ΕΤ3 - Φέρρης

Η Φιλιώ έγραψε κάποια πράγματα, τα οποία δεν χρειάζεται να είσαι “διπλωματούχος” για να καταλάβεις/ακούσεις.
Φαλτσαρίσματα που προκαλούν πραγματικά αμηχανία σε ορισμένες περιπτώσεις.
Αν αυτό με πολύ δουλειά μπορεί και πρέπει να διορθωθεί, είναι ένα άλλο θέμα…
Η περίπτωση της “πρωτοεμφανιζόμενης” π.χ. η οποία έχει εμφάνιση, σκηνική παρουσία, χρώμα φωνής ξεχωριστό αλλά… χαμηλά, φάλτσαρε:106:

Καταλαβαίνω φυσικά τι θέλεις να πεις, αλλά μάλλον χρησιμοποίησες λάθος λέξη.
Η αισθητική είναι επιστήμη. Από μόνη της. Και αφορά όλα τα δημιουργήματα. Δεν ανήκει στα “περί ορέξεως”. Αυτό είναι το γούστο, η προτίμηση.
Με βάση λοιπόν (και) την αισθητική, αν θέλεις να κάνει μυθοπλασία, τότε κάνεις μια ταινία βασισμένη σε ένα φτιαχτό σενάριο. Αν θες να κάνεις ντοκιμαντέρ, τότε βασίζεσαι στην Ιστορία, στα ντοκουμέντα που διαθέτεις, στις επιστημονικές προσεγγίσεις. Τα άλλα παντρέματα είναι μπας και κονομήσουμε (βλέπε κριτική πρόσφατου βιβλίου για το Μάρκο).
Όταν λοιπόν κάνεις μυθοπλασία, στήνεις την ιστορία ΣΟΥ όπως γουστάρεις. Το πόσο καλά την έστησες θα φανεί και από τις αντιδράσεις των αποδεκτών, αλλά και από το χρόνο, δηλαδή από το πώς θα καταγραφεί το έργο σου μακροπρόθεσμα (πολλά έργα απέδειξαν την αξία τους εκ των υστέρων, ενώ κατά την παρουσίασή τους απορρίφθηκαν και το αντίστροφο).
Όταν κάνεις ντοκιμαντέρ, τότε στήνεις την ιστορία όπως ΠΡΕΠΕΙ, δηλαδή με βάση τα στοιχεία που έχεις. Δεν μπορείς για παράδειγμα να παρουσιάζεις το πειραιώτικο ρεμπέτικο με τη φιλαρμονική του Οσλο ή να βάζεις τον Τούντα να παίζει σε τεκέδες.

Επίτρεψέ μου να διαφωνήσω. Κι επειδή έδωσες παράδειγμα, αν πρόκειται να δω αφιέρωμα στο Μάρκο, σαν κι αυτό που είδαμε από τη Σεμίνα πριν κάμποσο καιρό και ακούσαμε μέχρι διασκευές ρέγγε, καλύτερα ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ.

ΥΓ. Σ’ αυτές τις μπουζουκλερί που διοργανώνουν στις τηλεοράσεις, κάτι πρέπει να τους βάζουν στο ποτό. Εκτός από την αδικαιολόγητη χαρά στα πρόσωπα όλων, είδα και σοβαρούς καλλιτέχνες να τουμπάρουν τραπέζια, σαν τον τελευταίο βλάχο σκυλά. Ήμαρτον!
Η συμμετοχή κάποιων καλλιτεχνών σε κιτς εκπομπές δεν τους απενοχοποιεί ώστε να συμπεριφέρονται μ’ αυτόν τον τρόπο. Κι επειδή κάποιοι θα πουν ότι “μιας και βρέθηκαν εκεί, κάνουν την πλάκα τους”, θα τονίσω τη στάση του Γιώργου Κοντογιάννη, που στις τηλεοπτικές του εμφανίσεις παρουσιάζεται γνήσιος, σοβαρός, ως πραγματικός “Ταλιμπάν” στο χώρο, όπως ανέφερε πιο πάνω κάποιος φίλος.

Φιλιώ, κάτι δεν πάει καλά με τα παραπάνω αποσπάσματα. Δεν ξέρω αν το παρατήρησες.
'Η εγώ, εκτός από αρμονία, το Ντο και το Χιτζάζ, δεν ξέρω ούτε Ελληνικά ή εσύ δεν ξέρεις να διαβάζεις αυτά που γράφεις.

"Αν και κατά βάση τοποθετείσαι σωστά, θα εξυπηρετούνταν περισσότερο ο γόνιμος διάλογος και η αντικειμενικότητα που επικαλείσαι, με το να είσαι πιο φειδωλή στους χαρακτηρισμούς σου και να αποφεύγεις ετικέτες όπως “διαδικτυακός όχλος” επί παραδείγματι. "

Να σας παραθέσω μερικά πράγματα που ειπώθηκαν από ορισμένους :

“ο Φέρρης κανιβαλίζει”
“Τον πολύ κανιβαλισμό δεν τον θέλει και ο κανίβαλος” (Αυτόν τον βρίκατε φειδωλό χαρακτηρισμό; (Εγώ θα τον έλεγα απλά ΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΟ) Ή απλά δεν έτυχε να ανοίξετε το φόρουν τις προάλλες; )

“Είδα ό,τι χειρότερο έχω δει σε ρεμπέτικο, από τα 2 τραγούδια που έτυχε να δω κάποια στιγμή” (Το ότι είδε μόνο 2 τραγούδια από τα 150+ που έχουν παιχτεί, στην μοναδική σχετική εκπομπή που έγινε στην τηλεόραση τα τελευταία χρόνια… το κατά πόσον είναι λάτρης του ρεμπέτικου…εξού και τις αρνητικές προθέσεις, αλλιώς θα είχε αναφέρει και τι δεν του άρεσε)

