Κιθάρα Γρηγόρη Απαρτιάν 1954

Εχω μια κιθαρα Γρηγορη Απαρτιαν του 1954.Η κιθάρα εχει την αυθεντικη ετικετα και την υπογραφη του Απαρτιαν στα κλειδια και στο σωμα μπρος-πισω …Ποια ειναι περιπου η αξια αυτων των κιθαρων?

DSC_0219..jpgDSC_0212..jpgDSC_0223..jpgDSC_0217..jpgDSC_0200..jpg

Εαν την εχεις για πωληση θα με ενδιεφερε αρκει να ειναι σε πολυ καλη κατασταση και φυσικα να παιζεται .Το email μου ειναι panathinaia2004@yahoo.gr Στειλε μου πμ εαν σε ενδιαφερει η προταση μου.

Όχι φίλε μου δεν την εχω για πώληση…Απλά θα ήθελα να μάθω καποιες πληροφοριες για τις κιθαρες του Απαρτιαν εκεινη την εποχή.πχ ξύλα που χρησιμοποιούσε κτλ.Ακόμα θα με ενδιεφερε να γνωριζω την αξία μιας τέτοιας κιθάρας.

Ευχαριστώ

Το μαύρο χρώμα και τα χρυσά λουλούδια στο καπάκι δεν είναι δουλειά του Απαρτιάν, αυτό δυστυχώς μειώνει τον ήχο και την τιμή του οργάνου.

Αν θέλεις ανέβασε μία εικόνα με ολόκληρο το όργανο, τραβηγμένη πρόσωπο με πρόσωπο και όχι πλαγίως, για να φανεί το πραγματικό σχήμα του οργάνου.
Έτσι όπως την τράβηξες φαίνεται να είναι φτιαγμένη με μεγάλο σκάφος, ενώ δεν είναι.

Καλώς ήρθες στο Φόρουμ.

η αξια της εν λογω κιθαρας ειναι συναρτηση πολλων πραγματων αφου εχει καποια χρονια πανω της .Η αξια θα μπορουσε να φτασει και τα 1000 ευρω αλλα αυτο ειναι σχετικο της ολης καταστασης της.Και εγω ειχα βρει καποτε μια ακουστικη Παναγη σε αθλια κατασταση -την αγορασα 100 ευρω μονο για το ονομα που εφερε αλλα η κιθαρα δεν παιζοταν καθολου -ηθελε πολλα χρηματα για την επισκευη της και δεν αξιζε πιο πολλα .Εαν η δικη σου ειναι σε αψογη κατασταση και μπορει να συναγωνιστει αλλες του εμποριου τοτε θα μπορουσες να την εκτιμησεις πιστευω μεχρι και 1000 ευρω,ισως και παραπανω -αυτη ειναι η προσωπικη μου αποψη .

Λοιπόν θα επανέρθω αργότερα με μια ολόσωμη φώτο…Η κιθάρα αυτες τις μέρες θα πάει για ενα τσεκάπ ολικό καθώς ειχε πολλά χρόνια άπαιχτη και παρατημένη(ήταν για πέταμα ουσιαστικά)…Τι ξύλα χρησιμοποούσε ο Απαρτιάν συνήθως?

Υ.Γ. Καλώς σας βρήκα όλους σας σ’αυτό το πραγματικά εξαιρετικό μερος…Καιρό παρακολουθώ διάφορες συζητήσεις αλλά σπανιώς ποστάρω…

Νομιζω ειναι μια καλυτερη φωτο…

Τι γίνεται? Στο φόρουμ Noizτο μέλος science ισχυρίζεται ότι είναι δική του η κιθάρα.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 14:11 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 14:06 —

Και μένα Τάσο μου φαίνεται ότι το χρώμα και οι ζωγραφιές πρέπει να έχουν μπει εκ των υστέρων!

Eγω ειμαι φίλε μου,απλα προσπαθώ να συλλέξω πληροφοριες…

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 14:17 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 14:11 —

Η κιθάρα θα πάει συντόμως σε ενα φίλο-μάστορα που εμπιστεύοαμαι οπού και αυτός ισχυρίζεται οτί μαλλον η ζωγραφιές και το μαύρο χρώμα δε πρόκειται για δουλειά του Απαρτιάν παρόλο αυτά πρέπει να τη δει για να ειναι 100% σίγουρος.Αν ειναι οντως ετσι τα πράγματα θα προχωρήσω στην επαναφορά της κιθάρας στην αρχική κατασταση/χρώμα…Πάντως ειμαι τυχερός γιατί παρά τα χρόνια της η κιθάρα δεν έχει κάποιο κατασκευαστικό προβλημα…

