Η Αισθητική είναι μία. Αν την θεωρήσουμε επιστήμη πράγματι δεν μπορεί να είναι παραπάνω από μία. Θεωρώ την Αισθητική (ή αν προτιμάτε την επιστήμη της Αισθητικής) ότι διέπεται σαφώς από αντικειμενικότητα. Πλην όμως η αντικειμενικότητα αυτή δεν είναι ποτέ σταθερή καθʼ ότι προσεγγίζεται από τον καθένα μας (ειδήμονα ή μη) με απόλυτη υποκειμενικότητα. Οι επί μέρους αυτές υποκειμενικές προσεγγίσεις μπορεί να έχουν φιλοσοφικό, ψυχολογικό, ανθρωπολογικό και άλλους χαρακτήρες και διαμορφώνουν, ανάλογα με την ποιότητα τους, τον αντικειμενικό χαρακτήρα της Αισθητικής ο οποίος όπως είπα ανά πάσα στιγμή μπορεί να διαφοροποιηθεί εκ νέου. Αυτό είναι το θαυμαστό με την Αισθητική.
Αναφέρομαι στην Αισθητική της Τέχνης φυσικά και σας υπενθυμίζω πως η Αισθητική και η Τέχνη είναι σʼ ένα διαρκή μεταξύ τους διάλογο ευγενούς άμιλλας που θεωρητικά τουλάχιστον διαρκώς βελτιώνει και τις δύο πλευρές.
Και για να επανέλθω on topic…
Έχω μία απορία.
Κυρία Καραγιαννίδου πως είναι δυνατόν από την μία να κριτικάρετε θετικά στο σύνολο του το συγκεκριμένο έργο του κυρίου Φέρρη και από την άλλη να απορρίπτετε, ασκώντας σαφώς αρνητική κρίση και όχι αρνητική κριτική ως αρμόζει, τους συνεργάτες του κυρίου Φέρρη. Η επιλογή των συνεργατών του έγινε από τον ίδιον.
Ο φωνασκών κύριος Ζερλεντές και ο μη πατών πουθενά κύριος Παγιουμτζής δεν επιδρούν σε καμία περίπτωση αρνητικά στο έργο του κυρίου Φέρρη κυρία Καραγιαννίδου; Το έργο παραμένει άριστο και άρτιο κριτικά αναφορικά με την αισθητική σας; Για πόσο χρονικό διάστημα η μουσική σας παιδεία θα σας επέτρεπε να να ακούτε έναν φάλτσο καλλιτέχνη να άδει και συγχρόνως να το απολαμβάνετε παραβλέποντας το φάλτσο επειδή τα σκηνικά είναι άρτια κατά την άποψη σας;
Εσείς αντιληφθήκατε αυτά τα δύο αρνητικά σημεία, κάποιοι από εμάς είδαμε και κάποια άλλα.
Αρνητική κρίση ασκείτε και όταν αναφέρεστε σε κάποιους που δεν είπαν καλά κατά την γνώμη σας λόγια για το έργο του κυρίου Φέρρη. Το ότι ίσως εκείνοι πρώτοι έκριναν αντί να κριτικάρουν και εσείς τους μιμείστε δεν σας απενοχοποιεί.
Ηρακλής Κονδυλάκης
{Μη διπλωματούχος και διαρκώς ερασιτέχνης μουσικός)