"Το τικ τακ ήταν γελοίο (αλήθεια , αυτόν τον χαρακτηρισμό τον βρίκατε φειδωλό web-master;), επειδή τραγουδούσε μια γυναικεία φωνή διαρκώς το τικ τακ σε μια ψιλή περίεργη νότα "
( Αυτό δείχνει και το κατά πόσο ήταν σχετικός με την μουσική αυτός που το είπε…)
“Αυτό με το σκοτεινό μεγάλο πάλκο του Φέρρη που βάζει τους μουσικούς δίπλα δίπλα έχει καταντήσει μια αηδία πια…” (Ας μας αντιπρότεινε ο εν λόγω κύριος μια άποψη, μήπως ήθελε να τους στοιχίσει ο κύριος Φέρρης τον ένα πίσω από τον άλλον, ή μήπως να το γυρίσουν κάτω από τον ήλιο σε καμία ταράτσα ;… )
“Η εκπομπή είναι ψιλοχάλια αλλά τραγουδάει ο δικός μας Στράτος τουλάχιστον” (Από πού έβγαλε το πρώτο συμπέραμα και πού είδε το θετικό στο δεύτερο ; - Άλλος ένας σχετικός με την μουσική…)

Σε όλα αυτά και σε πολλά άλλα παρόμοια που έχουν ειπωθεί μέσα σε θέματα σχετικά με το ΟΝΕΙΡΟΥ ΕΛΛΑΣ… εγώ έπρεπε να κάνω ξεχωριστή αναφορά ; (Τελικά με αναγκάσατε και την έκανα για να μην παρεξηγηθώ από τους υπόλοιπους)
Λέγοντας διαδικτυακός όχλος λοιπόν, εννόησα ακριβώς τέτοιου είδους μηδενιστικές τοποθετήσεις (που δεν γίνονται σε πλαίσια ενδιαφέροντος- αν υπήρχε ενδιαφέρον , θα υπήρχαν συγκεκριμένες προτάσεις). Σίγουρα δεν εννόησα με το “διαδικτυακός όχλος” όσους εκλεκτούς συναδέλφους ή φίλους της μουσικής μπαίνουν και παραθέτουν απόψεις.

“Τοποθετήθηκες -πολύ σωστά και ωραία- για την αντικειμενικότητα του φάλτσου, ξεχνώντας ότι επίσης αντικειμενικό είναι και το κιτς, του οποίου η διαχωριστική γραμμή από το καλλιτέχνημα είναι συχνά εξαιρετικά αδιόρατη”

Εδώ νομίζω πως κάνετε λάθος σύγκριση.
Το τι είναι κιτς και τί καλλιτέχνημα είναι εντελώς υποκειμενικό και ουσιαστικά είναι σαν να με επαληθεύτετε, λέγοντας μέσα στην ίδια πρόταση παρακάτω πως η διαχωριστική γραμμή είναι συχνά αδιόρατη. - Στο φάλτσο δεν είναι καθόλου αδιόρατη. Αυτή η διαχωριστική γραμμή είναι που στερεί τον αντικειμενικό χαρακτήρα των πραγμάτων.
(Στο ΟΝΕΙΡΟΥ ΕΛΛΑΣ επί παραδείγματι ,για κάποιον μπορεί να είναι κιτς ο τρόπος που ντύνονται κάποιοι καλλιτέχνες για κάποιους άλλους μπορεί να είναι ένας όμορφος τρόπος να δημιουργούνται εικόνες του παρελθόντος / Επιτρέψτε μου να ανήκω στους δεύτερους)

“Μίλησες για μηδενισμό του Φέρρη, ενώ κάτι τέτοιο δεν υφίσταται -τουλάχιστον στις συζητήσεις του Φόρουμ- και την ίδια στιγμή εσύ μηδένισες τις απόψεις των υπόλοιπων συζητητών, κάποιοι από τους οποίους τοποθετήθηκαν -έστω και ακραία- πάνω σε μια δημιουργία”

Για κάποια στιγμή βλέποντας αυτό, αναρωτήθηκα αν βρίσκεστε στο ίδιο φόρουμ με αυτό που διάβαζα! Μόνο και μόνο από τις παραπάνω παραθέσεις μου, νομίζω φάνηκε ο μηδενισμός από αρκετούς προς τον Κο Φέρρη ( Εδώ μερικοί του είπανε ότι αναμασά τα ίδια…δηλαδή αν αυτό δεν είναι προσβλητικό για έναν άνθρωπο που έχει γυρίσει ολόκληρη σειρά εκπομπών με ΤΟΣΟΥΣ μουσικούς, τι είναι ;; )
Αλλά χαίρομαι που διαβάζοντας παρακάτω (δεχτήκατε ότι τοποθετήθηκαν ακραία), ουσιαστικά πάλι με επαληθεύσατε. Την όλη αναφορά την κάνατε δηλαδή απλά για να με βάλετε στο ίδιο επίπεδο. Συγγνώμη, αλλά δεν μηδένισα την ΑΠΟΨΗ κανενός. Μηδενισμός σημαίνει χωρίς επιχειρήματα ή αντιπροτάσεις , το να προσπαθούμε να αμαυρώνουμε κάτι με αρνητική κριτική.
Προσωπικά σε ό,τι έχω παραθέσει είτε έχω προτείνει κάτι άλλο (όπως για την διανομή των κομματιών και την χρήση των τραγουδιστών) είτε έχω επιχειρηματολογήσει πλήρως (Για το πώς υπονομεύεται η ποιοτική μουσική από την στάση των “δήθεν” που θεωρούν και καλά απρεπή την προβολή τέτοιων σχημάτων στα Αστέρια, στο Άλτερ κτλ - βλέπετε προηγούμενό μου ποστ)

