ΝΑΙ ! δηλαδή θα παίξεις πάνω στην 2η χορδή ΛΑ-ΣΙb-ΛΑ-ΣΟΛ(3η χορδή)
Το κομμάτι είναι Νιχαβέντ άρα η τονική του είναι η θέση Ραστ στην 4η χορδή (με το 3ο δάχτυλο) .
Στην πραγματικότητα για να μην μπεις στην λογική των τρανσπόρτων πρέπει να αποτυπώσεις στο ούτι αυτές τις θέσεις και να τις διαβάζεις σαν διαστήματα στο πεντάγραμμο
δηλαδή η νότα ΣΟΛ στο πεντάγραμμο είναι η θέση Ραστ στο ούτι σου
π.χ. η Νότα ΛΑ στο πεντάγραμμο είναι η θέση Ντουγκιάχ στο ούτι σου (3η ανοιχτή χορδή) κλπ
Θα ηθελα να ρωτησω κατι και βρηκα το θεμα καταληλο. Ηρθε στα χερια μου για μαζεματα , ενα φτηνο ουτι μιας φιλεναδας.Η φιλη μου ειπε απ την αρχη…Κωστα επανω σε μερικα απο τα κλειδια εχω κολημενα σελοτειπ με τις νοτες για να μην μπερδευομαι. Μην τα ξεκολησεις σε παρακαλω.Ετσι κι εκανα. Παρατηρησα ομως οτι στο πανω αριστερο κλειδι, εκει που μπαινει η μονη χορδη ( μπαμ που λενε) εχει γραψει LA 1 … Αυτο σημαινει οτι υπαρχει κουρτισμα που ξεκιναει με λα την μπασα, αλλα οσο κι αν εψαξα δεν βρηκα κατι αναλογο. Πηρα λοιπον την ιδια τηλεφωνο να μου πει και δεν ηξερε διοτι εχει χρονια να παιξει. Της το κουρτιζε λεει ο γνωστος Αρμενης ουτιστας της Βιταλη, ο οποιος της παρεδιδε μαθηματα. Ρωταω λοιπον…μηπως υπαρχει καποιο Αρμενικο κουρτισμα που ξεκιναει με την μπασα σε LA? Kι αν υπαρχει , κανουν οι τουρκικες χορδες που αγορασα για να του βαλω. Ευχαριστω…
Το θέμα είναι τι κούρδισμα έχουν οι άλλες χορδές εκτός της Λα.
Αν πχ. η 6η χορδή στα πρίμα είναι ΦΑ (ή και Σολ) τότε υπάρχει μία εξήγηση
αρμένικο κούρδισμα δεν έχω ακουστά να υπάρχει.
Τελικα βρηκα ακρη και σορυ αν εβαλα μερικους να σπαζοκεφαλιασουν. Το κλειδι γραφει La2 κι ενοει την δευτερη χορδη απο πανω προς τα κατω, αλλα εγω λογο πρεσβυοπιας…
εξανολουθω ομως να μη μπορω να εξηγησω οτι αφου προκειτε για την δευτερη χορδη του οργανου, την εχει πιασει στο πρωτο κλειδι. εκει που θα επρεπε κανονικα να ηταν πιασμενη η μπασα MI. Oπως και ναχει σας ευχαριστω
Πάει καιρός αλλά για να μην ανοίγω νέο θέμα στέλνω σε αυτο.
Στη προσπάθεια μου να αλλάξω χορδες σε ουτι που βρέθηκε στα χέρια μου ,ανακάτεψα τα κλειδιά.
Παρατηρώ πως οι τρύπες δεν είναι στην ίδια θέση σε όλα τα.κλειδια .Επίσης, η μπουγάδα δεν περναει από κανένα και τσακίζει κατά τη προσπάθεια να τη πιέσω.
Δεν μπορεί να σε βοηθήσει κανείς απο εδώ. το κάθε κλειδί ρυθμίζεται ακριβώς για την θέση του και στο ανακάτεμα όπως διαπιστώνεις χανουμε τα πάντα. Ακόμα και αν τα κλειδιά καινούργια ειναι απόλυτα συμμετρικά, μετά απο κάποια χρήση η φθορά του καθενος θα είναι διαφορετική άρα και η διάμετρος της κάθε τρύπας θα έχει αλλάξει. Καλύτερα αστο να το φτιάξει μάστορας.
Επανέρχομαι για να ευχαριστήσω όσους προτάθηκαν να βοηθήσουν και να πω πως λύθηκε η σπαζοκεφαλιά με λίγη ησυχία και παρατήρηση.
Τα κλειδιά διαφέρουν στο μηνός κατά μερικά χιλιοστά, εστι παρατηρώντας το καραολο είδα πως όσο πλησιάζει στο μπράτσο φαρδενει. Σε συνδυασμό με φώτο άλλων οργάνων αποφάσισα να βάλω πάνω πάνω τη πιο κοντή και να καταλήξω με τις πιο μακριές στο κάτω, φαρδύ μέρος του καραολου.
Οι χορδες πέρασαν και κουρδισε μια χαρά το όργανο, αν και μάλλον δεν τις έχω στη σωστότερη θέση , είχα όμως τέτοια λαχτάρα να κουρδισω για να παίξω που δεν με απασχόλησε περαιτέρω!