"Ονείρου Ελλάς"

Γειά χαρά,
Είδα τη βδομάδα που μας πέρασε ένα διαφημιστικό στην ΕΤ3 που αναφέρεται σε μια σειρά επεισοδίων με ρεμπέτικα υπό τη σκηνοθετική επίβλεψη (αν θυμάμαι καλά) του κ. Φέρρη.
Ονομάζεται ‘‘Ονείρου Ελλάς’’.
Μήπως γνωρίζει κάποιος κάτι περισσότερο όσον αφορά τη μέρα και την ώρα που θα προβάλλεται?

Φίλοι καλησπέρα. Το Σάββατο το βράδυ πήγα στα Αστέρια να απολαύσω το “Ονείρου Ελλάς”. Μια “ρεμπέτικη μουσικοχορευτική παράσταση” όπως εγραφε απ’έξω με μεγάλα γράμματα!
Μόλις μπήκα χαμογέλασα! 20 μουσικοί να παίζουν και 4-5 χορευτές να μεταφέρουν το τραγούδι σε “εικόνα”. Οφείλω να πω ένα μπράβο, αν και η χαρά μου βέβαια δεν κράτησε πολύ. Με όλη τη συμπάθεια που έχω στο πρόσωπο του κου Φέρρη και τον σεβασμό μου για τις δουλειές του και την πορεία του όλα αυτά τα χρόνια, απογοητεύτηκα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Σε μια “ρεμπέτικη μουσικοχορευτική παράσταση” δεν ξέρω κατά πόσο ταιριάζουν νησιώτικα, δημοτικά και λαϊκά τραγούδια. Ίσως να μην γνωρίζω όσα θα έπρεπε για τους δεσμούς των τραγουδιών αυτών με το ρεμπέτικο και να είμαι λάθος, οπότε σε αυτήν την περίπτωση ζητάω προκαταβολικά συγνώμη. Το θέμα όμως είναι ότι περίμενα ρεμπέτικα και τα 2/3 του προγράμματος δεν ήταν ρεμπέτικα…
Όπως μου είπε ένας φίλος όμως, “ρεμπέτικο και Αστέρια δεν ταιριάζουν”…
Πάντως, όλοι οι μουσικοί ήταν εξαιρετικοί και ιδιαίτερα μου άρεσε ο Στράτος ο Παγιουμτζής και ο πιτσιρικάς που τραγούδαγε.

Ευχαριστώ.

Καλησπέρα.

Κάτι ανάλογο δεν παρουσιάζει και στην ΕΤ3 ο κ. Φέρρης? Ή πρόκειται ουσιαστικά για μέρη της παράστασης που είδες? Πάντως από ότι είδα το θέμα δημοτικό-ρεμπέτικο το παρουσίασε ιστορικά, από την άποψη του πως εξελίχθηκε το τραγούδι και τι στοιχεία πέρασαν από το δημοτικό στο ρεμπέτικο (π.χ. στίχοι). Τώρα για περαιτέρω, δεν μπορώ να πω και εγώ, δεν έχω δει όλο το πρόγραμμα.
Παιξίματα πάντως πολύ καλά, όντως, καθώς και η μεταφορά σε “εικόνα” μέσω των χορευτών.

Την εκπομπή στην ΕΤ3 δεν την έχω δει οπότε δεν μπορώ να πω!

παιδια οσο και να ενοχλει κατι σε εμας τους μυημενους του ειδους , ας το δουμε ως γεφυρα για προσεγγιση του ρεμπετικου με καινουριο κοινο. Αδυνατω να φανταστω τον εαυτο μου να τη βρισκει τωρα πλεον ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε κουτουκια, ταβερνακια, με ερασιτεχνες μουσικους , κλπ σε σχεση με 10-15 χρονια πριν. Τοτε που δεν ηξερα πολλα οπως σημερα εψαχνα να ακουσω ολο Λεμπεση, Αγαθωνα , Μαριω, Ξηνταρη, μεγαλα μαγαζια, κλπ. Ας το δουμε ως γεφυρα προτεινω και σιγουρα πολλοι θα εχουν τις διαφωνιες τους.
ευχαριστω

Δεν ξέρω ρε παιδιά, αλλά εμένα αυτός ο άνθρωπος ( ο Φέρρης, εννοώ) δε με πείθει. Πιστεύω ότι έχει τόση σχέση με το ρεμπέτικο όσο εγώ με την αστροφυσική (και δεν έχω καμία σχέση με αστροφυσική, τ’ ορκίζομαι). Θυμάμαι, όταν είχα δει στο σινεμά το “Ρεμπέτικο” και είχα φρίξει!