" Παραβλέπεις το αναμενόμενο και αυτονόητο: η “σκληρότερη” κριτική έρχεται πάντα από τους άμεσα ενδιαφερόμενους και όχι από τους άσχετους, έρχεται από εκείνους στου οποίους ο Φέρρης καταρχήν απευθύνεται και όχι από εκείνους που θα παρακολουθήσουν τυχαία τη δημιουργία του και θα αποφανθούν σύμφωνα με τη διάθεση της στιγμής τρώγοντας σουβλάκια ή πίτσες, ή μπανίζοντας τη γλάστρα που λικνίζεται στην κάμερα. Το ρεμπετόφιλο κοινό έχει απαιτήσεις από δημιουργούς σαν τον Φέρρη -πώς να το κάνουμε;- και αναφέρομαι στην ουσία του πράγματος και όχι σε ασήμαντες λεπτομέρειες, όπως το πού διαφημίστηκε ή ποιός τον κάλεσε στην εκπομπή του (αυτά αποτελούν στάδια της διαδικασίας προώθησης, είναι αναμενόμενα και με αφήνουν παγερά αδιάφορο)."

Μίλησα παραπάνω για την διαφορά γόνιμης κριτικής και προσβλητικών ή κακόβουλων τοποθετήσεων… Προσωπικά είδα πλήθος αυτών και μάλιστα ΚΑΙ για τον τρόπο που διαφημίστηκε ΚΑΙ για το πού εμφανίζονται τα παιδιά ( που είναι αρκετά ουσιώδες πιστέψτε με…) ΚΑΙ για την ίδια την εμπομπή. Το αν έγιναν από ρεμπετόφιλο κοινό ή μη, δεν θα το κρίνουμε επειδή δηλώνουν ρεμπέτες και θαμώνες κάποιας ταβέρνας, αλλά από τα λεγόμενα και την στάση τους…
Τα παιδιά που παίζουν στην παράσταση είναι στην πλειονότητά τους καταπληκτικοί μουσικοί που αν μη τι άλλο, έχουν κοπιάσει πολύ για να γυρίσουν τόσες εκπομπές όπως και ο Κος Φέρρης. Με το να διαριγνύουν κάποιοι τα ιμάτιά τους εξαιτίας της εμφάνισης του σχήματος στα Αστέρια (ενοχλήθηκαν από την εμπορικότητα του πράγματος) , δείχνουν το πόσο δεν σέβονται τους μουσικούς, γιατί με αυτόν τον τρόπο δυσφημούν μια πολύ ποιοτική και διαφορετική δουλειά για την οποία ο μουσικός πρέπει να πληρωθεί , γιατί ζει από αυτό.
Μερικοί λοιπόν γράφοντας (μερικές φορές και απρόσωπα) μερικές φευγαλαίες καταδικαστικές “απόψεις” τους στο forum επειδή ικανοποιούν το “δήθεν ολιγαρχικό-ρεμπέτικο ψώνιο” τους , χωρίς να τους κοστίζει απολύτως τίποτα, και χωρίς πολλές φορές να έχουν παρακολουθήσει καλά καλά την αντίστοιχη εκπομπή (μάλλον αυτοί τα τρώνε τα σουβλάκια που λέγατε τελικά), μόνο κακό προκαλούν και μάλιστα διπλό: Από την μία στους τόσο ξεχωριστούς μουσικούς και από την άλλη στο υποψήφιο κοινό που μπορεί να αποκομμίσει κάτι θετικό και να επιμορφωθεί για την Ελληνική μουσική (Γιατί όσοι περιμένατε το ευρύτερο κοινό να δει το κανάλι της Βουλής έναντι του Alter , ή να γνωρίζει την ύπαρξη ενός κουτουκιού έναντι των Αστεριών, μάλλον ζείτε σε ΑΛΛΗ διάσταση).
Πριν αρχίσουμε λοιπόν τους αφορισμούς καλύτερα θα ήταν να σκεφτόμαστε λιγάκι παραπάνω.

“Τέλος, να σου επισημάνω ότι πολλοί εδώ μέσα είναι επίσης διπλωματούχοι μουσικοί, επαγγελματίες ή μη, άσχετα αν δεν το υπογράφουν στα μηνύματά τους”

Θεώρησα πως, από την στιγμή που αναφέρθηκα σε παραμέτρους μιας μουσικής παράστασης,
το να υπογράψω επώνυμα δηλώνοντας την ιδιότητά μου, δείχνει σεβασμό προς το πρόσωπο του κου Φέρρη και των συντελεστών της εκπομπής αλλά και προς τους συνδιαλεγόμενούς μου.
Αν πρέπει να λογοδοτήσω για αυτό ή δημιουργώ κάποιο πρόβλημα όσους δεν το βλέπουν έτσι, τους ζητώ συγγνώμη.

Φιλιώ Καραγιαννίδου

Η αισθητική (ορισμός του ωραίου) έχει προσωποπαγή χαρακτηριστικά και δεν έχει αντικειμενικό χαρακτήρα (κατά τη γνώμη μου πάντοτε). Δεν την μπερδεύω με την προτίμηση Άρη. Η προτίμηση και το γούστο πηγάζουν από την αισθητική. Δηλαδή, αν ο ορισμός του ωραίου (αισθητική) που έχεις σχηματοποιήσει από τις εμπειρίες σου συνάδει με αυτό που βλέπεις, τότε το γουστάρεις (γούστο) ή το προτιμάς από κάτι άλλο που δεν σου αρέσει. Τα κριτήρια όμως τα βάζει η αισθητική σου και αυτή είναι που κινεί τα νήματα της προτίμησής σου. Αλίμονο αν όλοι είχαμε τα ίδια κριτήρια για να εξετάζουμε τα πράγματα. Και δε μιλώ για τέχνη απαραιτήτως. Μιλώ για το χώρο γύρω μας και τα δρώμενα που εξελίσσονται σε αυτόν.