Φιλε μας Τασο , στο θεμα του ντεκορ της κιθαρας θα σταθω , ασχετα εαν ειναι η δεν ειναι δουλεια του Απαρτιάν …
Ο φιλος μας KwstasP παιρνοντας μια συνεντευξη παλια απο τον συναδελφο σας κ.Καρβουνη , τον ρωτησε σχετικα
με τον αν οι φιγουρες μειωνουν την αποδοση ενος οργανου και αυτος απαντησε καθετα ,“οχι” …
Παλια ειχα ανοιξει ενα θεμα με αυτη ακριβως την ερωτηση , το οποιο ομως δεν απεδωσε καρπους , μια και οι γνωμες
ηταν διαφορετικες και τελικα δεν καταληξαμε πουθενα (προσωπικα παλια ακουσα πως οι πολλες φιγουρες μειωνουν
την αποδοση του ηχου του οργανου) …
Τελικα εσενα προσωπικα , τι σε κανει να πιστευεις σε μειωση του ηχου , το στολισμα του καπακιου με τα λουλουδια ,
εαν εγιναν απαρχης ειναι ο.κ. και σε χαλαει στον ηχο , το εαν εγινε μετα απο χρονια και απο αλλον οργανοποιο η επεμβαση του στολισμου η τιποτα απ ολα αυτα και θεωρεις πως η κιθαρα δεν πρεπει να εχει στολισμο οπως συνηθιζεται στις κλασσικες κιθαρες ?

Εαν θελεις εξηγησε μας , αλλα και παρε μια θεση σχετικα με την μειωση η οχι του ηχου οταν υπαρχει στολισμος στο καπακι (που συνηθως υπαρχει) , ευχαριστω πολυ …

η συγκριμενη κιθαρα δεν στολιστηκε αγαπητη Πελαγια,απλα βαφτηκε.ειναι αλλο θεμα το ποσο χανει η δε χανει ο ηχος απο τα στολιδια(πλαστικα,οστρακα,ταρταρουγες η οτι χρησιμοποιειται απο τους οργανοποιους),και αλλο θεμα το να βαψεις-μπογιατισεις-πατωσεις μια κιθαρα σα να ειναι πεζουλι πριν την παρελαση!!!νομιζω αυτο ειναι το θεμα εδω,αν κανω λαθος σχωρνατε με :slight_smile:

Οχι μπορει να εισαι σωστοτατος κι εγω να μη καταλαβα , γι αυτο και ρωτησα τον φιλο μας τον Τασο …
Εμενα το μυαλο μου ουτε που πηγε στην διακοσμηση με ζωγραφικη , αλλα στην συνηθη , καταλαβες …

Πελαγία μου εδώ φαίνεται ότι κάποιος πήρε μια μπογιά και σχεδίασε λουλούδια (κι ίσως να έβαψε το καπάκι μαύρο εάν δεν ήταν εξ αρχής…).
Η μπογιά κλείνει τους πόρους του ξύλου και φιμώνει τον ήχο (υποθέτω…).
οι οργανοποιοί λένε ότι φιγούρες και διακοσμήσεις φτιαγμένες με συγκεκριμένο τρόπο και υλικόδεν επηρρεάζουν υπερβολικά τον ήχο.
(τα ίδια έγραφε και ο ρέμα)

Αγαπητή Πελαγία, όπως θα κατάλαβες και με τα σχόλια των παραπάνω μελών του φόρουμ εδώ πρόκειται για μαύρο μπογιάντισμα, από κάποιο του <σπιτιού> και όχι για μια μαύρη βαφή εφαρμοσμένη από κατασκευαστή, ασχέτως αν ο τεχνίτης αυτός ήταν καλός ή όχι στην δουλειά του.
Πάντως δέν είναι απίθανο, η κιθάρα έτσι όπως είναι να βγάζει άριστο ήχο.

Ευτυχώς ο φίλος haris δεν πουλά την κιθάρα, γιατί κατά κάποιο τρόπο θα του γινόταν ζημιά στην πώληση του.

Αν θέλεις να μάθεις την άποψη μου για το αν παίζει ρόλο στον ήχο η φιγούρα στο καπάκι, θα σου πω ότι σίγουρα παίζει.
Αφού αφαιρείς ένα μέρος του ξύλου (ή δεν το αφαιρείς) για να φυτέψεις ένα κομμάτι πλαστικό η άλλο υλικό στη θέση του, σίγουρα αλλάζουν πολλά.
Πάντως, αυτό που κατάλαβα καλά είναι ότι αν τα «μαγειρέψεις» σωστά (όλα τα υλικά του οργάνου) σίγουρα βγαίνει ένα καλό αποτέλεσμα, όπως και νάχει.
Για την αισθητική του καπακιού τελευταία είμαι λιγάκι λιτός…
Τι νομίζεις? μάγειρες είμαστε κι εμείς :), ο καθένας με το μαγεριό του. Άλλοι πικροί άλλοι γλυκοί και άλλοι αλμυροί… από κει και πέρα ο καθένας διαλέγει πού θα φάει, αν φάει.