Γιατί είχες φρίξει Δημήτρη?

Για τον τρόπο που παρουσίαζε το ρεμπέτικο. Μια “τουριστική” ματιά, πάλκα με λαμπιόνια και καμιά σαρανταριά μπουζούκια επί σκηνής. Ό, τι έκανε ο Δαλιανίδης με το λαϊκό την δεκαετία του '70, τό 'κανε ο Φέρρης με το ρεμπέτικο τη δεκαετία του '80. Δεν ξέρω πόσο χρονώ είσαι, αλλά ίσως θυμάσαι τη σειρά του μακαρίτη του Μεσθεναίου στην κρατική, την ίδια εποχή: “Το μινόρε της αυγής”, το θυμάσαι; Η μέρα με τη νύχτα.

το Ρεμπετικο πιστευω ειναι αριστουργημα

Τέλος πάντων, ο καθένας έχει τη γνώμη του. Τουλάχιστον, μείναν κάποια αξιόλογα τραγούδια που ο κόσμος τα τραγουδάει ακόμα…

Η αλήθεια είναι πως το “ρεμπέτικο” μου είχε αρέσει, αλλά το είδα απλά σαν μια ταινία και σε καμμια περίπτωση ως ιστορικό ντοκουμέντο για το πως πραγματικά ήταν οι ρεμπέτες. Το μινορε το ειχα προλαβει στην ΕΡΤ αλλα δεν το εβλεπα καθοτι μικρος τοτε… με οσους το εχω συζητησει ομως μου έχουν πει τα καλυτερα.

Ο Κώστας ο Φέρρης δεν είναι καθόλου άσχετος με το ρεμπέτικο. Έχει ψάξει αρκετά και έχει μάθει πολλά. Λόγω καταγωγής (Αιγυπτιώτης) έχει ακούσει και αραβική μουσική.

Το κυρίως πρόβλημα με τα έργα του είναι ότι, ο κόσμος νομίζει ότι πρόκειται για ευκαιρίες σερβιρισμένες στο πιάτο, να καθήσεις παθητικά σε μία πολυθρόνα για κάποιες ώρες και να σηκωθείς γνώστης του ρεμπέτικου. Το ότι τα έργα του είναι απλά και μόνο μία δραματοποιημένη άποψη ενός δημιουργού και όχι ντοκουμέντα νομίζω, αν και δεν τα παρακολουθώ πολύ αυτά, ότι δεν το έχει διευκρινήσει αρκετά στις κατά καιρούς δημόσιες εμφανίσεις του.

Το κυρίως πρόβλημα με τις γνώσεις του είναι ότι έχει (από πολύ νωρίς) διαμορφώσει στο μυαλό του κάποια στερεότυπα, τα οποία δεν είναι διατεθειμένος να αλλάξει ή, έστω, να συζητήσει. Για το λόγο αυτό έχουμε επανειλημμένως «τσακωθεί» μέσα σε αυτό το φόρουμ.

Είναι κρίμα ότι οι ασχολίες του δεν τον αφήνουν, τελευταία, να αφιερώσει κομμάτι του χρόνου του και σε εμάς εδώ. Πάντα κάτι κερδίζουμε, όταν παρεμβαίνει και λέει την άποψή του.