Πας στο άλλο άκρο. Καταλαβαίνεις και ξέρεις (σύμφωνα με τα παραπάνω που λέω) ότι η αισθητική μου βάζει κάποια όρια σε αυτά που θα ήθελα να δω. Αυτό σημαίνει ότι μπορώ να ανεχτώ μία εκπομπή σαν το αφιέρωμα στον Μάρκο από τον Παπαδόπουλο με τα λουλούδια που πέταγε ο ένας στον άλλο, αλλά δεν ανέχομαι άλλες επιταγές της κακής ελληνικής τηλεόρασης (τσιφτετέλια με ημίγυμνες, ξ έ κ ω λ α και λοιπά δρώμενα). Το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει και με τους καλλιτέχνες που πηγαίνουν σε τέτοιες εκπομπές. Φαντάζομαι ότι και ο Δημητριανάκης το ίδιο θα σκέφτηκε όταν είδε τα λουλούδια να εκτοξεύονται.

Εν ολίγοις, θεωρώ ότι υπήρξε θετική συνεισφορά στο αφιέρωμα που έκανε ο Παπαδόπουλος στο Μάρκο, π αρόλες τις διάφορες διαφωνίες που έχω σε θέματα αισθητικής (επειδή το είδα - όχι όλο αλλά μεγάλο μέρος του).

Αγαπητή Φιλιώ, διορθώστε σας παρακαλώ το ύφος σας. Φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσπαθούν να πρεσβεύσουν τα ανεπαρκή επιχειρήματά σας.
Δεν θα μπω καν στη διαδικασία αντιπαραβολής, οι αντιφάσεις σας με έχουν καλύψει. Το μόνο σημείο για το οποίο απορώ ακόμη, είναι για ποιόν ακριβώς λόγο επιλέξατε αυτό το ύφος για να απαντήσετε σε όλα αυτά. Για να τοποθετηθείτε; Για να ξεκαθαρίσετε κάτι; Για να πείσετε; Ή για να κάνετε διάλογο;

Υ.Γ. Προς διευκόλυνση της ανάγνωσης των κειμένων σας, χρησιμοποιείτε το κουμπί “Παράθεση”, προκειμένου να παρατίθενται τα αρχικά μηνύματα στα οποία απαντάτε.

Μπαίνουμε και πάλι σε ένα κύκλο εσωστρέφειας και δεν μου αρέσει.

Λοιπόν,
Διαβάζοντας στα γρήγορα τα μηνύματα που γράφτηκαν στο thread, έχω να πω ότι εκτός από ελάχιστα, όλα τα άλλα κινήθηκαν στα πλαίσια της κριτικής μου αρέσει - δεν μου αρέσει και μάλιστα τα περισσότερα ήταν υπέρ της δουλειάς του Φέρρη. Φυσικά όλοι οι άνθρωποι ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να λένε για το αν τους αρέσει κάτι ή δεν τους αρέσει, βασιζόμενοι στην αισθητική τους και μόνο, δηλαδή ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να χρησιμοποιούν κριτήρια που πηγάζουν από τις μέχρι εκείνη τη στιγμή εμπειρίες τους. ΝΑΙ δεν άρεσε η ενορχήστρωση του τικ - τακ. Ε και λοιπόν; Θα πρέπει να είσαι μουσικός για να σου αρέσει; Η κριτική λοιπόν γίνεται με βάση τις πρότερες εμπειρίες που έχει ο καθένας και όχι τις πρότερες μουσικές γνώσεις (μιλώ για τους “κοινούς θνητούς” που πάνε να ακούσουν μία παράσταση).
Άρα Φιλιώ, αν αναφέρεσαι στα παραπάνω ελάχιστα μηνύματα, τότε κακώς κάνεις τόσο έντονη και άδικη κριτική χαρακτηρίζοντάς μας όχλο, αμόρφωτους, άσχετους και άξεστους (με τον τρόπο σου). Δηλαδή γράφτηκες στις 3/2 για να μας την πεις τόσο έντονα, χωρίς να ενδιαφέρεσαι για οτιδήποτε άλλο που έχει γραφτεί εδώ μέσα.

Υ.Γ. Φαντάζομαι ότι δεν έχεις κάποιο συμφέρον από την παράσταση του κου Φέρρη ( το ρωτώ για να ξέρουμε και τις αιτίες που τα επιχειρήματά σου εμφανίζονται με τόση έντονη επιθετικότητα προς το σύνολο του φόρουμ).

Αν διάβασει κανείς όλο το κείμενο μέσα στο οποίο υπάρχουν τα δύο αποσπάσματα, θα διαπιστώσει ότι συνάδουν απόλυτα.
Το να απορήσει κανείς με το πώς γίνεται να βρίσκουν ορισμένοι τον Στράτο τον νεότερο σαν το μόνο θετικό μέσα σε μία εκπομπή (με γενικά άριστους μουσικούς) που γενικά κακοχαρακτηρίζουν, είναι απόλυτα εύλογο.
Εξήγησα, το ότι ο Στράτος δεν πατάει στις νότες, δεν έχει να κάνει με γενικόλογη επίθεση όπως αυτήν που κάνουν κάποιοι γενικά και αόριστα στο πρόσωπο του Φέρρη. Είναι μια πραγματικότητα, τόσο αντικειμενική όσο το ότι η θάλασσα αποτελείται από νερό.
Αυτό δεν είναι δογματισμός ούτε έλειψη διάθεσης για δημιουργικό διάλογο.
Ίσα ίσα, που θα χαιρόμουν να έβλεπα ακόμα καλύτερη την εκπομπή ή την παράσταση και τον Στράτο Παγιουμτζή junior και τον μικρότερο της παρέας τους να τραγουδούν άριστα στο μέλλον όπως οι περισσότεροι συνεργάτες του κου Φέρρη , και για αυτό έκανα την προσωπική μου προσέγγιση.

