απο την άλλη το πάχος στις 12αρες ειναι περίπου ίδιο με τις 11αρες που έχουν άλλες μάρκες.Μικρότερη τάση όμως και πιθανόν αυτο φταίει για το ταστάρισμα.
Μήπως έχει δοκιμάσει κανείς daddario nikel;Οι 11αρες έχουν τάση λίγο μεγαλύτερη απο τις 12αρες pyramid.
Liga rosa επειδή το όργανο ειναι αρκετά παλιό το “φοβήθηκα”.Μάλλον όμως δεν θα ξαναβάλω pyramid.
Eπίσης εχούν βγει και martin 11αρες που νομίζω παλιότερα δεν υπήρχαν.

Οι καλυτερες χορδες ειναι οι elixir. Εχουν λαμπερο ηχο, γεματο, και χαλανε πολυ δυσκολα. Διαρκουν τον τριπλασιο χρονο και αν τις διατηρεις καθαρες αντεχουν πανω απο εξι μηνες. Μην παρεις αυτες που εχουν φωσφορο γιατι ειναι πιο μουντες αλλα και πιο γλυκες (αυτο ισχυει και για τις αλλες μαρκες). Τωρα οσο για τη διατομη δυστυχως δωδεκαρες και παλι δωδεκαρες. Σε σακατευουν σε πολυωρο παιξιμο αλλα εχουν τον καλυτερο ηχο. Αλοστε αυτες προτεινουν και οι κατασκευαστες. Αν η κιθαρα σου αντεχει κατασκευαστικα την μεγαλη ελξη των χορδων -68 κιλα ειναι αυτα- τοτε οι δωδεκαρες ειναι μονοδρομος.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 16:44 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 16:30 —

Οσο μεγαλωνει η διατομη αυξανει και η ταση. Περιπου απο διατομη σε διατομη η διαφορα ειναι σχεδον 10 κιλα. Οι δεκαρες με τις δωδεκαρες εχουν περιπου 20 κιλα διαφορα ελξης. Αν το μπρατσο και η συνδεση του λαιμου δεν ειναι ανθεκτικα μην βαζετε μεγαλες διατομες.

Με τις elixir αντιμετώπισα προβλημα μετα απο λίγη ώρα παιξίματος.Η επικάλυψη της χορδής αρχισε να ξεφτίζει εκεί που χτυπάει η πένα.Επίσης αν σπάσει κάποια χορδή υπάρχουν μονές elixir;Ο ήχος τους πάντως ειναι φοβερός.
Η ταση δεν εξαρτάται μόνο απο τη διατομή αλλά και απο το υλικό κατασκευής.Αλλη ταση οι silver αλλη οι νικελ άλλη οι φοσφορ και παει λέγοντας.Οι διαφορές μπορεί να μην ειναι μεγάλες(4-5 κιλά στα 70 ας πούμε) αλλά αν είσαι στα όρια αντοχής έχει σημασία.Τα 20 κιλά μήπώς ειναι πολλά;Δε νομίζω οτι ξεπερνά τα δέκα.

Οταν ξεφτισει η επικαλυψη δεν σημαινει οτι χαλασε η χορδη. Ειναι κατι το φυσιολογικο. Δεν υπαρχει καμια διαφορα στον ηχο.

Μονες elixir υπαρχουν σε ολες τις διατομες αλλα καλο ειναι οι χορδες να αλλαζουν ολες.

Οσο για τα κιλα ελξης υπαρχουν τυποι. Ψαξε στο διαδυκτιο και θα τους βρεις.