Δεν είχα δει καμιά από αυτές τις εβδομαδιαίες εκπομπές στην TV , έτσι έψαξα, τις βρήκα και τις παραθέτω κι εδώ, για όποιον ενδιαφέρεται.
[b] 2 Νοέμβρη.[/b]
16 Νοέμβρη.
30 Νοέμβρη.
11 Γενάρη.
18 Γενάρη

Είναι μακράν η καλύτερη από τις υπάρχουσες εκπομπές
[με εξαίρεση τα “Παντελόνια…” του Π. Μήτσου και τα “Λαϊκά μονοπάτια” του Άρη]
με θέμα το Ρεμπέτικο, μια και δεν έχει καμιά σχέση με στημένα γλέντια, παρέλαση από γλάστρες, άσχετους και …πολιτικούς, πράγματα γνωστά από άλλες τέτοιες εκπομπές.
Ωραία τα κείμενα και τα εισαγωγικά σχόλια με τον Ηλία Λογοθέτη και την άλλη παρουσιάστρια, γενικά μια εκπομπή στημένη με μεράκι, φροντίδα και κόπο και κυρίως με σεβασμό προς τον τηλεθεατή και τον τηλεοπτικό χρόνο.
Διαφαίνεται η προσπάθεια του Κ.Φ. να εξετάσει τη διαδρομή του ρεμπέτικου σε σχέση με την ιστορία και τις επιδράσεις που δέχτηκε από άλλα μουσικά είδη, κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι τώρα από κανέναν άλλο ερευνητή.
Σχολιάστηκε ήδη η σκηνοθεσία, η οποία είναι εσωτερική, δεν έχει εξωτερικά πλάνα και …τα καβουράκια των μουσικών. Όμως, το σκηνικό είναι λιτό, αυστηρό, χωρίς περιττά μπιχλιμπίδια, έτσι πιο κοντά στο αυθεντικό και είναι αρκετά θεατρικό βοηθούντος και του φωτισμού.
Ίσως θα έπρεπε το παίξιμο, τα όργανα και η ενορχήστρωση να είναι πιο κοντά στις αρχικές, αυθεντικές, εκτελέσεις.
Επίσης, είναι γνωστή (σε μας που είχαμε τη χαρά να έχουμε συνομιλητή μας τον Κώστα Φέρρη) η επιμονή του στους μάγκες, στις φυλακές, ειδικά στο Μεντρεσέ, στα μουρμούρικα, των οποίων θεωρεί καθοριστική και μοναδική την επίδραση στη διαμόρφωση του ρεμπέτικου τραγουδιού και αυτό περνά και μέσα από αυτή τη σειρά, επηρεασμένος κατά πολύ σ’ αυτό το σημείο και από τον Πετρόπουλο.

Αυτά και μπορούμε να συνεχίσουμε τη συζήτησή μας και να βρούμε και τις υπόλοιπες σειρές από την εκπομπή του.

Εμένα μου άρεσε και η εκπομπή του Π. Σαββόπουλου στην ΕΤ3, η οποία πρέπει να ήταν μία από τις πρώτες τηλεοπτικές εκπομπές με θέμα το ρεμπέτικο, αν όχι η πρώτη που ασχολήθηκε σοβαρά με το θέμα.

Λοιπόν, Νίκο, Ελένη και όσοι άλλοι φίλοι, να που μπορούμε και να διαφωνούμε χωρίς να προσβάλει κανείς κανέναν.

Θέλω μόνο να πω πως στην εκπομπή (και στην παράσταση στ’ Αστέρια), συμμετέχουν μεταξύ άλλων, και οι “δικοί μας” Γρηγόρης Μανινάκης, Στράτος Παγιουμτζής, Γιάννης Μωραϊτης, αλλά και άλλοι εκπληκτικοί μουσικοί, όπως ο Σωτήρης Μαργώνης (βιολί), ο Δημήτρης Σούτας (κλαρίνο), ο Νίκος Φιλιππίδης (κλαρίνο), ο Μάνος Κουτσαγγελίδης (κανονάκι και φωνή), και άλλοι πολλοί.

Ελένη και Νίκο, η δική μου “άποψη” γιά το ρεμπέτικο, δεν έχει γίνει σαφής σ’ αυτό το Φόρουμ, αλλά είναι απόλυτα τεκμηριωμένη, με όσα στοιχεία και συνεντεύξεις μάζεψα από το 1958 και εντεύθεν. Επιφυλάσσομαι να την εκθέσω σε χωριστή στήλη, περιληπτικά. Και περιλαμβάνει τόσο τον ορισμό, όσο και την προϊστορία-ιστορία. Δεν είναι αλήθεια, Ελένη, πως δεν “ακούω”. Είναι γνωστό πως είμαι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να πεισθώ και να αναθεωρήσω κάτι, γιά το οποίο όμως προσκομίζονται στοιχεία.