Όσοι όμως αόριστα αφορίζατε δίχως να εστιάζετε σε επιμέρους σημεία ή να αντιπροτείνετε κάτι, είτε ενορχηστρώσεις, είτε την εκπομπή γενικά είτε και το ότι τα παιδιά εμφανίζονται σε ένα πασίγνωστο μαγαζί, πραγματικά με κάνετε να αμφιβάλλω για τις αγνές προθέσεις σας και την… “ρεμπετοφιλία” σας.

Φιλιώ Καραγιαννίδου

Βασικά εγώ συνεχίζω να παραμένω προβληματισμένος. Πρώτον, σε σχέση με το ζήτημα του Στράτου, δηλώνω κορεσμένος από τις αναφορές σου.
Δεύτερον, να ρωτήσω, είναι υποχρεωτικό να πείσεις τους πάντες ότι πρέπει να τους αρέσει η εκπομπή, ενώ έχουν διαφορετική άποψη από σένα.
Τρίτον, με όσους διαφωνούν μαζί σου εσύ μπορείς να συζητήσεις ή όχι. Γιατί μου φαίνεται ότι δεν μπορείς να ανέχεσαι διαφορετικές προσεγγίσεις.
Τέταρτον, παρότι εγώ θεωρώ ότι μέσα από το φόρουμ παίρνω πράγματα και μαθαίνω εδώ πέρα, ώρες ώρες δεν ανέχομαι δασκαλίστικο ύφος ούτε υποτιμητικά σχόλεια απέναντι στις γνώσεις των μελών του φόρουμ. Ο καθένας με βάσει αυτά που ξέρει και αυτά που έχει ζήσει προσπαθεί να συμβάλλει στις συζητήσεις του φόρουμ. Άλλο πράγμα οι διαφορετικές απόψεις και οι διαφωνίες και άλλο να μας διακίνει διάθεση για διδασκαλία και επιβολή με το έτσι θέλω στους υπόλοιπους.
ΥΓ Όταν πραγματικά αισθάνεσαι ανώτερος από κάποιον την ανωτερότητα τη βγάζεις και στο ύφος σου. Δεν το προσβάλλεις επειδή είναι κατώτερος σου. Αυτό το θεωρώ ψευτοανωτερότητα.

γιατί συνεχίζετε να παρεξηγείτε και εσείς τον χαρακτηρισμό “διαδικτυακό όχλο”, από την στιγμή που εξήγησα αναλυτικά σε τι είδους τοποθετήσεων αναφέρθηκα (και ΟΧΙ γενικά) ; Σε αυτό ισχύει το “όποιος έχει την μύγα…”
Διαβάζω καιρό το φόρουμ σαν επισκέπτρια και ,πιστέψτε με, αν είχα συμφέρον από τις δουλειές του κυρίου Φέρρη , θα είχα αφήσει μηνύματα πολύ νωρίτερα (εδώ έχουν προβληθεί ένα σωρό εκπομπές πλέον) και με μόνο διθυραμβικά σχόλια (αντιθέτως άσκησα και την κριτική μου σε 3 φωνές ).
Απλούστατα δεν άντεξα να βλέπω πλήθος μηνυμάτων να τα χώνουν κυρίως για το Άλτερ και την επιλογή του μαγαζιού και αποφάσισα (όντας συστηματική θεάτρια της δουλειάς του κυρίου Φέρρη) να γραφτώ επιτέλους για να πω ορισμένα πράγματα για αυτήν την πολύ -κατ’εμέ- “δήθεν” στάση πολλών (Και είναι αρκετοί κύριε Admin, μην προσπαθείτε εκ των υστέρων να παρουσιάσετε πως απλά γράφθηκαν 1-2 αρνητικά μηνυματάκια για το ΟΝΕΙΡΟΥ ΕΛΛΑΣ).
Οι προθέσεις μου λοιπόν ήταν ξεκάθαρες : το να υποστηρίξω την προβολή μιας επιτέλους ποιοτικής ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ δουλειάς καθώς και να βοηθήσω ενδεχομένως με τις παρατηρήσεις μου (για την χρήση κάποιων τραγουδιστών) στην βελτίωσή αυτής.
Επιτρέψτε μου όμως να διατηρώ τις αμφιβολίες μου για τις προθέσεις όσων ανέφερα παραπάνω…

Φιλιώ Καραγιαννίδου

Η Αισθητική είναι μία. Αν την θεωρήσουμε επιστήμη πράγματι δεν μπορεί να είναι παραπάνω από μία. Θεωρώ την Αισθητική (ή αν προτιμάτε την επιστήμη της Αισθητικής) ότι διέπεται σαφώς από αντικειμενικότητα. Πλην όμως η αντικειμενικότητα αυτή δεν είναι ποτέ σταθερή καθʼ ότι προσεγγίζεται από τον καθένα μας (ειδήμονα ή μη) με απόλυτη υποκειμενικότητα. Οι επί μέρους αυτές υποκειμενικές προσεγγίσεις μπορεί να έχουν φιλοσοφικό, ψυχολογικό, ανθρωπολογικό και άλλους χαρακτήρες και διαμορφώνουν, ανάλογα με την ποιότητα τους, τον αντικειμενικό χαρακτήρα της Αισθητικής ο οποίος όπως είπα ανά πάσα στιγμή μπορεί να διαφοροποιηθεί εκ νέου. Αυτό είναι το θαυμαστό με την Αισθητική.

Αναφέρομαι στην Αισθητική της Τέχνης φυσικά και σας υπενθυμίζω πως η Αισθητική και η Τέχνη είναι σʼ ένα διαρκή μεταξύ τους διάλογο ευγενούς άμιλλας που θεωρητικά τουλάχιστον διαρκώς βελτιώνει και τις δύο πλευρές.

