Κιθαρα η ρεμπετοκιθαρα

μαγκες εχω μια ερωτιση η ρεμπετοκιθαρα τι διαφορεσ εηι με τιν κλασικη κιθαρα???:):):slight_smile:

Μήτσο τα έχουμε πει γενικά αν αναζητήσεις σε παλαιότερα θέματα:

1)συρμάτινες χορδές
2)μικρότερο σκάφος, μικρότερο μπράτσο, μικρότερη κλίμακα (μικρότερο μήκος ανοιχτής χορδής)
3)διαφορετική (παράλληλη) διάταξη καμαριών εσωτερικά
4)άλλη φιλοσοφια κατασκευής αισθητικά (καβαλάρης “μουστάκι”, pickguard)

συνεπώς έχει ιδιαίτερο ήχο, τελείως διαφορετικό από κλασσική.

Με αφορμή όμως την ερώτησή σου, θα ήθελα να θέσω κι εγώ ένα θέμα: ρεμπέτικη κιθάρα-ένας μύθος.

Χωρίς να είμαι οργανοποιός ή ειδικός, αναζητώντας φωτο από παλιές κιθάρες παρατήρησα ότι το μεγαλύτερο μέρος από τις κιθάρες που κατασκευάζονταν στην Ευρώπη στα τέλη του 19ου μέχρι το 1930 ας πούμε, είχαν τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτές που αποκαλούμε ρεμπετοκιθάρες. Δεν γνωρίζω για τα καμάρια, αλλά νομίζω ότι η παράλληλη τοποθέτηση δεν είναι πρωτοτυπία των ελλήνων μαστόρων, αλλά μια τεχνική που εφαρμοζόταν και στην Ευρώπη. Θεωρώ πως οι οργανοποιοί τότε απλά ακολουθούσαν σε γενικές γραμμές ό,τι έβλεπαν από τις διεθνείς κατασκευές -όπως έκαναν και με τις harp guitars.

Πιστεύω πως μετά το 1945 διαμορφώθηκε στην Ελλάδα ένα υβρίδιο κιθάρας, την οποία λέμε σήμερα λαϊκή, στην οποία, ενώ το σχήμα άρχισε να αλλάζει (να μεγαλώνει το σκάφος κτλ) διατηρήθηκε ο παράλληλος οπλισμός κι έτσι το όργανο απόκτησε έναν ιδιαίτερο ήχο.

Συμφωνούν οι φίλοι οργανοποιοί με την παραπάνω τοπθέτηση ? Ελπίζω να μην εισέρχομαι με επιπόλαιο τρόπο σε λημέρια τα οποία δεν γνωρίζω καλά…

μήτσο καλώς ήρθες! η αναζήτηση βρίσκεται πάνω δεξιά, στην μπλε οριζόντια γραμμή εργαλείων του φόρουμ.
μπάμπη, έχοντας παίξει παλιές ευρωπαϊκές κιθάρες, ο ήχος μοιάζει με τις ελληνικές. εξ άλλου είναι παρόμοια η κατασκευή τους. η διαφορά νομίζω πως προέκυψε όταν επικράτησε το αμερικάνικο καμάρωμα, χιαστί (x-bracing), μαζί με τα μεγάλα dreadnought και jumbo σκάφη. δεν είναι καθόλου άσχημα, απλά είναι για άλλο είδος μουσικής.