Το πρόβλημα με τους νεοφώτιστους είναι πως πέσανε στην παγίδα ημών των “ρεμπετολόγων” με τις μαλακισμένες “διαμάχες” μας, τη σύγχιση που έσπειρε όχι τόσο ο ίδιος ο Πετρόπουλος όσο οι σχολιαστές του, και την έλλειψη ως τώρα τεκμηριωμένης μουσικολογικής και κοινωνιολογικής (εκτός της διαλεκτικής του Δαμιανάκου) ανάλυσης.

Κι από την άλλη, το αποσπασματικό “ψύρισμα” των τραγουδιών ή-και των συμπεριφορών του ρεμπέτικου από κάποιους μουσικούς συνήθως, που κάνει την τρίχα τριχειά, και βγάζει φετφάδες αυθαίρετους γιά το τι είναι ετούτο και τι είναι εκείνο.

Άντε, και καλή καρδιά.

Ειναι παρα πολυ δυσκολο ,καπoιοs που προσπαθει να ενωσει διαφορα ατομα και να παρουσιασει κατι ,μερικεs φορεs να ειναι δυσκολο εωs ακατορθωτο …η χημεια ειναι βασικο συστατικο και θα πρεπει να αγαπαs αυτο που κανειs ,να αγαπαs την παρεα ,να αγαπαs αυτο που παιζειs αυτο που τραγουδαs να το διασκεδαζειs γιατι αυτο ειμαστε διασκεδαστεs, οταν δεν υπαρχει …ερχεται απλα και μονο η συνεργασια ,που σε αυτο το σημειο η προσπαθεια ειναι μεγαλητερη… πειστευω οτι σε λιγο καιρο θα ειναι τελεια…γιατι θα εχει γινει η ζημωσει . Δεν ειμαι αντιθετη σε αυτο που παρουσιαζει ο κυριοs Φερρηs γιατι η προσπαθεια του και του οποιοδηποτε ειναι σεβαστη χαιρομαι που μπορουν τα δουν νεα παιδια εστω και ετσι ,λιγο απο την ιστορια του ρεμπετικου στα οποια υπαρχουν και νησιωτικα …μια βαση οπτικοακουστικη ωστε να τουs δωσει ερεθισμα για ψαξιμο παραπερα . . .

Καλησπέρα σε όλους τους φίλους της Ελληνικής Μουσικής και από εμένα.

