Αγορά κιθάρας για ρεμπέτικο γύρω στα 500 ευρώ

Καλησπέρα στην παρέα!

Ύστερα απο αρκετή σκέψη αποφάσισα να αγοράσω μια κιθάρα μιας και αυτή που έχω τώρα (μια παλιά κλασική ) τα έχει φτύσει (για την ακρίβεια έχει σκάσει λίγο το καπάκι)! Το budget μου ιδανικα θα ήταν μέχρι 500 ευρώ αλλα φτάνει και τα 600 αν βρώ κάτι που το θέλω πολύ. Ενδιαφέρομαι για μια κιθάρα τύπου λαική, τύπου ρεμπέτικη (ποιά ακριβώς η διαφορά?). Η αλήθεια είναι οτι δεν έχω παίξει με τέτοιες κιθάρες και δεν ξέρω ακριβώς τι ψάχνω, αλλα έχω μια γενική ιδέα για το τι ήχο θέλω να βγάζει. Μου αρέσει κυρίως το πιο παλιό ρεμπέτικο ρεπερτόριο (μάρκος, σκαρβέλης, τούντας,βαγγέλης παπάζογλου κλπ), αλλα δεν θα ήθελα να είμαι αποκλειστικά δεσμευμένος εκεί. Η ερώτησή μου λοιπόν έχει δύο σκέλη:

  1. Που θα μπορούσα να ψάξω για κάποιο τέτοιο όργανο (αν υπάρχει, σε αυτήν την τιμή) ?

  2. Κοιτάζοντας στο ίντερνετ βρήκα το εξής μαγαζί: https://artport.gr/
    Εκεί βλέπω έχουν τρείς κιθάρες σε αυτές τις τιμές. Τα ηχητικά δείγματα δεν είναι ιδανικά για να μπορώ να κρίνω, αλλα έτσι κι αλλιώς θα πήγαινα να τις δοκιμάσω και μόνος μου. Αυτό που με ανησυχεί όμως είναι το πώς μπορώ να κρίνω αν είναι ποιοτικά αυτά τα οργανάκια? Γνωρίζει κανένας μήπως κάτι παραπάνω ?

Να σημειώσω επίσης οτι ψάχνω μόνο στην αθήνα και δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι καινούριο, αν και θα το προτιμούσα. Γενικώς οποιαδήποτε ένδειξη ή άποψη είναι ευπρόσδεκτη αφου εγώ δεν έχω και πολλή εμπειρία σε αγορές οργάνων (για να μαστε ακριβείς, δεν έχω καμία).

Είμαι σίγουρος οτι αυτή η ερώτηση είναι κορεσμένη στους κύκλους, ελπίζω να μην σας κούρασα!
Ευχαριστώ και καλές πενιές!

2 «Μου αρέσει»

Εγω θα σου προτείνω να πας μια βόλτα απο τον Πέτρο τον Μουστακα και να συζητησεις μαζι του τι μπορείς να κανεις με το budget σου.
Του κουμπαρου μου που παίζει κιθάρα του άρεσαν παρα πολυ τα όργανα του.

4 «Μου αρέσει»

Φίλε, τσέκαρε και τις παρακάτω συζητήσεις για το artport:

  1. Αrtport και η τετράς του Πειραιώς
  2. Artport too good to be true?
3 «Μου αρέσει»

Γενικά σε αυτή την τιμή όσο λιγότεροι μεσάζοντες τόσο καλύτερα. Πάρε ή μεταχειρισμένη από αγγελία ιδιώτη, ή από κάποιον ερασιτέχνη οργανοποιό που βγάζει όμως προσεγμένα όργανα. Βρες κάποιον να πας μαζί που να μπορεί να εκτιμήσει το όργανο, δάσκαλο ή φίλο.

5 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ πολύ παιδιά! Θα πάω μια βόλτα απο τον Πέτρο τον μουστάκα όπως είπε και ο @Panos του οποιου την ιστοσελίδα έβλεπα σήμερα και έχω να πώ οτι φαίνονται πολύ όμορφα τα κιθαρόνια του! Θα έχω και κατα νού τις συμβουλές σου @liga_rosa. Δυστυχώς δεν έχω αυτήν την στιγμή κάποιον που είναι σε θέση να αξιολογήσει το όργανο, αλλα ίσως βρεθεί κάποιος οπότε για αρχή θα ρίξω μια ματιά!