Και για να επανέλθω on topic…

Έχω μία απορία.
Κυρία Καραγιαννίδου πως είναι δυνατόν από την μία να κριτικάρετε θετικά στο σύνολο του το συγκεκριμένο έργο του κυρίου Φέρρη και από την άλλη να απορρίπτετε, ασκώντας σαφώς αρνητική κρίση και όχι αρνητική κριτική ως αρμόζει, τους συνεργάτες του κυρίου Φέρρη. Η επιλογή των συνεργατών του έγινε από τον ίδιον.
Ο φωνασκών κύριος Ζερλεντές και ο μη πατών πουθενά κύριος Παγιουμτζής δεν επιδρούν σε καμία περίπτωση αρνητικά στο έργο του κυρίου Φέρρη κυρία Καραγιαννίδου; Το έργο παραμένει άριστο και άρτιο κριτικά αναφορικά με την αισθητική σας; Για πόσο χρονικό διάστημα η μουσική σας παιδεία θα σας επέτρεπε να να ακούτε έναν φάλτσο καλλιτέχνη να άδει και συγχρόνως να το απολαμβάνετε παραβλέποντας το φάλτσο επειδή τα σκηνικά είναι άρτια κατά την άποψη σας;
Εσείς αντιληφθήκατε αυτά τα δύο αρνητικά σημεία, κάποιοι από εμάς είδαμε και κάποια άλλα.

Αρνητική κρίση ασκείτε και όταν αναφέρεστε σε κάποιους που δεν είπαν καλά κατά την γνώμη σας λόγια για το έργο του κυρίου Φέρρη. Το ότι ίσως εκείνοι πρώτοι έκριναν αντί να κριτικάρουν και εσείς τους μιμείστε δεν σας απενοχοποιεί.

Ηρακλής Κονδυλάκης
{Μη διπλωματούχος και διαρκώς ερασιτέχνης μουσικός)

Κατ αρχήν συγχωρέστε την αδυναμία μου να παρακολουθήσω όλες τις εκπομπές.Το ξέρω είμαι απαράδεκτα ανενημέρωτος.
Ευχαριστώ δε πολύ ,γιατί στο πρώτο σας μύνημα μου δώσατε την απάντηση στο ερώτημα που με απασχολούσε.

Μυστακίδης Δημήτρης
Λαϊκός μουσικός
Δάσκαλος Λαϊκής κιθάρας
Διπλωματούχος Ιστιοπλοϊας

Ζητώ πάλι την βοήθειά σας. Κατάφερα να βρω τις παρακάτω εκπομπές, εκτός από την “Αθηνά” που μπορέσα να ανοίξω. Υπάρχουν κάπου στο ιντερνετ και οι επόμενες? Ευχαριστώ πολύ.

Δεν είχα καιρό να δω τις εκπομπές ολοκληρές, μόνο αποσπάσματα είδα. Μου αρέσουν τα τραγούδια και σίγουρα και οι πληροφορίες είναι χρησιμες. Όμως όταν κοίταξα στην οθόνη πάντα είδα το ίδιο> το όρχηστρα, άντρες ντημένες μάγκες, διαφορετικό φως, τον κύριο Φέρρης, άλλα πρόσωπα που διάβασαν ποιητικά κείμενα. Μόνο αυτή τη σκηνή (μέχρι τώρα). Πολύ θα ήθελα να μάθω το σκοπό της σειράς. Να μαθαίνει ο κόσμος για το ρεμπέτικο (τι ακριβώς)? Κάπου στα μηνύματα είδα τη λέξη μοντερνισμό, μου λείπει ο μοντερνισμό στη διδασκαλία, δηλαδή μια ένσταση στα “μαθήματα”. Δεν με ενοχλεί αν ο μουσικός ή ο τραγουδιστής είναι άριστος ή μέτριος, εγώ θέλω να νιώθω να έχει μεράκι αυτός, να μην είναι σαν στο θέατρο. Είναι η γνώμη μου σε σχέση με την οπτηκή, όχι με το περιεχόμενο.

18.01.2009 ▲ Σμύρνη
11.01.2009 ▲ Φθόγγοι και μουσική •
14.12.2008 ▲ Αθηνά
30.11.2008 ▲ Παρανομίες και παράνομοι • 30.11.2008 ▲ Παρανομίες και παράνομοι
23.11.2008 ▲ Μάγκες, μόρτες και τραμπούκοι • 23.11.2008 ▲ Μάγκες, μόρτες και τραμπούκοι
09.11.2008 ▲ Στροφή προς τη Δύση • 09.11.2008 ▲ Στροφή προς τη Δύση
09.11.2008 ▲ Στροφή προς τη Δύση
02.11.2008 ▲ Τραγούδι των Ελλήνων • 02.11.2008 ▲ Τραγούδι των Ελλήνων
26.10.2008 ▲ Η σύναξη των Ελλήνων • 26.10.2008 ▲ Η σύναξη των Ελλήνων

Εύγε!