Διάβασα με προσοχή πολλές τοποθετήσεις στο Forum και έχοντας παρακολουθήσει την πλειονότητα των εκπομπών του Κου Φέρρη στην ΕΤ3 αλλά και τα (τουλάχιστον) πικρόχολα σχόλια πολλών εδώ μέσα, θέλησα να εκφράσω τις απόψεις μου :
Πρώτα από όλα αξίζουν ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στον Κώστα Φέρρη (και σε όλους τους συντελεστές φυσικά) για το ΟΝΕΙΡΟΥ ΕΛΛΑΣ. Μετά από τόσο καιρό , μέσα στα τηλεοπτικά σκουπίδια από τα οποία βομβαρδιζόμαστε καθημερινά , έχουμε μια πραγματικά αξιόλογη σειρά εκπομπών με θέμα την ΕΛΛΗΝΙΚΗ μουσική, με πλήθος ιστορικών / πολιτισμικών αναφορών. Όμως , αντί να διαπιστώνουμε το πόσο διαφορετική θα μπορούσε να ήταν η Ελληνική τηλεόραση με παρόμοιες προσπάθειες σαν αυτήν του Φέρρη προσφέροντας επιτέλους ποιοτικές εκπομπές , βλέπω μια σωρεία κακεντρεχών σχολίων από ΔΗΘΕΝ και γκετοποιημένα άτομα. Αντί να υποστηρίζουμε με δημιουργικό διάλογο και καλοπροαιρετες παρατηρήσεις το ΟΝΕΙΡΟΥ ΕΛΛΑΣ (και κάθε αξιόλογη παραγωγή) που μπορεί να μάθει μερικά πράγματα στον λαό μας για την πολιτισμική κληρονομιά μας, προτίμησαν μερικοί να βγάλουν όλα τους τα κόμπλεξ και τις κακίες τους.
Αντί να δούμε θετικά και ΜΟΝΟ θετικά το ότι μία εμπορική μουσική εκπομπή όπως το πάρτι και ένα κέντρο ( το οποίο μονοπολούσαν φίρμες της ΠΟΠ) επιτέλους φιλοξένησαν ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣ μουσικούς και ΕΛΛΗΝΙΚΗ μουσική, προτίμησαν πολλοί να το παίξουν “προσβεβλημένοι-ψευτοκουλτουριάριδες” ουσιαστικά εθελοτυφλώντας για την κατάντια της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής. Γιατί αν έχουμε φτάσει εκεί που φτάσαμε, φταίτε και εσείς κύριοι με τέτοιου είδους στάσεις και συμπεριφορές. Δεν φταίει μόνο η νεολαία που ακούει ό,τι της σερβίρεται… Γιατί και όταν πάει να της σερβιριστεί κάτι διαφορετικό και ποιοτικό είτε σε μία εμπορική τηλεοπτική ζώνη είτε σε ένα “mainstream” μαγαζί, πέφτετε σαν τα ΚΟΡΑΚΙΑ να βγάλετε όλη την ΚΑΚΙΑ σας για τους ανθρώπους που το κατάφεραν. Το να εμφανιστεί ενα σχήμα σαν αυτό στα Μεγάλα Αστέρια ή σε αντίστοιχα ΜΕΓΑΛΑ Αθηναϊκά μαγαζιά , εχει να γίνει ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ και θα έπρεπε να είναι ΤΙΜΗ μας και ΚΑΜΑΡΙ μας αν πραγματικά αγαπάμε την Ελληνική Μουσική και το Ρεμπέτικο και ας διαφωνούμε εν μέρει με τυχόν επιλογές του κου Φέρρη. Αυτό μπορούμε να το εκφράσουμε με γόνιμο διάλογο και πολιτισμένη αντιπαράθεση απόψεων, ΟΧΙ με στενόμυαλους δογματισμούς και με μηδενισμό.
Έχω παρακολουθήσει εκτός των εκπομπών και ζωντανά την παράσταση στα αστέρια και μπορώ και εγώ να εκφράσω τις προσωπικές μου απόψεις (αλλά με πραγματικά αγνές προθέσεις χωρίς να προσβάλω το έργο ενός πολύ σημαντικού ανθρώπου που τόλμησε αυτό που πολλοί δεν τολμούν). Θα ήθελα λοιπόν να εστιάσω περισσότερο στην επιλογή 2-3 τραγουδιστών που πιστεύω ότι αντικειμενικά θέλουν αρκετή δουλειά και πραγματικά που προκάλεσε απορία το πώς ο Κος Φέρρης έδωσε και αρκετά μεγάλο μέρος του προγράμματος :
Μιλάω για τον νεότερο της παρέας (που πρέπει να μάθει την διαφορά του όρου ‘τραγουδάω’ από τον όρο ‘φωνάζω’), για τον Θανάση Ζερλεντέ (που είναι εξαιρετικός στο παίξιμο αλλά το τραγούδι δεν το έχει) και κυρίως για τον Στράτο Παγιουμτζή Τζούνιορ… που πραγματικά έμεινα άναυδη βλέποντας όλους τους δήθεν που τα χώνατε στον Φέρρη να τον αναφέρετε σαν το “μόνο προτέρημα” της εκπομπής… Μα καλά… ιδέα από μουσική έχετε ;; Γνωρίζετε τι είναι τα σημεία αλλοίωσης, τι είναι η αρμονία ή τι είναι τα μόρια ; Αμφιβάλω αν ξέρετε τι είναι το Ντο ή τι είναι το Χιτζάζ (τώρα σας έβαλα δύσκολα).
Ο άνθρωπος αυτός , δεν πατάει πουθενά! μα ΠΟΥΘΕΝΑ!! Ακόμα και στις εκπομπές , φαλτσάρει διαρκώς, για να μην αναφερθώ στα Αστέρια που στο “πεντε Έλληνες στον Άδη” έκανε τέτοιο φάλτσο που πάγωσε όλο το μαγαζί. (Ενώ γενικά το πρόγραμμα είναι αρκετά καλό!).
Μπορεί να έχει πολύ ιδιαίτερη χροιά, μπορεί να είναι εγγονός ενός κορυφαίου Έλληνα ερμηνευτή, αλλά για όνομα του θεού, ο άνθρωπος (όπως και οι προηγούμενοι) χρειάζεται επειγόντως μαθήματα ορθοφωνίας και απορώ πώς λέει μαζί με τους άλλους δύο τόσα πολλά τραγούδια καί στο κέντρο καί στις μέχρι τώρα εκπομπές . Την στιγμή μάλιστα που οι περισσότερες από τις υπόλοιπες φωνές, και τα όργανα ΓΑΖΩΝΟΥΝ (Κουτουλάκης απίστευτος, Κλαρίνο, Κοντραμπάσσο,Τζουράς, Κανονάκι επίσης) . Μπορεί κανείς να πει κάτι για την Κυρία Στίγκα ή για τον Μάνο Κουτσαγγελίδη ; ΦΩΝΑΡΕΣ και είναι και λίγο. Ή για την κοπέλα με τον τζουρά (Τζίνα Δαλάκα νομίζω), που έχει καί απίστευτη χροιά και τραγουδάει καί ολόσωστα;; Όπως και η Άντζελα Ορφανού πολύ καλή φωνή. Οι ενορχηστρώσεις των περισσότερων κομματιών είναι επίσης πολύ αξιόλογες (το Τικ Τακ προσωπικά μου άρεσε πολύ, ήταν όμορφα διαφορετικό, όπως και η Στρατώνα). Και πάλι ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ κε Φέρρη !
Και σας διαβεβαιώ ότι στους καλλιτεχνικούς κύκλους έχετε προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον και αίσθηση με το ΟΝΕΙΡΟΥ ΕΛΛΑΣ με πολλές συζητήσεις, που κατά την γνώμη μου θα ήταν αποκλειστικά θετικές αν είχε γίνει καλύτερη διανομή τραγουδιών στους κορυφαίους ερμηνευτές σας (αφού ήδη τους έχετε).

