Λάφτα, Αθήνα 1853;

Κανένα ελληνικό όργανο λαϊκής χρήσεως δεν έχει μπερντέδες/τάστα με μόρια. Βασικά θα έλεγα κανένα όργανο λαϊκής χρήσεως ούτως ή άλλως (όχι μόνο ελληνικό), τουλάχιστον στα μέρη μας, αν τα σάζια δεν είχαν μερικά περίπου-τεταρτοτόνια. Αλλά κι αυτά, μέχρις εκεί φτάνουν, τίποτε λεπτότερο. Και τέλος πάντων είναι χοντρό αυτό το διάστημα, δεν είναι σαν μερικά της λάφτας.

Τα μόρια μπορεί οι τραγουδιστές και οι άταστοι (βιολιτζήδες κλπ.) να τα αποδίδουν σωστά από εμπειρία, αλλά το να τα σημαδέψεις με μπερντέ είναι δείγμα αναλυτικής, άρα λόγιας, σκέψης.

Δεν υπάρχει κι εκείνη η γνωστή γκραβούρα μ’ έναν βρακοφόρο που κάθεται χάμω και παίζει λάφτα χωρίς μόρια; (Αν και βέβαια αυτό μπορεί να είναι και ιδέα του περιηγητή που έκανε την εικόνα…)

Κι εκεί επίσης με 7 χορδές.