Μάστορας Γουέμπ
Διπλωματούχος Οδηγός Ι.Χ. Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (2τροχης και 4τροχης, κοινώς γουρούνας)

Αυτό το μήνυμα πραγματικά προσφέρεται για διάλογο…και σε ευχαριστώ για την διατύπωση της απορίας σου.
Καταρχάς το ότι 3 τραγουδιστές σε ένα σύνολο 20-22 καλιτεχνών (αν θυμάμαι καλά), θέλουν πολύ δουλειά ακόμα, δεν σημαίνει πως θα απορριφθεί ένα ολόκληρο έργο. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί κάτι πολύ σπάνιο για τα δεδομένα της ελληνικής τηλεόρασης και για τα δεδομένα των μεγάλων νυχτερινών μαγαζιών. Ακριβώς για το ότι όλο αυτό το εγχείρημα αποτελεί ένα τόλμημα, δεδομένου του ότι οι χώροι αυτοί μονοπωλούνται από απόλυτα εμπορικά είδη μουσικής (στα οποία μάλιστα τα φάλτσα δίνουν και παίρνουν), ο κύριος Φέρρης είναι άξιος συγχαρητηρίων.
Οπότε η μουσική μου παιδεία μου επιτρέπει σαφέστατα να απολαύσω ένα έργο πρώτα απόλα επειδή είναι ελληνικότατο, επιμορφωτικό, και συντελείτε από άριστους μουσικούς (έχετε ακούσει το Κλαρίνο ή τον Τζουρά; έχετε προσέξει το Κοντραμπάσο; απολάυσατε σόλο από το Κανονάκι;) αλλά και μερικές από τις καλύτερες φωνές που θα μπορούσε να έχει (αναφέρθηκα σε προηγούμενα ποστ). Σε αυτές τις περιπτώσεις λες τι παρατηρείς και αν διορθωθεί, έχει καλώς. Αν όχι και πάλι έχει καλώς γιατί προσωπικά χαίρομαι μόνο και μόνο για την ύπαρξη μιας τέτοιας εκπομπής στην Ελληνική Τηλεόραση.

(Το μήνυμα του κυρίου παραπάτω πραγματικά δεν καταννοώ τι λέει για να του απαντήσω. Προφανώς ενοχλήθηκε από τις αναφορές μου σε παλιότερα μηνύματα γιατί είναι αυτός που έκρινε τα πάντα βλέποντας μόνο 2 τραγούδια… και δεν έχει πολύ χρόνο για μια ρεμπέτικη εκπομπή που βγαίνει μια φορά στα 10 χρόνια, γιατί πρέπει να δει κανένα ριάλιτι , ή δεν βλέπει καθόλου τηλεόραση γιατί την θεωρεί εμπορική). Γεμίσαμε “δήθεν” στην Ελλάδα.

Φιλιώ Καραγιαννίδου

Φιλιώ, ο “κος δήθεν” στον οποίο αναφέρεσαι στο τέλος του μηνύματός σου είναι ο Δημήτρης Μυστακίδης, ένας καλλιτέχνης που τίμησε και τιμά την ελληνική λαϊκή μουσική με έργα και όχι με λόγια. Από τα τελευταία σου λεγόμενα φαίνεται πόσο άσχετη είσαι με τη μουσική αυτή εδώ που αγαπάμε. Μετά από το τελευταίο σου ολίσθημα οι κρίσεις σου δεν πείθουν κανένα, δυστυχώς για σένα…

Admin ένα τελευταίο και σταματάω

Αυτό που λέω είναι ότι στα δύο κομμάτια που άκουσα, τραγουδούσε ο κύριος Στράτος που λούσατε σε όλα τα προηγούμενα μυνήματα σας και ξεκαθάρισα ότι κρίνω μόνο εκείνα τα δύο κομμάτια.Τώρα ,για τους σχολιασμούς σας ,την εκπομπή δεν μπορώ να την δώ γιατί παίζει την ώρα που εγώ φεύγω για την “δήθεν” δουλειά μου.

Επίσης κλείνοντας να σας επισημάνω ότι ο “παραπάνω” κύριος έχει όνομα.Εμείς σ αυτό το φόρουμ έχουμε μάθει να μιλάμε με αυτά τα τελευταία 10 χρόνια.

Admin γράφαμε ταυτόχρονα!!

Δεν ήταν ιδιαίτερα κατανοητή η δομή του μηνύματός σας κύριε Μυστακίδη και επειδή έκανα ήδη παράθεση μηνύματος σε άλλο άτομο, αναφέρθηκα σε τρίτο πρόσωπο για εσάς. Αυτό δεν έγινε για να σας μειώσω όπως επίσης δεν έχω πρόβλημα αν κάποιος αναφερθεί σε εμένα σαν “κυρία” και όχι σαν Φιλιώ Καραγιαννίδου.

Το “δήθεν” δεν το ανέφερα για την δουλειά σας, μην βάζετε λόγια που δεν είπα, αλλά για την στάση σας…ξέρετε σε συνδυασμό με το μήνυμα του Webmaster “Πτυχιούχος οδηγός γουρούνας κτλ” εισέπραξα άκρως ειρωνική την στάση σας. Στην περίπτωσή σας ίσως παρεξήγησα το περιεχόμενο του μηνύματος σας.

Πάντως, υπάρχουν και επαναλήψεις…υπάρχουν και βίντεο … υπάρχει και το μαγαζί για να δει κάποιος το έργο του κου Φέρρη ώστε να έχει μια πιο σφαίρική άποψη για κάτι συνολικό όπως είναι μια τέτοια δουλειά. Και ειδικά αφού είστε επαγγελματίας μουσικός (όπως ο κύριος Admin -με ιδιότητα δικηγόρου- έσπευσε να τονίσει), νομίζω πως έχετε έναν λόγο επιπλέον να είστε λίγο πιο προσεκτικός-δίκαιος-σφαιρικός σε αρνητικές παρατηρήσεις που έχουν να κάνουν με μια ΟΛΟΤΗΤΑ (ακόμα και μέσα στα κομμάτια που είδατε μπορεί ο Στράτος όπως είπατε να φάλτσαρε αλλά παίζουν και ένα σωρό άλλα άτομα).

Εσείς Κύριε Admin διακρίνω πως αναζητείτε διακαώς κάτι για να ακυρώσετε οτιδήποτε έχω πει ως τώρα. Τώρα πιαστήκατε από το ότι ο κύριος Μυστακίδης είναι κάποιος στον οποίο έπρεπε να είχα μιλήσει σε 2ο πρόσωπο επειδή είναι μεγάλος μουσικός του ρεμπέτικου. (Αφού είναι έτσι, θα περίμενα οι προσεγγίσεις του να έδειχναν περισσότερο επαγγελματισμό).

