Λοΐζος για Τσιτσάνη Και Μάρκο

Είδα ένα βιντεο-ντοκουμέντο για τον Τσιτσάνη στο γιουτιούμπ και σε κάποια στιγμή έρχεται η κάμερα στο Λοΐζο, ο οποίος μιλώντας για τον Τσιτσάνη λέει : Ο Τσιτσάνης είναι το μεγάλο μέρος της λαϊκής μας μουσικής μετά το Βαμβακάρη.

Είμαι σίγουρος πώς δεν έχετε καμία όρεξη για να ανοίξει ξανά η Τιτσανο-Μαρκική μπουρδοκόντρα που κρατάει χρόνια, αλλά θα ήθελα όποιος θέλει να κάνουμε μία συζήτηση σχετικά με το ποιός κατά τη γνώμη μας είναι ο πιό σημαντικός ρεμπέτης και λαϊκός συνθέτης, ή τουλάχιστον ποιός κατά τη γνώμη σας συντέλεσε περισσότερο στο να διαμορφωθεί αυτού του είδους η μουσική καθώς και στο να επιβληθεί στο μουσικό γίγνεσθαι.

Και δε μιλάω μόνο γι αυτούς τους δυό, αλλά και για όποιον πιστεύει ο καθένας.

Διαφορετικες εποχες, διαφορετικοι ηχοι.
Ο Μαρκος συνεβαλε τα μεγιστα στην καθιερωση της Πειραιωτικης σχολης του ρεμπετικου, παγιωσε τον χαρακτηριστικο ηχο των “μπουζουκομπαγλαμαδων” οπως σημερα τον ξερουμε ως ρεμπετικο, και ο τροπος που συνεθετε, επαιζε και τραγουδουσε αποτελεσε προτυπο για την εποχη.
Ο Τσιτσανης, τουλαχιστον οπως εγω το αντιλαμβανομαι, ναι μεν εγραψε κ αυτος σπουδαια καθαροαιμα ρεμπετικα, αλλα νομιζω ηταν -μαζι με Παπαϊωαννου, Μητσακη κλπ- ισως ο σημαντικοτερος συντελεστης στη διαμορφωση του “λαϊκου”, ως μια εξελιξη του ρεμπετικου κατα καποιο τροπο.
Οποτε ειναι δυσκολη η συγκριση.
Παντως απο οσο εχω διαβασει, ο σεβασμος και η εκτιμηση απο τους παλιους προς τον Τσιτσανη, αλλα και απο τον Τσιτσανη προς τους παλιους ηταν δεδομενη και μεγαλη.