Φιλιώ Καραγγιανίδου
Διπλωματούχος Πιανίστα
Διπλωματούχος στην Βυζαντινή μουσική

Αγαπητοί Φίλοι, γειά σας.
Απ’ ό,τι έψαξα βρήκα ανεβασμένα επεισόδια μεταξύ των ημερομηνιών 26/10/2008 και 18/01/2009 σε 2 σέρβερ: www.veoh.com και www.video.google.com. Οι παρακάτω ιστότοποι παραθέτουν τα διάφορα επεισόδια είτε στον ένα είτε στον άλλο είτε και στους δύο σέρβερ. Υπάρχει και ένα (09/11/2008) που είναι ανεβασμένο στο Google δύο φορές. Πάντως έχω την εντύπωση ότι τα βίντεο στο Veoh έχουν καλύτερη ανάλυση, ενώ εκείνα στο Google υποφέρουν από pixelization, δηλ. όταν στην εικόνα διακρίνονται τα πίξελ και δεν είναι καθαρή λόγω αύξησης του μεγέθους.
Οι ιστοσελίδες είναι οι εξείς:
LIVE MOVIES GREEK TUBE GREEK VIDEO GREEK MOVIES Πίνακας με τα επεισόδια και τους αντίστοιχους δεσμούς για να δείτε τα βίντεο online επισυνάπτεται.
Να είστε όλοι καλά.:slight_smile:
Δ.

Καλησπερα σε ολους
Για την συγγεκριμενη εσπεριδα με θεμα το Ρεμπετικο στα Αστερια δεν θα την σχολιασω,αλλα την θεωρω
απαραδεκτη.Μπορει να επαιξαν πολλοι αξιολογοι καλλιτεχνες,οπως ειπαν πιο πανω αλλα καπελοθηκαν
απο το ολο σκηνικο.
Πρεπει νια καταλαβουμε οτι αυτο το ειδος μουσικης ειναι απο καταβολης ,δεν μπορει να το μεταδωσεις
ουτε να το πλασαρεις .Ακομα δεν μου λεει τιποτα η γνωση η καλυτερα η ρεμπετολογια,αμα δεν υπαρχει
η φλογα μεσα μας.
Ακουω πολλους μουσικους αριστους παιχτες αλλα…αδειους.
Νομιζω και κανω παρακλιση σε οσους οργανωνουν οτιδηποτε γυρω απο το ρεμπετικο να ειναι λιγο πιο
προσεχτικοι,γιατι αυτο το βραδυ στα Αστερια μαλλον εγινε απο κεκτημενη ταχυτητα.