  • Δεν ξέρω αν σε κάλυψα, αλλά είμαι σίγουρος ότι θέλεις να μου απαντήσεις με στιχάκι… :slight_smile: άστο καλύτερα μπορεί να σε μαλώσουν.

Πάντως, αν και άσχετος από τα της οργανοποιείας, βλέπω κάποια όργανα εμπορίου με μαύρο καπάκι. Όταν ήμουν 15 χρονών μιά τέτοια κιθάρα μου φαινόταν πολύ ελκυστική… Τώρα βλέπω αυτό το πυκνό, ομοιογενές και χωρίς πόρους στρώμα μπογιάς και λούστρου πάνω στο καπάκι τέτοιων οργάνω εμπορίου κι αναρωτιέμαι πόσο μπορεί να ΜΗΝ επηρεάζει αρνητικά το ηχητικό αποτελεσμα.
Αντίθετα από την φωτογραφία αυτής της κιθάρας, βλέποντας επαναλαμβάνω ως ανίδεος, η βαφή μου φαίνεται τόσο “διάφανη” και λεπτή, που μού δίνει την εντύπωση ότι απορροφιέται από τις ίνες του ξύλου αφήνοντας τους πόρους του άθικτους.

Σας ευχαριστω πολυ και τους τρεις , που μπηκατε στον κοπο να μου εξηγησετε …:109:

Τελευταια βαλθηκα να διαβαζω ολα οσα αφορουν τεχνικες πληροφοριες σχετικα
με τα οργανακια , απομενει να περασω στη β’ φαση …:019:

Φιλε μου Τασο , τωρα ειμαι “blog-αρισμένη” και απαγορευεται να παρεισφρέω
εμμετρα σε αλλα θεματα και να τα “μπαχαλοποιω” …:026:

Καποια φορα , εαν το φερει ο δρομος μου να περνω απ`το μαγερειο σου , θα μπω μέσα
και για να σε γνωρισω και για να δοκιμασω τις γευσεις σου …:089:

Απο τα λίγα που καταλαβαίνω, δεν μπορεί ένα όργανο που έχει διατηρηθεί σύμφωνα με τις προθέσεις του κατασκευαστή του να έχει την ίδια αξία με ένα όργανο το οποίο έχει αλλάξει όπως το συγκεκριμένο, ανεξάρτητα με το τι ήχο παράγει. Και αυτό γιατί είναι τελικά η δουλειά του αρχικού κατασκευαστή που δίνει στο όργανο την συλλεκτική του αξία. όσο αυτή “κρύβεται” μέσα απο επισκευές ή αλλαγές τόσο λιγότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει για τον συλλέκτη ή τον οργανοποιό που ενδιαφέρεται να μελετήσει την τεχνοτροπία κατασκευής. Ισως το καλύτερο που θα μπορούσε στο συγκεκριμένο θα ήταν να αφαιρεθεί το επιπλέον χρώμα και λουλούδια και να βερνικαριστεί με ίδιου τύπου και χρώματος βερνίκι με το αυτό του Απαρτιάν (αν αξίζει τον κόπο η επισκευή)

Αυτό θα γίνει κατα πάσα πιθανότητα φίλε μου…Κατ’εμέ αξίζει ναι…

alk μου , ο Φουσταλιερακης μιλωντας για τον ταμπουρα του , αναφερει πως ο ιδιος ειναι το τριτο χερι
που τον εχει και φαινεται οτι δεν επενεβη πανω στο οργανο με κανενα τροπο …
Ο ηχος ειναι εκπληκτικος , το οργανο “φυσαει” και λογω παιχτη βεβαιως , ειναι εμφανεστατο στο βιντεο
ποσο εχει φθαρει στο σημειο που παιζει ο κυρης του , αλλα , ουτε βαψιμο , ουτε σενιαρισμα , ατοφιο !!!

Δυστυχώς ο ταμπουράς του Φουσταλιέρη έχει υποστεί αρκετές αλλαγές απο διάφορες επισκευές. Πρώτα απο όλα έχει πλέον τάστα, ενω φτιάχτηκε με μπερντέδες. Επίσης έχει τρύπα για μαγνήτη, πράγμα που δεν μπορεί να είναι και πολύ καλό για τον ήχο…Αλλα ναι όντως φυσάει