Εσάς Κύριε Webmaster, διακρίνω πως σας πείραξε ιδιαίτερα το ότι "υπέγραψα " προηγουμένως επώνυμα και με την ιδιότητά μου (και σας εξήγησα και το γιατί) και ειρωνευτήκατε σε προηγούμενο μήνυμά σας λέγοντας ότι έχετε και εσείς δίπλωμα μηχανής.

Δεν έκανα την δασκάλα σε κανέναν… είπα με επιχειρήματα τις απόψεις μου επώνυμα.
Όλοι όσοι μιλήσατε μετέπειτα για ανωτερότητες και για διδασκαλίες, δεν είχατε κανένα αντεπιχείρημα αλλά σας έκατσε στραβά η ιδιότητά μου. (Γιατί άραγε ; Μήπως ξέρετε τι σημαίνει κόμπλεξ κατωτερότητας ; ).

Οφείλω να ομολογήσω πως ποτέ μου δεν έχω συναντήσει από υπευθύνους ενός φόρουμ, τέτοια συμπεριφορά γκετοποίησης και έμμεσης (μην πω άμεσης πλέον) φίμωσης των διαφορετικών απόψεων. Μάλλον τελικά ενοχληθήκατε πολύ επειδή σας χάλασα τον τέλειο μη-εμπορικό, κατ’εσάς αυστηρά ρεμπέτικο κόσμο σας (έννοιες όπως Αλτερ, Αστέρια , εκπομπές στην ΕΤ3 μάλλον σας είναι και εσάς ιδιαίτερα δυσάρεστες προφανώς).

Δεν πειράζει, περαστικά σας.

Φιλιώ Καραγιαννίδου

Υ.Γ. Ατομα όπως η Martha ή ο dreamLander κ.α. έθεσαν μια χαρά προβληματισμούς και επιχειρηματολόγησαν, δυστυχώς βλέπω πως είναι σπάνιο όμως αυτό.

Βρε παιδιά, εμένα βρίζουνε κι εσείς τασκώνεσθε;

Όντως, η παρατήρηση του Αντώνη γιά τα 2 τραγούδια που άκουσε, ήταν σαφής, και δικαίωνε τη Φιλιώ.

Κι από σένα, Φιλιώ, διάβασα ένα απόλυτα τεκμηριωμένο μήνυμα, κι αυτό ανεξάρτητα από τα “καλά λόγια” που λες γιά μένα.

Η παρεξήγηση είναι αλλού, και φυσικά δε μπορεί να λυθεί από ανθρώπους που δεν είδαν τουλάχιστον 4-5 εκπομπές ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ.

Σκηνοθεσία, Ενορχηστρώσεις και Οπτικοακουστική Αφήγηση, με ένα συγκεκριμένο σκεπτικό: Την θεατρικότητα της αναπαράστασης ενός κόσμου εν πολλοίς φαντασιακού, με σύγχρονα αισθητικά μέσα. Αυτό σημαίνει πως ο καθένας παριστάνει κι ένα “πρόσωπο”, και όλοι μαζί μιά κατάσταση.

Σίγουρα, από μουσικολογική άποψη, ο Στράτος (και ο Θανάσης, λιγότερο) δεν αντέχουν σε μουσικολογική (λυρική) κρίση. Όμως ο Θανάσης εκφράζεται τις περισσότερες φορές ως Ντελάλης, κι ο Στράτος ως επίγονος του παππού του, στη δεκαετία 50-60 (σκυλλάδικο).

Και φυαικά, το χιούμορ δε λείπει πουθενά. Γιά όσους δεν το κατάλαβαν, το “Τικ Τακ” κάνει αναφορά στη… Μαντόνα. Ο “Καϊξής” της Θέσιας (συλλογή “Το ρεμπέτικο στου Θωμά”) στην Ιλιάδα και τη θυσία της Ιφιγένειας (το γράφει και στον τίτλο). Η “Παλιά Στρατώνα”, φυσικά, έχει επιθεωρισιακό στυλ. Στη “Φωνή του ναργιλέ” (επαισόδιο αφιερωμένο στον Σπύρο Περιστέρη) παίζεται θεατρικά όλος ο διάλογος με πρόζα. Στον “Ντούλα” η Στίγκα απαγγέλλει και τους άγνωστους στίχους του τραγουδιού, με τη λογική της Μονσερράτ Φιγκουέρας. Κ.λ. κ.λ. κ.λ.

Συμπέρασμα: Η αναπαραστατική σκηνοθεσία, ξεπερνά ενίοτε τις αυστηρές μουσικολογικές προδιαγραφές, και δεν διεκδικεί δάφνες λυρικής συνέπειας.

Κατά τα άλλα, ευχαριστώ, αν μη τι άλλο γιά το επίπεδο που πήρε η κουβέντα με την παρέμβασή σου.

Τέλος, θα πω και δυό λόγια γιά δύο παιδιά: Ο Σωτήρης Σοφιάς και η Λευκοθέα Φιλιππίδη, είναι και οι δύο 18 χρονών! Αυτή και μόνο η κατεβασιά, με κάνει ευτυχισμένο.

Και φυσικά, η χαρά μου να φιλοξενήσω τον Γρηγόρη Μανινάκη, που βάζει τα γυαλιά σε πολλούς ντόποιους.

Δεν θα συμμετείχα κυρία Φιλιώ σ’ αυτό το χαβαλέ παρά μόνον αν με έπαιρνε και εμένα η μπάλα. ‘Ομως με πήρε απ’ το παραπάνω απόσπασμα, οπότε το “περαστικά σας”, σας το επιστρέφω στα μούτρα αντευχόμενος καλή υγεία και σε εσάς.