2 «Μου αρέσει»

Αν βρεις κάτι ενδιαφέρον γράψτο εδώ μπας και έχουμε καμία γνώμη εξ αποστάσεως…

4 «Μου αρέσει»

Ο ορος ρεμπετικη κιθαρα ειναι νεολογισμος. Ρεμπετοκιθαρο λεμε συνηθως τα οκταρακια τυπου παρλορ, αλλα δεν ηταν αυτη αναγκαια η κιθαρα που χρησιμοποιουσαν. Παιζαν δλδ και με κανονικου τυπου-μεγεθους.
Λαϊκη ειναι πιο σωστος ορος και ειναι παγκοσμιος ορος. Οι αμερικανοι λενε τις κιθαρες αυτου του τυπου, folk guitar ή steel string. Οι διαφορες ειναι ελαχιστες, αλλα κομβικες. Κυριως το καμαρωμα, οι αμερικανοι συνηθως κανουν X-bracing, ενω εμεις πιο παραλληλα. Μια καλη χειροποιητη κιθαρα, δεν μπορω να φανταστω κατω απο 1000, εκτος απο την κορυφαια επιλογη για οργανο σε τετοιο budget, που ειναι η μεταχειρισμενη. Οπως Και να εχει καλα θα κανεις να κανεις επισκεψεις εδω και κει, να βγαλεις ακρη.

Ο πιο σωστος ορος, ειναι κιθαρα (.-).
Καλη συνεχεια και καλη επιτυχια στο ψαξιμο!

Μεταπολεμικά πάντως, αυτές τις κιθάρες (Απαρτιάν, Παναγή, κλπ) τις έλεγαν κανταδορικες.

1 «Μου αρέσει»

η βασική διαφορά μεταξυ λαϊκή και western ειναι το κούμπωμα του βραχίονα.
στο 14ο η στο 12ο τάστο.
αυτο απο μόνο του, κανει μεγάλη διαφορά στον ηχο του οργάνου.

1 «Μου αρέσει»

Αυτά τα δυο χαρακτηριστικά είναι πολύ βασικά, ένωση ταστιέρας αλλά κυρίως το καμάρωμα -μαζί με το μέγεθος του σκάφους σε μικρότερο βαθμό. Γι’αυτό τα βιομηχανικά πάρλορ που κυκλοφορούν δεν βγάζουν τον ήχο που θέλουμε κι ας έχουν ένωση στο 12ο, τους λείπουν τα παράλληλα καμάρια.
Τί λένε και οι οργανοποιοί του φόρουμ;

όλα αυτά “μετράνε”. Η ένωση στο 14ο μεταφέρει τον καβαλάρη προς τα πάνω και αφήνει μεγαλύτερη παλλόμενη επιφάνεια, στην ίδια περιφέρεια καπακιού. Το σχέδιο του καμαρώματος επίσης μετράει και για τον ίδιο λόγο (άλλες επιφάνειες και άρα άλλοι τρόποι δόνησης) αλλά και για τη σχέση του με τον καβαλάρη (στο Χ ο καβαλάρης μπαίνει πολύ κοντά στη διασταύρωση και έχει πολλή περισσότερη επιφάνεια να ενεργοποιήσει προς τα πίσω). Γενικά, τα πάντα επηρεάζουν λιγότερο ή περισσότερο. Δεν είναι απαραίτητο ότι μια κιθάρα με “σκάλα” θα παίξει καλά τα λαϊκά και μια με Χ όχι, αλλά συνήθως είναι αλήθεια. Το ρεπερτόριο είναι που καθορίζει τον τρόπο κατασκευής, και η δομή της “σκάλας” ανταποκρίνεται καλύτερα στο πιο “κοφτό” (σε σχέση με μπαλάντες) παίξιμο της λαϊκής.
Πάντως, στο ΦΛΚ είχα την ευκαιρία να “σκαλίσω” λίγο την κιθάρα του Μ. Κώστογλου (του 1965, σαν καινούργια, σκάφος/καπάκι κατασκευής Άκη Πάνου, μπράτσο Παναγή). Η κιθάρα είναι απίστευτη και ανατρέπει “μύθους” - καλά όχι ακριβώς μύθους, αλλά ας πούμε το sustain που έχει (με καμάρια σκάλας, sustain που “θεωρητικά” δεν το θέλουμε οι λαϊκοί) “ακούει” στον παραμικρό χειρισμό. Έχεις δηλαδή sustain με το κιλό, αλλά από σένα εξαρτάται πώς και αν θα το χρησιμοποιήσεις. Θεωρώ ότι και Χ να είχε, τα “τέρατα” που την κατασκεύασαν πάλι θαύμα θα είχαν κάνει, θα “άκουγε” και εκεί.

5 «Μου αρέσει»