Αγαπητοί Φίλοι χαίρετε!

Είναι εδώ και λίγος καιρός που βλέπω τη σειρά “ΟΝΕΙΡΟΥ ΕΛΛΑΣ” στην ΕΤ3 και δεν μπορώ να μην εκφράσω την ευαρέσκειά μου για το όλο εγχείρημα. Παρ’ όλες τις επι μέρους λεπτομέρειες που έχουν υπογραμμίσει οι διάφοροι φίλοι σχετικά με στησίματα, ντυσίματα κτλ, τα οποία βέβαια και θεωρώ επουσιώδη. Αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι πρώτα απ’ όλα ο ήχος που έρχεται στ’ αυτιά μου τα απαίδευτα. Μετά είναι και οι πληροφορίες σχετικά με τη μουσική της εποχής και εδώ μπορώ να πω ότι και ο Κώστας Φέρρης και ο Ηλίας Λογοθέτης είναι πάρα πολύ καλοί. Ίσως σε ορισμένους επαΐοντες ορισμένες λεπομέρειες να χτυπάνε ανοίκειες ή και κακόγουστες. Για όλους εμάς όμως που δεν έχουμε σπουδάσει την εποχή του ρεμπέτικου είναι θυσαυρός, και αν οι επαΐοντες αποτελούν το 10% των τηλεθεατών είναι ζήτημα.

Το θέμα όμως αυτού του μηνύματος είναι ο φίλος Στράτος Παγιουμτζής ο νεότερος. Είναι αναμφισβήτητο ότι διαθέτει το ταλέντο γι αυτό το είδος τραγουδιού. Τα σπασίματα, τα ντυσίματα και οι κινήσεις δεν έχουν σημασία τόση όση ο ήχος, όπως είπα και πιο πριν. Ο ήχος, το μέλος. Το μόνο που έχω να παρατηρήσω στις διάφορες εκτελέσεις και το οποίο με δυσαρεστεί στις ερμηνείες του Στράτου είναι ένα έντονο λαρυγγικό στοιχείο που έχουν ορισμένοι φωνηεντικοί φθόγγοι του, κυρίως στο Α. Υποθέτω ότι τραβάει τη γλώσσα πολύ προς τα κάτω όταν π.χ. τραγουδάει “Πέντε Έλληνες στον Άαδη…”. Εκεί στο Α κάτι με ενοχλεί. Επίσης στην ερμηνεία υπάρχει κάτι σαν “πρόκληση”, οίηση, που ίσως ο Στράτος να θεωρεί αναγκαία, ώστε να προσδώσει κάποιο στοιχείο “μαγκιάς” στο τραγούδι. Όμως αυτό ενοχλεί, πιστεύω. Και το συνειδητοποίησα σήμερα καθώς άκουγα στην ΕΤ3 το μεσημέρι. Δίπλα μου η γερόντισα πεθερά μου η οποία γύρισε και μου είπε “δεν μ’ αρέσει αυτός…”. Με αυτή την αντίδρασή της κάθισα και σκέφτηκα ότι για να ανοχλείται η γερόντισσα και να ενοχλούμαι κι εγώ πρέπει κάτι να μην είναι εντάξει στο τραγούδι.
Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι ίσως να χρειάζεται περισσότερη σεμνότητα στην ερμηνεία και λίγη προσοχή στους λαρυγγισμούς.
Κατά τα άλλα ο Στράτος υπόσχεται πάρα πολλά και ελπίζω να μας χαρίσει επιτυχίες που θα τις τραγουδάμε για δεκαετίες, όπως κι εκείνες του παππού του.

Να είστε όλοι καλά και φίλε Στράτο μη με παρεξηγήσεις για τις παρατηρήσεις αυτές, αλλά πιστεύω ότι θα θέλεις να ξέρεις πώς ακούγεσαι στους μη γνώστες όπως του λόγου μου.:slight_smile:
Φιλικότατα.
Δαμιανός.